KL-varaosat  Race.fi

Volvo 245 t5 virittelyä

  • 116 Vastauksia
  • 45092 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #105 : 21.03.2018, 15:48:25 »
Minä laitan tuossa iltasella vaikka sulle yyveellä.  Kyllä,  maadotus  on kannessa ja kunnossa.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #106 : 21.03.2018, 21:02:53 »
Asetukset sytkäpuolella näyttävät tältä:


Sytytysennakko karttaan oon laittanut kiinteeksi ennakoksi 15 näin aluksi..

Muistelisin että käsketty laittaa spark outputiksi normal tai muuten tuommonen hukkakipinäpuola käryää. Tällä asetuksella ei tule tulppiin asti kipinää ollenkaan.
Laitoin inverted ja nyt käy auto jotenkin mutta ei todellakaan hyvin..
« Viimeksi muokattu: 21.03.2018, 21:05:05 kirjoittanut janne102 »

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #107 : 21.03.2018, 22:38:15 »
Joka pytylle tosiaan tulee kirkas kipinä. Nyt ei käy taas kun kahella... :idiot2:

Edit: boksissa keskimmäinen ledi palaa kokoajan ja laitimmaiset joista otettu spark a ja b niin välkkyy käydessä nopeasti. 330ohm vastus molemman piuhan välissä.

Edit nro 2: 1 ja 3 tulpat olivat märät. Ne putsasin niin rupes käymään neljällä. Vielä on jotain ihmeellisiä pätkäsyjä, joka viittaisi kovasti kipinään..
« Viimeksi muokattu: 22.03.2018, 00:17:46 kirjoittanut janne102 »

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #108 : 22.03.2018, 06:08:51 »
Tyhmä kysymys mutta voisiko sytytysjärjestys olla väärä
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #109 : 22.03.2018, 12:15:47 »
Laita skip pulses 3 starttaa vähän paremmin kun mega tietää missä mennään ja jos sulla on vakio vauhtipyörä vakio asennossa, niin Tooth #1 Angle on 87.
Mulla toimi cranking dwell 6, cranking advance 10 ja dwell duration 3.
Ja unohdin mainita että onhan kanssa hyvä maa kannesta koriin. mulle teki sen kun vakio maajohto oli hapettunut nii anto välillä tosi huonoo kipinää.
Eihän sulla tule sync lossia kun starttailet. Ja ootko varma että sulla toimii nyt kunnolla se vr anturi, voit kokeilla ton rising edgen tilalla falling edgeä mulla on falling edge mutta se riippuu vähän megasta.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2018, 12:24:34 kirjoittanut Zoniable »

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #110 : 22.03.2018, 18:05:04 »
Laita skip pulses 3 starttaa vähän paremmin kun mega tietää missä mennään ja jos sulla on vakio vauhtipyörä vakio asennossa, niin Tooth #1 Angle on 87.
Mulla toimi cranking dwell 6, cranking advance 10 ja dwell duration 3.
Ja unohdin mainita että onhan kanssa hyvä maa kannesta koriin. mulle teki sen kun vakio maajohto oli hapettunut nii anto välillä tosi huonoo kipinää.
Eihän sulla tule sync lossia kun starttailet. Ja ootko varma että sulla toimii nyt kunnolla se vr anturi, voit kokeilla ton rising edgen tilalla falling edgeä mulla on falling edge mutta se riippuu vähän megasta.

Kiitoksia neuvoista. Täytyy koittaa noilla asetuksilla.
Maadoituksen pitäisi olla kunnossa, tarkistan vielä. Kokeiltu on falling edgellä ja rising edgellä mutta ei vaikutusta.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #111 : 22.03.2018, 18:05:30 »
Tyhmä kysymys mutta voisiko sytytysjärjestys olla väärä

Sytytysjärjestys on oikein.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #112 : 22.03.2018, 19:29:58 »
ja jos sulla on vakio vauhtipyörä vakio asennossa, niin Tooth #1 Angle on 87.

Hetkonen. Jos näin on, niin mullahan mättää tässä nyt jokin. Vp on asennettu oikein, eli kampiakselin merkki kohilleen ja reiätön kohta vauhtipyörästä startin kohille. Ennakoksi laitoin kartasta 15 ja ajotuslampulla katsoin ykköspytyn johdosta niin sekin näyttää vakiomerkintöjä katsoen 15 tuolla tooth angle 100.. Ideoita? Perhana ku näistä ei mistään mitään tiedä mutta onpahan nyt käymään saatu kumminkin..  ;D

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #113 : 22.03.2018, 19:47:29 »
Hetkonen. Jos näin on, niin mullahan mättää tässä nyt jokin. Vp on asennettu oikein, eli kampiakselin merkki kohilleen ja reiätön kohta vauhtipyörästä startin kohille. Ennakoksi laitoin kartasta 15 ja ajotuslampulla katsoin ykköspytyn johdosta niin sekin näyttää vakiomerkintöjä katsoen 15 tuolla tooth angle 100.. Ideoita? Perhana ku näistä ei mistään mitään tiedä mutta onpahan nyt käymään saatu kumminkin..  ;D

No perhana, laitoin fixed advance 10 ja katsoin lampulla niin oikeaksi trigger angleksi tuli 83.. tämä ei silti poistanut ongelmaa. Jotenki tunnosti, että kylmänä ei pätkinyt ollenkaan, vaan moottorin lämmetessä ilmestyy tämä pienen pieni "yskiminen". Ja tätähän ei siis ilmaannu minun mielestä kaasutuksen aikana, vaan tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla. Myös jos antaa vähän enemmän kierroksia, niin "moottorijarrulla" paukkuu iloisesti putkessa.

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #114 : 22.03.2018, 20:13:22 »
Jos ei käy rikkaalla niin johtuu siitä että sun ajoitus seilaa jostain syystä kato sillä tooth loggerilla. toimiiko vr anturi oikein.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #115 : 01.04.2018, 18:59:47 »
Heissan!

Muutama päivä sitten hain autoon tarvikemotista accelin tulpanjohdot ja uuden hukkakipinäpuolan. Näillä ei vielä auto ruennut käymään yhtään sen paremmin kuin koskaan ennenkään, vaan asetuksia räplätessä tovin rupesi auto lämpimänä käymään hyvin.
Kylmä- ja kiihdytysrikastukset ja kartat on yläkierroksilta vielä ihan kateissa, mutta siitä saa vastata asiasta tietävä / osaava penkissä sitten kun sen aika on.

Lukoksi perään mulle tuli pariviikkoa sitten spartan lockeri, jonka asentelin paikoilleen ja kasasin taka-akseliston muutenkin.



Sisustan käytin melkosen atomeina ja putsailin kaikinpuolin. Melkopaljon oli penkkeihin ja muuallekkin kertynyt likaa..



Kuvassa puoleenväliin asti jollain halvalla tekstiilipesurilla pestynä.

Sisusta ihan fiksussa kunnossa kaikinpuolin niinkuin 220tkm ajetussa kuuluu ollakkin.





Tekemistä sisustaan vielä ainakin senverran, että joku mukavempi ratti hommata, vaihdekeppi tehdä jonkulainen, jalkotilojen sähköjä vetää paremmin ja jalkotilan muovit paikoilleen.

Alustaan tuli hitsattua jspecsin coilit, uudet iskarin yläpäät, alapallonivelet, koiranluut, puslia.



Jarrut jätin sikseen, olivat hyväkuntoiset ja niillä ei muutenkaan ole tarkoitus ajaa ku vaan ensikesä. Jarrupuolelle ensitalvena jotain jännää.


(pahoittelut kuvan laadusta.....)

Alustan osia tullut maalailtua melkosen paljolti perus vasaralakkamaalilla.





Alustan sain täysin kasaan ja kardaanin myös tein loppuun niin sai auton puottaa omille tassuillensa.
Vanteet on tilauksessa, jää nähtäväksi miten sopii tähän vempaimeen kun ensiviikolla tulevat. Niistä sitten myöhemmin.

Kytkimen pääsylinterin hain kalajoelta foorumilaiselta, sen asensin ja vedin linjat sille. Sitten pääsikin jo koeajolle.
Tuntu toimivan ihan hyvin auto, mutta kardaanin ristikkonivel on ihan entinen joka kolkutti pahasti.
Sitä en saanut vielä vaihettua, kun tuntu olevan niin jumissa.

Vielä ennen penkitystä ja katsastusta tehtävää:
-Vakaajatangon koriin tulevat puslat eteen
-Kardaanin ristikkonivel
-3'' putkisto yhdellä vaimentimella ja katsastuksen ajaksi vakio katalysaattori.

17.5 olisi tarkotus tällä lähteä backwoods ruisinkeihin kajaaniin, eiköhän tämä tästä.  :)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 t5 virittelyä
« Vastaus #116 : 19.09.2018, 11:39:13 »
Heissan!

Monenmoista on tapahtunut, mutta tänne kirjaaminen jäänyt aika vähäiselle. Kuvatkin on jostain syystä ottaneet jalkansa alle, eikä niitä jaksa enään romplata tuolta jostain.

Penkittämässä ollaan käyty autoa pitkin kesää, aina jotain pientä jota fiksannut seuraavalle kerralle.

Ensimmäisellä penkityskerralla oli vain tarkoitus saada penkkilappu, joten ajelin 0.44bar ahtopaineilla ja lukemiksi tuli 248hv ja jotain 320nm? vääntöä.

Toisella penkkikerralla ei päästy oikeen edes vedättämään, kun pätki ihan älyttömästi. Kotosalle päästyäni rupesin miettimään että mikähän siinä mahtaa olla, kun yli 0.8 bar ahdoilla rupiaa nykimään... En ollut muistanut kytkeä siirtopumppua tankista...  :facepalm:

Tämän jälkeen lähdettiin taas penkkiin, tällöin oisko ollut 1bar painetta kattilassa, matkalla tuntu pelaavan hyvin mutta penkissä taas pätki.
Siinä vaiheltiin sitten bosch hukkakipinäpuola ja sytkävahvistin/pääteaste vag hukkakipinäpuolan tilalle.
Ennakkoa ei saatu kuin 10 luokkaa, ja pakopaineet kasvoi todella isoiksi joten taas lukemat jäi vaan 300hv hujakoille.

Tässävälissä autoon vaihtui 18 pakopesä, kg trimming kg7 nokka-akseli, cometicin 2.08mm kannentiiviste sen toivossa, että saadaan nakutusherkkyys pois.

Sitten ei muutakuin kolmatta kertaa penkkiin, auto tuntu toimivan loistavasti, ahtopaineita 1.35 ja ennakkoa se n.10 ja lukemiksi tuli 385hv ja oliko 512nm.
Ongelmaksi muodostui bensanpaineen romahdus 1.2 baarin jälkeen, joten ei saatu ahtopaineita eikä ennakoita nostettua...

Sen jälkeen ajelin parikuukautta tuommosenaan. Oli tarkoitus vielä tällekesää saada bensapuoli kuntoon, jotta näkisi mitä tuosta moottorista saa irti.

240:mppiin tuli tuore leima oisko ollut 6.6.18 muutoskatsastettuna jspec alustasarjalle, holset hx40 superille.

Muutama räpsy kulkineesta:





Tuossa viimeviikolla sitten tuumasin, että kyllähän se pitää enskesälle ykspytty saada lisää vaikka tästä punakoneesta ei vielä kaikkia reserviä käyttöön saatukkaan. Jotenka:
 

Nyt siis suunnitelmissa talven aikana volvoon:
-2.3 t5 moottori
-samalla 40 superi holsetilla
-1000cc bosch ev14
-Bmw zf37dz vaihteisto
-6 lapanen jousitettu sintteri
-763 asetelma tai 765 ja billet vauhtipyörä
-Kanteen pieni porttaus
-Hprofiili veivit
-Kingracing laakerit alakertaan
-Torsen lukko.

Autosta vielä kaupan kytkin, laatikko, perä, keppiteline, kartaani jos jotain kiinnostaa.


« Viimeksi muokattu: 27.09.2018, 23:57:15 kirjoittanut janne102 »

 

Ateho  Elekma