Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: s80mk2 - 06.05.2021, 17:39:02

Otsikko: V50 T5 A FWD Downpipe ja muutama kysymys
Kirjoitti: s80mk2 - 06.05.2021, 17:39:02
Päivää ! Kyseessä 2005 220hv & 320nm V50. Nyt tekisi mieli vaihtaa downpipe 3" katittomaan versioon. Vaihtoehtoja on muutamia suomessa ja ulkomailla. Ebaysta löytyy jenkeistä 200-250€ hintaan, mutta kuvissa downpipen takalaippa on pyöreä, vaikka autossahan on kahdella pultilla oleva laippa  :idiot2:. Marteliukselta saisi, mutta hinta on mielestäni todella suolainen 520€...

Takalambda todenäköisesti vaatii "lambda fakerin", jotta vikavalo pysyy poissa ? Näin ainakin yhdessä aikaisemmassa decat autossani..

Sitten muutama lisäkysymys.

1. Auto on mahdollisesti ohjelmoitu aiemman omistajan toimesta, varmuutta ei ole. Sen olen huomannut, että 1 ja 2 vaihteilla kiihtyy ihan mukavasti, mutta kolmannella lähtee "repimään" aivan eri tavalla ja myös 4 ja 5 vaihteilla. Huomaako vakiossa tämmöistä ? (Autossa 5-v Geartronic).

2. Jos ajaa manuaali puolella, antaa auto paukuttaa rajoitinta pitkin niin kauan, että vaihtaa itse isommalle. Ei siis vaihda itsestään isommalle punarajalla. Onko tämä merkki ohjelmoinnista vai onko vakiona tämmöinen ?

3. Geartronicin väännönsieto. Jos vaihtaisi tuon downpipen ja ohjelmointiin stage 2, kestääkö / rajoittaako vaihdelaatikko menoa ? Jostain jenkkifoorumilta luin, että AW50 maksimi momentti on 380nm hujakoilla ? Stage 2 putkella tarjoaisi lähemmäs 470-480nm vääntöjä..

Toivottavasti saan faktaa näihin kysymyksiin piakkoin !  ELK

(https://live.staticflickr.com/65535/51162578390_b45c1a4e45_c.jpg)