Ateho  Elekma

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 751927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #465 : 19.08.2012, 20:43:29 »
osaako joku sanoa minkätakia ei pysty valitsemaan 6 sytkälähtöä megatunesta?

jos näin tekee niin mega alkaa valittamaan et siellä on 2 asetusta päällekkäin ja alkaa napsuttamaan bensapumpun relettä

a,b,c sytkälähdöt pystyy valitsemaan.


lauta ms1 v2.2
koodina 029y4a

kaikki asetukset katottu moneen kertaan läpi, ei skulaa.

ehdotuksia otetaan vastaan.
voiko tossa koodissa olla joku bugi?

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #466 : 19.08.2012, 21:06:40 »
Nyt tulee bensaa ja kipinä. Hörähteleekin välillä muttei käynnisty ja ampuu välillä tosi kovin putkeen. Osaako joku sanoo mikähä on vielä pielessä?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #467 : 20.08.2012, 11:43:31 »
Nyt tulee bensaa ja kipinä. Hörähteleekin välillä muttei käynnisty ja ampuu välillä tosi kovin putkeen. Osaako joku sanoo mikähä on vielä pielessä?

koita lyödä lisää soppaa
voi olla että bensaa saa, mutta ei tarpeeks

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #468 : 20.08.2012, 21:03:33 »
pistetääs nyt tännekin.. elikkä.. vaihdoin uudet akun miinus ja plus kaapelit kun olivat huonossa kunnossa ja epäiltiin että megan virransaannissa vikaa.. sitten laturin maajohdon parempaan paikkaan niin lataa 14.03 käynnissä onko ok?... noh sitte ruvettiin säätämään potikoita.. elikkä tulpat pois koneesta, puolan liitin irti, suuttimet pois käytöstä.. sitte pyörittämään konetta ja saatiin säädettyä näin KUVA elikkä menee palkit 7,8-8,2 väliä... (huomatkaa kuvassa ennen tyhjää kohtaa yksi palkki aina pitempi kuin muut) eikä vetänyt ace on/offia startissa.. noh sitten kamat kasaan ja käynnistämään... heti ku starttasin niin vetää ace on/offia vaikken ole siinä välissä säätänyt mitää!? elikkä veti kierrosta nollaan startates.. noh sitten toista potikkaa pyöritin takaisin vastapäivään sen verran ettei vetänyt enään ace on/off ja palkit näyttivät tältä kone käynnissä KUVA (tossa pidin kaasulla tasasta kierrosta... muttakun kaasua antoi niin niin palkit rupesivat tekemään "aaltoja" vähän yli 1? muuttuivat noin kovasti kun käynnisti  :idiot2: ja toi yks palkki on noin korkea ennen tyhjää kohtaa.. mikä ihme tekee tuon kovan muutoksen? en saa nyt ollenkaan tuota kierrosluku signaalia kuntoon.. oskilloskooppiakaan ei löydy.. anturin/triggeripyörän ilmarako on n.0,50-0,60mm.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #469 : 20.08.2012, 21:12:24 »
pistetääs nyt tännekin.. elikkä.. vaihdoin uudet akun miinus ja plus kaapelit kun olivat huonossa kunnossa ja epäiltiin että megan virransaannissa vikaa.. sitten laturin maajohdon parempaan paikkaan niin lataa 14.03 käynnissä onko ok?... noh sitte ruvettiin säätämään potikoita.. elikkä tulpat pois koneesta, puolan liitin irti, suuttimet pois käytöstä.. sitte pyörittämään konetta ja saatiin säädettyä näin KUVA elikkä menee palkit 7,8-8,2 väliä... (huomatkaa kuvassa ennen tyhjää kohtaa yksi palkki aina pitempi kuin muut) eikä vetänyt ace on/offia startissa.. noh sitten kamat kasaan ja käynnistämään... heti ku starttasin niin vetää ace on/offia vaikken ole siinä välissä säätänyt mitää!? elikkä veti kierrosta nollaan startates.. noh sitten toista potikkaa pyöritin takaisin vastapäivään sen verran ettei vetänyt enään ace on/off ja palkit näyttivät tältä kone käynnissä KUVA (tossa pidin kaasulla tasasta kierrosta... muttakun kaasua antoi niin niin palkit rupesivat tekemään "aaltoja" vähän yli 1? muuttuivat noin kovasti kun käynnisti  :idiot2: ja toi yks palkki on noin korkea ennen tyhjää kohtaa.. mikä ihme tekee tuon kovan muutoksen? en saa nyt ollenkaan tuota kierrosluku signaalia kuntoon.. oskilloskooppiakaan ei löydy.. anturin/triggeripyörän ilmarako on n.0,50-0,60mm.

Ite huomasin kans et noita säätöjä saanu kohilleen kun pyöritteli ilman tulppia.  :idiot2:
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #470 : 20.08.2012, 21:17:44 »
Ite huomasin kans et noita säätöjä saanu kohilleen kun pyöritteli ilman tulppia.  :idiot2:

elikkä kun säädit niitä niin laitoit tulpat koneeseen ja sait säädettyä kunnolla?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #471 : 20.08.2012, 21:38:14 »
lisätään tuohon vielä että kun ensimmäisen kerran kun volvo käynnistettiin ei oltu säädetty potikoita yhtään niin lähti hyvin käyntiin ei käynyt kierrosluku nollassa kun starttas mutta kun antoi kaasua niin kävi nollassa.. sitten rupesin säätämään niitä niin nyt tekee just toisinpäin.. startasessa käy nollassa mutta ei kierroksilla (max 2500 oon kierrättäny kun ei oo vielä säädetty) joten taitaa olla vaan noista potikan säädöistä nyt kyse? perhana kun ei omista oskilloskooppia
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #472 : 24.08.2012, 13:05:15 »
uudessa megassa taitaa jokin vr-muuntimen konkka olla väärä tai saanu kipeetä, lykkää 3500 rpm jälkeen haamusingaalia  :o
käytössä xupon kuvan perusteella tehty muunnin, aikaisemmassa megassa rokkas vastaava täysiä

pientä pätkää, samaan aikaan logissa näkyy rpm piikkejä
http://s751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/?action=view&current=24082012001.mp4

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=8115
r11 vaihtu 1kOhm ja taas pelaa
« Viimeksi muokattu: 24.08.2012, 14:46:33 kirjoittanut Ari E »

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #473 : 25.08.2012, 17:34:31 »
Osaisiko joku valaista miten noi megan asetukset pitäisi laittaa jakajasytkän kanssa, lähinnä tuo triggeröinti.

Eli setuppina on renixin kiinteä jakaja jonka akseliin on sovitettu normaali hall-jakajan anturi ja kiekko. Mega ohjaa vakiosytkäyksikköä, eli onko se nyt bosch 139 sitten.

Tällä hetkellä megasta säätämällä n. 10 asteen ennakolla ledi syttyy n. 30 astetta 1. pytyn yläkuolokohdan jälkeen, eli miten tuota trigger anglea pitää säätää että kipinän saa 40 astetta aikasemmin. Tämänhetkinen trigger angle on 60 astetta.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2012, 17:38:09 kirjoittanut samupyh »

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #474 : 26.08.2012, 23:59:50 »
Osaakos joku sanoa, että onko tossa usb-sarjaporttikaapelissa vai missä vika kun yhdistää megaan ihan normaalisti, mutta yhteys katkeaa, kun laittaa auton käymään eikä saa enää yhdistettyä.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #475 : 27.08.2012, 00:37:37 »
Osaakos joku sanoa, että onko tossa usb-sarjaporttikaapelissa vai missä vika kun yhdistää megaan ihan normaalisti, mutta yhteys katkeaa, kun laittaa auton käymään eikä saa enää yhdistettyä.
ajureissa tai ite adapterissa vikaa, yleensä yhdistää kun laittaa toiseen usb paikkaan ja ottaa valikosta open projekt ja uudestaan se sama mitä on säätämässä.
taitaa olla ominaisuus noissa halvemmissa  ja yhellä läppärillä kalliimmassakin

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #476 : 27.08.2012, 00:45:21 »
ajureissa tai ite adapterissa vikaa, yleensä yhdistää kun laittaa toiseen usb paikkaan ja ottaa valikosta open projekt ja uudestaan se sama mitä on säätämässä.
taitaa olla ominaisuus noissa halvemmissa  ja yhellä läppärillä kalliimmassakin
Ei auta vaikka vaihtaa usb paikkaa tai ettii sillä tunerstudion haulla sitä.. Tietokone kyllä näyttää että on yhdistetty, mutta tunerstudio ei sitä löydä.. Kaapeli on protopartsilta.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #477 : 27.08.2012, 07:00:00 »
sama juttu mullakin on, mut kun auton saa käyntiin niin sit ei ole mitään ongelmaa.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #478 : 28.08.2012, 12:00:06 »
Tunerstudio alkoi pelittää kun asenteli sen uudestaan..

Mutta sit toinen vika.. Eli kierroslukutieto pätkii välillä ja auto nytkähtelee välillä aika ikävästi. Välillä saattaa mennä pitkäänki ilman nykimistä mutta välillä sitten taas nykii montaki kertaa peräkkäin. Vr anturi kampiakselilla ja hall nokka-akselilla. Ottaakohan se sit vaan jostain häiriöö?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa napo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • b21et 240
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #479 : 29.08.2012, 20:17:12 »
Mihin olette laittaneet imuilman lämpöanturin?
Ajattelin laittaa ahtoputkeen juuri ennen kaasuläppää(?)
 

 

Kulkukoira  Proturbo