Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: timo40 - 26.04.2016, 20:01:01

Otsikko: V60 keyless
Kirjoitti: timo40 - 26.04.2016, 20:01:01
Millaisia kokemuksia muilla on keyless lukituksen toiminnasta? Ovatko olleet pitkäikäisiä? Hieno ominaisuus silloin kun toimii. Omassa V60 MY13 lakkasi oikean puoleisen oven lukitus toimimasta vajaan kolmen vuoden iässä. Volvosopimusta oli vielä pari kuukautta jäljellä ja vikaa oli oikean takaoven kahvan antennissa joten kahva meni vaihtoon. Volvosopimuksen loputtua lakkasi oikean etuoven lukitus toimimasta ja nyt keväällä myös muiden ovien avaimeton käynti, paitsi takaluukun napit. Vikakoodeja antaa molemman puolen antenneista sekä molemman puolen avaus- ja lukituspiireistä. Voiko tämä systeemi olla näin lyhytikäinen että kestää käyttöä vain takuuajan?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: ReijoM - 27.04.2016, 07:26:52
Millaisia kokemuksia muilla on keyless lukituksen toiminnasta? Ovatko olleet pitkäikäisiä?

Edellisessä S60 -12 toimi moitteettomasti sen 3 vuotta ja 4 kuukautta, ajokilometreillä 86 000 km mitä tuo oli minulla. Ei ollut mitään vikaa koko aikana eikä toimintahäiriöitä.

Eipä noita kokemuksia kovin pitemmältä ajanjaksolta saata löytyä, on kuitenkin sen verran uusi juttu. Uusi V/S60 taisi tulla markkinoille 2010-11, olisiko tuo toiminto silloin tullut Volvoihin?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: TapioR - 27.04.2016, 08:31:06
Minulla on -10 käyttöotetussa S60:sessa pelannut ihan hyvin. Ajokilometrejä 104 tkm.

Ei toimi enään. 109tkm.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Niclashki - 27.04.2016, 08:49:39
Mulla kanssa ei mitään ongelmaa, XC60 2011 ja kohta 180tkm lasissa.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 29.04.2016, 23:24:21
Volvo S60 2010. 75 000km  ja ei mitään ongelmaa ole ollut milloinkaan.  On kyllä semmonen ominaisuus mikä tulee olla seuraavissakin autoissa. Eipä ole tarvinut avainnippua taskusta enään ottaan. Saisi melkein samanlainen systeemi olla kotitalon ovessa.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Häjy71 - 17.06.2016, 10:25:29
Nonni, nyt iski tämä omaankin V60:een, mittarissa 145tkm. Vielä ei ole mykkänä kuin kuskin ovi, muista kahvoista toimii edelleen. Pitääpä seuraavassa huollossa kysellä, näkyykö vikakoodia ja mitä kustantaa remontti. Mutta muuten olen kyllä systeemistä tykännyt.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: timo40 - 07.07.2016, 08:44:56
Oliskohan noi ovikahvojen hipaisukytkimet paskaa laatua kun omasta keyless lukitus toimii vaan takaluukusta jossa on oikeat napit?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: 850V70 - 14.10.2016, 10:47:57
Nonni, nyt iski tämä omaankin V60:een, mittarissa 145tkm. Vielä ei ole mykkänä kuin kuskin ovi, muista kahvoista toimii edelleen. Pitääpä seuraavassa huollossa kysellä, näkyykö vikakoodia ja mitä kustantaa remontti. Mutta muuten olen kyllä systeemistä tykännyt.

Tuliko tähän lisäinfoja, mitä menee vaihtoon ja paljonko kustansi ? Sama vika päällä 90tkm ajetussa V60 vm-13 kohtalotoverissa. Kuskin kahva mykkä.  :-[
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 14.10.2016, 11:04:30
Tuliko tähän lisäinfoja, mitä menee vaihtoon ja paljonko kustansi ? Sama vika päällä 90tkm ajetussa V60 vm-13 kohtalotoverissa. Kuskin kahva mykkä.  :-[
Käsittääkseni osallistuvat kustannuksiin, vaikka takuu olisikin mennyt umpeen. Ilmeisesti on ollut osa V40/60 lukoista sutta ja sekundaa. Kannattaa ainakin mainita, että on kuulema "epidemia" tuo lukkojen meneminen, joten miten kustannukset hoidetaan ;)
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: TapioR - 14.10.2016, 13:02:33
Minulla on -10 käyttöotetussa S60:sessa pelannut ihan hyvin. Ajokilometrejä 104 tkm.

Ei toimi enään. 109tkm.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: jv70 - 14.10.2016, 22:30:38
Tuliko tähän lisäinfoja, mitä menee vaihtoon ja paljonko kustansi ? Sama vika päällä 90tkm ajetussa V60 vm-13 kohtalotoverissa. Kuskin kahva mykkä.  :-[

Tästä on volvolla kampanja. Maahantuoja maksaa koko kahvan ja vaihdon alle neljä vuotiaisissa s ja v60:ssä. Kannattaa soittaa huoltoon.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: volvesteri - 17.10.2016, 20:06:57
Vähän surkea homma tuollainen hiljainen kampanja. Itsellä myös oikea etuovi pimeänä - takaovi toimii kyllä. En ole vain viitsinyt edes kysyä huollosta, koska oletin artistin maksavan kaiken. Joten suunnitelmana oli vain hyväksyä vika ja elää sen kanssa.

Nuo ovien lukot ovat muutenkin vähän outoja. Autoa pestessä ovet hakkaavat koko ajan lukkoon ja auki. Ainoa ratkaisu on ollut ottaa avain pois taskusta ja viedä pesun ajaksi sisälle. Vertailun vuoksi esim. Skoda taas ei tehnyt tällaista. Samoin ovien lukitseminen hipaisukytkimellä on hidas ja epävarmahko. Tämäkin pelasi Skodassa paljon paremmin. Muuten taas auto on käynnistynyt ihan ok avaimettomana.

p.s. ensimmäisen kuukauden ajan en edes tiennyt auton olevan ns. keyless. Tungin avainta "startti" reikään ja ihmettelin, kun auto kerran käynnistyi vaikka unohdin laittaa avaimen  ELK
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Bawuka - 17.10.2016, 20:44:07

Nuo ovien lukot ovat muutenkin vähän outoja. Autoa pestessä ovet hakkaavat koko ajan lukkoon ja auki. Ainoa ratkaisu on ollut ottaa avain pois taskusta ja viedä pesun ajaksi sisälle. Vertailun vuoksi esim. Skoda taas ei tehnyt tällaista.

Mitäpä jos pitäisi sen avaimen autossa.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: TapioR - 17.10.2016, 21:46:27
Minä olen kerran jäänyt auton ulkopuolelle kun auto laittoi ovet lukkoon vaikka avain oli autossa sisällä. En uskalla enää jättää avainta sisälle jos en itse ole myös siellä.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 17.10.2016, 22:56:25
Samoin ovien lukitseminen hipaisukytkimellä on hidas ja epävarmahko. Tämäkin pelasi Skodassa paljon paremmin. Muuten taas auto on käynnistynyt ihan ok avaimettomana.

Hidas ja epävarma? En kyllä keksi kuinka tuota nopeammaksi saisi. Ainakin itselläni toimii täysin moitteetta. Ja ainahan nuo ovet saa kiinni myös kaukosäätimellä. Pesun ajan pidän avaimen auton sisällä. Jos jostakin syystä ovet menisi lukkoon (mistähän syystä?) niin VoC saa auki ilman avainta. Siis kännykällä vain avauskäsky.

Sensuksella sai myös asetuksia räplättyä noihin avausjuttuihin, ainakin mitkä ovet aukeaa jne.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Bawuka - 17.10.2016, 23:07:08
Hidas ja epävarma? En kyllä keksi kuinka tuota nopeammaksi saisi. Ainakin itselläni toimii täysin moitteetta. Ja ainahan nuo ovet saa kiinni myös kaukosäätimellä. Pesun ajan pidän avaimen auton sisällä. Jos jostakin syystä ovet menisi lukkoon (mistähän syystä?) niin VoC saa auki ilman avainta. Siis kännykällä vain avauskäsky.

Sensuksella sai myös asetuksia räplättyä noihin avausjuttuihin, ainakin mitkä ovet aukeaa jne.

VOC  S*
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 18.10.2016, 07:46:10
Hidas ja epävarma? En kyllä keksi kuinka tuota nopeammaksi saisi. Ainakin itselläni toimii täysin moitteetta. Ja ainahan nuo ovet saa kiinni myös kaukosäätimellä. Pesun ajan pidän avaimen auton sisällä. Jos jostakin syystä ovet menisi lukkoon (mistähän syystä?) niin VoC saa auki ilman avainta. Siis kännykällä vain avauskäsky.

Sensuksella sai myös asetuksia räplättyä noihin avausjuttuihin, ainakin mitkä ovet aukeaa jne.
Jos autossa on tuo VOC ;)
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: volvesteri - 18.10.2016, 22:43:12
Hidas ja epävarma? En kyllä keksi kuinka tuota nopeammaksi saisi.

Aika monesti kun vetää kahvasta, ovi ei aukeakaan. Pitää nykäistä toisen kerran. Samoin lukittaessa hipaisu ei usein riitä, vaan pitää pitää sormea vähän aikaa anturin kohdalla.

Ihmettelin vain, kun joissain toisissa merkeissä tuo toimii paremmin.

Itsekään en koskaan jätä avaimia autoon. Toisella forumilla ja eri merkillä oli yhdelle hepulle käynyt niin, että oli talvipakkasella mennyt tankkaamaan autoa ja fiksuna miehenä jättänyt auton käyntiin (avaimet tietty sisällä). Pistooli tankin luukkuun ja samassa menikin ovet lukkoon :D Onneksi oli ollut toiset avaimet kotona ja vaimo paikalla tuomassa ne...
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 18.10.2016, 23:03:32
Aika monesti kun vetää kahvasta, ovi ei aukeakaan. Pitää nykäistä toisen kerran. Samoin lukittaessa hipaisu ei usein riitä, vaan pitää pitää sormea vähän aikaa anturin kohdalla.

Ihmettelin vain, kun joissain toisissa merkeissä tuo toimii paremmin.

Itsekään en koskaan jätä avaimia autoon. Toisella forumilla ja eri merkillä oli yhdelle hepulle käynyt niin, että oli talvipakkasella mennyt tankkaamaan autoa ja fiksuna miehenä jättänyt auton käyntiin (avaimet tietty sisällä). Pistooli tankin luukkuun ja samassa menikin ovet lukkoon :D Onneksi oli ollut toiset avaimet kotona ja vaimo paikalla tuomassa ne...
No ei ole itselläni tuo koskaan takkuillut, vaan aina aukeaa ja sulkeutuu kerrasta. Tiedä sitten saattaahan noissa olla mallikohtaisia/vuosimallieroja. Voisiko myös heikentynyt patteri vaikuttaa asiaan.

Ja kaveri mennyt tankkaamaan auto käynnissä.... sepä tosiaan fiksua
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: timo40 - 19.10.2016, 16:30:01
Tästä on volvolla kampanja. Maahantuoja maksaa koko kahvan ja vaihdon alle neljä vuotiaisissa s ja v60:ssä. Kannattaa soittaa huoltoon.
Onko tästä kampanjasta jossain ilmoitettu? Autolla ikää neljä vuotta ja runsas kuukausi päälle. Vuosi sitten olisi ollut hyvä tietää kun ongelmat alkoivat.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Bawuka - 19.10.2016, 18:49:17
Ja kaveri mennyt tankkaamaan auto käynnissä.... sepä tosiaan fiksua

Taitaapi se auto itselläkin jäädä silloin tällöin käymään  ::).
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: volvesteri - 19.10.2016, 19:26:49
Vähän kurja homma, kun maahantuojat eivät koskaan oikein ilmoittele kampanjoista. Ei vaatisi paljoa laittaa vaikka Volvon sivuille linkki "kampanjat" ja sieltä sitten aina näkisi mitä saa firman piikkiin korjauttaa. Esim. siitä keulamerkin korjaamisesta sain tiedon tältä forumilta. Sitä ennen olin vain ajatellut olla tekemättä mitään. Samoin tämä ovijuttu olisi todella kovaa PRää merkille, jos asiakkaat saisivat pikkuviat kuntoon. Monet (kuten minä  ::)) on niin pihejä, etteivät mene merkkihuoltoon korjauttamaan ajoa estämättömiä ongelmia. Valitetaan vain netissä ja sitten jää merkistä vähän kehno imago.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: TapioR - 19.10.2016, 20:07:11
Tuolla jotain tuosta vian korjauksesta
http://www.helpforcars.net/tsb/volvo/s60/2011.html

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?183348-Keyless-entry-stopped-working


Pitääpä käydä jossain välissä Wetterillä kysymässä kuka maksaa korjauksen.

Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 19.10.2016, 21:04:13
Olisiko hyvä perustaa tänne foorumille ketju "sinisen kampanjat". Näin tulisi keskitettyä yhteen paikkaan tiedossa olevat / olleet kampanjat ja siitä voisi olla hyötyä monille?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Bawuka - 19.10.2016, 21:27:33
Olisiko hyvä perustaa tänne foorumille ketju "sinisen kampanjat". Näin tulisi keskitettyä yhteen paikkaan tiedossa olevat / olleet kampanjat ja siitä voisi olla hyötyä monille?

Ei huono idea. Hondallahan tuo on aina ollut hienosti hoidossa. Nettisivuilla syöttää vaan auton valmistenumeron ja ruudulle pläjähtää auto koskevat takaisinkutsun.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Modifier - 19.10.2016, 21:44:38
Rehelliset takaisinkutsut näkee myös trafin sivuilta.
http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Volvo&model= (http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Volvo&model=)
Nuo korjaus kampanjat voisi kyllä olla listattuna täällä jossain.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 19.10.2016, 21:45:01
Ei huono idea. Hondallahan tuo on aina ollut hienosti hoidossa. Nettisivuilla syöttää vaan auton valmistenumeron ja ruudulle pläjähtää auto koskevat takaisinkutsun.
Ei mun civiciä vaan kutsuttu jarrujen jumiutumisesta takaisin. Yrittivät vielä jarrupaloja laskuttaa, kun eivät kuulu takuun piiriin, kun ovat kulutusosia :(
Toki on takuuehdoissa mainittu, mutta takajarrut laahasivat päällä, niin luonnollisesti palatkin kuluivat nopeammin. Pieni purnaus, niin ei tarvinnut maksaa niitä jarrupalojakaan.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Häjy71 - 20.10.2016, 13:18:36
Tästä on volvolla kampanja. Maahantuoja maksaa koko kahvan ja vaihdon alle neljä vuotiaisissa s ja v60:ssä. Kannattaa soittaa huoltoon.

Kiitos vinkistä, kyllä tämä foorumi on vaan erinomainen tietolähde!! Määräaikaishuolto olisi menossa vasta ens vuodelle ja siinä kohtaa olisi auto jo yli 4-vuotias, kun on joulukuussa -12 rekisteröity.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: 850V70 - 02.11.2016, 10:15:15
Lainaus
Tästä on volvolla kampanja. Maahantuoja maksaa koko kahvan ja vaihdon alle neljä vuotiaisissa s ja v60:ssä. Kannattaa soittaa huoltoon.

Yritin varmistaa asiaa Volvon teknisestä tuesta, että onko tällainen kampanja vielä päällä. Eivät kommentoi suoraan kysymykseen vaan antavat ympäripyöreätä saippuaa vastauksena:

"Organisaatiomme toimintamallin mukaan, vaikka autonne takuuaika on ylittynyt, on valtuutetuilla Volvo-jälleenmyyjillämme / -huoltopisteillämme mahdollisuus käsitellä asiaanne."

Varmaan jollaintapaa perusteltua maahantuojan näkökulmasta pitää tällaiset takuuajan ulkopuoliset korvauspyyntövonkaamiset järkevästi näpeissä, mutta asiakasta tällainen luonnollisesti v.tuttaa, kun saa nykiä vähän ajetun auton kahvaa räntäsateessa tuloksetta ja asiasta ei sanota mitään faktaa.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mnederst - 03.11.2016, 19:27:51
Eikös toi nyt ole selvä viesti, että homma hoidetaan takuun umpeutumisesta huolimatta?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 03.11.2016, 23:44:59
Tuli muuten mieleen, että kait porukka on ensimmäiseksi katsonut että asiaan liittyvät sulakkeet on ehjät, ennen kuin antaa "homma paskana" -tuomion? Ainakin omassa autossani on oma 5A sulake keyless ovenkahvalle. Tuli vain mieleen....
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 22.05.2017, 22:55:11
Tuli tuossa juuri kaverille korjattu nuo kaikkiin oviin.  Eli ongelmana on kahvan ja ovessa olevan johtosarjan liittimet.  Volvon ratkaisuhan tuohon on vaihtaa joko kahvat, mikä sisältää kavojen maalauksenkin, eli hinta kaikista ovista luokkaa tonnin.   Jos pitää ovien johtosarjat vielä vaihtaa niin hinta nousee vielä enemmän.  Nuo kun tosiaan ei ole vaihdettavat liittimet, niin virallinen suositus ja merkkihuoltohan vaihtaa koko osan.

Vaihtoehto on joko puhistaa hapettumat liittimestä ja sitten vetää suojat päälle.  Näin teimme joka oveen ja rupesi toimimaan.  CRC:tä  ensin hapetuksen poistajaa useasti, liittimen käyttöä paikoillaan irti, tätäkin useasti.  Niin varmasti lähtee toimimaan, ensimmäisillä kerroilla ei lähde, eikä välttämättä edes toisella.

Tuokin, että välillä toimii tai toimii huonosti on juurikin ongelma tuossa, kun on hapettunut.  Nuokaan ei edes näyttäneet hapettuineille, mutta tuolla combolla kaikki lähti toimimaan.

Kahvan irroitus on niinkin yksinkertainen edessä vain ovesta tulppa pois, kahva vedätään ulospäin ja T25 torxilla 5 kierrosta ruuvia auki. Tulpan takana kahvan kohdalta löytyy.   Kuskin puolella pitää ensin lukon kohalta irroittaa muovi.

5 kierroksen jälkeen lukkopesä irtoa nitkuttelemalla pois. Vänkärin puolella lähtee koko muoviosa, kun ei ole lukkopesäää.

Takaovissa reikä on oven tiivistemuovin takana kahvan kohdalla. Sama 5 kierrosta auki.  Liikaa kierroksia voi mahdollisesti tiputtaa ruuvin oven sisään, eli maks 6 kierrosta. Jos menee laskuissa sekasi, niin ennemmin ruuvaa takasin kiinni.  Takaoviin meisselin pituus pitää olla hieman pitempi kuin edessä, taisi jopa pitää olla isompi kuin 10cm.

Ja tosiaan useammalla kerralla kun käyttää aineet sisässä, laittaa kiinni, auki, kiinni. Niin lähtee toimimaan kyllä.  Jos oikein pahasti on, niin nuihinhan voi vaikka itse muut liittimet laittaa.    Liittimet kun ovat kahvassa ja oven johtosarjassa kiinni, niin virallinen korjaustoimi on tuo, että vaihdetaan koko osa, vaikka liittimessä vika.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: juho82 - 23.05.2017, 22:10:04
Tuli tuossa juuri kaverille korjattu nuo kaikkiin oviin.  Eli ongelmana on kahvan ja ovessa olevan johtosarjan liittimet.  Volvon ratkaisuhan tuohon on vaihtaa joko kahvat, mikä sisältää kavojen maalauksenkin, eli hinta kaikista ovista luokkaa tonnin.   Jos pitää ovien johtosarjat vielä vaihtaa niin hinta nousee vielä enemmän.  Nuo kun tosiaan ei ole vaihdettavat liittimet, niin virallinen suositus ja merkkihuoltohan vaihtaa koko osan.

Vaihtoehto on joko puhistaa hapettumat liittimestä ja sitten vetää suojat päälle.  Näin teimme joka oveen ja rupesi toimimaan.  CRC:tä  ensin hapetuksen poistajaa useasti, liittimen käyttöä paikoillaan irti, tätäkin useasti.  Niin varmasti lähtee toimimaan, ensimmäisillä kerroilla ei lähde, eikä välttämättä edes toisella.

Tuokin, että välillä toimii tai toimii huonosti on juurikin ongelma tuossa, kun on hapettunut.  Nuokaan ei edes näyttäneet hapettuineille, mutta tuolla combolla kaikki lähti toimimaan.

Kahvan irroitus on niinkin yksinkertainen edessä vain ovesta tulppa pois, kahva vedätään ulospäin ja T25 torxilla 5 kierrosta ruuvia auki. Tulpan takana kahvan kohdalta löytyy.   Kuskin puolella pitää ensin lukon kohalta irroittaa muovi.

5 kierroksen jälkeen lukkopesä irtoa nitkuttelemalla pois. Vänkärin puolella lähtee koko muoviosa, kun ei ole lukkopesäää.

Takaovissa reikä on oven tiivistemuovin takana kahvan kohdalla. Sama 5 kierrosta auki.  Liikaa kierroksia voi mahdollisesti tiputtaa ruuvin oven sisään, eli maks 6 kierrosta. Jos menee laskuissa sekasi, niin ennemmin ruuvaa takasin kiinni.  Takaoviin meisselin pituus pitää olla hieman pitempi kuin edessä, taisi jopa pitää olla isompi kuin 10cm.

Ja tosiaan useammalla kerralla kun käyttää aineet sisässä, laittaa kiinni, auki, kiinni. Niin lähtee toimimaan kyllä.  Jos oikein pahasti on, niin nuihinhan voi vaikka itse muut liittimet laittaa.    Liittimet kun ovat kahvassa ja oven johtosarjassa kiinni, niin virallinen korjaustoimi on tuo, että vaihdetaan koko osa, vaikka liittimessä vika.

No ei niihin kyllä koko kahvaa vaihdeta. Pelkästään se korin puoleinen osa mihin sormet osuu kun ovi avataan.. eli ei maalata mitään.. :idiot2:
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 23.05.2017, 22:35:51
No ei niihin kyllä koko kahvaa vaihdeta. Pelkästään se korin puoleinen osa mihin sormet osuu kun ovi avataan.. eli ei maalata mitään.. :idiot2:

Ainakin kyllä Suomen Autohuollossa näin tehdään, ei ole avattavat kuulemma nuo kahvat? Mihin perustuu tuo? S80/V70:ssähän nuo kahvat on ainakin erinlaiset. Siinä kahvassa on erikseen se kohta sormelle. S60/V60 kahva on yhtenäinen, eikä ole semmoista mustaa kohtaa niinkuin S80/V70. 
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: juho82 - 24.05.2017, 20:46:21
Ainakin kyllä Suomen Autohuollossa näin tehdään, ei ole avattavat kuulemma nuo kahvat? Mihin perustuu tuo? S80/V70:ssähän nuo kahvat on ainakin erinlaiset. Siinä kahvassa on erikseen se kohta sormelle. S60/V60 kahva on yhtenäinen, eikä ole semmoista mustaa kohtaa niinkuin S80/V70.

Meillä on s60 2014 ja on varmasti vaihdettavat "mustat" kohdat kahvoissa. Eli kuoret mitkä on maalattu korin väriin jää siis ennalleen. Vaihdetaan ainoastaan se musta osa johon sormet osuu
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 24.05.2017, 21:08:50
Meillä on s60 2014 ja on varmasti vaihdettavat "mustat" kohdat kahvoissa. Eli kuoret mitkä on maalattu korin väriin jää siis ennalleen. Vaihdetaan ainoastaan se musta osa johon sormet osuu


Voiko tuossa Faceliftissä sitten olla erinlainen tuo kuin 2010-2014 autoissa.  Tarkoitin siis mustilla kohdilla etupuolella olevaa, mikä on S80/V70:ssä ainakin.

(https://images.autouncle.com/fi/car_images/medium_d57cc747-aff4-469a-9981-eab00c039f95_volvo-s80-d3-summum-a-rahoitustarjous-1-9-kulut.jpg)

Eli nuin. 

Ainakin vanhemmissa S60/V60 ei ole tuollaista, vaan koko kahva on maalattu.  Paitsi tietenki kahvan takaa. Myös XC60:ssä näyttäisi olevan mustat kohdat kahvassa etupuolella.
(http://i.ebayimg.com/00/s/NTYwWDgwMA==/z/v9wAAOSwxp9W6HU1/$_1.JPG?set_id=8800005007)


No enivei, vaikka ei maalata kahvoja pitäisi ja silti uusivat kaikki nuo, niin hintalappu on hirveä.  Kun/jos vika on nuissa liittimissä, joka parhaillaan alkaa toimimaan liittimien puhistamalla. Vaihtoehtoha on vaikka ostaa erinlaiset liittimet ja laittaa ne tuohon. Mutta virallinen maahantuojan suositus kun on uusia koko osa, niin silloinhan siinä niin tehdään ainakin virallisessa huollossa, jos Volvon mukaan tehdään.

Oletko vaihtanut tuohon, vai mistä sitten tiedät, että on varmasti vaihdettavat?  Tai miten nuo on avattavat, onko sielä herkästi särkyviä muoviklipsuja? Sehän voisi selittää miksi haluavat vaihtaa koko kahvan, jos esim irroitus vaiheessa saattavat hajota. Ikävä olisi pistää sitten asiakasta sen takia odottamaan uusia kahvoja.







Edit: Niin ja muuten jos esim edessä ei toimi tuo, niin vika voi olla takaovessa.  Takakahvalle tulee 6 johtoa ja etukahvalle 4.   Jokin tunnistus kulkee takakahvan kautta, vaikka etuoven aukasee.  Joten jos yhteys takakahvassa on poikki, niin edessä sitten ei toimi.  Melkein siis jos tuon projektin tekee, niin suosiolla käyttää ja puhistelee kaikki. Ei sen vertaa isonna tuota hommaa.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: juho82 - 24.05.2017, 21:24:23
Voiko tuossa Faceliftissä sitten olla erinlainen tuo kuin 2010-2014 autoissa.  Tarkoitin siis mustilla kohdilla etupuolella olevaa, mikä on S80/V70:ssä ainakin.

(https://images.autouncle.com/fi/car_images/medium_d57cc747-aff4-469a-9981-eab00c039f95_volvo-s80-d3-summum-a-rahoitustarjous-1-9-kulut.jpg)

Eli nuin. 

Ainakin vanhemmissa S60/V60 ei ole tuollaista, vaan koko kahva on maalattu.  Paitsi tietenki kahvan takaa. Myös XC60:ssä näyttäisi olevan mustat kohdat kahvassa etupuolella.
(http://i.ebayimg.com/00/s/NTYwWDgwMA==/z/v9wAAOSwxp9W6HU1/$_1.JPG?set_id=8800005007)


No enivei, vaikka ei maalata kahvoja pitäisi ja silti uusivat kaikki nuo, niin hintalappu on hirveä.  Kun/jos vika on nuissa liittimissä, joka parhaillaan alkaa toimimaan liittimien puhistamalla. Vaihtoehtoha on vaikka ostaa erinlaiset liittimet ja laittaa ne tuohon. Mutta virallinen maahantuojan suositus kun on uusia koko osa, niin silloinhan siinä niin tehdään ainakin virallisessa huollossa, jos Volvon mukaan tehdään.

Oletko vaihtanut tuohon, vai mistä sitten tiedät, että on varmasti vaihdettavat?  Tai miten nuo on avattavat, onko sielä herkästi särkyviä muoviklipsuja? Sehän voisi selittää miksi haluavat vaihtaa koko kahvan, jos esim irroitus vaiheessa saattavat hajota. Ikävä olisi pistää sitten asiakasta sen takia odottamaan uusia kahvoja.







Edit: Niin ja muuten jos esim edessä ei toimi tuo, niin vika voi olla takaovessa.  Takakahvalle tulee 6 johtoa ja etukahvalle 4.   Jokin tunnistus kulkee takakahvan kautta, vaikka etuoven aukasee.  Joten jos yhteys takakahvassa on poikki, niin edessä sitten ei toimi.  Melkein siis jos tuon projektin tekee, niin suosiolla käyttää ja puhistelee kaikki. Ei sen vertaa isonna tuota hommaa.

Takakahvoissa on antennit. Eli jos apparin puolen takakahvessa liitin tai antenni ongelma niin ko puolen etuovikaan ei "kahvasta" aukene. Ja 2014 ei ole noita mustia nappuloita kahvassa vaan kahvan kuoret, siis ne ulospäin näkyvät osat ja samalla kahvan runko jää siis vanhasta. Sisäpuolella oleva pehmeää muovia oleva osa uusitaan. Olen nähnyt kun osa vaihdetaan Volvon merkkihuollossa takuuna. Ja lähtee ihan nätisti irti se osa siitä ulospäin näkyvästä maalatusta kuoresta jossa ei ole mustaa painiketta
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 24.05.2017, 21:27:46
Takakahvoissa on antennit. Eli jos apparin puolen takakahvessa liitin tai antenni ongelma niin ko puolen etuovikaan ei "kahvasta" aukene. Ja 2014 ei ole noita mustia nappuloita kahvassa vaan kahvan kuoret, siis ne ulospäin näkyvät osat ja samalla kahvan runko jää siis vanhasta. Sisäpuolella oleva pehmeää muovia oleva osa uusitaan. Olen nähnyt kun osa vaihdetaan Volvon merkkihuollossa takuuna. Ja lähtee ihan nätisti irti se osa siitä ulospäin näkyvästä maalatusta kuoresta jossa ei ole mustaa painiketta

Joo eli ovat samanlaiset näissä vanhemmissa S60/V60, näissäkään ei tuota mustaa kohtaa edessä ole. No sitten ei ole täällä ollut tietoa, kun on tuo sanottu Suomen Autohuollosta, joka virallinen Volvon huolto kans on.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 24.05.2017, 23:27:17
Mun edellisessä 2014 vm XC60 oli mustat kumiset painonapit tuossa. Tässä 2015 vm V60:ssä on hipaisukahvoilla korin väriin maalatut kahvat.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 24.05.2017, 23:35:10
Mun edellisessä 2014 vm XC60 oli mustat kumiset painonapit tuossa. Tässä 2015 vm V60:ssä on hipaisukahvoilla korin väriin maalatut kahvat.

Näin nuo taitaa olla, että S60/V60 on tuolla korinvärisellä hipaisulla. S80/V70/XC60 mustalla napilla.

Mutta suosittelen kyllä koittaa putsata nuita jos on ongelmia, että heikosti ottaa. Tai ei toimi. Tuota kohtaahan ei tarvi edes painaa, vaan tosiaan hipaisu riittää, nii menee lukkoon. Aukastaessa normaalisti vaan kahvasta kiinni, nii aukeaa.  Kun oli tuolla aijemmin puhetta, että joutuu useasti yrittämään.



Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 25.05.2017, 10:57:42
Näin nuo taitaa olla, että S60/V60 on tuolla korinvärisellä hipaisulla. S80/V70/XC60 mustalla napilla.

Mutta suosittelen kyllä koittaa putsata nuita jos on ongelmia, että heikosti ottaa. Tai ei toimi. Tuota kohtaahan ei tarvi edes painaa, vaan tosiaan hipaisu riittää, nii menee lukkoon. Aukastaessa normaalisti vaan kahvasta kiinni, nii aukeaa.  Kun oli tuolla aijemmin puhetta, että joutuu useasti yrittämään.
Itse aukaisen kahvan sisäpuolelle koskettamalla ja sitten, kun lukot aukeaa, niin vedän kahvasta. Tiedä sitten onko tuossa mitään lukkoja "säästävää" vaikka vetäisikin kahvasta suoraan 8)
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: juho82 - 25.05.2017, 13:12:15
Itse aukaisen kahvan sisäpuolelle koskettamalla ja sitten, kun lukot aukeaa, niin vedän kahvasta. Tiedä sitten onko tuossa mitään lukkoja "säästävää" vaikka vetäisikin kahvasta suoraan 8)

Näin teen minäkin
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 25.05.2017, 14:38:44
Siis eka odotatte, että kuuluu avaaminen? Itse kyllä suoraan vaan avaan kahvasta, hyvin kerkeää lukot auveta. Vai käsitinkö nyt jotain väärin?  :D
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 25.05.2017, 15:45:15
Siis eka odotatte, että kuuluu avaaminen? Itse kyllä suoraan vaan avaan kahvasta, hyvin kerkeää lukot auveta. Vai käsitinkö nyt jotain väärin?  :D
Juuri noin 8)
Tuskin mitään merkitystä on, kun kai ne suoraan vedettäviksi on suunniteltu. Emännän silloisessa avaimettomassa V40 toinen takaovi alkoi renkkaamaan ja vaihtoivat moottorit molempiin takaoviin. Jos oikein muistan, niin tuossa edellisessä XC60:ni ei ollut tuota "hipaisu"pintaa edes kahvan sisäpuolella ::)
Suoraan vedettiin, tai kumipinnasta painamalla ovi auki.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: juho82 - 25.05.2017, 22:19:41
Siis eka odotatte, että kuuluu avaaminen? Itse kyllä suoraan vaan avaan kahvasta, hyvin kerkeää lukot auveta. Vai käsitinkö nyt jotain väärin?  :D

No ei ainakaan 2014 vuoden autossa kerkee lukot aueta jos vaan nykäiset kahvasta. Ekan kerran siis vedät niin et on vielä lukossa :idiot2:
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 25.05.2017, 23:32:09
Juuri noin 8)
Tuskin mitään merkitystä on, kun kai ne suoraan vedettäviksi on suunniteltu. Emännän silloisessa avaimettomassa V40 toinen takaovi alkoi renkkaamaan ja vaihtoivat moottorit molempiin takaoviin. Jos oikein muistan, niin tuossa edellisessä XC60:ni ei ollut tuota "hipaisu"pintaa edes kahvan sisäpuolella ::)
Suoraan vedettiin, tai kumipinnasta painamalla ovi auki.
No ei ainakaan 2014 vuoden autossa kerkee lukot aueta jos vaan nykäiset kahvasta. Ekan kerran siis vedät niin et on vielä lukossa :idiot2:

Siis kyllä, vedän sillon kun ovet ovat lukossa. Normaalisti suoraan vaan kahvasta kiinni ja lukot ja ovi aukeaa samalla. Normaalilla vauhdilla millä aukaisisi minkä tahansa oven. Tottakai jos ihan yrittämällä yrittää nopeasti aukasta, niin ei varmaa sillon kerkeä auveta lukot.

En nyt ymmärrä, mikä tuossa on ei normaalia?  :D

Piti ihan tarkastaa mitä ohje sanoo:
Lainaus
Lukituksen avaaminen
Lukitus avautuu, kun käsi tarttuu ovenkahvaan
tai tavaratilan luukun kumipintaiseen painolevyyn vaikutetaan - avatkaa ovi tai tavaratilan luukku normaalisti
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 26.05.2017, 07:21:57
Siis kyllä, vedän sillon kun ovet ovat lukossa. Normaalisti suoraan vaan kahvasta kiinni ja lukot ja ovi aukeaa samalla. Normaalilla vauhdilla millä aukaisisi minkä tahansa oven. Tottakai jos ihan yrittämällä yrittää nopeasti aukasta, niin ei varmaa sillon kerkeä auveta lukot.

En nyt ymmärrä, mikä tuossa on ei normaalia?  :D

Piti ihan tarkastaa mitä ohje sanoo:
Suoraan varmaan suurin osa avaimettomassa vetää, ja niin se on varmaan tarkoitettukin. Ainakin lukkojen kestää pitäisi. Tosin tuon ohjeen laitoit, niin sen mukaan ensin tartutaan kahvaan jolloin lukitus aukeaa ja sen jälkeen ovi tai tavaratila luukku avataan normaalisti. Onkohan saaneet korjattua tuon lukon, vai onko 2015 mallissakin odotettavissa vikaa ::)
9/2013 V40 vielä oli ongelmia..
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 26.05.2017, 15:02:13
Suoraan varmaan suurin osa avaimettomassa vetää, ja niin se on varmaan tarkoitettukin. Ainakin lukkojen kestää pitäisi. Tosin tuon ohjeen laitoit, niin sen mukaan ensin tartutaan kahvaan jolloin lukitus aukeaa ja sen jälkeen ovi tai tavaratila luukku avataan normaalisti. Onkohan saaneet korjattua tuon lukon, vai onko 2015 mallissakin odotettavissa vikaa ::)
9/2013 V40 vielä oli ongelmia..

Itse saan tuosta tekstistä kummanlaisenkin mielikuvan. Joko nuin miten te aukaisette tai sitten tuon olevan vain selitys, että se aukeaa kun koskee, eli normaalisti avataan, silloinhan se kans siihe koskee.  :D

Siinä perässä oli vielä näin
Lainaus
HUOM
Ovenkahvat rekisteröivät normaalisti käden,
joka tarttuu ovenkahvaan, mutta paksuja
käsineitä käytettäessä tai hyvin nopean
kädenliikkeen jälkeen voidaan tarvita toinen
yritys tai käsineen riisuminen.

Tokihan tuonki voi tulkita, että hipaisu nopeasti siellä takana ei avaa sitä. Tai sitten nopea kahvan aukaisu ei kerkeä avata lukkoja.  Mutta kyllä itse tuosta saisin kuvan, että kyse on juurikin normaalisti ovekahvaan tarttuva käsi, eli ei sen kummemmin sielä hiplailla, vaan kahva auki vain.  8)  :)

No pääasia on, että toimii. Käytti miten vaan.  Itsellä tuolla avaimella oma kotelo, eikä tuota tule koskaan  taskuista kaivettua pois autolle tultaessa/ajattaessa.  Joten omassa käytössä yksi eniten käytettävä ominaisuus.

Millälailla se alkoi sitten V40:ssä oireilla/teki? Onko näissä S60/V60:ssä sitten samanlainen tuo lukitusmekanismi kuin V40:ssä? Toivotaan, ettei ole ongelmia tiedossa.  8)
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 26.05.2017, 16:40:42
Toinen takaovi ei auennuta aina, ja lopuksi ei saanut enää edes sisältä auki. Takuu oli mennyt umpeen. 0€ Tampereen Käyttöauto otti tuosta operaatiosta.
Samanlaiset kahvat tuossa V60 on ulkoisesti ainakin, kuin tuossa V40:ssä oli. XC60:ssä kahvat tuntui pykälää tukevimmilta.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 28.05.2017, 18:54:32
Toinen takaovi ei auennuta aina, ja lopuksi ei saanut enää edes sisältä auki. Takuu oli mennyt umpeen. 0€ Tampereen Käyttöauto otti tuosta operaatiosta.
Samanlaiset kahvat tuossa V60 on ulkoisesti ainakin, kuin tuossa V40:ssä oli. XC60:ssä kahvat tuntui pykälää tukevimmilta.

Okei. No ei onneksi paljoa ottanut.   8) Olisiko ne sitten näissä pikku Volvoissa hieman huonommat, entä nuissa isoimmissa.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 16.08.2017, 19:39:07
Oliko/onko V60 ukoilla ongelmia itse "virtalukon" kanssa? Viikon ollut XC60 käytössä ja kerran on jo sanonut että "avaimet ovat poistuneet autosta" vaikka taskussa olivat. Ilmoitus triggeröityi kun auto oli pysäytetty ja matkustaja hyppäsi kyytiin ja apparin ovi siis kävi auki. Lisäksi kaukosäätimen napit toimivat vain jos etäisyys autoon max 5m. Oven lukot toimivat avaimetta kyllä hyvin. Sen kun  tarttuu kahvaan ja vetää vaikka samantien.

Jaajoo, jarruvalohäiriöstä huuteli juuri. Ei taida enää perinteisiä polttimoita olla sillä osastollakaan..
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 16.08.2017, 19:42:02
Oliko/onko V60 ukoilla ongelmia itse "virtalukon" kanssa? Viikon ollut XC60 käytössä ja kerran on jo sanonut että "avaimet ovat poistuneet autosta" vaikka taskussa olivat. Ilmoitus triggeröityi kun auto oli pysäytetty ja matkustaja hyppäsi kyytiin ja apparin ovi siis kävi auki. Lisäksi kaukosäätimen napit toimivat vain jos etäisyys autoon max 5m. Oven lukot toimivat avaimetta kyllä hyvin. Sen kun  tarttuu kahvaan ja vetää vaikka samantien.

Jaajoo, jarruvalohäiriöstä huuteli juuri. Ei taida enää perinteisiä polttimoita olla sillä osastollakaan..
Mulla kanssa tuossa edellisessä Äxceessä muutaman kerran teki tuota "avaimet ovat poistuneet autosta" , kun pelkääjä poistui autosta. Jossain päivityksessä muistaakseni poistui ::)
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 16.08.2017, 20:35:55
Päivityksessä ois varmaan hyvä käydä vaikka auto on kyllä huollettu keväällä. Siis sinisellä. Mutta mistäpä tuota saa selville mitä ovat päivittäneet ja että mitkä softat nyt sisällä saati että mikä on viimeisin saatavilla oleva softa. Pitänee käydä ennenaikaisessa öljynvaihdossa ja ottaa päivitykset siinä sitten.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 17.08.2017, 00:57:17
Oliko/onko V60 ukoilla ongelmia itse "virtalukon" kanssa? Viikon ollut XC60 käytössä ja kerran on jo sanonut että "avaimet ovat poistuneet autosta" vaikka taskussa olivat. Ilmoitus triggeröityi kun auto oli pysäytetty ja matkustaja hyppäsi kyytiin ja apparin ovi siis kävi auki. Lisäksi kaukosäätimen napit toimivat vain jos etäisyys autoon max 5m. Oven lukot toimivat avaimetta kyllä hyvin. Sen kun  tarttuu kahvaan ja vetää vaikka samantien.

Jaajoo, jarruvalohäiriöstä huuteli juuri. Ei taida enää perinteisiä polttimoita olla sillä osastollakaan..

Ei ole tuollaista ongelmaa tullut. Patterit koitettu vaihtaa? Kyllä tuo itsellä ottaa monien kymmenien metrin päästä. Vaikkakin nämähän kyllä ilmoittaa ajotietokoneessa jos paristot on loppumassa.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 17.08.2017, 04:08:34
Ei ole tuollaista ongelmaa tullut. Patterit koitettu vaihtaa? Kyllä tuo itsellä ottaa monien kymmenien metrin päästä. Vaikkakin nämähän kyllä ilmoittaa ajotietokoneessa jos paristot on loppumassa.

Patterit on muutaman päivän vanhat. Niiden vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta kaukosäätimen kantamaan
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: volvesteri - 25.08.2017, 08:27:05
Patterit on muutaman päivän vanhat. Niiden vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta kaukosäätimen kantamaan

En tiedä onko ajankohtaista enää, mutta onko ongelma sama kaikilla avaimilla? Jos esim. antennilenkki on murtunut pikometrinkään verran säätimen sisältä, niin kantama tipahtaa. Näinhän voisi käydä, jos se kake vaikkapa tipahtaa lattialle.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 26.08.2017, 17:05:15
En tiedä onko ajankohtaista enää, mutta onko ongelma sama kaikilla avaimilla? Jos esim. antennilenkki on murtunut pikometrinkään verran säätimen sisältä, niin kantama tipahtaa. Näinhän voisi käydä, jos se kake vaikkapa tipahtaa lattialle.

Ei vaikutusta kumpaa avainta käyttää
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 02.11.2017, 18:10:59
Taisi mennä kuskin ovesta jokin antenni tmv, koska nyt jos seisoo kuskin oven kohdalla niin kuskin ovenkahvasta ei lähde enää lukot auki. Heti kun siirtyy askeleen kaksi takaoveen päin, niin saa kuskin kahvasta ovet auki tai lukkoon. Kaikki muut ovet toimii ihan normaalisti.

Soitin Biliaan ja siellä pienen vänkäämisen jälkeen kävi ilmi, että on kampanja siihen antennin vaihtoon, MIKÄLI se on syypää vikaan, niin Volvo maksaa. Jos taas jokin muu ongelma, niin sitten ei. Toivottavasti se on se antenni. Luulisi olevan sillä nythän homma menee juuri niin, että kun hipaisen tai vedän kahvaa, kahva varmaan kyselee avainta, mutta kun antenni siitä sökö, niin luulee ettei avainta ole lähellä. Jos taas menen toisen antennin lähelle, niin sitten avain löytyykin. Mutta onkos tässä antennit siis joka kahvassa, kun jossakin mainittiin, että vain takakahvoissa?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 02.11.2017, 18:32:59
Taisi mennä kuskin ovesta jokin antenni tmv, koska nyt jos seisoo kuskin oven kohdalla niin kuskin ovenkahvasta ei lähde enää lukot auki. Heti kun siirtyy askeleen kaksi takaoveen päin, niin saa kuskin kahvasta ovet auki tai lukkoon. Kaikki muut ovet toimii ihan normaalisti.

Soitin Biliaan ja siellä pienen vänkäämisen jälkeen kävi ilmi, että on kampanja siihen antennin vaihtoon, MIKÄLI se on syypää vikaan, niin Volvo maksaa. Jos taas jokin muu ongelma, niin sitten ei. Toivottavasti se on se antenni. Luulisi olevan sillä nythän homma menee juuri niin, että kun hipaisen tai vedän kahvaa, kahva varmaan kyselee avainta, mutta kun antenni siitä sökö, niin luulee ettei avainta ole lähellä. Jos taas menen toisen antennin lähelle, niin sitten avain löytyykin. Mutta onkos tässä antennit siis joka kahvassa, kun jossakin mainittiin, että vain takakahvoissa?

Manuska näyttäisi nuin V60 2014:lle.
http://support.volvocars.com/uk/cars/pages/owners-manual.aspx?mc=y352&my=2014&sw=13w46&article=c6a9aef4c4f84ed2c0a801e800baf4d5
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 02.11.2017, 18:44:54
Hmmm.... voisikohan kuitenkin olla myös kahvassa jokin antenni? Outoa kyllä, sillä muut ovet toimivat ja kuskin kahva kuitenkin avaa ovet kun vaan menee lähemmäksi jotakin muuta ovea.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 02.11.2017, 19:09:48
Hmmm.... voisikohan kuitenkin olla myös kahvassa jokin antenni? Outoa kyllä, sillä muut ovet toimivat ja kuskin kahva kuitenkin avaa ovet kun vaan menee lähemmäksi jotakin muuta ovea.

Siis kyllä jokaisessa kahvassa jotain on, taakse menikö 4 johtoa kahvaan ja eteen 2.   Oisko ollut niin, että 2 johtoa kosketukselle ja 2 johtoa antennille? Eli eteen 2 vain ja taakse juurikin 4.

Takana antenni ottaa huonosti, eli ei jaksaisi sinne eteen asti ottaa. Otat askeleen antennia kohti ja silloin jaksaa ottaa?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 02.11.2017, 19:45:10
Njoo, eli oisko se sitte se taka-vasen antenni menossa sököksi. Eli ei jaksa ottaa etukahvaan asti? Koska ihmetyttää, että ei se kahva ja johtosarja voi olla rikki, jos kerta auto kuitenkin tunnistaa että nimenomaan kuskin kahvasta vedetään tai hipastaan. Ei toiminut niinkään, että jätin avaimen apukuskin kahvan päälle ja kävin koittaas kuskin kahvasta auki. Ei auennut. Eli ilmeisesti pitää olla oikealla puolella jota yrittää auki?

Johdotus ainakin loogista, kaksi signaalia kosketuksille (sisäpinta ja hipaisupinta)
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: juho82 - 02.11.2017, 20:32:34
Hmmm.... voisikohan kuitenkin olla myös kahvassa jokin antenni? Outoa kyllä, sillä muut ovet toimivat ja kuskin kahva kuitenkin avaa ovet kun vaan menee lähemmäksi jotakin muuta ovea.

Näin on että takana antennit. Onko avaimessa patterit ok?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 03.11.2017, 09:00:11
Näin on että takana antennit. Onko avaimessa patterit ok?
Jos patterit ei olisi ok, niin tuskin se muissa ovissa toimisi moitteetta. Mutta siis kyllä vaihdoin ensitöikseni patterit. Ei vaikutusta. Autonhan pitäisi kyllä ilmoittaa mikäli kaukosäätimen patterit lopussa (näin muistelisin)
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 03.11.2017, 21:13:36
kaukosäätimen napit toimivat vain jos etäisyys autoon max 5m.

Syynä oli muuten ohjausyksikkö joka oli keksinyt vikaantua ja piti vaihtaa
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 03.11.2017, 22:15:19
Syynä oli muuten ohjausyksikkö joka oli keksinyt vikaantua ja piti vaihtaa
Mitäs tämä kustansi?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 04.11.2017, 11:54:10
Mitäs tämä kustansi?

Viisisataa. Homma olisi varmaan mahdollista tehdä edullisemminkin hommaamalla osat toisaalta ja asennuttamalla merkkihuollossa. Sanomattakin selvää että tuo ei ole plug&play vaan tarvii ohjelmointia

Mulikka hoitaa ilmeisesti remote JA keyless ohjauksen notta keyless ongelmatkin voivat johtua tuosta. Voin olla väärässäkin mutta ainakin on erikseen ohjausyksiköitä with keyless ja without keyless.

https://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=1182273&ukey_make=865&ukey_model=11983&modelYear=2014&ukey_category=7888

Edit: mitähän silikoonia/rasvaa kantsis suihkia kahvoihin? Aika kuivan nihkeä liike...selvästi vaatis voidetta. Rasva lienee huono idea mutta tekeeköhän silikooni jotain ikävää..?
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 04.11.2017, 12:20:33
Mitäs tämä kustansi?
Veikkaan että osallistuvat korjaukseen, kun jotain häikkää noissa lukoissa oli emännä V40:kin. Tampereen Käyttöauto ei multa laskuttanut silloin mitään, kun ainakin alkupään uusissa V40:ssä oli sellaista ongelmaa, että joku ovi kuoli totaallisesti. Vaihtoivat jotain yksiköitä oveen.
Jos on yleisessä tiedossa vika, niin luultavasti et joudu maksamaan mitää, mutta jos ei V60:sen kohdalla ole yleinen vika, niin joku fiftififti sopimuskaan ei huonolta kuulosta. Muistaakseni olet useamman Volvon uuten ostanut ;)
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 04.11.2017, 18:42:28
Itse asiassa minä en maksanut tuota 500 mutta en tiedä varmuudella että kuka sen loppuviimeksi maksoi. Liike siitä ainakin kunnian virallisesti otti ::) Ehkä Volvo osallistui tai sitten ei. Eipä tullut kyseltyä. Kaukkari ei varsinaisesti ollut mykkä enkä niitä itseasiassa edes kaukkarina käytä (keyless on niin yliveto)  niin hieman kinkkinen tapaus
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Smöggeli - 09.11.2017, 21:39:09
Lainaan tätä ketjua vaikka eri auto kyseessä.

Autona siis S80 vm. 2014 ja keyless toiminto.

On nyt ilmaantunut sellainen vika että auto ilmoittaa välillä että avainta ei löydy kun koittaa käynnistää auton.

Vaikka ovet aukeaisivat lukosta kahvasta vetämällä niin sitten kun koittaa käynnistää auton niin näyttöön tulee teksti että avainta ei löydy. Ei tee tätä aina mutta useasti alkanut nyt tekemään. Eilen töistä lähdettäessä ei käynnistynyt ja sitten kun olin pari kilsaa ajanut niin pysähdyin ja otin avaimen pois virtalukosta ja testasin käynnistää ilman avainta niin silloin käynnistyi kyllä.

Jossain on joku bitti nyt poikittain ja jos löytyy inffoa niin saa jakaa tännepäin.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Modifier - 09.11.2017, 22:27:16
Keskikonsolissa on vielä yksi antenni tuota käynnistystä varten. Saattaa olla siinäkin jotain vikaa.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Smöggeli - 10.11.2017, 00:37:36
Löysin Swedespeedistä pari topikkia tähän liittyen.

Siellä oltiin patterin vaihdolla korjattu. Ilmeisesti jos rupeaa olemaa vähissä niin tuo ensimmäisenä alkaa herjaamaan ettei avainta löydy käynnistykseen.

Toinen millä porukka oli korjalluit niin akku irti kymmeneksi minuutiksi.

Täytyy näitä koittaa nyt ensimmäiseksi.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 15.11.2017, 19:11:42
Noniin, tänään oli V60 huollossa keyless homman takia. Oli kuskin ja vasemman takaoven kahvat pimeänä. Kuitenkin se vasen takaovi aukesi, koska takakontissa on antenni joka ylsi vielä siihen asti, mutta ei kuskin ovelle saakka. Molemmat vaihdettiin takuuseen, eli kustannuksia ei minulle tullut. Soittivat vielä kun oli valmis ja kysäsivät josko haluan että käyttävät pesukadun läpi auton. Nyt taas toimii.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 16.11.2017, 18:29:26
Kovin on lyhytikäistä elektroniikkaa. Kaukkarin ohjausyksikkö on katossa ja kävi mielessä että onkohan vähän turhan rankka paikka elektroniikalle. Lämpötilat seilaa laidasta laitaan ja kosteutta tiivistynee aikalailla sinne osastolle. Katos helpottanee hieman. V70 kanssa ei juuri ollut sähkömurheita. Yöpyi minun omistuksessa aina katon alla
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Smöggeli - 17.11.2017, 11:47:46
Joo elikkä patterien vaihdon jälkeen ei ole tehnyt enää tuota avainta ei löydy käynnistäessä. Mutta avaimen kantama on erittäin heikko nappuloita käyttäessä.

Avain on mallia PCC eli kuusinappinen eli pitäisi saattovalonapissa olla kantama 100metriä ja muissa 20metriä. Mutta saattovalotkin saa päälle vasta kun etäisyys autoon noin 10 metriä ellei vähemmänkin. Kävin ohjelmoimassa Volvollakin avaimen sellaiseksi että saa webaston päälle avaimella. Tämä ominaisuus nyt tällä hetkellä hieman turha kun avaimen kantama on erittäin huono. Patterit siis vaihdettu ja toisella avaimella myös sama juttu eli avaimessa ei pitäisi olla vikaa.

Auton vastaanottimessa ilmeisesti vikaa? Jollain kokemuksia tälläisestä? Luultavasti vain Volvolla pystyy tälläisen korjaamaan/selvittämään?

Auto edelleen S80 vm.2014
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Nahkiainen - 17.11.2017, 13:16:05
Joo elikkä patterien vaihdon jälkeen ei ole tehnyt enää tuota avainta ei löydy käynnistäessä. Mutta avaimen kantama on erittäin heikko nappuloita käyttäessä.

Avain on mallia PCC eli kuusinappinen eli pitäisi saattovalonapissa olla kantama 100metriä ja muissa 20metriä. Mutta saattovalotkin saa päälle vasta kun etäisyys autoon noin 10 metriä ellei vähemmänkin. Kävin ohjelmoimassa Volvollakin avaimen sellaiseksi että saa webaston päälle avaimella. Tämä ominaisuus nyt tällä hetkellä hieman turha kun avaimen kantama on erittäin huono. Patterit siis vaihdettu ja toisella avaimella myös sama juttu eli avaimessa ei pitäisi olla vikaa.

Auton vastaanottimessa ilmeisesti vikaa? Jollain kokemuksia tälläisestä? Luultavasti vain Volvolla pystyy tälläisen korjaamaan/selvittämään?

Auto edelleen S80 vm.2014

-13 V40:ssä oli PCC -kauko-ohjaimen kantama noin metri. Muuten toimi normaalisti. Wetterillä vaihtoivat kattoantennin ja alkoi taas pelittämään.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 17.11.2017, 15:37:21
Niin, sanottakoon nyt vielä kerran että mun XC60 2014 PCC kantama oli myös vain jokusen metrin. Ohjausyksikkö uusiksi ja taas toimii.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mushinico - 17.11.2017, 19:55:35
Mulla toi kake toimii varmaan 200m päästä.... ainakin melkein. Toimii myös neljä kerrosta alaspäin betoniseinäiseen autohalliin, kun kokeilin kerran kolmannesta kerroksesta kellarikerrokseen. Nyt en tosin ole vähään aikaan kokeillut.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Smöggeli - 17.11.2017, 21:27:42
-13 V40:ssä oli PCC -kauko-ohjaimen kantama noin metri. Muuten toimi normaalisti. Wetterillä vaihtoivat kattoantennin ja alkoi taas pelittämään.

Mitäs tämän kustannus oli?


Niin, sanottakoon nyt vielä kerran että mun XC60 2014 PCC kantama oli myös vain jokusen metrin. Ohjausyksikkö uusiksi ja taas toimii.

Tämä ilmeisesti  kustansi sen 500€?


Kiitos vastauksista. Volvolle sitten vietävä jossain vaiheessa että saa kantaman kuntoon.

Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 24.11.2017, 16:32:24
Tämä ilmeisesti  kustansi sen 500€?

Joo, mutta koeta puhua se "virhevastuuseen" tms. Minäkään en maksanu omasta pussista mutta ei ole tietoa osallistuiko Volvo kustannuksiin ja jos osallistui niin missämäärin
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Smöggeli - 04.01.2018, 11:22:45
Laitetaan tännekkin nyt kun vika korjattiin.

Joo elikkä patterien vaihdon jälkeen ei ole tehnyt enää tuota avainta ei löydy käynnistäessä. Mutta avaimen kantama on erittäin heikko nappuloita käyttäessä.

Avain on mallia PCC eli kuusinappinen eli pitäisi saattovalonapissa olla kantama 100metriä ja muissa 20metriä. Mutta saattovalotkin saa päälle vasta kun etäisyys autoon noin 10 metriä ellei vähemmänkin. Kävin ohjelmoimassa Volvollakin avaimen sellaiseksi että saa webaston päälle avaimella. Tämä ominaisuus nyt tällä hetkellä hieman turha kun avaimen kantama on erittäin huono. Patterit siis vaihdettu ja toisella avaimella myös sama juttu eli avaimessa ei pitäisi olla vikaa.

Auton vastaanottimessa ilmeisesti vikaa? Jollain kokemuksia tälläisestä? Luultavasti vain Volvolla pystyy tälläisen korjaamaan/selvittämään?

Auto edelleen S80 vm.2014

Vaihdettiin autoon tuo etävastaanotin kun sitä epäilivät. Ei anna mitään vikakoodia vaikka teho oli heikentynyt vastaanottimessa. Nyt on taas kantamat kunnossa.

Osan hinta oli 192€ ja työt 128€ Sinisellä.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: jv70 - 13.07.2018, 09:28:59
Tuli tuossa juuri kaverille korjattu nuo kaikkiin oviin.  Eli ongelmana on kahvan ja ovessa olevan johtosarjan liittimet.  Volvon ratkaisuhan tuohon on vaihtaa joko kahvat, mikä sisältää kavojen maalauksenkin, eli hinta kaikista ovista luokkaa tonnin.   Jos pitää ovien johtosarjat vielä vaihtaa niin hinta nousee vielä enemmän.  Nuo kun tosiaan ei ole vaihdettavat liittimet, niin virallinen suositus ja merkkihuoltohan vaihtaa koko osan.

Vaihtoehto on joko puhistaa hapettumat liittimestä ja sitten vetää suojat päälle.  Näin teimme joka oveen ja rupesi toimimaan.  CRC:tä  ensin hapetuksen poistajaa useasti, liittimen käyttöä paikoillaan irti, tätäkin useasti.  Niin varmasti lähtee toimimaan, ensimmäisillä kerroilla ei lähde, eikä välttämättä edes toisella.

Tuokin, että välillä toimii tai toimii huonosti on juurikin ongelma tuossa, kun on hapettunut.  Nuokaan ei edes näyttäneet hapettuineille, mutta tuolla combolla kaikki lähti toimimaan.

Kahvan irroitus on niinkin yksinkertainen edessä vain ovesta tulppa pois, kahva vedätään ulospäin ja T25 torxilla 5 kierrosta ruuvia auki. Tulpan takana kahvan kohdalta löytyy.   Kuskin puolella pitää ensin lukon kohalta irroittaa muovi.

5 kierroksen jälkeen lukkopesä irtoa nitkuttelemalla pois. Vänkärin puolella lähtee koko muoviosa, kun ei ole lukkopesäää.

Takaovissa reikä on oven tiivistemuovin takana kahvan kohdalla. Sama 5 kierrosta auki.  Liikaa kierroksia voi mahdollisesti tiputtaa ruuvin oven sisään, eli maks 6 kierrosta. Jos menee laskuissa sekasi, niin ennemmin ruuvaa takasin kiinni.  Takaoviin meisselin pituus pitää olla hieman pitempi kuin edessä, taisi jopa pitää olla isompi kuin 10cm.

Ja tosiaan useammalla kerralla kun käyttää aineet sisässä, laittaa kiinni, auki, kiinni. Niin lähtee toimimaan kyllä.  Jos oikein pahasti on, niin nuihinhan voi vaikka itse muut liittimet laittaa.    Liittimet kun ovat kahvassa ja oven johtosarjassa kiinni, niin virallinen korjaustoimi on tuo, että vaihdetaan koko osa, vaikka liittimessä vika.

Tämä tosiaan toimii.. Omasssa vänkärin kahva mykisty ja kun muut oli vaihdettu takuuna jo volvolla, niin päätin kokeilla korjausta. CRC ja rapsuttelu ja niin vaan kahva heräs. Volvolla sanoivat että kahvoista johdot katkeaa????? Kahvan takaisin laitto oli vaan veemäinen homma.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 19.07.2018, 21:35:50
Tämä tosiaan toimii.. Omasssa vänkärin kahva mykisty ja kun muut oli vaihdettu takuuna jo volvolla, niin päätin kokeilla korjausta. CRC ja rapsuttelu ja niin vaan kahva heräs. Volvolla sanoivat että kahvoista johdot katkeaa????? Kahvan takaisin laitto oli vaan veemäinen homma.

Niin toimii ja tosiaan ei kannata lannistua vaikka ei sillä ekalla, tai tokalla tai edes kolmannella puhdistuksella lähde toimimaan.  Eipä ole vuoteen temppuillut kertaakaa tuon puhdistuksen jälkeen kahdessa autossa missä on tuo avaimeton järjestelmä.

Eipä taida virallisissa huolloissa tuota alkaa nuin korjaamaan, tai ehkä sen yhen kerran yrittävät.  Sen jälkeen vaihdetaan kahvaa ja sitten johtosarjaa mikä menee oven sisään.  Kahvan vaihdolla voi vähäksi aikaa tietenkin alkaa toimimaan, mutta se ovelle menevä johto on silti hapettunut, niin vika tulee uudellakin kahvalla jossain vaiheessa.

Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Rasseli - 17.08.2018, 06:48:48
Onkos kellään tietoa voiko saman puolen etu ja taka kahvoja sekottaa? Tuntuu ettei kuskin puoleinen antenni taho pelittää. Avain pitää viedä melkee takakahvan viereen ennen ku tunnistaa.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Rasseli - 17.08.2018, 11:43:52
Itse itselleni vastaten. Jos takaoven kahvan antenni pimenee niin hanttimiehen etuoven kahva käy takaoviin
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: tturku - 03.06.2019, 12:53:44
Moi, Vaimon K(öyhien)I(hmisten)A(uto) vaihtui V60 D6 MV2014 ja kessy (keyless entry) ei toimi etuovista. Myyjäliike lupasi korvata korjauksen ja auto kävi Volvolla huollossa ennen luovutusta. Näitä ovia ei kuitenkaan laitettu kuntoon koska Volvo vaihtaa suoraan kahvat joissa vissiin antennit ja maksaa $$$. Yleinen vika taitaa olla kuitenkin hapettumat liittimissä. Olisko jollain tietoa, kuka olisi PKS seudulla näitä ovia korjannut? Tai minkälainen homma on itse katsoa? Vinkkejä korjauspaikasta otetaan vastaan.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: makekin - 04.06.2019, 08:28:56
Moi.
Mun samanikäiseen v60 korjattin takakahva toimimaan. Joensuun sinisellä maksoi kaikkineen 245€, vikakoodin luku, osat ja työ vuosihuollon yhteydessä. Lasku taisi lähteä huolenpitosopimuksen tarjoajalle.
T.make
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 04.06.2019, 22:30:59
Moi, Vaimon K(öyhien)I(hmisten)A(uto) vaihtui V60 D6 MV2014 ja kessy (keyless entry) ei toimi etuovista. Myyjäliike lupasi korvata korjauksen ja auto kävi Volvolla huollossa ennen luovutusta. Näitä ovia ei kuitenkaan laitettu kuntoon koska Volvo vaihtaa suoraan kahvat joissa vissiin antennit ja maksaa $$$. Yleinen vika taitaa olla kuitenkin hapettumat liittimissä. Olisko jollain tietoa, kuka olisi PKS seudulla näitä ovia korjannut? Tai minkälainen homma on itse katsoa? Vinkkejä korjauspaikasta otetaan vastaan.

Jos vain ruuvimeisseli pysyy kädessä ja omistaa hieman normaalia pidemmällä varrella T25:n niin onnistuu itseltä kyllä.  Toki vaatii kaveriksi hapetuksen poistajaa ja suoja vielä perään.

Ei tosiaan iso homma ole. Ovi auki, tulppa pois kahvankohdalta oven sivusta.  Kahva vedetään avattuun asentoon ja pyöräytetään torxia noin 5 kiekkaa ja lukkopesän/muovin pitäisi irroita vähintään pienellä kampeamisella jos ei oo koskaan irti käytetty. Kahvaa vedetään hieman auton perää kohti ja ulospäin, niin kahva on irti. Sieltä vain sitten liitin irti.   Sama suorittaa kaikille kahvoilla puhdistus ja ei välttämättä lähde toimimaan ensimmäisellä tai edes kolmannella kerralla.    Mitä useampi toisto puhdistus -> suoja -> litin kiinni tulee, niin toimii varmemmin ja myös ei niin herkästi sitten uudestaan hapetu, kun on suojat laitettu myös. CRC aineita oli mitä ite pariin autoon käyttänyt, eikä ole kumpaankaan nyt vuosien jälkeen vikaa tullut takasi.  Ohjeissa voi pieniä puutteita olla, kun on sen verran aikaa kun viimeksi noita irroitellut.

Volvon huollossa taitaa ensimmiäisen puhdistuksen jälkeen olla tuomio,että vaihdetaan kahva ja sen jälkeen johtosarja.  Sitä hapettumaa ei edes silmällä nää, sen verran pientä on. Mutta siitä se kuitenkin kiinni on monessa tapauksessa. Liekkö niin heikot virrat kulkee, että vaikutta jos hiemankin huono kontakti.
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: JukkaI - 05.06.2019, 08:03:57
Vika voi olla johtosarjassakin...
Itsellä kuskin oven keyless alkoi oireilla kostealla säällä, eli sai nykiä kahvaa useamman kerran ennen kuin aukesi. Sitten tulikin ilmoitus, että kuskin ovi on auki. Syyksi paljastui johtosarjasta johto poikki. Vaihdon jälkeen myös keyless alkoi toimimaan normaalisti kostellakin säällä.
On muuten aika kelvottoman oloista se johto, mikä siellä sarjassa on. Erittäin kovan oloista ja herkkää murtumaan. Johtosarja oli minun tapauksessani aivan lopussa, vaikka auto oli silloin vain 4 vuotta vanha ja kilometreja 120000. Volvolta kysäisin, mutta kuulemma normaalia kulumista...
Kyseessä siis V60 D4 2015.

Jukka   
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: völvöxc60 - 05.06.2019, 10:44:01
Vika voi olla johtosarjassakin...
Itsellä kuskin oven keyless alkoi oireilla kostealla säällä, eli sai nykiä kahvaa useamman kerran ennen kuin aukesi. Sitten tulikin ilmoitus, että kuskin ovi on auki. Syyksi paljastui johtosarjasta johto poikki. Vaihdon jälkeen myös keyless alkoi toimimaan normaalisti kostellakin säällä.
On muuten aika kelvottoman oloista se johto, mikä siellä sarjassa on. Erittäin kovan oloista ja herkkää murtumaan. Johtosarja oli minun tapauksessani aivan lopussa, vaikka auto oli silloin vain 4 vuotta vanha ja kilometreja 120000. Volvolta kysäisin, mutta kuulemma normaalia kulumista...
Kyseessä siis V60 D4 2015.

Jukka
Kaikki kuluu. Jotkut hieman nopeammin. Jopa Toyotan Ravin jarrulevyt on mennyt alle 50tkm ajettuina vaihtoon. Niin ja ei takuuseen menneet...
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Wehgi - 05.06.2019, 11:26:57
Ajasta 4:16 lähtien opastettu tuo kahvan irrotus
https://www.youtube.com/watch?v=vF-hEtXIT7k
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: mulugren - 26.10.2019, 17:00:58
Kaikki kuluu. Jotkut hieman nopeammin. Jopa Toyotan Ravin jarrulevyt on mennyt alle 50tkm ajettuina vaihtoon. Niin ja ei takuuseen menneet...

Jarrulevyt on virallisestikin kuluvia osia. Kuluneisuuden tarkistus (ja levyjen vaihto tarvittaessa) kuuluu kaikenmerkkisten autojen huolto-ohjelmiin. Levyt on väistämättä vaihdettava kaikissa autoissa ennemmin tai myöhemmin.

Johtojen katkeilu ja murtuminen on Volvon bravuurinumero. Yhdessäkään Nipponissa saati saksantekeleessä ei minulla ole ollut johtojen kanssa sellaisia ongelmia kuin Volvon kanssa. Peräluukun johdot katkipoikki muutaman vuoden välein, kuskin oven liitintä hiplattava säännöllisesti jne. Nämä on niitä detskuja jotka isot valmistajat hiplaa kuntoon ja rahaa kuluu. Pienillä ei ole varaa, huolto sitten vaihtaa kun katkeaa..
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: makekin - 24.12.2019, 13:58:20
Moi.
Onkos kukaan kokeillut keyless ongelman korjaamista näin?:

https://www.youtube.com/watch?v=-rU2vADKQyw

t.make
Otsikko: Vs: V60 keyless
Kirjoitti: Pietilä - 24.12.2019, 17:25:38
Moi.
Onkos kukaan kokeillut keyless ongelman korjaamista näin?:

https://www.youtube.com/watch?v=-rU2vADKQyw

t.make

On noita tainnut useampi jo noin tehdä, tyyppivika melkein. Ylempänä on kanssa juttua, puhistamalla saa monessa tapauksessa kuntoon.