Kulkukoira  Proturbo

XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille

  • 23 Vastauksia
  • 12014 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AA85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille
« Vastaus #15 : 23.10.2019, 17:45:01 »
Sähköt tuossa yllä jo hyvin neuvottukin, mutta miten / mihin laitoit itse paneelin kiinni?
Ja linkkaatko johtosarjan mallin ja ostopaikan tänne sitten kun saat valot toimimaan...

Noniin. Valo on paikallaan. Oikea piuhakin löytyi ja olihan se sitten se liittimen oikea alareuna. Piti vielä mittaamalla varmistaa, mutta se se oli kuten ylempänä neuvottiin. Kilpiteline on omavalmiste 3mm rosterista ja se on kiinni puskurissa pelkästään ruuveilla. Hyvin pysyy eikä täristä. Toki itse lisävalokin on todella siro 1,4kg painollaan. Toivottavasti nää kuvakinkit toimii.

Kuva1
Kuva2

'13 V60 D5 AWD

Poissa PKe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille
« Vastaus #16 : 23.10.2019, 20:06:54 »
Noniin. Valo on paikallaan. Oikea piuhakin löytyi ja olihan se sitten se liittimen oikea alareuna. Piti vielä mittaamalla varmistaa, mutta se se oli kuten ylempänä neuvottiin. Kilpiteline on omavalmiste 3mm rosterista ja se on kiinni puskurissa pelkästään ruuveilla. Hyvin pysyy eikä täristä. Toki itse lisävalokin on todella siro 1,4kg painollaan. Toivottavasti nää kuvakinkit toimii.

Kuva1
Kuva2

No niin! Ja komeesti(-ko?) pelaa ilman kallista CAN väylän Hal-anturilla olevaa kytkentärelettä.
Rohkaisee itseäkin jatkamaan "asennuksen suunnittelua". Josko sitä joskus ehtisi itse asennusvaiheeseen saakka.

Kuvalinkit toimii ja hyvät kuvat on. Tuo sinun "omavalmiste 3mm rosteri kilpiteline" ei olekaan ihan rälläkällä veistelty, ja vasaralla viilapenkissä kantattu kököstys...  8)

Laitoitko muuten on/off kytkimen, vai palaako led paneeli aina kun pitkät kytkee?
Lumipyry keleillä voisi olla hyvä saa pois päältä, mutta johtojen veto ohjaamoon taitaa olla työlös?
(Kaukosäätimellä oleva asennus sarja voisi olla yksi vaihtoehto laiskalle...)
« Viimeksi muokattu: 24.10.2019, 21:20:23 kirjoittanut PKe »

Poissa AA85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille
« Vastaus #17 : 24.10.2019, 01:04:22 »
No niin! Ja komeesti(-ko?) pelaa ilman kallista CAN väylän Hal-anturilla olevaa kytkentärelettä.
Rohkaisee itseäkin jatkamaan "asennuksen suunnittelua". Josko sitä joskus ehtisi itse asennusvaiheeseen saakka.

Kuvalinkit toimii ja hyvät kuvat on. Tuo sinun "omavalmiste 3mm rosteri kilpiteline" ei olekaan ihan rälläkällä veistelty, ja vasaralla viilapenkissä kantattu kököstys...  8)

Juu ihan hienosti toimii tommonen normaali diodirelekin! Ei mitään vikailmoja tjms! Kilpiteline leikattiin cnc-laserilla ja taitettiin muotoonsa särmäyspuristimella :)
'13 V60 D5 AWD

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille
« Vastaus #18 : 24.10.2019, 18:59:44 »
Noniin. Valo on paikallaan. Oikea piuhakin löytyi ja olihan se sitten se liittimen oikea alareuna. Piti vielä mittaamalla varmistaa, mutta se se oli kuten ylempänä neuvottiin. Kilpiteline on omavalmiste 3mm rosterista ja se on kiinni puskurissa pelkästään ruuveilla. Hyvin pysyy eikä täristä. Toki itse lisävalokin on todella siro 1,4kg painollaan. Toivottavasti nää kuvakinkit toimii.

Kuva1
Kuva2

Valotehoon tulee varmaan kiitettävästi lisää, mutta....

Aina ja joka autossa noi on vaa järkyttävän rumia  :-[   :)
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa AA85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille
« Vastaus #19 : 26.10.2019, 06:36:38 »
Valotehoon tulee varmaan kiitettävästi lisää, mutta....

Aina ja joka autossa noi on vaa järkyttävän rumia  :-[   :)

Ymmärrän kyllä tämän mielipiteen. Eivät nuo minunkaan mielestä ainakaan paranna auton ulkonäköä. Tästäkin syystä valitsin mahdollisimman siron tuikun.

En laittanut on/off -kytkintä hyttiin.
'13 V60 D5 AWD

Poissa PKe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille
« Vastaus #20 : 28.11.2019, 22:39:08 »
Vihdoin ehdin laittamaan led panelin V60 nokkaan. Vähän meinasi vastustaa, kun hain paikallisesta varaosaliikkeestä "diodi releen lisävaloille". No, sepäs olikin sitten ihan joku muu rele! Ilmeisesti heräte napaan tulikin maadoitus.
Eli tarkkana kun ostatte releitä...
Aikani etsin vikaa johdoista jne, kunnes lopulta vaihdoin Lumina Lights johtosarjan mukana tulleen ihan tavallisen releen. Valot lähti pelaamaan, eikä ainakaan toistaiseksi ole tullut mitään ilmoituksia mittaristoon.

Valossa on myös parkkivalo viiru. Mistäs sille saisi otettua virran?

Poissa novice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille
« Vastaus #21 : 29.11.2019, 15:52:38 »
Noniin. Valo on paikallaan. Oikea piuhakin löytyi ja olihan se sitten se liittimen oikea alareuna. Piti vielä mittaamalla varmistaa, mutta se se oli kuten ylempänä neuvottiin. Kilpiteline on omavalmiste 3mm rosterista ja se on kiinni puskurissa pelkästään ruuveilla. Hyvin pysyy eikä täristä. Toki itse lisävalokin on todella siro 1,4kg painollaan. Toivottavasti nää kuvakinkit toimii.

Kuva1
Kuva2

Siistin näköinen asennus. Minkä valmistajan led paneeli tuo on? Itsekin miettinyt joitain siroa paneelia V60:n nokalle.
Volvo V60 D4 2014

Poissa PKe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille
« Vastaus #22 : 29.11.2019, 21:06:16 »
Karmee lumipyry ja pimeää, mutta tuossa alustavat kuvat mun sovellutuksesta.
Paneeli on Arctic Bright BL100W Slim.
Hintaa 149€, eli ei tuolla kuuhun mennä, mutta auttaa kummasti. Nuo huonot kuvat ei kerro totuutta.
Teline oma valmiste 2,5mm sinkitystä teräksestä + maalaus. Valmista omaan silmään sopivaa ei löytynyt kaupoista.
Kiinnitetty riittävän monella ruuvilla puskurin nahkaan.
Keskimmäiset neljä on M5 rst pultit + kumimutterit, jotka tuntuivat soveltuvan tähän tarkoitukseen todella hyvin!
Eli puskuriin olikohan se 8mm reikä, ja siitä kumimutteri sisäään. Kiristys kilventelinettä vasten (jossa 5mm reiät), jolloin mutteri turpoaa/kiilautuu puskurin muovin sisäpuolelle.
Paneelin pituus on 515mm + päätyjen ruuvit. Just ja just sopi V60 keulaan sillain, että ala ritilän ylempi ripa katkaistu reunimmaisten pystytukien juuresta.
Eli loppu ritilästä pysyy vielä nipussa ihan hyvin.
Jos joku epäröi että raaskiiko sitä ritilää puukottaa, niin ainakin tuohon mun autoon uusi maksaisi uutenakin vain n.40€, eli ei tule konkurssi vaikka tulis susi tms.













« Viimeksi muokattu: 29.11.2019, 21:43:14 kirjoittanut PKe »

Poissa DaddyCool

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • Volvo XC60 T8 R-design -18
Vs: XC60 D4 2015 Herätevirta lisävaloille
« Vastaus #23 : 21.12.2019, 22:00:18 »
Minulla kans suunnitteilla samalainen ratkaisu. Paneli kilven alle kilpitelineeseen ja "upotettuna" alamaskiin. Nuo etuparkkitutkan anturit rajoittaa paneelin maks 43 cm leveäksi :(

Kovasti olen yrittänyt löytää alkuperäistä kytkintä tuohon keskikonsoliin. Googlettelun perusteella 30739023 pitäisi olla sopiva?
Auto siis tuo profiilin XC60...
Volvo 855 T5 -94, Volvo S60 2.4 -01, Volvo V70 OR 2.4T -02, Volvo S60 Sport 2.5T -04, Volvo XC60 D5 R-Design -10 , Volvo V90 D5 Inscription AWD -16, Volvo XC60 T8 R-design -18

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy