RallyBaron  Samppasport

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 218797 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Tällainen aihe putkahti päähän kun osui sattumalta nettiautossa silmään aika kunnioitettavilla kilometreillä olevia Volvoja. Viestiä vaan tulemaan paljonko omalla rassilla on pyöritelty tai jos muuten vaan tietää jonkun ikiliikkujan :)

Edit JuHaU: otsikkoa muokattu
« Viimeksi muokattu: 16.01.2011, 23:17:01 kirjoittanut JuHaU »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: Volvon moottoreiden kesto
« Vastaus #1 : 16.01.2011, 12:23:54 »
Museossa oli topic, jossa oli muutamia kunnioitettavia lukemia. Jonkun samankaltaisen voisi tännekkin luoda, mutta mielummin otsikolla.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon moottoreiden kesto
« Vastaus #2 : 16.01.2011, 18:54:02 »
Olikos vuosi -92, kun uusi 850 haettiin kaupasta, myyjä lupasi että 400tkm (tai 450tkm) menee koneen puolesta avaamatta. Ei ole kokeiltu, bensavitonen tais saada mittariin 140tkm ja tossa nykyisessä vanhemmassa D5:ssä on nyt 187tkm.. uudemmassa D5 86tkm. Tuskin pääsee listoille.

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Volvon moottoreiden kesto
« Vastaus #3 : 16.01.2011, 19:05:15 »
Ite lähtisin liikkeelle siitä että hyvällä huolenpidolla ja huollolla pääsee sen 250tkm ilman sen suurempia murheita. Tuossa varmaan saattaa alkaa olla turbohuollon paikkaa ja sitten kun on vaikkapa satatonnia päälle sen niin toki voi alkaa jollekin hieman isommallekin huollolle kuin öljynvaihdolle olemaan tarvetta.

Omalla T5:lla 250tkm menty, vedetään saman verran siihen vielä lisää :) Kaverin 170heppasella vaparilla oli menty puolimiljoonaa ennen kuin auto meni kolarissa. Ei syönyt öljyä silloinkaan, ihme kyllä.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 535
  • O.V.L.O.V.
Vs: Volvon moottoreiden kesto
« Vastaus #4 : 16.01.2011, 19:08:35 »
740 2,3F Aut. 360tkm elikkäs justiinsa alkaa oleen sisään-ajettu. Vanha 740-GLE:ni jonka myin kaverin isälle 2,0K-Jetronik manuaali on nyt ajettu n.520tkm eikä huolen häivää ole.    ;D
Isän 960 vm:95 2,5-Aut 513tkm ja lambdan kanssa oli vaan hetken ongelmia ja taas pelittää.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon moottoreiden kesto
« Vastaus #5 : 16.01.2011, 19:32:36 »
Entinen T5 vanhan mallin koneella meni yli 300 000 ilman koneen aukaisua. Tehot tuntui olevan tallella, eikä syönyt öljyä. Olikin kyllä kaikkiaan hyvällä pidolla. Siirtynyt jo uudelle omistajalle, joten ei tietoa mikä tilanne nyt.

Poissa Koukku67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon moottoreiden kesto
« Vastaus #6 : 16.01.2011, 20:06:23 »
Vanha 740 turporiisselini kulki konetta avaamatta 810 tkm, kunnes automaagiloota levis.
Rauha hänen sielulleen  :'(

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Volvon moottoreiden kesto
« Vastaus #7 : 16.01.2011, 22:30:01 »
Vanha 740 turporiisselini kulki konetta avaamatta 810 tkm, kunnes automaagiloota levis.
Rauha hänen sielulleen  :'(

Olikos tuossa Volvon oma kone vai volkkarin tekemä?  :o

Eihän ne vitosen bensakoneet nyt vielä puolessa miljoonassa öljyä syö  ;D Jotkut nykykoneet kuluttaa öljyä jo uutena ja on normaalia...

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
b230ft ajettu 395tkm... vasta 8) ja meno jatkuu edelleen

volvo s80 2,5t

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
1985 740 B230A n. 325 000 km.
Pitäisikö tännekkin laittaa sellainen kilometriäänestys, niin kuin museossa oli/on?

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Riippuu lähes 100% huollosta JA ajosta tuo kesto, ellei nyt sitten ole joku tyyppivika moottorissa.

Samalla moottorilla voi purkamatta päästä miljoonan maantiellä, mutta kaupungissa jos ajetaan "nurkkarallia" aivan jatkuvasti saattaa 100tkm ajettu olla loppu. Sama koskee öljynvaihtoja, jos on laiminlyöty. Moottorilämmittimen/webaston käyttö säästää talvella moottoria TODELLA paljon.

Puristuspainemittaus kertoo aika paljon moottorin kunnosta, mitä kovemmat paineet periaatteessa, sen parempi.

Mittasin omasta S90:stä puristuspaineet, 16,5-17bar joka pytyssä, 270tkm mittarissa ja huollot tehty AINA ajallaan, ja ajo enimmäkseen maantietä, ja kylmäkäynnistyksiä vältelty aina viimeiseen asti.
Kaverin 960 (sama moottori) vaihdoin kannentiivisteen (vuos öljyä), venttiilit hiottiin ja mittaus, 12bar joka pytyssä, mittarissa 282tkm. Tuo kaverin kiesi nyt on huollettu vähän sinneppäin ja enimmäkseen kaupunkirallia ajettu.

340 volvon 1,4 rellukoneelle tuli 330tkm mittariin avaamatta, sitten purin sen ihan huvinvuoksi vaan (puristuspaineet 13bar hujakoilla), näillä moottoreilla on muuten TODELLA kehno maine. Sisuskalut aivan kunnossa, ainoa moite oli nokka-akselin nostajissa pientä kulumaa, mutta selittyy silä että ajettu aina mineraali öljyillä. Tosin, tämäkin moottori ollut aina autotallissa, ja kylmästarttia tuskin on koskaan nähnytkään meidän perheen 15v aikana ja öljyjä vaihdettu 5-10tkm välein.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Yhella 240:llä oli ajettu n. 530tkm ja oli B200E:llä avaamatta konetta.
850:llä oli ajettu 378tkm kun myin sen.
Lopuilla ajettu päälle 300tkm.

Isäukon yhellä 740 D24T:llä oli ajettu päälle 650tkm kun vaihto sen uudempaan ja kaverilla on 740 D24T jolla on tietääkseni ajettu lähes miljoona avaamatta konetta :)
« Viimeksi muokattu: 17.01.2011, 01:09:37 kirjoittanut Valtra »
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2534
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Omalla V70 2.5T '97 volvolla ajeltu 208tkm, ja meno senkun paranee  :)
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 496
  • www.vrcf.fi
Tallissa 940-91 farkku B200f-koneelle,mittarissa 509849 km.   Kaikki "kastikkeet" pysyvät niille tehdyissä tiloissa.Öljyä ei kulu vaihtovälillä(10tkm),kai se on lujaa tekoa,mutta hengetön peli tien päällä!

 

RallyBaron  Samppasport