Autoracing  KL-varaosat

Liimaventtiili B5xxx / B6xxx

  • 14 Vastauksia
  • 12903 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« : 26.05.2011, 15:03:10 »
Kyllähän minä sen tiesin, vaan kun ei kahdessa vuodessa tullut omalle kohdalle niin ei enää muistanut koko asiaa.
Eilen siirsin autoa sen muutaman metrin ja tänään olin kovasti polleena lähdössä viemään takas takuuvaihdettuja käsijarruvaijereita, kone hörähti käyntiin ja sammui samantien, ja sen jälkeen pyöri startilla kuin tulpaton mopo. Koitin pyörittää sen 30sek kerrallaan ja kolmen neljän setin jälkeen Varta Blue oli niin tyhjä ettei enää kannattanut veivata, laitoin laturiin sekä lämmitysroikkaankin, jos se nyt mitään auttaa.

Parhaiten sitä oppii kun hakkaa päätään seinään  :)
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #1 : 27.05.2011, 06:45:30 »
Kyllähän minä sen tiesin, vaan kun ei kahdessa vuodessa tullut omalle kohdalle niin ei enää muistanut koko asiaa.
Eilen siirsin autoa sen muutaman metrin ja tänään olin kovasti polleena lähdössä viemään takas takuuvaihdettuja käsijarruvaijereita, kone hörähti käyntiin ja sammui samantien, ja sen jälkeen pyöri startilla kuin tulpaton mopo. Koitin pyörittää sen 30sek kerrallaan ja kolmen neljän setin jälkeen Varta Blue oli niin tyhjä ettei enää kannattanut veivata, laitoin laturiin sekä lämmitysroikkaankin, jos se nyt mitään auttaa.

Parhaiten sitä oppii kun hakkaa päätään seinään  :)

Itse koin tämän saman VAG:n 20V moottorin kohdalla. Lähti kyllä pariin otteeseen käyntiin kun vaan sahas pitkään. Ärsyttävä ominaisuus.  >:(
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #2 : 27.05.2011, 09:10:13 »
Pidin autossa kiinni 2 tuntia "22-ampeerista muuntajaa" sekä moottorinlämmitintä, oli kansikin jo lämmenny ja se edes yrittii nyt kun ekalla yrityksellä pyöri koko ajan kuin tulpaton mopo, toki tuokin tossua vaati että lopulta heräsi tulille, pariinkin kertaan yritti alkaa käymään tyhjäkäyntiä mut ei kuitenkaan.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #3 : 27.05.2011, 09:15:39 »
Näissäkin tuntuu olevan aika jämäkkiä yksilöeroja. Mie kerran tein tuon tahallani kokeilumielessä(no siirroille oli syy, mutta tietoisesti en käytellyt konetta "turhaan") tuohon pihalla olevaan tinavitoseen, siinä kun se kone ilmoitti olevansa haluton käynnistymään, riitti noin 15 sek pyöritys ja pieni hipaisu kaasuun ::). Erikoinen ilmiö tuo kyllä on.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa S.M.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #4 : 02.06.2011, 11:43:39 »
Meillä joskus kohdalle sattuessa aina lähtenyt käymään n. 1min mittasella starttauksella. Ja auto jää kyllä käyntiin kunhan pidät avainta start- asennossa niin pitkään, että auto oikeasti käy. Se alku hörähdys>kierrokset 1500tienoilla, jos silloin lopetat starttauksen niin auto sammuu, odota 1 sekka pitempään startaten niin auto jää käyntiin.

Ehkä 5 kertaa meillä tuosta ongelmasta kärsitty. Tinavitonen. 20v vapari. Ekan kerran teki, kun mittarissa 280 000.
-Kyllä vanhat VolVot kestää-
-Etuveto, veikkauksen uus peli?

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #5 : 02.06.2011, 11:55:55 »
Meillä joskus kohdalle sattuessa aina lähtenyt käymään n. 1min mittasella starttauksella. Ja auto jää kyllä käyntiin kunhan pidät avainta start- asennossa niin pitkään, että auto oikeasti käy. Se alku hörähdys>kierrokset 1500tienoilla, jos silloin lopetat starttauksen niin auto sammuu, odota 1 sekka pitempään startaten niin auto jää käyntiin.

Eipä jääny, 2 tai 3 kertaa hörähti mut ei jääny käymään vaikka mulla oli avain koko ajan start asennossa, vasta kun annoin reippaasti kaasua niin sain käymään.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #6 : 12.04.2012, 14:46:11 »
Eilen sitten nappas taas tääkin omalle kohdalle B6304 moottorissa.

Siirisin ensin lämpimällä moottorilla parin sadan metrin välit pariin kertaan ja sit kun siitä lähdin motarille, josain kohtaa hokasin, että alkoi käydä 5:llä.
Epäilin ensin tulppaa, mutta tulppa oli suht koht kunnossa, tosin karstaisempi kuin muut. Laitoin uudet tulpat, kipinää tulee ja bensaa. Käy silti viidellä.
Mittaisn puristuspaineet ko. sylinteristä n.3-5baria.
Ihmekkö tuo, kun bensaa on ruikkinut pyttyyn urakalla. Mutta siis, epäilen, että venttiili vuotaa. Pari vuotta sitten paineet oli yli 15bar.
Ei se siitä lähtenyt sen paremmin käymään vaikka annoin jenkaakin.

Voiko ventiili jäädä ajossa jumiin, siten, ettei sieltä mitään erikoista ääntä kuulu?
Jokunen päivä takaperin nostin naputti kylmänä aamuna normaalia enemmän, mutta eilen ei naputtanut yhtään, kun lämpimästä tallistä lähdin.

Nostinremppa on tehty n. 23tkm sitten.
Tuon kyseisen pytyn nostin silloinkin äänsi.
Pari vuotta sitten ko. pytty poltti tulpan ja sytkäpäätteen.

Kansiremppa varmaan vähintään edessä.
Onko ideoita mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä?
Riipasta varmaan kunnon känni...

Eilen ei kyl hymyilyttänyt yhtään, molemmat autot paskana yhtä aikaa.
Yöllä vaihdoin kaasuläppävialliseen potilaaseen uuden läppäkotelon ja aamulla vein sen siniselle ohjelmoitavaksi, nyt sen pitäisi olla kuulemma kunnossa.


Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #7 : 12.04.2012, 20:41:32 »
Kaverin italo t-5 sahautti akkua tyhjäksi, eikä inahtanutkaan..

Lopuksi katosi kipinäkin ja sitten sytytysosia vaihdettiin urakalla.

Sitten vaihdettiin sytkäboksi ja kipinä taas löytyi. Nyt auto kävi, mutta kolkutti samalla tavalla kuin jako olisi pielessä.

Kyläseppä otti tässä vaiheessa volvon poikiin yhteyttä ja tiesivät sanoa että renkaat ovat jumissa männissä pensakylvyn jäljiltä.

Laitettiin tulpanreijistä öljyä mäntien päälle ja reippaasta vauhdista hinattiin käyntiin--> Nyt toimii.

Öljyt heti vaihtoon, kun ovat ehkä nyt bensalla lantratut.


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #8 : 12.04.2012, 20:48:41 »
Kaverin italo t-5 sahautti akkua tyhjäksi, eikä inahtanutkaan..

Lopuksi katosi kipinäkin ja sitten sytytysosia vaihdettiin urakalla.

Sitten vaihdettiin sytkäboksi ja kipinä taas löytyi. Nyt auto kävi, mutta kolkutti samalla tavalla kuin jako olisi pielessä.

Kyläseppä otti tässä vaiheessa volvon poikiin yhteyttä ja tiesivät sanoa että renkaat ovat jumissa männissä pensakylvyn jäljiltä.

Laitettiin tulpanreijistä öljyä mäntien päälle ja reippaasta vauhdista hinattiin käyntiin--> Nyt toimii.

Öljyt heti vaihtoon, kun ovat ehkä nyt bensalla lantratut.

Kiitti vinkistä, tuota tarvii kokeilla.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #9 : 12.04.2012, 21:31:48 »
Kaverin italo t-5 sahautti akkua tyhjäksi, eikä inahtanutkaan..

Lopuksi katosi kipinäkin ja sitten sytytysosia vaihdettiin urakalla.

Sitten vaihdettiin sytkäboksi ja kipinä taas löytyi. Nyt auto kävi, mutta kolkutti samalla tavalla kuin jako olisi pielessä.

Kyläseppä otti tässä vaiheessa volvon poikiin yhteyttä ja tiesivät sanoa että renkaat ovat jumissa männissä pensakylvyn jäljiltä.

Laitettiin tulpanreijistä öljyä mäntien päälle ja reippaasta vauhdista hinattiin käyntiin--> Nyt toimii.

Öljyt heti vaihtoon, kun ovat ehkä nyt bensalla lantratut.


Paljonko sitä bensaa ehtii mennä minuutin kestävässä starttauksessa öljytilaan?
Meinaatko, että olisi järkevää ottaa bensapumpun sulake irti starttauksen ajaksi, ja vasta esim.  minuutin veivaamisen jälkeen laittaa sulake takaisin?
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #10 : 12.04.2012, 21:48:56 »

Paljonko sitä bensaa ehtii mennä minuutin kestävässä starttauksessa öljytilaan?
Meinaatko, että olisi järkevää ottaa bensapumpun sulake irti starttauksen ajaksi, ja vasta esim.  minuutin veivaamisen jälkeen laittaa sulake takaisin?

Eikai sitä startatessa männän ohi juurikaan mene, kaverin autoa rassattiin about kuukausi, ja siinä ajassa ja varmaan 10 akullista sahatessa saattaa jo ehtiä valuakkin.

En ota kantaa mitä kannattaa tehdä, itse henkilökohtaisesti en sahaisi minuuttitolkulla vaan alkaisin etsiä vikaa muilla keinoin.

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #11 : 24.04.2012, 21:47:02 »
Tuntuu, että samassa topicissa puhutaan kahdesta eri vaivasta. Toinen se ominaisuus, että liian monesta hydrauli nostimesta pääsee tietyssä tilanteessa lirahtamaan öljyt pois samaan aikaan, eikä venttiilit avaudu riittävästi jotta kone käynnistyisi. Ja toinen ominaisuus se että käynnistäessä painetaan kaasua ja kastellaan tulpat.
Ensimmäiseen toimii ainoastaan pitkä starttaus (tai manuaalia voi hinaamallakin pyörittää) ja liikaa saanut lähtee vartin kärsivällisen odottelun jälkeen taas kuin palmun alta.
Meillä vaimo ajeli ennen pääasiassa kaasuttimellista 740:stä ja siihen tottuneena polki kaasua 960:ssä startatessaan ja haukkui se sitten huonoksi autoksi, kun se ei koskaan lähtenyt käyntiin..."se vihaa mua, kun se toimii vain sun käytössä"
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Petri R.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #12 : 07.05.2017, 17:16:58 »
960 2.5 vm.1996. Auto hyytyi tien varteen eikä enää käynnistynyt, diagnosoitiin bensapumppuviaksi. Bensapumun releitä vaihdeltiin ristiin mutta ei vaikutusta. Kone vähän yritti hörähtää kun pumppua kopisteli, mutta kun pumppu irroitettiin niin se ei inahtanutkaan kun annettiin sille akulta suoraa virtaa. Yksi peräkontissa vietetty iltapäivä ja uusi pumppu oli tilalla, mutta auto ei käynnisty.

Pitkiä starttauksia kaasu pohjassa ilman vaikutusta. Bensaa tuntuu suutintukkiin tulevan, starttipilotillla yksi suihkaus imusarjaan niin auto meinasi käynnistyä mutta sen jälkeen starttauksen ääni muuttui sellaiseksi kun polkisi tulpatonta mopoa. Jakohihna näyttää olevan tallella ja pyörittää startatessa nokka-akseleita joten tuskin siellä on mitään vialla, hihnakin vaihdatettu alle vuosi takaperin.

Luottokorjaajani neuvoi hinaamaan autoa tai antamaan pitkiä startteja kaasu pohjassa starttipilotin avustamana. Hinattiin useita kilometrejä eikä auto käynnistynyt, ainoa muutos että nyt starttausääni alkoi kuulostaa normaalilta. Starttipilottia koneeseen niin auto jaksaa käydä hassusti "kahdella pytyllä" jotain ~300rpm tyhjäkäyntiä, mutta ei käy normaalisti eikä käynnisty ilman starttipilottia.

Huomenna auto aamusta roikkaan ja kokeillaan vielä käynnistellä huolella lämmitettyä konetta, mutta jos ei lähde tulille niin tilaan autolle kyydin korjaamolle...  :buck2:
Volvo V70 T5 2001 & Volvo 960 2.5 1996
Chevrolet Nova 383cid 1970
Chevrolet Caprice Classic 305cid 1985
Ford Crown Victoria Police Interceptor 2006

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5034
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #13 : 07.05.2017, 17:45:22 »
Meidän romut tekee joskus pitkän seisonnan jälkeen tuota ja paras konsti on ollut startata ilman kaasua, ei siedä läppää auki niinkuin kaasarikoneet.
Lopulta lähtee ja käy parilla pytyllä ja kun vaan jaksaa kiusata niin loputkin tulee hetken päästä mukaan.
En tiedä mistä johtuu mutta ensistartissa hörähtää ja sammuu vaikka tekisi mitä, sitten on niinkuin tulpatonta mopoa polkisi.

Vaikka nostimet olisivat tyhjät, kyllä sen pitäisi käynnistyä mutta naputus on hirveä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Liimaventtiili B5xxx / B6xxx
« Vastaus #14 : 11.05.2017, 17:54:49 »
Yleensä venavarren kumit vuotaa, karstottaa venttiilinvarret ja jumittaa venttiliä auki. Ei puristuksia, ei käynnisty. Loppuenlopuksi palaa pakoventtiili. Ihan tyypillistä tinakoneissa sekä bmw m5x koneissa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autoracing  KL-varaosat