Tuli tuossa juuri kaverille korjattu nuo kaikkiin oviin. Eli ongelmana on kahvan ja ovessa olevan johtosarjan liittimet. Volvon ratkaisuhan tuohon on vaihtaa joko kahvat, mikä sisältää kavojen maalauksenkin, eli hinta kaikista ovista luokkaa tonnin. Jos pitää ovien johtosarjat vielä vaihtaa niin hinta nousee vielä enemmän. Nuo kun tosiaan ei ole vaihdettavat liittimet, niin virallinen suositus ja merkkihuoltohan vaihtaa koko osan.
Vaihtoehto on joko puhistaa hapettumat liittimestä ja sitten vetää suojat päälle. Näin teimme joka oveen ja rupesi toimimaan. CRC:tä ensin hapetuksen poistajaa useasti, liittimen käyttöä paikoillaan irti, tätäkin useasti. Niin varmasti lähtee toimimaan, ensimmäisillä kerroilla ei lähde, eikä välttämättä edes toisella.
Tuokin, että välillä toimii tai toimii huonosti on juurikin ongelma tuossa, kun on hapettunut. Nuokaan ei edes näyttäneet hapettuineille, mutta tuolla combolla kaikki lähti toimimaan.
Kahvan irroitus on niinkin yksinkertainen edessä vain ovesta tulppa pois, kahva vedätään ulospäin ja T25 torxilla 5 kierrosta ruuvia auki. Tulpan takana kahvan kohdalta löytyy. Kuskin puolella pitää ensin lukon kohalta irroittaa muovi.
5 kierroksen jälkeen lukkopesä irtoa nitkuttelemalla pois. Vänkärin puolella lähtee koko muoviosa, kun ei ole lukkopesäää.
Takaovissa reikä on oven tiivistemuovin takana kahvan kohdalla. Sama 5 kierrosta auki. Liikaa kierroksia voi mahdollisesti tiputtaa ruuvin oven sisään, eli maks 6 kierrosta. Jos menee laskuissa sekasi, niin ennemmin ruuvaa takasin kiinni. Takaoviin meisselin pituus pitää olla hieman pitempi kuin edessä, taisi jopa pitää olla isompi kuin 10cm.
Ja tosiaan useammalla kerralla kun käyttää aineet sisässä, laittaa kiinni, auki, kiinni. Niin lähtee toimimaan kyllä. Jos oikein pahasti on, niin nuihinhan voi vaikka itse muut liittimet laittaa. Liittimet kun ovat kahvassa ja oven johtosarjassa kiinni, niin virallinen korjaustoimi on tuo, että vaihdetaan koko osa, vaikka liittimessä vika.