Proturbo  Autodiagnoosi

V60 keyless

  • 93 Vastauksia
  • 33234 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #30 : 03.11.2016, 23:44:59 »
Tuli muuten mieleen, että kait porukka on ensimmäiseksi katsonut että asiaan liittyvät sulakkeet on ehjät, ennen kuin antaa "homma paskana" -tuomion? Ainakin omassa autossani on oma 5A sulake keyless ovenkahvalle. Tuli vain mieleen....
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #31 : 22.05.2017, 22:55:11 »
Tuli tuossa juuri kaverille korjattu nuo kaikkiin oviin.  Eli ongelmana on kahvan ja ovessa olevan johtosarjan liittimet.  Volvon ratkaisuhan tuohon on vaihtaa joko kahvat, mikä sisältää kavojen maalauksenkin, eli hinta kaikista ovista luokkaa tonnin.   Jos pitää ovien johtosarjat vielä vaihtaa niin hinta nousee vielä enemmän.  Nuo kun tosiaan ei ole vaihdettavat liittimet, niin virallinen suositus ja merkkihuoltohan vaihtaa koko osan.

Vaihtoehto on joko puhistaa hapettumat liittimestä ja sitten vetää suojat päälle.  Näin teimme joka oveen ja rupesi toimimaan.  CRC:tä  ensin hapetuksen poistajaa useasti, liittimen käyttöä paikoillaan irti, tätäkin useasti.  Niin varmasti lähtee toimimaan, ensimmäisillä kerroilla ei lähde, eikä välttämättä edes toisella.

Tuokin, että välillä toimii tai toimii huonosti on juurikin ongelma tuossa, kun on hapettunut.  Nuokaan ei edes näyttäneet hapettuineille, mutta tuolla combolla kaikki lähti toimimaan.

Kahvan irroitus on niinkin yksinkertainen edessä vain ovesta tulppa pois, kahva vedätään ulospäin ja T25 torxilla 5 kierrosta ruuvia auki. Tulpan takana kahvan kohdalta löytyy.   Kuskin puolella pitää ensin lukon kohalta irroittaa muovi.

5 kierroksen jälkeen lukkopesä irtoa nitkuttelemalla pois. Vänkärin puolella lähtee koko muoviosa, kun ei ole lukkopesäää.

Takaovissa reikä on oven tiivistemuovin takana kahvan kohdalla. Sama 5 kierrosta auki.  Liikaa kierroksia voi mahdollisesti tiputtaa ruuvin oven sisään, eli maks 6 kierrosta. Jos menee laskuissa sekasi, niin ennemmin ruuvaa takasin kiinni.  Takaoviin meisselin pituus pitää olla hieman pitempi kuin edessä, taisi jopa pitää olla isompi kuin 10cm.

Ja tosiaan useammalla kerralla kun käyttää aineet sisässä, laittaa kiinni, auki, kiinni. Niin lähtee toimimaan kyllä.  Jos oikein pahasti on, niin nuihinhan voi vaikka itse muut liittimet laittaa.    Liittimet kun ovat kahvassa ja oven johtosarjassa kiinni, niin virallinen korjaustoimi on tuo, että vaihdetaan koko osa, vaikka liittimessä vika.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #32 : 23.05.2017, 22:10:04 »
Tuli tuossa juuri kaverille korjattu nuo kaikkiin oviin.  Eli ongelmana on kahvan ja ovessa olevan johtosarjan liittimet.  Volvon ratkaisuhan tuohon on vaihtaa joko kahvat, mikä sisältää kavojen maalauksenkin, eli hinta kaikista ovista luokkaa tonnin.   Jos pitää ovien johtosarjat vielä vaihtaa niin hinta nousee vielä enemmän.  Nuo kun tosiaan ei ole vaihdettavat liittimet, niin virallinen suositus ja merkkihuoltohan vaihtaa koko osan.

Vaihtoehto on joko puhistaa hapettumat liittimestä ja sitten vetää suojat päälle.  Näin teimme joka oveen ja rupesi toimimaan.  CRC:tä  ensin hapetuksen poistajaa useasti, liittimen käyttöä paikoillaan irti, tätäkin useasti.  Niin varmasti lähtee toimimaan, ensimmäisillä kerroilla ei lähde, eikä välttämättä edes toisella.

Tuokin, että välillä toimii tai toimii huonosti on juurikin ongelma tuossa, kun on hapettunut.  Nuokaan ei edes näyttäneet hapettuineille, mutta tuolla combolla kaikki lähti toimimaan.

Kahvan irroitus on niinkin yksinkertainen edessä vain ovesta tulppa pois, kahva vedätään ulospäin ja T25 torxilla 5 kierrosta ruuvia auki. Tulpan takana kahvan kohdalta löytyy.   Kuskin puolella pitää ensin lukon kohalta irroittaa muovi.

5 kierroksen jälkeen lukkopesä irtoa nitkuttelemalla pois. Vänkärin puolella lähtee koko muoviosa, kun ei ole lukkopesäää.

Takaovissa reikä on oven tiivistemuovin takana kahvan kohdalla. Sama 5 kierrosta auki.  Liikaa kierroksia voi mahdollisesti tiputtaa ruuvin oven sisään, eli maks 6 kierrosta. Jos menee laskuissa sekasi, niin ennemmin ruuvaa takasin kiinni.  Takaoviin meisselin pituus pitää olla hieman pitempi kuin edessä, taisi jopa pitää olla isompi kuin 10cm.

Ja tosiaan useammalla kerralla kun käyttää aineet sisässä, laittaa kiinni, auki, kiinni. Niin lähtee toimimaan kyllä.  Jos oikein pahasti on, niin nuihinhan voi vaikka itse muut liittimet laittaa.    Liittimet kun ovat kahvassa ja oven johtosarjassa kiinni, niin virallinen korjaustoimi on tuo, että vaihdetaan koko osa, vaikka liittimessä vika.

No ei niihin kyllä koko kahvaa vaihdeta. Pelkästään se korin puoleinen osa mihin sormet osuu kun ovi avataan.. eli ei maalata mitään.. :idiot2:

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #33 : 23.05.2017, 22:35:51 »
No ei niihin kyllä koko kahvaa vaihdeta. Pelkästään se korin puoleinen osa mihin sormet osuu kun ovi avataan.. eli ei maalata mitään.. :idiot2:

Ainakin kyllä Suomen Autohuollossa näin tehdään, ei ole avattavat kuulemma nuo kahvat? Mihin perustuu tuo? S80/V70:ssähän nuo kahvat on ainakin erinlaiset. Siinä kahvassa on erikseen se kohta sormelle. S60/V60 kahva on yhtenäinen, eikä ole semmoista mustaa kohtaa niinkuin S80/V70. 

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #34 : 24.05.2017, 20:46:21 »
Ainakin kyllä Suomen Autohuollossa näin tehdään, ei ole avattavat kuulemma nuo kahvat? Mihin perustuu tuo? S80/V70:ssähän nuo kahvat on ainakin erinlaiset. Siinä kahvassa on erikseen se kohta sormelle. S60/V60 kahva on yhtenäinen, eikä ole semmoista mustaa kohtaa niinkuin S80/V70.

Meillä on s60 2014 ja on varmasti vaihdettavat "mustat" kohdat kahvoissa. Eli kuoret mitkä on maalattu korin väriin jää siis ennalleen. Vaihdetaan ainoastaan se musta osa johon sormet osuu

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #35 : 24.05.2017, 21:08:50 »
Meillä on s60 2014 ja on varmasti vaihdettavat "mustat" kohdat kahvoissa. Eli kuoret mitkä on maalattu korin väriin jää siis ennalleen. Vaihdetaan ainoastaan se musta osa johon sormet osuu


Voiko tuossa Faceliftissä sitten olla erinlainen tuo kuin 2010-2014 autoissa.  Tarkoitin siis mustilla kohdilla etupuolella olevaa, mikä on S80/V70:ssä ainakin.



Eli nuin. 

Ainakin vanhemmissa S60/V60 ei ole tuollaista, vaan koko kahva on maalattu.  Paitsi tietenki kahvan takaa. Myös XC60:ssä näyttäisi olevan mustat kohdat kahvassa etupuolella.



No enivei, vaikka ei maalata kahvoja pitäisi ja silti uusivat kaikki nuo, niin hintalappu on hirveä.  Kun/jos vika on nuissa liittimissä, joka parhaillaan alkaa toimimaan liittimien puhistamalla. Vaihtoehtoha on vaikka ostaa erinlaiset liittimet ja laittaa ne tuohon. Mutta virallinen maahantuojan suositus kun on uusia koko osa, niin silloinhan siinä niin tehdään ainakin virallisessa huollossa, jos Volvon mukaan tehdään.

Oletko vaihtanut tuohon, vai mistä sitten tiedät, että on varmasti vaihdettavat?  Tai miten nuo on avattavat, onko sielä herkästi särkyviä muoviklipsuja? Sehän voisi selittää miksi haluavat vaihtaa koko kahvan, jos esim irroitus vaiheessa saattavat hajota. Ikävä olisi pistää sitten asiakasta sen takia odottamaan uusia kahvoja.







Edit: Niin ja muuten jos esim edessä ei toimi tuo, niin vika voi olla takaovessa.  Takakahvalle tulee 6 johtoa ja etukahvalle 4.   Jokin tunnistus kulkee takakahvan kautta, vaikka etuoven aukasee.  Joten jos yhteys takakahvassa on poikki, niin edessä sitten ei toimi.  Melkein siis jos tuon projektin tekee, niin suosiolla käyttää ja puhistelee kaikki. Ei sen vertaa isonna tuota hommaa.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2017, 21:13:50 kirjoittanut Pietilä »

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #36 : 24.05.2017, 21:24:23 »
Voiko tuossa Faceliftissä sitten olla erinlainen tuo kuin 2010-2014 autoissa.  Tarkoitin siis mustilla kohdilla etupuolella olevaa, mikä on S80/V70:ssä ainakin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli nuin. 

Ainakin vanhemmissa S60/V60 ei ole tuollaista, vaan koko kahva on maalattu.  Paitsi tietenki kahvan takaa. Myös XC60:ssä näyttäisi olevan mustat kohdat kahvassa etupuolella.
(Kuva poistettu lainauksesta.)


No enivei, vaikka ei maalata kahvoja pitäisi ja silti uusivat kaikki nuo, niin hintalappu on hirveä.  Kun/jos vika on nuissa liittimissä, joka parhaillaan alkaa toimimaan liittimien puhistamalla. Vaihtoehtoha on vaikka ostaa erinlaiset liittimet ja laittaa ne tuohon. Mutta virallinen maahantuojan suositus kun on uusia koko osa, niin silloinhan siinä niin tehdään ainakin virallisessa huollossa, jos Volvon mukaan tehdään.

Oletko vaihtanut tuohon, vai mistä sitten tiedät, että on varmasti vaihdettavat?  Tai miten nuo on avattavat, onko sielä herkästi särkyviä muoviklipsuja? Sehän voisi selittää miksi haluavat vaihtaa koko kahvan, jos esim irroitus vaiheessa saattavat hajota. Ikävä olisi pistää sitten asiakasta sen takia odottamaan uusia kahvoja.







Edit: Niin ja muuten jos esim edessä ei toimi tuo, niin vika voi olla takaovessa.  Takakahvalle tulee 6 johtoa ja etukahvalle 4.   Jokin tunnistus kulkee takakahvan kautta, vaikka etuoven aukasee.  Joten jos yhteys takakahvassa on poikki, niin edessä sitten ei toimi.  Melkein siis jos tuon projektin tekee, niin suosiolla käyttää ja puhistelee kaikki. Ei sen vertaa isonna tuota hommaa.

Takakahvoissa on antennit. Eli jos apparin puolen takakahvessa liitin tai antenni ongelma niin ko puolen etuovikaan ei "kahvasta" aukene. Ja 2014 ei ole noita mustia nappuloita kahvassa vaan kahvan kuoret, siis ne ulospäin näkyvät osat ja samalla kahvan runko jää siis vanhasta. Sisäpuolella oleva pehmeää muovia oleva osa uusitaan. Olen nähnyt kun osa vaihdetaan Volvon merkkihuollossa takuuna. Ja lähtee ihan nätisti irti se osa siitä ulospäin näkyvästä maalatusta kuoresta jossa ei ole mustaa painiketta

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #37 : 24.05.2017, 21:27:46 »
Takakahvoissa on antennit. Eli jos apparin puolen takakahvessa liitin tai antenni ongelma niin ko puolen etuovikaan ei "kahvasta" aukene. Ja 2014 ei ole noita mustia nappuloita kahvassa vaan kahvan kuoret, siis ne ulospäin näkyvät osat ja samalla kahvan runko jää siis vanhasta. Sisäpuolella oleva pehmeää muovia oleva osa uusitaan. Olen nähnyt kun osa vaihdetaan Volvon merkkihuollossa takuuna. Ja lähtee ihan nätisti irti se osa siitä ulospäin näkyvästä maalatusta kuoresta jossa ei ole mustaa painiketta

Joo eli ovat samanlaiset näissä vanhemmissa S60/V60, näissäkään ei tuota mustaa kohtaa edessä ole. No sitten ei ole täällä ollut tietoa, kun on tuo sanottu Suomen Autohuollosta, joka virallinen Volvon huolto kans on.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #38 : 24.05.2017, 23:27:17 »
Mun edellisessä 2014 vm XC60 oli mustat kumiset painonapit tuossa. Tässä 2015 vm V60:ssä on hipaisukahvoilla korin väriin maalatut kahvat.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #39 : 24.05.2017, 23:35:10 »
Mun edellisessä 2014 vm XC60 oli mustat kumiset painonapit tuossa. Tässä 2015 vm V60:ssä on hipaisukahvoilla korin väriin maalatut kahvat.

Näin nuo taitaa olla, että S60/V60 on tuolla korinvärisellä hipaisulla. S80/V70/XC60 mustalla napilla.

Mutta suosittelen kyllä koittaa putsata nuita jos on ongelmia, että heikosti ottaa. Tai ei toimi. Tuota kohtaahan ei tarvi edes painaa, vaan tosiaan hipaisu riittää, nii menee lukkoon. Aukastaessa normaalisti vaan kahvasta kiinni, nii aukeaa.  Kun oli tuolla aijemmin puhetta, että joutuu useasti yrittämään.




Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #40 : 25.05.2017, 10:57:42 »
Näin nuo taitaa olla, että S60/V60 on tuolla korinvärisellä hipaisulla. S80/V70/XC60 mustalla napilla.

Mutta suosittelen kyllä koittaa putsata nuita jos on ongelmia, että heikosti ottaa. Tai ei toimi. Tuota kohtaahan ei tarvi edes painaa, vaan tosiaan hipaisu riittää, nii menee lukkoon. Aukastaessa normaalisti vaan kahvasta kiinni, nii aukeaa.  Kun oli tuolla aijemmin puhetta, että joutuu useasti yrittämään.
Itse aukaisen kahvan sisäpuolelle koskettamalla ja sitten, kun lukot aukeaa, niin vedän kahvasta. Tiedä sitten onko tuossa mitään lukkoja "säästävää" vaikka vetäisikin kahvasta suoraan 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #41 : 25.05.2017, 13:12:15 »
Itse aukaisen kahvan sisäpuolelle koskettamalla ja sitten, kun lukot aukeaa, niin vedän kahvasta. Tiedä sitten onko tuossa mitään lukkoja "säästävää" vaikka vetäisikin kahvasta suoraan 8)

Näin teen minäkin

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #42 : 25.05.2017, 14:38:44 »
Siis eka odotatte, että kuuluu avaaminen? Itse kyllä suoraan vaan avaan kahvasta, hyvin kerkeää lukot auveta. Vai käsitinkö nyt jotain väärin?  :D

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #43 : 25.05.2017, 15:45:15 »
Siis eka odotatte, että kuuluu avaaminen? Itse kyllä suoraan vaan avaan kahvasta, hyvin kerkeää lukot auveta. Vai käsitinkö nyt jotain väärin?  :D
Juuri noin 8)
Tuskin mitään merkitystä on, kun kai ne suoraan vedettäviksi on suunniteltu. Emännän silloisessa avaimettomassa V40 toinen takaovi alkoi renkkaamaan ja vaihtoivat moottorit molempiin takaoviin. Jos oikein muistan, niin tuossa edellisessä XC60:ni ei ollut tuota "hipaisu"pintaa edes kahvan sisäpuolella ::)
Suoraan vedettiin, tai kumipinnasta painamalla ovi auki.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #44 : 25.05.2017, 22:19:41 »
Siis eka odotatte, että kuuluu avaaminen? Itse kyllä suoraan vaan avaan kahvasta, hyvin kerkeää lukot auveta. Vai käsitinkö nyt jotain väärin?  :D

No ei ainakaan 2014 vuoden autossa kerkee lukot aueta jos vaan nykäiset kahvasta. Ekan kerran siis vedät niin et on vielä lukossa :idiot2:

 

RallyBaron  Samppasport