Moi, Vaimon K(öyhien)I(hmisten)A(uto) vaihtui V60 D6 MV2014 ja kessy (keyless entry) ei toimi etuovista. Myyjäliike lupasi korvata korjauksen ja auto kävi Volvolla huollossa ennen luovutusta. Näitä ovia ei kuitenkaan laitettu kuntoon koska Volvo vaihtaa suoraan kahvat joissa vissiin antennit ja maksaa $$$. Yleinen vika taitaa olla kuitenkin hapettumat liittimissä. Olisko jollain tietoa, kuka olisi PKS seudulla näitä ovia korjannut? Tai minkälainen homma on itse katsoa? Vinkkejä korjauspaikasta otetaan vastaan.
Jos vain ruuvimeisseli pysyy kädessä ja omistaa hieman normaalia pidemmällä varrella T25:n niin onnistuu itseltä kyllä. Toki vaatii kaveriksi hapetuksen poistajaa ja suoja vielä perään.
Ei tosiaan iso homma ole. Ovi auki, tulppa pois kahvankohdalta oven sivusta. Kahva vedetään avattuun asentoon ja pyöräytetään torxia noin 5 kiekkaa ja lukkopesän/muovin pitäisi irroita vähintään pienellä kampeamisella jos ei oo koskaan irti käytetty. Kahvaa vedetään hieman auton perää kohti ja ulospäin, niin kahva on irti. Sieltä vain sitten liitin irti. Sama suorittaa kaikille kahvoilla puhdistus ja ei välttämättä lähde toimimaan ensimmäisellä tai edes kolmannella kerralla. Mitä useampi toisto puhdistus -> suoja -> litin kiinni tulee, niin toimii varmemmin ja myös ei niin herkästi sitten uudestaan hapetu, kun on suojat laitettu myös. CRC aineita oli mitä ite pariin autoon käyttänyt, eikä ole kumpaankaan nyt vuosien jälkeen vikaa tullut takasi. Ohjeissa voi pieniä puutteita olla, kun on sen verran aikaa kun viimeksi noita irroitellut.
Volvon huollossa taitaa ensimmiäisen puhdistuksen jälkeen olla tuomio,että vaihdetaan kahva ja sen jälkeen johtosarja. Sitä hapettumaa ei edes silmällä nää, sen verran pientä on. Mutta siitä se kuitenkin kiinni on monessa tapauksessa. Liekkö niin heikot virrat kulkee, että vaikutta jos hiemankin huono kontakti.