Kaikki kuluu. Jotkut hieman nopeammin. Jopa Toyotan Ravin jarrulevyt on mennyt alle 50tkm ajettuina vaihtoon. Niin ja ei takuuseen menneet...
Jarrulevyt on virallisestikin kuluvia osia. Kuluneisuuden tarkistus (ja levyjen vaihto tarvittaessa) kuuluu kaikenmerkkisten autojen huolto-ohjelmiin. Levyt on väistämättä vaihdettava kaikissa autoissa ennemmin tai myöhemmin.
Johtojen katkeilu ja murtuminen on Volvon bravuurinumero. Yhdessäkään Nipponissa saati saksantekeleessä ei minulla ole ollut johtojen kanssa sellaisia ongelmia kuin Volvon kanssa. Peräluukun johdot katkipoikki muutaman vuoden välein, kuskin oven liitintä hiplattava säännöllisesti jne. Nämä on niitä detskuja jotka isot valmistajat hiplaa kuntoon ja rahaa kuluu. Pienillä ei ole varaa, huolto sitten vaihtaa kun katkeaa..