Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 751837 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1350 : 28.09.2015, 09:10:22 »
1 maadoitus
2 signaali
3 häiriösuoja (kytketään maahan)
Onko tää siis oikea tapa kytkeä volvon oma vr anturi? Mulla on ainakin ton mukaan sitten maa ja signaali väärinpäin, jostain turbobricksiltä löysin sellasen ohjeen.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1351 : 28.09.2015, 16:51:22 »
On oikea mikäli ohjaus on ollut ennen LH 2.4. Tuon pinnijärjestyksen mukaan olen tehnyt 5 autoon megan asennuksen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1352 : 28.09.2015, 20:44:26 »
On oikea mikäli ohjaus on ollut ennen LH 2.4. Tuon pinnijärjestyksen mukaan olen tehnyt 5 autoon megan asennuksen.
Täytyy sit huomenna kääntää vielä piuhat toisinpäin ennen kun alan starttaileen :) kierroslukutieto tulee mut vissiin ennakon säätö toimii sit väärään suuntaan jos noi on väärin?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1353 : 30.09.2015, 12:51:55 »
Noniin, nyt ollaan siinä vaiheessa että yritetään saada volvoa käymään, sytkäennakko pomppaa startatessa -87 :idiot2: samaan lukemaan siis kuin trigger angle on tällä hetkellä(se on ihan plussalla). Vakio 60-2 vetolevy siis paikallaan. Häiriöö jostain sytkä/vr piuhoista?

Lisäks sellanen ongelma, mulla on 4,5ohm boschin sumut niin pitäis vissiin tota virran rajoitusta säätää? Sitä en vaan pysty tunerstudiolla tekemään :-\ lisäks mulla on joitain muitakin asetuksia joita en pysty muuttamaan.

Osaisko joku sanoa mikä mättää :D boksi siis microsquirt v1 joka on ms2 pohjainen, puola vag hukkakipinä, boksiin muutettu sytkälähdöt logiikkalähdöiks.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1354 : 30.09.2015, 16:34:14 »
microsquirtissa ei ole virranrajoitusta! toivottavasti ei ole suuttimien ohjauskivet kärähtäneet.
matalaohm suuttimia saa olla maksimissaan 1 per ohjaus kanava. Eli etuvastukset paikalleen tai suuttimet vaihtoon.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1355 : 30.09.2015, 18:21:14 »
microsquirtissa ei ole virranrajoitusta! toivottavasti ei ole suuttimien ohjauskivet kärähtäneet.
matalaohm suuttimia saa olla maksimissaan 1 per ohjaus kanava. Eli etuvastukset paikalleen tai suuttimet vaihtoon.
Toivottavasti ei :buck2:

Trigger anglea säädelty sillä tuloksella että aivan sama mihin sen laittaa, sytkäennakko on aina luvultaan sama? :idiot2:

Edit: avasin silmät ja tolla auto trigger asetuksella ms laskee itse trigger anglen :D
Suuttimiin koitettu vakio etuvastusta joka ei ainakaan toimi, suuttimet ei aukee ollenkaan.

Ampuu imusarjaan ja putkeen mutta ei käynnisty.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2015, 20:15:16 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1356 : 01.10.2015, 12:50:16 »
Toivottavasti ei :buck2:

Trigger anglea säädelty sillä tuloksella että aivan sama mihin sen laittaa, sytkäennakko on aina luvultaan sama? :idiot2:

Edit: avasin silmät ja tolla auto trigger asetuksella ms laskee itse trigger anglen :D
Suuttimiin koitettu vakio etuvastusta joka ei ainakaan toimi, suuttimet ei aukee ollenkaan.

Ampuu imusarjaan ja putkeen mutta ei käynnisty.

ookko tarkistanut jaoituslampulla että kipinä tulee oikeille sylintereille?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1357 : 01.10.2015, 13:51:39 »
ookko tarkistanut jaoituslampulla että kipinä tulee oikeille sylintereille?
Ei oo tarkistettu, mut kaikki kytketty ihan ohjeen mukaan. Täytyy varmaan hakee lamppu ja tarkistaa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1358 : 01.10.2015, 17:28:20 »
Lukenut tätä koko ajan sillä oletuksella, että ennakko nimenomaan tarkistettu lampulla ja heittää vaikka mitä tekisi. Jos kerta ei puhuta todellisen ennakon heitosta, vaan siitä mitä mega näyttää ennakoksi startatessa. Niin olethan katsonut ettet ole vahingossa laittanut cranking advanced timing tjks tuota arvoa mihin se pomppaa.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2015, 17:33:07 kirjoittanut miikel »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1359 : 01.10.2015, 17:43:13 »
Lukenut tätä koko ajan sillä oletuksella, että ennakko nimenomaan tarkistettu lampulla ja heittää vaikka mitä tekisi. Jos kerta ei puhuta todellisen ennakon heitosta, vaan siitä mitä mega näyttää ennakoksi startatessa. Niin olethan katsonut ettet ole vahingossa laittanut cranking advanced timing tjks tuota arvoa mihin se pomppaa.
Joo ei oo lampulla katottu vielä vaan luotettu siihen mitä tunerstudio näyttää. Mulla ei oo ees tollasta asetusta, se tässä onkin aiheuttanu suurimman hämmennyksen kun asetuksia puuttuu vrt kaikkiin ohjeisiin . Koodi mulla 3.83 ja auto trigger asetus päällä. Äsken sain esivastukset kuntoon ja pääsin starttailemaan, vähänniinkuin yrittää käynnistyä mutta ei kuitenkaan lähde.

Sytkäennakko mulla siis muuttuu tunerstudion mukaan ihan trigger anglen säädön mukaan.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2015, 18:21:10 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1360 : 01.10.2015, 18:43:22 »
Siis sisätithän nyt kumminkin asia, että tunerstudio ei tiedä todellisesta ennakosta tuon taivaallista. Vaikka tunerstudio näyttäisi 5astetta ennakkoa, voi se olla vaikka 60astetta yläkuolokohdan jälkeen. Ihan ensimmäiseksi ennen mitään muuta räpellystä kannattaa tarkastaa aina, että ennakko on sitä mitä tunerstudio näyttää. Sen mukaan sitten hiotaan ennakkoa suuntaan tai toiseen trigger anglea säätämällä. Ja lopuksi sitten vasta käynnistysennakko ja kartasta ennakot kohdilleen.

Edit paha taipumus aina selittää asiat liian lyhyesti. Siis jos trigger anglen, tai muuten vaan triggerwheel asetuksien takia ennakko heittää tunerstudion näyttämästä suuntaan tai toiseen. Niin ei sitä saa kohdelleen ruutua tuijottamalla. Ja microsquirtista sen enempää tietämättä väittäisin, että kyllä siellä erikseen on käynnistys ennakko, niinkuin muissakin megoissa.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2015, 18:50:01 kirjoittanut miikel »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1361 : 01.10.2015, 19:48:55 »
Siis sisätithän nyt kumminkin asia, että tunerstudio ei tiedä todellisesta ennakosta tuon taivaallista. Vaikka tunerstudio näyttäisi 5astetta ennakkoa, voi se olla vaikka 60astetta yläkuolokohdan jälkeen. Ihan ensimmäiseksi ennen mitään muuta räpellystä kannattaa tarkastaa aina, että ennakko on sitä mitä tunerstudio näyttää. Sen mukaan sitten hiotaan ennakkoa suuntaan tai toiseen trigger anglea säätämällä. Ja lopuksi sitten vasta käynnistysennakko ja kartasta ennakot kohdilleen.

Edit paha taipumus aina selittää asiat liian lyhyesti. Siis jos trigger anglen, tai muuten vaan triggerwheel asetuksien takia ennakko heittää tunerstudion näyttämästä suuntaan tai toiseen. Niin ei sitä saa kohdelleen ruutua tuijottamalla. Ja microsquirtista sen enempää tietämättä väittäisin, että kyllä siellä erikseen on käynnistys ennakko, niinkuin muissakin megoissa.
Ahaa... Mulla kuoli startti mut pitää viikonloppuna vaihtaa se ja ottaa uus yritys, mä oon veivannu tota trigger anglea suuntaan ja toiseen jotta saisin mielestäni hyvän ennakon starttiin ;D

Sellasta asetusta en kyllä oo löytäny :idiot2: Voin ottaa kuvatkin noista valikoista vielä.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1362 : 01.10.2015, 21:26:16 »
Ahaa... Mulla kuoli startti mut pitää viikonloppuna vaihtaa se ja ottaa uus yritys, mä oon veivannu tota trigger anglea suuntaan ja toiseen jotta saisin mielestäni hyvän ennakon starttiin ;D

Sellasta asetusta en kyllä oo löytäny :idiot2: Voin ottaa kuvatkin noista valikoista vielä.

Joo ei silleen... http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Dizzy_Ignition/Images/Trigger_Return.JPG
Löytyykö esim tuollaista valikkoa? Alhaalla tuo käynnistysennakko. Mutta kato nyt se ennakko ensin oikeasti kohdalleen, ennen kun mitään muuta säädät tai väännät.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1363 : 01.10.2015, 21:47:41 »
Ahaa... Mulla kuoli startti mut pitää viikonloppuna vaihtaa se ja ottaa uus yritys, mä oon veivannu tota trigger anglea suuntaan ja toiseen jotta saisin mielestäni hyvän ennakon starttiin ;D

Sellasta asetusta en kyllä oo löytäny :idiot2: Voin ottaa kuvatkin noista valikoista vielä.

oon mä nähnyt myös kuoleita startteja ku yritetään käyntii ja ennakoista ei oo mitää tietoa, oon nähnyt katkenneita startteja ja hampaattomia pyöriä ku on pikkasen laittanut vastaan ku startattu ja roimasti ennakkoa, on sitte luultu että akussa vähänvirtaa ja ollut kaikenmailman puusterit ja auto antamassa lisävirtaa :D
sattaa se lähtee väärinpäinki käyntii ku potkasee takasin päin, oon nähnyt sellasenki :D

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1364 : 02.10.2015, 07:28:56 »


Siinä on kaikki asetukset mitä mulla sytkälle on.
Sieltä alkuvalikosta valittu auto trigger päälle.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Proturbo  Autodiagnoosi