RallyBaron  Samppasport

-65 PV sport ja välityksien parannus

  • 16 Vastauksia
  • 4466 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: -65 PV sport ja välityksien parannus
« Vastaus #15 : 21.09.2019, 15:56:09 »
Kyllä Aman perän ympärille tulevaa kumia on kahta eri vahvuutta silakka tukivarsille. 653460 ja 663972. Luonnollisesti ostin ensin väärät omaani. Mulla tehdastekoinen Dana30 akseli alla 63 mm putkella ja peltiset tukivarret.  Ja hyllyssä varalla Dana27 jossa ohuemmat putket.
Jaahas, tuli sitten vain säkällä oikeat, kun en mielestäni löytänyt kuin yhdenlaisia vp:ltä kun tilasin..
Volvo PV&Duett

Poissa vmt74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: -65 PV sport ja välityksien parannus
« Vastaus #16 : 04.02.2020, 22:40:19 »
Asiaa pyöritelly nyt mielessä, ja hiukan tutkinu niin -65 mallin autossa danan 27 perä, ja 4.10:1 perävälitys. Tuo laatikon vaihto olis kaiken mieluisin vaihtoehto, mutta jo M41 sovittaminen taitaa aiheuttaa pientä jumppaa kardaanitunnelille, niin mitään tuon isompaa en lähtisi kyllä sulattelemaan. Tuota M41:stä kun ei tunnu olevan tarjolla, niin seuraavaksi varmaan järkevin kääntää katse perämurikkaan. Välitys (ilmeisesti) käy 200-sarjalaisen perästä, jolloin siihen olisi saatavilla ainakin 3.31:1..? Tolla sais jo ison siivun pudotettua kierroksia matkassa, mutta miinuspuolena venyy samalla kaikki vaihdevälit ja liikkeelle lähtö laiskistuu.

Onkos tähän tullut mitään tarkempaa dataa?  M41 tuli hommattua vaikkakin kardaanin puuttuu edelleen eikä huvittaisi alkaa koppaa pilkkomaan. Perävälityksen vaihto ois aika hyvä vaihtoehto.

 

Proturbo  Autodiagnoosi