Samppasport  Futurez

850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?

  • 13 Vastauksia
  • 5957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rautiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« : 11.11.2015, 16:31:40 »
Terves vaan foorumille! Tämmönen ärräläinen tuli nyt ostettua ku kaveri sano että huutokaupassa oli myynnissä, noh tuli sitten huudettua koska niin "halvallakin" lähti.. 2003 tuonti, ja sieltä asti ollut samalla omistajalla (perheenäitillä) Eli tuskin on kenkääkään hirveästi saanut. Käytönjälkiä kyllä löytyy korista ihan urakalla, liekkö ollut parkkeeraminen hakusessa   :-\ Etupuskuri vaatisi vähän muovikorjausta alalaidasta, kasassakin näkyi vänkärin puolelta olevan ja toinen ritilikkö hukassa. Takakaarista pokkaukset käännetty pihteillä joten sieltä on päässy vähän ruven alkua tulemaan, pitää ottaa tässä kiinni kuhan aika sallii... Pyritään fiksaamaan alkuperäisyyttä kunnioittaen mutta samalla myös omaan makuun sopivampi!


Tekniikasta sen verran että laatikko toimii automaatiksi hyvin, vaihtaa todella nätisti eikä mitään ääniäkään kuulu, pakkovaihteen nuoli kyllä alkoi yksi ilta vilkkumaan mutta sekin hävisi kun virtoja käytti kiinni, vika ilmeisesti pnp kytkimessä kun öljytkin olivat ok? Joku lotecin lastuviritys tähän on ilmeisesti laitettu + ns. kisakatti. Lupailivat +300hp mutta senpä näkee sitten kun tulee käytettyä penkissä.

Sisusta kohtuu kunnossa, Etupenkeissä vähän alkanut jälkiä näkymään mutta takapenkit kuin uudet. Säätimetkin pelaa lukuunottamatta vänkärin selkänojaa. Löytyy volvon omaa lisämittaria jotka kylläkin tahtovat vähän oikutella, vaihtunee hiukan
nykyaikaisempiin..

Alusta on vakio, jotain alustasarjaa pitäisi ens kesäksi katella, tuntuu nyt raapivan jokaisessa heitossa takaa kiinni, löysä meininki...

 Konttorilla antoivat pitkän leiman, muuta sanomista ei ollut kuin vänkärin puolen vetarin suojakumi pikkuisen revennyt, vänkärin puolen tukivarsi kohta vaihtoon ja kuskinpuolelta koiranluu vähän antaa äänimerkkejä.

 Vinkkejä ja ideoita saa antaa kun on ensimmäinen mutta ei varmasti viimeinen tämmönen vatkain. Tehään sitä mukaan miten aika ja rahat opiskelijalla riittää..  ;)

~850 T-5R     ~850 farkku varaosina, osa kyselyt yv.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #1 : 11.11.2015, 16:54:14 »
Onnittelut hankinnasta ja tervetuloa foorumille!  :) Lähtökohtahan näyttää varsin hyvältä O0

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #2 : 11.11.2015, 20:23:08 »
Minkälaisia lisämittareita tästä sitten löytyy ? Ei oo tullu ennen vastaan pätkän kohdalla  :o  300+ hp kuulostaa käytännössä mahdottomalta, mikäli vakio 15G ahdin, mutta penkkituloksia otetaan innolla vastaan  :P

Siisti lähtökohta lähtee värkkäilemään  -H-
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #3 : 11.11.2015, 21:12:32 »
Tervetuloa! :)

Lisää ärriä  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Rautiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #4 : 07.12.2015, 23:30:01 »
Joo elikkäs tänään tuli käytettyä jäälin dynotestcentterissä ottamassa laput ja ei aivan nyt sitä +300 ollut mitä lupailtiin mutta tämmösiä tuloksia tuli. Kuulema tuossa ohjelmassa on jotain häikkää kun sytkä rupee oikkuilemaan ja tulee jonkunmoinen pienen pieni viive tuohon parhaaseen tehoalueeseen ja sen kyllä tunteekin mutta ei niin oo häirinny, ens kerralla sitten vähän eri palikoilla ja säädöt päälle. ;) Tuokaan nyt mitään halpaa lystiä ole kumminkaan niin nyt sai jäädä pelkkään mittaukseen.  :-[  Näillä rullataan kesään asti  :pomo:

~850 T-5R     ~850 farkku varaosina, osa kyselyt yv.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #5 : 08.12.2015, 01:44:14 »
Mikäs ahdistin tässä on?  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #6 : 08.12.2015, 18:12:40 »
Väännöt on aika muhkeet  :o

Vähän tekniikasta speksejä! Aika hulppeat lukemat jos pelkkä lastu ja katti vaihdettu.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Rautiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #7 : 07.01.2016, 00:26:13 »
Öitä tännekkin! Elikkäs tämmönen "pieni" probleema ilmeni tässä iltapäivällä. Aamulla normaalisti käyntiin ilman roikkaa vaikka pakkasta -20 mutta lähti kuin palmun alta, pyöri semmoset 30min ja rauhallista ajoa. Nooh päivä eteni ja normaalia seka-ajoa ilman ongelmia, toimi jopa paremmin ku pakkanen kiristy n. -30. Illalla sitten auto seisoi semmoset 3 tuntia jonka jälkeen käyntiin ja taas sai pyöriä semmoset 15min ja lähdin ajelemaan rauhallisesti, sitten piti lähteä motarille ja kun yritti kiihdyttää niin ei tapahdu mitään, hikisesti rullailla seuraavaan ramppiin ja parkkiin. P-päällä ei kiertänyt yli 3000rpm ja kävi muutenkin aika raskaasti. Siinä vähä aikaa tuli ihmeteltyä ja tutkittua mutta  ei mitään normaalista poikkeavaa, öljynpaineet mittarin mukaan ok ja öljyki ylärajassa, nesteet ok, ei vuotoja. Vähä aikaa se siinä pyöri jonka jälkeen rupesi ottamaan kierroksia kun painoi hiljotelleen kaasua jonka jälkeen toimi taas normaalisti, mutta ajussa alkoi kuulua ihme vonguntaa 2000rpm-2500rpm välillä ja kun menee sen yli niin ei enää äännä, tuntuu että kiihtyy todella raskaasti eikä ahda loppuun asti...  :-[ Elikkäs uskaltaako ajaa enenpää ja mistä vikaa ekana etsimään, turbo/laakerit/kansi/alakerta?   :idiot2:
Tosiaan uudet öljyt ja suodatin n. 5000km sitten.
~850 T-5R     ~850 farkku varaosina, osa kyselyt yv.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #8 : 07.01.2016, 00:35:24 »
Cooleri jäässä...

Edit: Kas, Kisko oli nopea :D
Turbokisko :juhau:
« Viimeksi muokattu: 07.01.2016, 00:38:23 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #9 : 07.01.2016, 00:36:20 »
Ettei vaan olisi välijäähdytin jäässä näin pakkaskelien kunniaksi? Meneeko ahtoputket lyttyyn kun koittaa nostaa kierroksia?

Edit: Kas, Kisko oli nopea :D

Poissa Rautiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #10 : 07.01.2016, 00:40:03 »
Ettei vaan olisi välijäähdytin jäässä näin pakkaskelien kunniaksi? Meneeko ahtoputket lyttyyn kun koittaa nostaa kierroksia?

Edit: Kas, Kisko oli nopea :D


Joo se unohtuikin mainita  ::) Pahvia aamulla peliin niin luulis korjaantuvan.. Kiitos vain   S* Ensimmäinen bensaturbo käyttis niin ei tullu tämmönen mieleenkään...
~850 T-5R     ~850 farkku varaosina, osa kyselyt yv.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #11 : 07.01.2016, 00:49:12 »

Joo se unohtuikin mainita  ::) Pahvia aamulla peliin niin luulis korjaantuvan.. Kiitos vain   S* Ensimmäinen bensaturbo käyttis niin ei tullu tämmönen mieleenkään...
kyllä sille varmaan kannattaisi muutakin tehdä kuin laittaa pahvia keulalle ??? :)

Asiaahan on myös tuolla korjaamon puolella puitu: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29010.0

Poissa Rautiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #12 : 07.01.2016, 01:07:58 »
kyllä sille varmaan kannattaisi muutakin tehdä kuin laittaa pahvia keulalle ??? :)

Asiaahan on myös tuolla korjaamon puolella puitu: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29010.0

Jep auto nyt tallissa niin aamulla näkee tilanteen.Taas ollaan hitusen viisaampia  ;)
~850 T-5R     ~850 farkku varaosina, osa kyselyt yv.

Poissa Rautiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 850 T-5R Wagon - Fiksaus ja Stance ?
« Vastaus #13 : 05.07.2016, 23:59:03 »
Morjens pitkästä aikaa tännekkin, ei ole nyt keritty päivitellä vaikka jotain on tallissa tapahtunukki. Perusremppaa harrasteltu ja pikkuhiljaa fiksattu näppärämmäksi.

Vetonivelet joutui uusimaan talvella molemmille puolille ja samalla vänkärin puolen tukivarsi ja koiranluut molemmille puolille, loppuipahan kolinat ainakin vähäksi aikaa :)


Kevät puunailuja. Talvella olisi tarkotus rakentaa koko konehuone uusiksi, on tuo "vakio" vaan vähän tylsännäköinen :)


"Pappalook"


Ärrähän sai alleen kesätassuiksi Azev A-Typet 18x8,5 et 25 takana ja 18x8,5 et 35 eteen. Renkaina 215/35/18 (ovat myytävänä jos jotain kiinnostaa, 1000e, edessä pakasta vedetyt renkaat ja takana 3000km ajetut eli käytännössä uudet.)



Vielä joutais madaltaa reilusti koska tulee se perus volvon "keuliminen" mutta taitaa olla ensikesän hommia että saa rahat kunnon alustaan, jomia kun ei kehtaa tuonne ruveta puskemaan, laitetaan kerralla nyt k-sport tai bc-racing ;)



 ??? :P



V-Partsin tuliaisilla päivitellään.


Nykyhetkellä näyttää siis tältä :) Katsotaan mitä kesä vielä tuo tullessaan.



Mökki fiilistelyjä  8)








~850 T-5R     ~850 farkku varaosina, osa kyselyt yv.

 

Proturbo  Autodiagnoosi