RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut tomaattifarmari tänään kello 20:19:16 »
tähän tulikin paljon hyviä vinkkejä.
seuraavan kerran kun tota rupeen tappelemaan irti, taidan koittaa lämpöä kera liukuvasaran ja jos ei sillä lähde niin paineilmataltalla vois koittaa kun muistaakseni sellainen tuolla jossain tallissa lojuu. kompura pitäis kyllä uusia kun on niin vanha ritsa että aina vähän pelottaa ja vedetkin tyhjentämättä ja muutenkin laiminlyöty kapistus.

semmosen viellä kirjottelen tähän, että noita tyylejä on varmaan monia, mutta itse tein noi alatukivarret ja alapallot silleen, että irrotin iskaritolpat pois, ja ripustin navasta iskarintolpan reiästä. niin oli kaikki neutraalissa asennossa.
22
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: XC70 ja Nivomatin iskari sökö
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi tänään kello 20:09:25 »
Mun mielestä perustoimintaperiaate Nivoissa on että siellä on "pumppu" mikä pumputtaa painetta iskarin kun iskari liikkuu eli autolla ajaa. Siellä on myös "rajapaineventtiili" joka on rajattu siihen kohtaan missä auto on vaakasuorassa. Nyt kun lastaa autoon painoa ja perä painuu. Pumputtaa nivot lisää painetta pönttöön jolloin perä nousee taas siihe rajapisteeseen eikä sen yli. Eron huomaa heti kun perä on vaaterissa mutta selvästi jäykempi. Kun tämän jälkeen painon nostaa pois, laskee perä hetken ajon jälkeen takas vaateriin.
23
Offtopic / Vs: Auton kattoluukut/lasikatot
« Uusin viesti kirjoittanut Turbo 242 tänään kello 20:06:54 »
-15 V60 perinteisellä lasikattoluukulla kun lasikattoa ei noissa mk1 V60:ssa ollut. Auto ollut kohta kolme vuotta eikä mitään pahaa sanottavaa ole. *koputtaa puuta*, ei ole vuotanut ja avautuu joka kevät pitkän talven jälkeen. Valoa tulee huomattavan paljon sisään verrattuna siihen, että vetää suojan eteen.
24
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Vikakoodi P24C6 Volvo XC60 2018 4D
« Uusin viesti kirjoittanut Kassu69 tänään kello 20:03:06 »
Anturi vaihtui, niin vikavalokin sammui.
25
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / 2.4D vuotaa öljyt mäelle
« Uusin viesti kirjoittanut Vibz tänään kello 20:03:05 »
Morjesta. Elikkäs potilaana olis tuollainen juuri ja juuri sisäänajettu v70 mk2 -02vm. Tällä rouvalla ei ole päästetty vastakun 950tkm ja nyt jo heittää öljyt norona maahan. Öljy tulee koneen ja laatikon välistä joten veikkaan kampiakselin stefaa. Mutta olikos näissä vielä joku muovitulppa vai olenko nähnyt unta? Ajattelin että kun koneen nostaa pois ja irrottaa laatikon niin siinä samalla sit vaihtaisi molemmat. Kaikki niksit myös työn helpottamiseks on tervetulleita. Yläkautta kone otetaan pois kun ei ole nosturia.
26
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 Ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut Juhakk tänään kello 19:39:32 »
Bp anturi vaihdettu, ei mitään muutosta. Käynnistys yrityksen jälkeen moottorin vika valo jää palamaan, vilkkuu hetken ja sammuu...
27
Offtopic / Vs: Auton kattoluukut/lasikatot
« Uusin viesti kirjoittanut Ossi66 tänään kello 19:24:04 »
Allekirjoituksen 12-vuotiaassa XC70ssä kattoluukku ja hyvin näkyy pitävän. 8 vuotta ollut ekalla omistajalla Tukholman lähellä.
Harvakseltaan tulee kyllä kattoa availtua, kun ilmastointi toimii tehokkaammin lasit kiinni.

Noita katolla olevia laseja ei kannata särkeä edes vahingossa. Takalasin kun vaihdatin lasivakuutuksen piikkiin, lasimies varoitteli ettei nuot kattoluukut kuulu koskaan vakuutuksiin.
28
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut JoHu tänään kello 19:07:10 »
240+ sivua tästä keskusteluketjusta luettu ja loputkin vielä luen. Nykyinen auto (Jaguar X-Type) tänään katsastettu ja sitä myötä autokuume nousi niin kovaksi, ettei malta enää olla kirjoittamatta. ;D

Jagge ollut nyt lähes 8v ja tilalle olen haaveillut V60:iä ja tämä diesel-hybridi V60 kiinnostaisi todella kovasti, sillä tuommoista teho/ominaisuus/laatu/varustelu -kokonaisuutta ei taida löytyä mistään muusta lähellekään noilla hinnoilla. Haaveissa noin 15-18 tonnin yksilö ja näitä näkyisi saavan siihen hintaan vuosilta 2014-2017 ja kilometrit 110-170 tkm. Kilometrejä tulee itsellä 20-25 tkm vuodessa ja ajot pääosin 18-40km per päivä, josta 80 rajoituksen maantietä joku 80%.

Surullisen kuuluisa kompura on siis ollut se pahin murheen kryyni näissä, mutta ilmeisesti 2020 kesän jälkeen vaihdetut kompurat kestävät? Eli kannattanee hankkia sellainen, johon kompura vaihdettu tuon jälkeen?

Apulaitehihnan kireys toisena erityisen huomion kohteena? Ilmeisesti auto ilmoittaa asiasta, jos se turhan löysällä on ja sitä ei itse kannata kiristellä?

Mites nuo ISG, OBC ja regeneroituvat jarrut? Niissäkin joillakin ollut ongelmia, mutta eivät vissiin ole yhtään niin yleisiä kuin kompura ja apulaitehihna -ongelmat? Nämä kaikki vissiin ovat sellaisia tonnin-parin remppoja, jos sattuu kohdalle?

Mites diesel-moottorin suuttimien, dieselpumpun ym. kesto? Käsittääkseni on erittäin luja ja kestävä polttomoottori, mutta kestääkö suuttimet ym. nyky-dieseleistä menevät osat miten ja onko kuin kallista lystiä korjata?

Huolloista ainakin jakopääremontti on paljon kalliimpi kuin pelkkään dieseliin? Mites muut huollot, ovatko arvokkaampia ja vaativatko sähkön takia jotain erityis toimenpiteitä / purkamista tms.? Pitääkö käyttää merkkihuollossa vai joko nämä muuallakin osataan huoltaa? Onkos sähkömoottorissa mitä huoltokohteita?

Suurin pelko itsellä hybridi-Volvon hankkimisessa on tietenkin akuston kesto. Joitain hyvin huomiota saaneita juttuja lukenut ja joskus myynti-ilmoituksenkin nähnyt, joissa akuston vaihto tehty ja maksanut 9-13 tuhatta euroa. :buck2: Joissain ainakin akusto-ongelma ollut yhteydessä aiemmin ajettuun kolariin tai sitten hajonnut kompura särkyessään tuhonnut akuston myös? Vai olenko aivan hakoteillä? Onko tuo akuston vaihto kuinka harvinainen keissi todellisuudessa? Varmaanhan se kaikkiin tulee jossain vaiheessa eteen, mutta missä iässä tai millä kilometreillä? Vai tuleeko? Akkutakuu ollut vissiin 8v/160tkm ja useampia 2017-18 vuosien ja karvan alle 160tkm on myynnissä. Uskaltaako sellaiseen tarttua ihan luottavaisin mielin? ::) Myös 2013-14 vuosien alle 200tkm yksilöitä olisi alle 15 tonnillakin myynnissä. Onko näissä millaisia eroja uudempiin ja onko tuo 2-4v ikäero esim. akustossa kuinka merkittävä? Ajatus olisi Volvo ostaa seuraavan 5-10 vuoden käyttikseksi.

Toisena vaihtoehtona pitänyt D3 V60:iä, mutta olishan se D6 huomattavasti mukavampi ja tehokkaampi kokonaisuus. Mutta onko kalliimpi ylläpitää?

Ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
30
Showroom / Vs: Italiamallin C70 T5 -99
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 19:03:57 »
Jokos se öljyvuoto on eliminoitu mistä oli kuvaakin tuolla alkupuolella.
Kai se se normaali turbon öljynpaluun tiiviste on siinä lohkossa mikä näissä aina vanhemmiten menee.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Race.fi  Puotilan autokorjaamo