Autoracing  KL-varaosat

DIY-puuhastelut jatkuvat, nyt työn alla mm. MB W163, W124, Micra K11, Golf MK3

  • 495 Vastauksia
  • 139305 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Renkaat pitäis olla ok, melko vähän ajetut Hankookit. Etuvakaajaan ei ole ainakaan puslia uusittu mitenkään äskettäin. Etupäässä uutta osaa muistaakseni raidetangot ja toisen puolen ylätukivarsi, pyöränsuuntaus teetetty osien vaihdon jälkeen… Suuntauksessa kyllä kesti omituisen kauan, sanoivat että takapää ei meinannut pysyä säädöissä :idiot2:

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Naapurin toyotassa Hankookit veteli, ei ne ollut loppu.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Onneks molemmat sarjat on Hankookkia ;D Noh, kattellaan mihin tuo tuosta kehittyy, ihan ajettava on tällaisenaankin. Kaasua nostaessa tai tienpinnan kallistuksen muuttuessa joutuu hieman korjaamaan ratilla, menee automaationa - mutta jos asiaa alkaa ajattelemaan, niin alkaa kyllä ärsyttämään…

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6027
Muistelen että yhdet ventus primet ajoin loppuun ilman ongelmia, mulla se vaati alatukivarret ja jouset ja iskarit kuntoon että tuuli/uraherkkyys hävisi d5:stä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Kokeillaan nyt jotakin... ML:n kiemurteluongelmaan siis. Pienestä oli kiinni, mutta ei mahtunut - hammastangon kuskin puoleiset puslat irti siis. Joutui ottamaan etuperän takapultin pois (sellainen puolen tunnin operaatio: hakkaa - kierrä - hakkaa - kierrä... Teräspultti alumiinikappaleen sisällä...):



Puupalikka siis välissä, jotta etuperä pysyy pois haitoilta...



Mutta sieltä ne löytyivät (prikkojen järjestyksellä on väliä, kuvassa juuri kuten kuuluu ollakin - vain vänkärin puolella prikat siis, ja eri paksuiset toki nekin...):



Pitääpä laittaa uutta tilaukseen orkkisnumerolla:
https://aeromotors.fi/kataloog/search?search_query=1634630066

Irroittamissani puslissa oli numero 132481 ja kolmiologon tapainen (Lemförder?) - tuolla numerolla ei kyllä löydy googlesta mitään asiaan liittyvää.

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Febiä laitat?  ???

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Meylen osia ajattelin kokeilla tällä kertaa…

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Golfilla olen ajellut sen verran, että pari kertaa päässyt tankkaamaan ja laskemaan kulutuslukemat: 6.87 ja 6.75. Aika janoinen kun alkaa miettimään: Tuhatkiloinen, nelimetrinen pikkuauto mopokoneella...

Vaihteensiirtoon tilasin osia, kaikki eri tyyppiset korjaussarjat mitä aeromotorsin kuvastosta löytyi (alle 40€ tuli hintaa niille):



Kuvassa lisäksi kuskin puolen vetoakseli Golffiin ja moottorin tyynyt W124:seen. Erittäin mielenkiintoinen valinta tuo pahvilaatikko noille osille...

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6027
Näköjään on olemassa firmoja joilla on erikokoisia laatikoita yhä!
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Näköjään… Yllättäen ei ollu mahtunut automaattiin, piti hakea lähimarketin noutopisteeltä.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
ML:n alustan siivoilua olen jatkanut aina kun on ollut aikaa ja keli on sallinut.

Rämisevät alumiinipellit pois:



Alta löytyi jotain tuollaista villaa, lieneekö ääni/lämpöeristyksen takia...



Ruostumaan oli alkanut tuon alta paikoin, joten revin pois.



Helmakoteloissa lähinnä alaosassa lahoa, muuten enimmäkseen virheettömän näköistä:



Vähän pahimpien paikkojen siistimistä:



Vähensin päällekkäisiä peltejä:



Mallailin ja leikkailin korjauspellit:



Korjattavien kohtien ympäristöstä yritin siivota kotelosuojat pois, helpottaa hitsaamista...



Tarkoitus hitsailla laput kiinni kunhan seuraavan kerran on kuivaa.

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13539
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
On siinä työmaa, no selittää edelleen sen mikis kun googlaa ruostekorjaus ohjeita menee haut mersu foorumeille.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1625
  • It's Hip To Be Square
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta eikö tohon olis tehny jo samalla ellei vähemmällä vaivalla uuden helmapellin tilkkutäkin sijaan? ???

Tietty kun kunnon laput laittaa, on niiden väliin mukava hitsata uutta parin vuoden päästä...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6027
Peukkua täältä sangen syksyisissä keleissä pihalla hitsaamisesta
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
On siinä työmaa, no selittää edelleen sen mikis kun googlaa ruostekorjaus ohjeita menee haut mersu foorumeille.

Tätä kun olen tässä puuhastellut niin lähinnä ollut ajatus mielessä että onpa hyvä että tää ei ollut tämän pahempi, helppo pikku homma :P

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta eikö tohon olis tehny jo samalla ellei vähemmällä vaivalla uuden helmapellin tilkkutäkin sijaan? ???

Tietty kun kunnon laput laittaa, on niiden väliin mukava hitsata uutta parin vuoden päästä...

No tuohan on just kantava ajatus tässä ollut, "vahvaa" 1.5mm peltiä niin siihen saa hitsattua sitten seuraavat palat mukavasti :) Eipä tämä erityisen vaivalloiselta ole tähän mennessä tuntunut... Toki itsellä kokonaisen helmapellin vaihto onkin vielä kokeilematta, ei ole silleen vertailukohdetta... Tähän mennessä tullut tehtyä vain näitä pielavetisiä ruostekorjauksia... Ei ole kanttauskonetta enkä ole raaskinut valmiita korjauspeltejäkään ostella... Sellainen päähänpinttymä että kyllä näiden käyttisromujen liikenteessä pitämiseen saa kotitarvekalusto riittää (mersujen kanssa puuhastellessa hitsauskone lasketaan tavanomaiseksi työkaluksi). Joku museoauto on tietty eri juttu... Itellä ei sellaista ole, eikä oikein mitään mielenkiintoa sellaisiin.

Peukkua täältä sangen syksyisissä keleissä pihalla hitsaamisesta

Tänks, olosuhteissa ei muuten olisi valittamista mutta yleensä kun olisi aikaa ja motivaatiota mennä tekemään niin alkaa sataa :(

Alunperin ajattelin että en edes korjaa noita - päälle tulee muovihelmat/pohjamuovit ja ainoastaan alimmainen kantti näkyy niiden välistä. Eli niin kauan kun se on olemassa niin ei pitäisi katsastukseen vaikuttaa :P Eiköhän nuo mene aika pitkälle kun uittaa kotelosuojassa ja vuoden-parin-kolmen välein käyttää muovit pois ja pesee/suojaa uudelleen.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo