Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Carcha - 10.07.2015, 10:53:18

Otsikko: Carchan kartanokäyttikset - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 10.07.2015, 10:53:18
Volvo V70 2002 - 2.4T, manuaali

Ärrässä alkaa puoli miljoonaa kilometriä näkyä, joten hankin jokapäiväiseen ajoon toisenlaisen automobiilin. Tarkoitus pitää autosta pienimuotoista huoltomuistiota ja kirjoitella vähän muitakin ajatuksia ja suunnitelmia sekä tietysti kysellä tyhmiä. Mitään jännittävää ei ole luvassa, joten jos ei jonninjoutava lässytys tylsään käyttikseen liittyen kiinnosta, niin suosittelen katsomaan vallan muita säikeitä.

(http://carcha.kapsi.fi/img/v70/v70edesta.png)

(http://carcha.kapsi.fi/img/v70/v70takaa.png)

V70 -02 2.4T manuaaliaskilla, 75v juhlamalli.

Ajettu 300tkm
Kaksivärinen nahkaverhoilu
Kylliksi ruksittuja varusteita
Hyvä ja kattava huoltohistoria
Yleisilmeeltään ja kunnoltaan hyvä

Suomalainen kaveri ostanut aikanaan uutena Ruotsista ja tuonut mukanaan Suomeen. Suomessa ajanut sillä yli 10 vuotta. Tämän jälkeen auto on päätynyt parin omistajan kautta minulle. Jos joku vanhoista omistajista auton tunnistaa niin saapi avata suunsa.

Sisältä:

(http://carcha.kapsi.fi/img/v70/sisa1.png)

(http://carcha.kapsi.fi/img/v70/sisa2.png)

Löydettyjä vikoja:
Ajotietokone ei toimi joka käynnistyksellä - kylmäjuotos tai muu mittaristovika?
Tuulilasissa halkeama, menee vaihtoon ensi viikolla.

Muutoin kaikki vimpaimet ja vehkeet tuntuvat toimivan ja ovat auton iän huomioiden moitteettomassa kunnossa.

Suunnitelmia:
Pilarien teippaus
Linssihirvet
2DIN soittimen kehys ja soitin
Jakoremmi seuraavan 20-40tkm aikana
Maskin rivat mustaksi (ehkä)
Kromipintaiset vilkunpolttimot
Roiskeläpät
Lisäksi ilmansuodattimia jne. perusosien ja tarvikkeiden vaihtoa


Oma muistilistani tehdyistä ja tulevista huolloista sitä mukaa kun jaksan niitä tänne merkata:
Tehty tuulilasinvaihto:304tkm SEKÄ 315tkm (meni takuuseen)
Laturi vaihdettu 140A:305tkm
Seuraava hihnanvaihto:320-340tkm
Apulaitehihnta ja -kiristimet vaihdettu:320tkm
Öljyt vaihdettu:320tkm

Volvo 745 1990 - 2.3 vaparibensa, manuaali

(http://carcha.kapsi.fi/img/745.png)

Siinä se nyt on, ruma kuin stna! Paikkamaalausta väärän sävyisellä sinisellä, jokainen ikkunasatsi on tummenettu eri sävyisellä kalvolla, maalipinta todella sumea, epätasainen jne.

2.3 vapari bensa, manuaalilootalla. Käyttöönottopäivänä ajelin 400km matka-ajoa, keskikulutus 8,5 litraa. Mittarissa 520tkm, 460tkm paikkeilla on tehty jakopää-, kytkin ja kansiremontti. Huoltoja on jaksettu kirjailla vihkoseen ihan koko elinkaaren ajalta. Joka nurkalla on tuoreet, jäykemmät jouset, talvirenkaat ovat käytännössä uudet. Pakoputki oli poikki, uusi pappamutka löysi tiensä tuning-pöntön tilalle. Öljyn ja hihnojen vaihtoa, mittariston kolvausta, sisustan siivousta, jarrujen läpikäyntiä jne. operaatioita suoritettu ennen käyttöönottoa.

Auto on ostettu suomalaisen toimesta uutena ruotsista, josta se on kiikutettu alhaisilla kilometreillä suomen puolelle. Sama tarina kuin tuolla V70:llä siinä mielessä.

Maantiellä rakkine oli todella miellyttävä ajaa, jos ei armotonta laiskuutta oteta huomioon :D Tästä on tarkoitus siis jäädä talouteen kakkosauto pidemmäksikin aikaa.

Tässäpä pari kuvaa sisältä.

Kabiinia:
(http://carcha.kapsi.fi/img/745s1.png)

Etupenkit:
(http://carcha.kapsi.fi/img/745s2.png)

Takapenkki:
(http://carcha.kapsi.fi/img/745s3.png)
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Juhizz - 10.07.2015, 20:09:55
Siistinnäköinen peli ja saman ajan erikoismalleja kuin oma OR:äkin.

Ajotietokone-oireilu viittaisi juu mittaristovikaan..
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: janne81 - 10.07.2015, 20:15:33
Äänekoskelta löytyis vähän kärsiny maski jos haluut kokeilla jtn erikoista sillä..
hieno kun on korinväriset listat ja kaikki.
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 10.07.2015, 20:59:04
-H-

Äänekoskelta löytyis vähän kärsiny maski jos haluut kokeilla jtn erikoista sillä..
hieno kun on korinväriset listat ja kaikki.
Joo tuo 75-vuotismalli tuo kyllä mukanaan pari ihan miellyttävää piirrettä, kuten sisusta ja juuri korinväriset listat. Ja tokihan se ylimääräinen perseilymaski kohtuuhintaan kelpaa ;)

Lisäsin ekaan postiin pari kuvaa sisustasta.
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 16.07.2015, 09:54:38
Eilen vaihtui tuulilasi. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun ajan autoa virheettömän tuulilasin takaa :2funny: Aina on ollut kiveniskemiä, sumeutta tms.

Muutamia pieniä hankintoja tullut myös tehtyä lähinnä kosmeettiselta puolelta: vilkunpolttimoita, hirvitarraa jne. Jostain pitäisi vielä löytää tähän jokin söpö putkenpää - mistä ihmiset on näitä omiinsa hommailleet? On niin lyhyt ja käyrä tuo putkenpätkä tuosta viimeiseltä pöntöltä ettei siihen voi ihan mitä tahansa pötkylää ruuvata...

Reilu viikko tällä on nyt ajeltu ja kyllähän se täytyy myöntää, ettei sitä ärrää niin ikävä enää olekaan, vaikka niin oletin käyvän. Paperilta hävisi 50 hevosta ja yksi maaginen kirjain, muutoinpa tuli tilalle kaikin puolin miellyttävämpi kyyti. Alusta tässä tuntuisi olevan moitteettomassa kunnossa, ei kolise eikä pauku, ei puolla tai muutoin muljua. Moottorikin oli päivittäiseen ajoon positiivinen yllätys - turbo tulee mukaan niin matalilla kierroksilla, että tulee ihan dieseli mieleen. Käyttikseen (ja tulevaan kakkosautoon) juuri sopiva.

Edelleenkään teknistä vikaa ei ole löytynyt muuta, kuin tuo ajotietokoneen vaihteleva toiminta.

Noita 2DIN soitinkehyksiä olen katsellut, usein näkyy ihmiset olevan sitä mieltä, että siniseltä tiskiltä kannattaa moinen hakea. Tämä on ihan OK, mutta tietääkö kukaan onko tuossa soittimen vieressä mahdollista säilyttää tuo mukiteline / pystylokero? Kaikki netistä löytyvät soittimen kehykset ovat koko konsolin levyisiä ja niitä pitäisi itse rikkoa jos haluaisi jättää tuon mukitelineen soittimen rinnalle. :-\
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: s73 - 16.07.2015, 11:13:02
Virheettömästä lasista ei kannata stressata, kyllä siihen särö tulee muutamassa viikossa.
 :2funny: :2funny:
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 28.07.2015, 09:26:09
Muutama viikko huolettomia kilometrejä ja kovaa ajoa kunnes eilen syttyi latauksen merkkivalo - palaa jatkuvasti riippumatta kierroksista tms. Pääsin autolla onneksi 15km keskustasta kotiin. Akku lataukseen ja kaveri hätiin, että on auto millä liikkua. Nopea liitäntöjen tarkistus ja uutta laturia hakemaan. Uudessa tukikohdassani on vielä työkaluvalikoima sen verran rajallinen, että päädyin varaamaan parin päivän päähän lähihuoltamolle ajan tuon laturin vaihtoon.

Kilometrejä mittarissa 305tkm. Jostain luin että näillä kilometreillä on useinkin vaihdettu jo latureita, joten ei kai tämä ollut kuin ajan kysymys. Kunhan nyt vaan ei tule turhaan vaihdettua koko laturia jos vika onkin jossain yksinkertaisessa paikassa mitä en vain hoksannut katsoa. :-\

Ei edes juuri ketuta, auto on ollut kaikin puolin sen verran mukava paketti ja hinta oli kohdallaan. Hinnan takia oletinkin, että jotain remonttia tulee vielä lähiaikoina, mutta en silti usko myyjän ihan tätä ennakoineen :D Jospa ei olisi oikeasti mitään koiria ollut haudattuna ja remontit jäisi tältä vuodelta tähän.

Marraskuussa alkaa leimausaika. Jos ei yllätyksiä tule, ajattelin käydä heti määräaikaisajan alettua hakemassa autoon pitkän leiman, sen verran on hyvä fiilis puntissa auton yleiskunnosta.
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 01.08.2015, 11:00:07
Laturi tuli tosiaan vaihdettua viime viikolla motonetin 140A tarvikelaturiin ja latauksen merkkivalo katosi. Saapa nähdä miten tuollainen kestää. Kellään kokemuksia? Moniurahihna näytti päällepäin hyväkuntoiselta, taidan vaihtaa sen vasta hihnanvaihdon yhteydessä, joka tulee varmaan vuoden sisällä eteen.

Hopeiset linssihirvitarrat saapuivat Odemasterilta - laadukkaat tarrat ja hyvät ohjeetkin tuli mukana, kiitokset siis hänelle. Tuli laitettua ne tuttuun paikkaan lokasuojiin vilkun alle.

Samalla tuli huomattua, että tästähän puuttuu roiskeläpät kokonaan. Tähän kyllä voisi moiset laittaa eteen ja taakse - niitähän taitaa olla orkkiksena saatavilla ihan hyvin, eikä luulisi paljoa köyhtyvän.
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Juhizz - 01.08.2015, 12:26:35
Kuraläpät on Tiskiltä ostettuna noin 50€/pari. Itse tilasin taannoin hova.com läpät eteen ja taakse. Jäi karvan alle 90€ hinnaksi (lähetyskuluineen) kun olivat halvennuksessa.. Nyt tuossa laskeskelin niin nykyhinnoilla melkein sama hakea siniseltä..
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 01.08.2015, 13:22:30
Kuraläpät on Tiskiltä ostettuna noin 50€/pari. Itse tilasin taannoin hova.com läpät eteen ja taakse. Jäi karvan alle 90€ hinnaksi (lähetyskuluineen) kun olivat halvennuksessa.. Nyt tuossa laskeskelin niin nykyhinnoilla melkein sama hakea siniseltä..
Joo katselin Skandixilta hintoja myös, näytti olevan samoissa hinnoissa, ehkä jopa kalliimmat. Taidan käydä siniseltä tiskiltä hakemassa kun seuraavan kerran on sinne päin asiaa.
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 14.08.2015, 21:31:44
Kyyti pelannut laturinvaihdon jälkeen hienosti. Kulutus asettunut litran alemmas kuin ärrässä näillä omilla ajoilla, tosin eipä näillä kulutuslukemilla ole oikeasti mitään merkitystä :) Taisi Dave olla joskus sitä mieltä, että bensaa saa huoltoasemilta ja se täytyy kyllä itsekin allekirjoittaa. Omat autoni on syöneet aina kaiken.

Mutta itse asiaan, vilkku on autossa häröillyt. Eli kun laitat vilkun päälle ja suunnittelet kääntyväsi, niin vilkku räpsyttelee vähän omaa elämäänsä, välillä ei vilku pariin sekuntiin ollenkaan, sitten välkkyy viisi kertaa sekunnissa. Suurimman osan ajasta kuitenkin vilkkuu aivan normaalisti. Olen huomannut, että (toimimattoman) ajotietokoneen info-nutikan asento vaikuttaa tuohon vilkun toimintaan. Toisissa asennoissa toimii hieman paremmin kuin toisissa. Myöskin jos laitat vilkun päälle ja pyörittelet ajotietokoneen rullaa vasemmasta viiksestä, sekoilee vilkku aivan täysin omiaan. Voisiko tällainen ongelma korjaantua pelkällä viiksen vaihdolla tms fiksillä? Voisiko myös ajotietokoneen ajoittainen toimimattomuus johtua pelkästä viiksestä? Auttakee. :D
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: anssi68 - 14.08.2015, 21:39:58

Mutta itse asiaan, vilkku on autossa häröillyt. Eli kun laitat vilkun päälle ja suunnittelet kääntyväsi, niin vilkku räpsyttelee vähän omaa elämäänsä, välillä ei vilku pariin sekuntiin ollenkaan, sitten välkkyy viisi kertaa sekunnissa. Suurimman osan ajasta kuitenkin vilkkuu aivan normaalisti. Olen huomannut, että (toimimattoman) ajotietokoneen info-nutikan asento vaikuttaa tuohon vilkun toimintaan. Toisissa asennoissa toimii hieman paremmin kuin toisissa. Myöskin jos laitat vilkun päälle ja pyörittelet ajotietokoneen rullaa vasemmasta viiksestä, sekoilee vilkku aivan täysin omiaan. Voisiko tällainen ongelma korjaantua pelkällä viiksen vaihdolla tms fiksillä? Voisiko myös ajotietokoneen ajoittainen toimimattomuus johtua pelkästä viiksestä? Auttakee. :D


Toimimaton ajotietokone ?? Haiskahtaa mittaristo-vialta..

Viiksen vika myös mahdollinen..
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 18.08.2015, 12:00:00
Toimimaton ajotietokone ?? Haiskahtaa mittaristo-vialta..

Viiksen vika myös mahdollinen..
Noh, koska vilkun sekoilu on itseäni enemmän ärsyttävä vika kuin ajotietokoneen pimeneminen, taidan aloittaa molempien ongelmanselvityksen vaihtamalla vilkun viiksen. Ei ole hinnallakaan pilattu ne.

Tänään vaihtelin vilkun polttimot joka nurkalle oransseista kromipintaisiin, vanhoista oli kuori kuplinut aika rankasti. Yllättävän ahtaaseen on saatu nuo etupään vilkut näin vaihdon kannalta (ainakin aiempiin korimalleihin verrattuna), onneksi pienikätisenä IT-nörttinä selvisin operaatiosta vain pissapojan nesteen täyttöletkun irroituksella ja yhden rystysen rikkomisella :D

Kyllä muuten nuoreni taas auton luukki varsinkin edestä, kun ei enää paista kelmeää oranssia nuo vilkut...

Jälleen asiasta kolmanteen, ihmiset on muistaakseni laittaneet tuon coolerin edessä olevaan alaristikkoon (sumareiden välissä) jotain kromista tai hopeista settiä päälle, jolloin tuo ristikko korostuu. Ei varmaan löydy valmiina mitään reseptiä vaan pitää kikkailla esim. teipillä? Kiinnostaisi kyllä kokeilla. Kokemuksia?
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 06.10.2015, 17:52:51
Tänään Volvosta petti käsijarru ja auto meni autotallin ovesta läpi. Ei mulla muuta.
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Juhizz - 06.10.2015, 18:11:25
Tuliko pahat vauriot?

Automaatilla ei niin haittaa vaikka käsijarru ei täydessä tällingissään olisikaan..  ::)
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 06.10.2015, 19:14:23
Tuliko pahat vauriot?

Automaatilla ei niin haittaa vaikka käsijarru ei täydessä tällingissään olisikaan..  ::)
No, normaalisti jätän itsekin vaihteen silmään. Tässä tapauksessa auto oli vaan käynnissä kun kävin nopeasti heittämässä romuni sisälle ennen matkan jatkamista. Otin vielä tavarani takapenkiltä ennen sisälle menoa, silloin auto oli vielä visusti paikallaan ja käsijarru pänningissä. Sisälle päästyäni kuului rytinää ja siellä sitä oltiin.

Hyvää:
- Auto osui suoraan oveen, ei viereiseen röpelöpintaiseen betoniseinään
- Auto valui autotalliin, ei kadulle, jossa se olisi voinut osua ihmisiin
- Ei lommoja saati ajamista estäviä vaurioita
- Autotallin ovi meni vakuutuksen kautta vaihtoon

Huonoa:
- Maalipintaa paskoontui, naarmua tuli
- Vituttaa
- Vakuutus ei korvaa autoa koska köyhä pihtaa ja ottaa vain osakaskon, joka sekin oli jo harkinnan takana

Hyviä puolia paljon ja onni onnettomuudessa, mutta ei se ole ikinä kivaa tämä tämmöinen.
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 11.10.2015, 16:04:46
Noniin, pahimman vitutuksen laannuttua oli aika alkaa tehdä asioille jotain. Tänään vaihtelin alle talvikumit, taisivat olla hakkapeliitta 7:t, lieneekö ensimmäiset ei-halpamerkkiset talvirenkaat millä ajan :idiot2: Samoilla tulilla kaivoin esiin pesusientä, autonhoitoliinaa ja Auto Glymin hiomatahnaa. Pesin ensin autoa käsin niistä paikoista, joihin autotallin oven maalia oli tarttunut ja naarmuja synynyt. Kuivailin vedet pois ja aloin hinkkaamaan tuolla autoglymin mömmöllä.

Sain irrotettua kaiken tarttuneen maalin ja paljastettua alta varsinaiset syntyneet naarmut, joita oli odotettua vähemmän. Myös muutamat pintanaarmut sain käsipelillä hävitettyä, mutta syvemmät jäivät kyllä vielä valitettavasti elämään. Hyvällä vahauksella luultavasti saa noitakin vielä piiloon, siihen ryhdyn kunhan rakennusfirman ukkelit käyvät vaihtamassa autotallin oven ja saan auton suojaan operaation ajaksi. Sitten kun joskus perse kestää, voi laittaa isolleen ja käyttää auton jollain asiansa osaavalla sedällä joka tekee siitä jälleen hyvän.

Tässä vielä kuva auton tämän hetken tilasta, kamerahan ei tietenkään kuvausetäisyydeltä saanut edes tallennettua jäljelle jääneitä naarmuja. Eipä noita kyllä nopealla vilkaisulla huomaakaan, pitää käydä läheltä pällistelemässä. Vihreällä on rajattu ne alueet jotka olivat vielä tänä aamuna tiiviin valkean maalin ja juormujen peitossa:
(http://carcha.kapsi.fi/img/hiomatahna.png)

Ehkä tästä vielä selvitään :D
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 20.03.2016, 19:03:19
Kirjaillaanpas taas lähikuukausien touhut:

Noin 315 tkm kohdalla, kovien pakkasten aikaan sanoi tuulilasi työpäivän aikana parkkihallissa jotta poks. Lasi oltiin siis uusittu viime kesänä - soittoa lasiliikkelle ja takuuseenhan se meni, kun ei selvää kiveniskemääkään mistään löytynyt.

Juuri aikataulussa alkoi apulaitehihnan kiristin rallattamaan - ensi viikolla vaihtuupi hihna ja rallatin uusiin, kilometrejä noin 320tkm. Öljyt, ja suodatin ja ilmansuodatin vaihdettu samalla kilometrilukemalla.

Lisäksi hankintaputkessa on pihaan tulossa kakkosautoksi uljas 740 farkku vuodelta -90. Kilometrejä vaivaiset 520tkm. Itse en ole tätä rassia vielä nähnyt, kun on vielä agenttini pihassa toisella paikkakunnalla ;) Saapa nähdä mitä siitäkin vielä tulee, siitä ehkä lisää kun saan käsiini.
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 25.03.2016, 20:04:25
(http://carcha.kapsi.fi/img/745.png)

Siinä se nyt on, ruma kuin stna! Paikkamaalausta väärän sävyisellä sinisellä, jokainen ikkunasatsi on tummenettu eri sävyisellä kalvolla, maalipinta todella sumea, epätasainen jne.

2.3 vapari bensa, manuaalilootalla. Tänään ajelin 400km matka-ajoa, keskikulutus 8,5 litraa. Mittarissa 520tkm, 460tkm paikkeilla on tehty jakopää-, kytkin ja kansiremontti. Huoltoja on jaksettu kirjailla vihkoseen ihan koko elinkaaren ajalta. Joka nurkalla on tuoreet, jäykemmät jouset, talvirenkaat ovat käytännössä uudet. Pakoputki oli poikki, uusi pappamutka löysi tiensä tuning-pöntön tilalle. Öljyn ja hihnojen vaihtoa, mittariston kolvausta, sisustan siivousta, jarrujen läpikäyntiä jne. operaatioita suoritettu ennen käyttöönottoa.

Auto on ostettu suomalaisen toimesta uutena ruotsista, josta se on kiikutettu alhaisilla kilometreillä suomen puolelle. Sama tarina kuin tuolla V70:llä siinä mielessä.

Maantiellä rakkine oli todella miellyttävä ajaa, jos ei armotonta laiskuutta oteta huomioon :D Tästä on tarkoitus siis jäädä talouteen kakkosauto pidemmäksikin aikaa.
Otsikko: Vs: Carchan jännittävän tylsä käyttis - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: janne81 - 25.03.2016, 20:11:35
Nyt on kovalaite!
Jokaisella etuvetomiehellä pitää olla yks takaveto hätävarana  :2funny:
Otsikko: Vs: Carchan kartanokäyttikset - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 27.03.2016, 20:06:47
Ensimmäiset kolme päivää uuden tulokkaan kanssa mennyt hyvin. Myöskin öljyt ja nesteet tuntuvat pysyvän niille varatuilla alueilla. Kaikenlaista ääntelyä toki on havaittavissa ja huollon kohteita löytyy, mutta hankintahinta huomioonottaen ollaan vielä pitkälti voiton puolella.

Yksi asia mikä pitää ottaa agendalle on, että tämän verran ajetussa kangassisustassa alkaa tuo sisäilma olemaan sen verran tunkkainen, että jotain tarviis tehdä. Vaikka autolla on pääasiassa tarkoitus tehdä lyhyitä siirtymiä, ei päänsäryn välttämättä tarvitse joka kerta kuulua diiliin :D Pidemmässä matka-ajossa tuo alkoi nimittäin jo oikeasti kiristämään pantaa. Onkos ihmisillä suosituksia tähän? Toki voisi jonnekin fiksaamoon viedä, missä ammatti-ihmiset tekisivät touhujaan, mutta lieneekö esim. Motonetillä jotain väliaikaista kitupiikin ratkaisua?
Otsikko: Vs: Carchan kartanokäyttikset - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: s73 - 27.03.2016, 20:11:38
Mikä ohjaus bendix vai lh? ???
Lämppäri alipaine vai vaijeri?
Kuvia sisältä..
Otsikko: Vs: Carchan kartanokäyttikset - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua
Kirjoitti: Carcha - 28.03.2016, 12:41:49
Mikä ohjaus bendix vai lh? ???
Lämppäri alipaine vai vaijeri?
Kuvia sisältä..
LH löytyy, lämppäri on mallia vaijeri.

Tässäpä pari kuvaa sisältä.

Kabiinia:
(http://carcha.kapsi.fi/img/745s1.png)

Etupenkit:
(http://carcha.kapsi.fi/img/745s2.png)

Takapenkki:
(http://carcha.kapsi.fi/img/745s3.png)