Elekma  Autoracing

940 200FT

  • 22 Vastauksia
  • 11039 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
940 200FT
« : 06.12.2010, 00:48:01 »
Hommasin ihanaisen naisen korvikkeeni lahdesta tuossa loka-marraskuussa, 2010. Juuri kuin aloin pääsemään etuvetoisen 850 luxuksen makuun niin iski takaveto-kuume. Ei muuta kun auto vaihtoon ja uutta etsimään. Kaverini oz1e sitten vihjaisi että tällainen, vuoden 91, juuri katsastettu B200FT pelimies volvo olisi hänen tuttavallaan myynnissä niin kuolahan siinä alkoi valua..

Nyt olen rakastanut vaim...VOLVOANI kuten miehen pitääkin.

GLE, musta kangas sisusta, tupakin polttamilla reijillä tietysti. Kattoluukku, toimiva. Komeat pelti vanteet. Penkin lämmittimet ja lohkolämmitys. Yksinkertaisuus vie voiton tässäkin.

Itse olen laittanut Autogaugen Elektrika(tai joku sellanen)sähköinen ahtopaine mittari, volvolandian tarra takalasissa, Forgen rpv, b230ft jetronikin boxi(kun ei tuohon alkuperäiseen saanut lastua). Ja kermana kakun päällä nightbreikkeri polttimot, nyt näkeekin.

Laatikkona m46 eli nappivitonen, ahdot 0.9 viikingin ecoTRIM kiinni

http://s1086.photobucket.com/albums/j458/Alhaisteri/ siellä olisi pari kuvaa, lisäilen kun kerrrkiän..

Auto liikuskelee Hämeenlinnassa

Nyt nokalle ilmestyi hellan lisä valotkin, piristää helvetisti !
« Viimeksi muokattu: 08.02.2011, 09:46:08 kirjoittanut Alhaisteri »

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 940 200FT
« Vastaus #1 : 09.12.2010, 13:41:02 »
Kysäise Viking lastua suoraan Göran:ilta Ruottista. Itse tilasin sieltä suoraan -962 loppuisen boxin Ecomax lastun kotiovelle tuotuna hintaa 150€.

Tarkista mikä boxin numero on ja laita pöhköpostia Vikingchip:lle (goran@vikingchip.com). Göran puhuu /kirjoittaa hyvin englantia, joten asiointi on helppoa.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: 940 200FT
« Vastaus #2 : 13.12.2010, 00:09:14 »
joo lueskelin asiasta landian sivuilta aikoinaan. melkein täytyy niin tehdä :)

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 940 200FT
« Vastaus #3 : 19.12.2010, 06:56:33 »
Multa löytyy käyttämätön Vikingin lastu ylimääräisenä. On tarkoitettu -563 loppuisiin bokseihin. Tilasin sen pari vuotta sitten entiseen Volvooni, mutta auto ehti vaihtua ennen kuin sain lastua ikään paikalleen asti.  :D
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa jako740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 940 200FT
« Vastaus #4 : 19.12.2010, 09:08:18 »
PENA, mistä tiedän mikä boxi pitää olla ja mistä löydän tiedon? :o Olisi kova kiinnostus lastuun! :pomo:
Mun autossa apukuskin jalkatilassa hopeinen laatikko jossa seisoo; JETRONIC 1270539 001
                                                                                                             "tässä kohtaa viivakoodeja"   965
Siis onko mun boxi 539 vai 965 loppuinen? :-[

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 200FT
« Vastaus #5 : 19.12.2010, 10:50:40 »
Ei ole. Katso korjaamopuoli, vastasin sinne.

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: 940 200FT
« Vastaus #6 : 22.12.2010, 00:54:11 »
pena, sulle laitoin vähä postia!  ::)

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: 940 200FT
« Vastaus #7 : 24.12.2010, 04:59:45 »
no niin tossa iltasella tuli sitten asenneltua VX3 nokka-akselikin. en ennen ollut vaihtanut ja ny jälkeen päin aatellen se ei mikään hirvee homma ollutkaan. valmista tuli ja kaikki toimii!

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 940 200FT
« Vastaus #8 : 24.12.2010, 13:25:02 »
no niin tossa iltasella tuli sitten asenneltua VX3 nokka-akselikin. en ennen ollut vaihtanut ja ny jälkeen päin aatellen se ei mikään hirvee homma ollutkaan. valmista tuli ja kaikki toimii!

Mikäs nokka siellä oli aiemmin, T ? Mikä oli vaikutus ?

Miten muuten peli toimii tuon dumpin kanssa, omassa 230FK:ssa ei ainakaan toiminut(eikä oikein muissakaan Jetroniceissa ). Kun painoi kytkimen pohjaan ahdoilta, niin kone sammui palatessaan joutokäynnille. Viheliäinen ominaisuus kaupunkiajossa.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: 940 200FT
« Vastaus #9 : 24.12.2010, 15:39:13 »
joo siellä oli se T aikaisemmin. moni puhuu että se alkuperäinen olisi paras kun on niin tasainen väännöiltään ym. mutta tuo vx3 olikin sitten himan erilainen. vvääntöä löytyy, mutta tuntuu kuin se alkaisiv vasta 2000rpm kohdalla.
vielä en osaa sanoo vaikutusta kulutuksessa ym. mutta kyl mä voin ens vuonna kertoo! Ruotsissahan ne käyttää aika paljon noita vx3 nokkia. Taisin landiasta senkin lukee.

ja dumppina on yksi mäntäinen xs- style, halppis 60e pepan tuonnista aikoinaan.
http://s1086.photobucket.com/albums/j458/Alhaisteri/?action=view&current=dump.mp4
joo kaikissahan noissa on vähän sitä vikaa. mulla oli samaa vikaa ilman dumppiakin, kaikki ihan vakiona niin sammahtu kun laitto kytkimen pohjaan. ja se juuri ja juuri jaksaa pysyä käynnissä, kaupunki ajossa, kytkin pohjassa. ja näillä pakkasilla mun tyhjäkäynti heiluu 1200rpm - 2200 rpm. tyhjäkäynti suutin vissiin jäässä?


onneks on 46 jalka niin voi painaa kolmee poljinta samaan aikaan. :D

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 200FT
« Vastaus #10 : 24.12.2010, 16:14:44 »
Miten muuten peli toimii tuon dumpin kanssa, omassa 230FK:ssa ei ainakaan toiminut(eikä oikein muissakaan Jetroniceissa ). Kun painoi kytkimen pohjaan ahdoilta, niin kone sammui palatessaan joutokäynnille. Viheliäinen ominaisuus kaupunkiajossa.
Ei se sammu kun ruuvaat kaasuläppää vähän lisää auki siitä säätöruuvista, ehkä n. kierros ja sitten säädät läpän asentotunnistimen naksahtamaan kohdillaan. Pelittää komiasti.
Jos tuonkin jälkeen dumppi sytyttää vikavalon, säädä dumppia asteittain vähän kireämmälle, kunnes ei sitä enää tee. Voila!

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 940 200FT
« Vastaus #11 : 25.12.2010, 12:54:10 »
joo kaikissahan noissa on vähän sitä vikaa. mulla oli samaa vikaa ilman dumppiakin, kaikki ihan vakiona niin sammahtu kun laitto kytkimen pohjaan. ja se juuri ja juuri jaksaa pysyä käynnissä, kaupunki ajossa, kytkin pohjassa. ja näillä pakkasilla mun tyhjäkäynti heiluu 1200rpm - 2200 rpm. tyhjäkäynti suutin vissiin jäässä?

Puhdista huolellisesti se imusarjan alla oleva joutokäyntiluisti. Jos kara on kovin karstainen, ei luisti liiku kunnolla eikä siis säädä tyhjäkäyntiä oikein.
Ei se sammu kun ruuvaat kaasuläppää vähän lisää auki siitä säätöruuvista, ehkä n. kierros ja sitten säädät läpän asentotunnistimen naksahtamaan kohdillaan. Pelittää komiasti.
Jos tuonkin jälkeen dumppi sytyttää vikavalon, säädä dumppia asteittain vähän kireämmälle, kunnes ei sitä enää tee. Voila!

Tosiaan, tuollahan sitä saa huijattua. Ja valkeaa putken päästä kun nostaa kaasun ! Täytyypäs joskus testata kun alkaa kaipaamaan lisää pihinää pellin alle.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: 940 200FT
« Vastaus #12 : 02.01.2011, 20:10:19 »
Nyt on vikingin ecoTRIM lastu kiinni. Lambda valon sytytti ja antoi 1-1-2 eli ohjaus yksikkö, yllätys yllätys. No kaikki toimii!


...vielä...

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 940 200FT
« Vastaus #13 : 03.01.2011, 21:58:13 »
Huomasiko mitään eroa lastun jälkeen?  :)
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: 940 200FT
« Vastaus #14 : 03.01.2011, 22:05:35 »
Joo kyllä tuli huomattava ero nyt lastun ansiosta.

Kytkin luistaa  ;D

 

Samppasport  Futurez