Proturbo  Autodiagnoosi

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 98822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #30 : 28.06.2012, 19:59:08 »
Aika jännää, eroa ei kuitenkaan ole kuin sentti leveydessä (koska toinen sentti menee toiselle puolelle) ja sentti säteessä, ilmeisesti se riittää. Toki vanteen ET vaikuttaa asiaan sekin mutta 205/60R16 olen nähnyt käytettävän joten sellaisen sinne ainakin saa menemään. Mutta eipä noita nyt tänä kesänä ainakaan tarvitse vaihtaa, tuskin seuraavanakaan koska pintaa on varmaan neljä, viisi milliä ja se riittää minun ajoillani aika pitkälle.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #31 : 28.06.2012, 20:11:27 »
Juu, ei se leveys niinkään vaan se korkeus.  225 menee heittämällä jos profiili on 40 tai 45(mutu). Itelle on pitänyt jotkut 205/50 laittaa eteen, mutta on sekin jäänyt sinne todo-listalle.. :2funny:

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #32 : 28.06.2012, 23:09:31 »
Varmistui muuten sekin että sedanin ja farkun takaroiskeläpät on tosiaan vähän erilaiset, ainakin osanumerot on sedanin läpille -336 ja -337 mutta farmariin -332 ja joku toinen.

Juu, farkkuun on erilaiset läpät. Ei muuten ole kalliita uutenakaan ne :)
Ja eikö 16" on vähän liian pienet :|

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8859
  • Teiden tukko
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #33 : 29.06.2012, 04:34:16 »
Kiveniskujen paikkamaalausta harrastettu Volvo Original tarvikkeilla, eihän niistä täydellisiä tullut mutta varmasti parempia kuin aiemmin. Eberiäkin kokeilin ja näillä keleillä puoli tuntia näköjään riittää nostamaan lämmöt parin viisarinleveyden päähän puolivälistä joten kun talvella antaa kolme varttia tai kovemmilla pakkasilla tunnin pörrätä niin eiköhän lämpene. Ei enää ikinä kylmästartteja.

Mulla riittää pakkasen puolellakin, mutta lähellä nollaa, parikymmentä minuuttia siihen että eberi rupeaa jo keventämään. -20oC pakkasilla vartti riitti siihen että sitä voi verrata lohkolämmittimeen jota on hehkutettu vähintään kaksi tuntia.  :o Sisäpuhallusta pidin kakkosnopeudella jotta kabiini lämpis edes jotenkin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8859
  • Teiden tukko
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #34 : 29.06.2012, 07:35:50 »
Unehtu sanoa että onnea komean uuden auton johdosta. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #35 : 30.06.2012, 00:40:56 »
Unehtu sanoa että onnea komean uuden auton johdosta. O0

-H- Valehtelisin jos väittäisin että sillä viimekesäisellä Lappeenrannan reissulla ei ollut mitään ostopäätöstä vahvistavaa vaikutusta...

Eikä tuo 16" mikään pieni ole, totta toki että tänä päivänä tungetaan kauppakassikokoluokan purkkeihin isompia mutta hyvin tuo tuntuu riittävän eikä niitä hyviä 17" originaalivanteita oikein ole. Ainahan on tietysti Polarikset mutta ne ei minusta ole mitenkään hintansa arvoiset, jos ne olisi mukana tulleet en tietenkään olisi valittanut mutta en kyllä lähde niihin rahaa laittamaan. Tonni käytetyistä vanteista. :idiot2:

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #36 : 30.06.2012, 11:48:51 »
-H- Valehtelisin jos väittäisin että sillä viimekesäisellä Lappeenrannan reissulla ei ollut mitään ostopäätöstä vahvistavaa vaikutusta...

Eikä tuo 16" mikään pieni ole, totta toki että tänä päivänä tungetaan kauppakassikokoluokan purkkeihin isompia mutta hyvin tuo tuntuu riittävän eikä niitä hyviä 17" originaalivanteita oikein ole. Ainahan on tietysti Polarikset mutta ne ei minusta ole mitenkään hintansa arvoiset, jos ne olisi mukana tulleet en tietenkään olisi valittanut mutta en kyllä lähde niihin rahaa laittamaan. Tonni käytetyistä vanteista. :idiot2:

Onhan ne polarikset silti parasta mitä voit autollesi antaa  ;) http://sekokupu.pp.fi/images/image/farkkuysi/Kesa/IMG_20120531_141843.jpg

Mutta tosiaan, ne takakuraläpät saat farkkuun 25e uutena, vieläpä alkuperäisosana.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #37 : 30.06.2012, 14:35:39 »
Leivotaan tähän vielä vähän ot:ta... Mun mielestä noi polarikset on melko karut ulkonäöltään. Samalla rahalla sinne paiskaa vaikka jotkut etuvetovolvoraattorin valssit+ spacerit ja on valinnanvaraakin ihan kivasti.
Tai sit vetelee pelleillä.  :o

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #38 : 30.06.2012, 23:56:28 »
Tuo mitään OT:tä ole, kyllähän vannekeskustelu showroomiin kuuluu. Ei Polarikset ole sinänsä karut mutta onhan ne aika pelkistetyt, sanoisin jopa että liian simppelit autoon joka kuitenkin yrittää olla hienostunut. Hyvin sopivat vähän madallettuun ja muutenkin kisahenkisempään värkkiin mutta tähän omaan en tosiaan laittaisi ellen saisi ihan naurettavan halvalla.

Vanteista puheen ollen, nyt on viisi Aurigaa. :pomo: Eikä takakontin romulootan kansi mene enää kunnolla kiinni vaan jää pari milliä auki kiitos varapyörän lisääntyneen leveyden. Seitsenpaikkaisessakin kuitenkin on olevinaan mahdollisuus käyttää täysikokoista varapyörää. :tickedoff:

Ja mitä minä niistä läpistä 25€ maksamaan kun ostin eilen illalla tuliterät Volvo originaalit 20 eurolla...

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8859
  • Teiden tukko
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #39 : 01.07.2012, 12:46:43 »
-H- Valehtelisin jos väittäisin että sillä viimekesäisellä Lappeenrannan reissulla ei ollut mitään ostopäätöstä vahvistavaa vaikutusta...

Eikä tuo 16" mikään pieni ole, totta toki että tänä päivänä tungetaan kauppakassikokoluokan purkkeihin isompia mutta hyvin tuo tuntuu riittävän eikä niitä hyviä 17" originaalivanteita oikein ole. Ainahan on tietysti Polarikset mutta ne ei minusta ole mitenkään hintansa arvoiset, jos ne olisi mukana tulleet en tietenkään olisi valittanut mutta en kyllä lähde niihin rahaa laittamaan. Tonni käytetyistä vanteista. :idiot2:

Vaikuttiko se muka jotenkin päätökseen... V:> *taavih->

Minä maksoin tonnin uusista Polariksista. Ei paha Sinisen hintaan verrattuna.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8859
  • Teiden tukko
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #40 : 01.07.2012, 12:49:03 »
Tuo mitään OT:tä ole, kyllähän vannekeskustelu showroomiin kuuluu. Ei Polarikset ole sinänsä karut mutta onhan ne aika pelkistetyt, sanoisin jopa että liian simppelit autoon joka kuitenkin yrittää olla hienostunut. Hyvin sopivat vähän madallettuun ja muutenkin kisahenkisempään värkkiin mutta tähän omaan en tosiaan laittaisi ellen saisi ihan naurettavan halvalla.

Mulla sentään on pikkusen tiputettu niin ainakin omaan silmään on Polariksilla oikeen passeli.  :pomo:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Leonidae

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Sissi - Metsän kruunaamaton kingi.
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #41 : 03.07.2012, 15:00:47 »
Vai että nimi keksittävä..? No, niitähän meiltä syntyy. Purple Avenger..?  :2funny:
Volvo 740GL'90 - 355tkm ja loppua ei näy.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #42 : 04.07.2012, 22:02:55 »
Vaikuttiko se muka jotenkin päätökseen... V:>

Jos nyt en ihan väärässä ole niin taisin siinä jossain vaiheessa todeta että tällainen on kyllä saatava itsellekin. No okei, minun on (ainakin vielä) vakiotehoinen ja farkku mutta eihän kumpikaan juuri matkustusmukavuuteen vaikuta.

Ja ei se nimi keksimällä löydy... katselin tuossa että auto on iso, violetti, herättää ilmeisesti pelkoa kanssakulkijoissa (naapurin tyttö yritti kaksi kertaa peruuttaa parkkiin sen viereen ja jätti lopuksi kaksi metriä väliä ;D) ja kyllähän siitä vähän ärinääkin irtoaa... onko se Mörkö?

Sanottakoon muuten että en tiedä kuka on tehnyt pakoputkiston ja miten mutta olen sitä nyt ihmetellyt ja kummastellut kun putki on takaosastaan ainakin viisi senttiä liian alhaalla ja saman verran vasemmalla, viime lauantaina tuli kontattua ensin oman ja sitten kaverin auton alla ja kyllähän tuossa on vähän kyseenalaisen näköiset kiinnitykset. Kävin tänään kysymässä Motonetistä miltä näyttää takapöntön kannake ja ylläri, se näyttää samalta kuin kaverin koslassakin eli joku on hieman puuhapeteillyt tuon kanssa. Tilanne korjataan jossain vaiheessa jo ulkonäönkin takia mutta pääasiassa siksi etten aja pönttöä mihinkään kiinni.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #43 : 11.07.2012, 20:07:10 »
Taas se kehitys edistyy. Vaihdoin tänään lisäpenkin turvavyöt ehjiin, vanhat oli niin rispaantuneet että katsastusmiestä ei olisi voinut päästää edes lähelle niitä ilman välitöntä hylkäysvaaraa. Hieman on muuten kireässä muutamat pultit jotka on kiskaistu kunnolla kiinni silloin '97 kun auto on tehtaalta ulos rullannut. :buck2: Katsoin alkuun että mitä pirua minulle on myyty kun uudet vyöt ei juurikaan vastanneet alkuperäisiä mutta niitä onkin näköjään kahta mallia, molemmista päistä kiinni pultattua ja sellaista jonka toisessa päässä on normaali turvavyölukko. Käytön kannalta aivan yksi lysti kummat on koska ei niitä kukaan tule kuitenkaan ikinä käyttämään.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #44 : 16.07.2012, 21:21:34 »
Nyt on pakoputki siten kuten pitääkin, korjaantui vaihtamalla sinne oikeaa mallia oleva takapöntön kannakepanta. Ei mitään tietoa mistä se aiempi oli peräisin mutta ei se ainakaan Volvoon ollut tarkoitettu. Aurauskulmatkin tarkistutin ja säädettävää kuulemma oli eli puoltaminen lienee johtunut pielessä olleista kulmista, hyvä niin. Tosin pientä takapakkiakin "originalisoinnin" kannalta tuli kun selvisi että joku valopää on laittanut keskikonsolin repsikan puoleiseen kylkeen ylimääräisen mukitelineen ruuveilla kiinni. Se on nyt irroteltu, rakennan samoihin reikiin sisätilanlämppärin kiinnikkeen niin eipähän jää ylimääräisiä koloja ja lämmitin on kuitenkin jotenkin viriteltävä kiinni niin minimoidaan nyt vahingot näin.

 

Ateho  Elekma