Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: mheguli - 06.08.2019, 08:41:20

Otsikko: Maalipintavaurioita
Kirjoitti: mheguli - 06.08.2019, 08:41:20
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ostaisitko-talta-firmalta-uuden-auton-teslan-model-3n-maalipinnan-vauriot-piinaavat-myos-suomalaisia-asiakkaita/2cb22772-aad7-4e26-9210-1b35a62342af

Aika karun näköistä. Sprinterit ja Transitit näyttävät tuon rinnalla hyvin maalatuilta. Ehkä vähän vastaavaa on nähty tietyn ikäluokan Ducatoissa/Jumpereissa, joista pintamaali lähti oikein laattoina.

Model S on ihan hieno peli ja Model X tila-autoksi ok, vaikka takapenkillä rengasmelua riittää, mutta kansan-Tesla taitaa olla vähän liian jännä tapaus. Voisi jopa epäillä, että suurten volyymien sarjatuotantoon tarvittavaa osaamista ei sittenkään ole ollut ihan tarpeeksi.
Otsikko: Vs: Maalipintavaurioita
Kirjoitti: Slerbahuuli - 06.08.2019, 09:32:35
Niin... Sanotaanko näin, että mielestäni Teslan olisi kannattanut pysyä vain Model S:ssä ja vastaavan hinta/laatuluokan autoissa, eikä edes yrittää lähteä tuonne kansansegmentin suuntaan.

Laatuun panostus kovemmalla hinnalla ja vielä 10v päästä ihmeteltäisiin, kuinka köyhät voivat ostaa vanhan, mutta toimivan Teslan.

Yhtään puuttumatta Tesla Model S:n raportoituihin ongelmiin täällä pohjolassa (taka-akselisto, ovenkahvat jne), koska jokaisessa automerkissä niitä ongelmia on, niin väittäisin yhtiöllä menevän paremmin jos ässälle olisi vain tehty seuraaja.
Tilamalli...jooo, ehkä joku XCS olisi ollut paikallaan, mutta kokonaan uusi malli joka sekin on osoittautunut laadullisesti ässää huonommaksi, niin vitelikkoon mennään....

Ässästä olisi aika muikea farmarikin ollut mahdollista tehdä. Jotkut britti-insinöörit sellaisen tekivätkin.

Jossain päin Youtubea katsoin jonkin videon tässä taannoin, jossa oli Tesla (en muista mikä, ässä?) purettu palasiksi ja tarkasteltu korirakennetta. Korirakenne oli erittäin vanhahtava, 90/00 lukujen taitteen tekniikkaa. Tätä ihmetteli videossa joku autosuunnittelun insinööri, että minkä takia tämä ja tämä on näin ja näin, koska vie enemmän aikaa ja materiaalia kasata, kuin nykyaikaisilla menetelmillä.

Eli paljon parannettavaa, johon olisi kannattanut keskittyä ennen uuden hypen aloitusta...
Otsikko: Vs: Maalipintavaurioita
Kirjoitti: puliukk0 - 06.08.2019, 18:27:26
Yhtään puuttumatta Tesla Model S:n raportoituihin ongelmiin täällä pohjolassa (taka-akselisto, ovenkahvat jne), koska jokaisessa automerkissä niitä ongelmia on, niin väittäisin yhtiöllä menevän

Hys hys, älä ettei teslan "laatuvaikutelma" romuunnu.

Apurungon puslatkin vaan vähän yli 5000€ vaihdettuna. Myydään vain apurungon kanssa.
Ovenkahva rempasta 1500€ on omaan korvaan kallista.  ;D

Mutta "laatu" maksaa.

Tämän jälkeen kyseinen tesla lähti vaihtoon ja tilalle tuli polttis. Ja tämä ei ole ainoa murheellinen tesla tarina.
Ideana hieno, laatu vähän tuppaa olemaan niissä S malleissakin täysin saksalaisten tasoa (heikkoa).
Otsikko: Vs: Maalipintavaurioita
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 06.08.2019, 19:32:11
Eikö Kanadassakin Hyundai Kona sähköauto polttanut talonkin. Samoin Teslojakin tainnut palaa jonkin verran. Vaikuttaa aika hyviltä laitteilta, kun syttyvät tuleen itsestään. 5000€ puslaremontista kuulostaa myös aika halvalta.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e19521d6-8cab-4be3-82c6-c3e426fc0067
Otsikko: Vs: Maalipintavaurioita
Kirjoitti: Slerbahuuli - 06.08.2019, 19:45:26
Eikö Kanadassakin Hyundai Kona sähköauto polttanut talonkin. Samoin Teslojakin tainnut palaa jonkin verran. Vaikuttaa aika hyviltä laitteilta, kun syttyvät tuleen itsestään. 5000€ puslaremontista kuulostaa myös aika halvalta.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e19521d6-8cab-4be3-82c6-c3e426fc0067
Muttakun kuulemma sähköauto on paloturvallisempi. ::)

Eikä siinä mitään jos auto palaa. Mutta jos se palaa räjähtäen. Tai syttyy uudestaan sammuttuaan. :D

Vieläkin olen sitämieltä, ettei täys sähkäri ole realistinen vaihtoehto enemmistön käytössä.
Otsikko: Vs: Maalipintavaurioita
Kirjoitti: Ribbe - 07.08.2019, 07:26:08
Hys hys, älä ettei teslan "laatuvaikutelma" romuunnu.

Apurungon puslatkin vaan vähän yli 5000€ vaihdettuna. Myydään vain apurungon kanssa.
Ovenkahva rempasta 1500€ on omaan korvaan kallista.  ;D

Mutta "laatu" maksaa.

Tämän jälkeen kyseinen tesla lähti vaihtoon ja tilalle tuli polttis. Ja tämä ei ole ainoa murheellinen tesla tarina.
Ideana hieno, laatu vähän tuppaa olemaan niissä S malleissakin täysin saksalaisten tasoa (heikkoa).
Mitkään nuo mainitsemasi ongelma ei johdu siitä että on sähköauto. Ovenkahvoivin löytyy 3 osapuolen korjausohjeita aika hyvin.
Otsikko: Vs: Maalipintavaurioita
Kirjoitti: puliukk0 - 07.08.2019, 18:10:46
Mitkään nuo mainitsemasi ongelma ei johdu siitä että on sähköauto. Ovenkahvoivin löytyy 3 osapuolen korjausohjeita aika hyvin.

Paitsi apurungon puslat, koska vääntö...
Otsikko: Vs: Maalipintavaurioita
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 07.08.2019, 22:02:18
Niin sähkömoottorihan vääntää aika reippaammin alakierroksilla, verrattuna polttomoottoriin. Kova vääntö alhaalta asti. Ei ihme että puslatkin kovilla.
Otsikko: Vs: Maalipintavaurioita
Kirjoitti: VäLKKy - 07.08.2019, 22:19:26
Jännää luettavaa:

https://bbs.io-tech.fi/threads/tesla-model-3-tyyppiviat-sekae-maalijutut.187071/

Koskahan TeslaJoni ostetaan hiljaiseksi?