Proturbo  Autodiagnoosi

V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä Ratkaistu ja ilouutisia

  • 138 Vastauksia
  • 66799 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #60 : 03.03.2012, 21:31:12 »
Eli silloinhan on vikaa vieläkin säätimessä... Pakkasella varmasti vuotaa herkemmin... Sinne uusia tiivisteitä... Tai sitten jos sulla se vanha tallessa niin katso mitä se on syönyt... Ruotsista voisi saada uuden huomattavasti halvemmalla. Kun edelleen nuo viat viittaisi sen paineenalentimen suuntaan...


« Viimeksi muokattu: 04.03.2012, 13:48:36 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #61 : 04.03.2012, 06:56:58 »
Oragas yritti tilata säädintä mutta myyjä ei myynyt sitä koska ne ei saa myydä sitä muille kun Käyttöautolle. Eli jos on noin, niin säädintä ei myy kun jotkut tietyt paikat ja niillä on myyntikielto. En tiedä sitten. Jos tietäis missä myydään vois ite ajaa Ruotsiin hakemaan. Samalla vois tuoda Smokehead-Whiskeyn tuliaisiksi...
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #62 : 05.03.2012, 10:27:37 »
Tänään tarkistin tarkemmin sen säätimen vuotamisen laittamalla alipaineletkun vesilasiin ja odottamalla tarpeeksi kauan ja kuplia tuli ehkä sekunnin välein joten säädin on risa ja siitä varmaankin johtuu myös se tyhjäkäynnin ajoittainen puuttuminen kaasulla. Joten jussin78 oli oikeassa kun sanoi, että säädin on risa. Turhaan ämpyilin vastaan  :-\. Ainahan sitä vaan etsii halvempia ratkasuja mutta säädinkaupoille sitten vaan.
Yritetään tosin eka koittaa siihen halvempaa tarvikesäädintä jospa se toimis. Säästäs varmaan melkein tonnin. Kerron sitten miten kävi. :o
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #63 : 06.03.2012, 22:55:11 »
Asia etenee. Jopa Italiaan asti. Olen ollut yhteydessä erääseen maakaasuosia maahantuovaan yritykseen säädinasioissa ja asialla saattaa olla kaikkia Bi-Fuel Volvosteja riemastuttava lopputulos. Alla s-postivastaus viimesimmästä yhteydenotosta.


> Moi,
> kyselin paineensäädinasiaa RAM:ilta josta meille tulee maakaasusarjat ja he valmistavat itse paineensäätimensä.
> He ilmoittivat tänään että korvaavan 1 bar paineensäätimen teko ei ole ongelma jos lähetän heille mallikappaleen tutkittavaksi.
>
> Tässä voisi olla edullinen ratkaisu jatkossa kaikkien Volvon säätimien korvaamiseen uusilla.
> Jos et halua irrottaa omaa säädintäsi niin voisitko hankkia samanlaisen säätimen lainaksi niin lähetän sen Italiaan tutkittavaksi?

Jos en saa enään vanhaa todella rikkinäistä säädintä joka autossani oli (nyt on ns.puolirisa sädin) niin lähetän omani ja ajelen bensalla kunnes saan Italiasta uuden.
Volvollahan uusi säädin maksaa 1260€. Toi tulisi maksamaan muutaman satasen. Peukut ja varpaat ja nenä pystyyn kaikilla, että homma onnistuu. :pomo:
« Viimeksi muokattu: 04.04.2012, 20:08:15 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #64 : 04.04.2012, 20:36:23 »
Ilouutisia kaikille kaasuvolvoille. Tänään 4.4. autoon laitettiin uusi italialainen RAM:n säädin. 2 tuntia töitä ja vähän vesiletkujen jatkamista ja kiinnikkeiden muokkausta, ei muuta. SÄÄDIN TOIMII TÄYDELLISESTI. Kulkee jopa paremmin kuin vanhalla säätimellä (josta oli kylläkin kalvo rikki ja sai liikaa kaasua).
Tosin vielä on yksi ääneen liittyvä pikkuasia, josta kysellään tehtaalta. Ilmottelen sitten mistä säätimen saa ja kuka asentaa.
Vielä ei ehkä ole hyvä soitella asentajalle, koska säätimellä on vielä testausvaihe menossa.Hyvin pian asia selviää kyllä.
Hinta on muutaman satasen töineen. Käyttöauton 1260 egen säädin saa jäädä hyllyyn.  :2funny:


Eli pitkän startin aiheutti säätimen alipainekalvon reikä/repeytymä joka päästi alipeineletkua pitkin kaasua koneen täyteen, mistä syystä se ei syttynyt heti. Samaten se aiheutti tyhjäkäynnin puutteen, koska kone sai liikaa kaasua eikä pystynyt sitä polttamaan.
Ajossa sammumisen aiheutti ilmeisesti rikkinäinen askelmoottori, johon saa esim. Oragasilta ( http://oragas.fi/)  korjaussarjan.  (ja ehkä muiltakin alan guruilta esim http://www.gascorner.fi) Samaten sinne kannattaa vaihdattaa elektroniikkaosat, joissa myös vanhemmiten  vikaa.

Olenpa pienessä ajassa oppinut paljon kaasulaitteista, niiden vioista ja toiminnasta.  8)
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Sellainen pieni huomautus että askelmoottoriin EI saa korajaussarjaa! Asiasta puhuin oragasin asentajan kanssa! Eli sinne saa vain kaasunjakajan korjaussarjan joka kuulemma myös sinun autoon vaihdettu! Askelmoottori ei itsessään ole purettavissa eikä siten myöskään korjattavissa kuten jo aiemmin epäilin. Mutta tuo RAM säädin juttu on aika kiva uutinen kun kai se omastakin vielä jossain vaiheessa menee...

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Kiitos tarkennuksesta.  :)
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Uuden säätimen laiton jälkeen tuli semmonen uliseva ääni joka oli välillä voimakas ja välillä poissa eikä kaikilla kierroksilla ollenkaan. Säädin on kunnossa vika ei ole siinä.
Äänen syy kyllä selvisi. Tankilta säätimelle tulee rosteriputki ja se värisee ja ulisee säätimen sisäisten värinöiden yms mukaan ja siirtää sen äänen tankkiin joka  sitten  resonoi äänen koriin ja tuntuu esim käsijarrukahvassa tietyillä kierroksilla. Ei ääni kuitenkaan ihan kamala ole, ei tarvi Bilsomeita korviin.  :)
Asia korjataan ehkä niin, että moottorin takaa katkastaan se rosteriputki ja se jatketaan säätimelle teräsputkella, johon tehdään vieläpä kieppejä resonoinnin poistamiseksi. Tai sitten tehtaalta tulee jotain muuta ohjetta.  Kerron sitten taas onnistuiko.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Tehdas lähettää uuden säätimen jossa he ovat muuttaneet jotain, niin ettei se enään ulise. Ehkäpä jotain virtauskanavaa avarrettu? Loppuviikosta ehkä täällä. Kerron sitten taas miten se toimii.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Tehdas lähettää uuden säätimen jossa he ovat muuttaneet jotain, niin ettei se enään ulise. Ehkäpä jotain virtauskanavaa avarrettu? Loppuviikosta ehkä täällä. Kerron sitten taas miten se toimii.

Paljokos tuolle remontille tuli hintaa?

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Asennustyö taisi olla jotain 130€ ja säädin ehkä 200€. Hinta vielä vähän auki koska testausvaihe menossa, mutta ei se varmaankaan paljoa tosta heitä. Tiedän lopullisen hinnan myöhemmin. Pelkkä säädin sinisellä olis 1260€ eli vaikka tuohon tulisikin vähän lisää hintaa, niin silti on todella edullinen.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Morjensta

V70 Bi-fuel aut. -06, 135tkm

Tuli luettua koko ketju läpi kun oma kärry teki temput. Vaikka autojen kanssa onkin tullut pelattua niin en ole joutunut aikaisemmin kaasusysteemeihin perehtymään kun tuo nykyinenkin on viimeiset kaksi vuotta pelannut moitteetta. No jokatapauksessa asiaan paremmin vihkiytyneet voisivat neuvoa mistä ja miten todennäköisin vika löytyy:

On lähtenyt käyntiin normaalisti. Eilen kauppareissulla 50 nopeudessa tuntui hetken kuin olisi käynyt "kolmella". Reipas kiihdytys 120:iin meni kuitenkin puhtaasti. Tuon jälkeen pari kertaa teki saman rökellyksen mutta matka jatkui. Tyhjäkäynnillä pari minuuttia - OK. Sitten viidenkympin vauhdista ykskaks sammui. Bensalla (tai tarkasti ottaen re85:lla) lähti pitkän vieterin jälkeen käyntiin. Tämän jälkeen vaihtelin muutaman kerran kaasulle ja takaisin ja tuntui pelaavan normaalisti. No harvoin näillä on tapana itsestään korjaantua joten neuvoja kiitos :)
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #72 : 19.04.2012, 15:09:30 »
 "Bensalla (tai tarkasti ottaen re85:lla) lähti pitkän vieterin jälkeen käyntiin."

Ensinnäkin sulla taitaa olla väärää bensaa. Vai käykö viina jo 2-sarjan Volvoon? Ainakaan ton sivun tietojen mukaan siihen ei käy re85.   http://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70
 Kysyin asiaa omasta autostani (2003 V70 Kaasu) myös siniseltä kun olin sinne yhteydessä. Heidän mukaansa ei käy muihin kuin vain Flexifuel-malleihin.   
Korjatkaa jos olen väärässä.

Bi-Fuel CNG: 140 hv/103 kW, 192 Nm, paineistettu maakaasu/biokaasu (metaani CH4) (n.220bar)/bensiini
Bi-Fuel LPG: 140 hv/103 kW, 192 Nm, paineistettu nestekaasu (n.20bar)/bensiini
2.0F Flexifuel: 145 hv/107 kW, 190 Nm, E85-etanoliseos
2.5FT Flexifuel: 200 hv/147 kW, 300 Nm, E85-etanoliseos
« Viimeksi muokattu: 19.04.2012, 15:16:15 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
-06 ainakin toimii ainakin omassa ihan normaalisti RE85... Virallisesti kukaan ei ole kyllä vahvistanut... Vikakoodien lukemisella kannattaisi aloittaa!!
« Viimeksi muokattu: 22.04.2012, 21:56:03 kirjoittanut jussin78 »

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
E85 toimii mainiosti Bi-Fuelissa vaikkakaan ei lukeudu valmistajan luettelemiin polttoainevaihtoehtoihin. Ko käyntihäiriö koskee nyt nimenomaan kaasukäyttöä. Ei vikakoodeja - toistaiseksi aiemman sammumisen lisäksi pelannut normaalisti lukuunottamatta viimeisintä kaasun loppumista, jossa "röpötti" n. 3 sec ennen kuin vaihtoi bensalle. Normaalistihan sen juuri ja juuri huomaa pikku nyppäisynä.
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

 

Ateho  Elekma