Autoracing  KL-varaosat

740 turbo b200ET

  • 75 Vastauksia
  • 38548 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #30 : 27.03.2011, 01:31:33 »
Koje laudasta keskimmäiset lämpösuulakkeet pois ja siihen tilalle lisämittarit ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #31 : 09.04.2011, 16:03:29 »
whoouu

Volvo liikkuu omin voimin ja jopa sain tänään leimalle!

Meinas olla ongelmia vesipumpun tiivisteen kanssa, mutta vaihtamalla uuden paksumman tiivisteen niin johan loppu vuoto.

Elkää ihmiset käyttäkö motonetistä ostetun vesipumpun mukana tulleita tiivisteitä aikamoista kuraa!

Seos mittari pitäs nyt piakkoin laitella että tietäis mitä siellä moottorissa oikein tapahtuu.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #32 : 10.04.2011, 02:00:09 »
Tuossa huvikseni laskeskelin, että paljonko tuohon remonttiin nyt sitten oikeasti meni rahaa.

Osiin meni seuraavanlaisesti rahaa.

Männänrengas sarja                      89,80€
Runkolaakeri sarja                     54,27€
Kiertokangenlaakeri sarja                  27,54€
Kannenpultti sarja                     21,20€
Yläpääntiiviste sarja                     40,07€
Alapääntiiviste sarja                     43,74€
Kilpakannentiiviste                     28,70€
venttiilin säätöpalat                     16,97€
pakoventtiilin ohjurit                     11,54€
Termostaatti                        7,40€
Vesipumppu                        29,00€
Jakohihna                           7,40€
Tulpat NGK                        12,40€
Painelaakeri                        24,90€
Silmälaakeri                        3,50€
   


          äkkiä laskettuna yhteensä:      418,43€

+ tähän sitten vielä 13mm kanget 100e ja muuta tilpehööriä varmaan 50euron edestä.

siinä vähän osviittaa jollekin joka on ryhtymässä / ryhtynyt tekemään kone remonttia. Niin ja osat suurimmaksi osaksi ihan laatu kamaa, koneistamolta ostettua. (maksoinko liikaa?)

Onhan se vähän idiootin hommaa ruveta tollasia summia laittamaan vanhaan autoon, mutta mitäpä sitä ei harrastuksen eteen antaisi.

Illan ajeluissa rupes kytkimen työsylinteri vuotamaan, muuten auto pelasi todella loistavasti! Minkälaisia öljynvaihtovälejä tämmösen koneremontin jälkeen kannattaa käyttää? itse mietiskelin semmosta 100km 1000km 5000km ja siitä normaalisti.

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #33 : 10.04.2011, 10:45:57 »
siinä vähän osviittaa jollekin joka on ryhtymässä / ryhtynyt tekemään kone remonttia. Niin ja osat suurimmaksi osaksi ihan laatu kamaa, koneistamolta ostettua. (maksoinko liikaa?)

Eipä sitä paljoo tuon halvemmalla saa, ellei halua kaljapurkista tehtyjä männänrenkaita ja kaljakopan pahvista tehtyjä tiivisteitä  :2funny:

The moose

  • Vieras
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #34 : 10.04.2011, 10:54:52 »
Minkälaisia öljynvaihtovälejä tämmösen koneremontin jälkeen kannattaa käyttää? itse mietiskelin semmosta 100km 1000km 5000km ja siitä normaalisti.

jollain halvalla öljyllä väli huuhtelu ja suodattimen vaihdot jonkun ajan päästä, kato kuinka pian mustuu. öljyn valmistajaan en sano mittää, kun volvomiehet käyttää mobil1 sestä, kendall kisa öljystä, petro kanadan dieselöljyyn.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #35 : 10.04.2011, 20:06:56 »
petro kanadan dieselöljyyn.
Eläs ny viisastele! Sitä ei vinokoneessa käytetä :pomo:.

Sisäänajossa isot pojat käyttää mineraaliöljyä ja muutaman sata kilsaa, sitten vaihtaa ns oikeisiin öljyihin ja ajaa niillä täyden vaihtovälin. En minä ainakaan jaksasi kovin monia öljyjä vaihdella, yksillä ajelee muutaman sata kilsaa ja done, normivälillä seuraavat vaihdot.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #36 : 18.04.2011, 00:49:40 »
Jes Kytkin tänään lambdaan johdot kiinni, ja vähän kokeilin että minkälaista se näyttää tyhjä käynnillä, niin näytti jotain 700 - 750 mv. Tosin moottori oli vielä hieman kylmä, en kokeillut sen enempää vaan että onko lukemat edes sinne päin mitä niiden pitäisi olla.

Piru vaan kun on ihan ulalla tämän kanssa, että yleismittarin pitäs näyttää seoksen  ??? ???

Mietin että jos hakis huomenissa biltemasta sen halvan seos mittarin, niin pääsis ainakin alkuun, vai tekeekö sillä yhtään mitään?

Tai kertokaapa vähän osviittaa mitä sen yleismittarin olisi hyvä näyttää noin tyhjänkäynnillä, pintakaasulla ja vedossa?

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #37 : 07.05.2011, 13:23:41 »
No niin nyt ois sitten sisään ajot ajettu, ja hienosti on pelannut.

Öljyt vielä kerran vaihtoon ja sitten päästäisiin vähän virittämään tätä. Eli tarkoitus olis laittaa se lastu, bleedillä härkkiä ahdot sinne 0,8 baariin ja avartaa vähän tuota vakio ilmanputsaria. Paljonkohan näillä virityksillä pitäs siitä irrota jos saa vielä seoksen kohdalleen?

 Aikasemmin on jo jätetty takimainen äänenvaimentaja pois ja laitettu sähköflekti noilla nyt ei varmaan ole kauheata merkitystä.

Kertokaapa tyhmälle että näytääkö tommonen laajakaista lambda oikein jos siihen signaali johdon perään laittaa sen seosmittarin?


Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #38 : 07.05.2011, 18:26:31 »
mielestäni tuon lambdan tulisi näyttää aika tasaisesti 1V lukemaa. ellen väärin muista niin jos näyttää vähemmän niin on rikkaalla ja jos enemmän niin laihalla.
tuosta laajakaistalambdan anturin ja normi mittarin yhteensopivuudesta en sitten tiedä tuon taivaallista.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #39 : 07.05.2011, 18:33:05 »
mielestäni tuon lambdan tulisi näyttää aika tasaisesti 1V lukemaa. ellen väärin muista niin jos näyttää vähemmän niin on rikkaalla ja jos enemmän niin laihalla.
Muttakun ei tulisi. 0.5V vastaa lambda-arvoa 1, jännite kun laskee alle 0.5V ollaan laihalla ja yli 0.5V ollaan rikkaalla. Laajakaistasta onkin sitten vaikea sanoa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #40 : 07.05.2011, 19:59:09 »
kappas.. näinhän se onkin. vähä kattelin googlenkin avulla ja tollanen tietoiskukin tuli ensimmäisenä vastaan. http://www.google.fi/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fautodb.fi%2Ftietopankki.php%3Farticle%3D13&ei=L3rFTZmbGcaf-waW_9jaAQ&usg=AFQjCNHPeubgXHOHGUKxlGdevMuPVMHbfw

kun tuolla laajakaistalla kerran tulee 0-5V jännitettä niin voisikohan sitten kuvitella että siitä noin puolet ois hyvä. vähän epäilen kyllä tätä mutta en sitten tiedä..

tommonenkin tuli vastaan, tosta jopa voi ollakkin apua. http://goanna.cs.rmit.edu.au/~caspar/images/voltage_vs_af.gif
« Viimeksi muokattu: 07.05.2011, 20:03:41 kirjoittanut nenonen2 »

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #41 : 07.05.2011, 20:05:10 »
kappas.. näinhän se onkin. vähä kattelin googlenkin avulla ja tollanen tietoiskukin tuli ensimmäisenä vastaan. http://www.google.fi/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fautodb.fi%2Ftietopankki.php%3Farticle%3D13&ei=L3rFTZmbGcaf-waW_9jaAQ&usg=AFQjCNHPeubgXHOHGUKxlGdevMuPVMHbfw

kun tuolla laajakaistalla kerran tulee 0-5V jännitettä niin voisikohan sitten kuvitella että siitä noin puolet ois hyvä. vähän epäilen kyllä tätä mutta en sitten tiedä..

tommonenkin tuli vastaan, tosta jopa voi ollakkin apua. http://goanna.cs.rmit.edu.au/~caspar/images/voltage_vs_af.gif

sori, toi olikin kapeakaistan kuva. ja pahoittelen myös koska vahingossa lainasin itse itseäni.

tuossa taitaa olla laajakaistan karttaa..

http://www.wbo2.com/2a0/afrnb.gif
« Viimeksi muokattu: 07.05.2011, 20:11:09 kirjoittanut nenonen2 »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #42 : 08.05.2011, 10:54:10 »
sori, toi olikin kapeakaistan kuva. ja pahoittelen myös koska vahingossa lainasin itse itseäni.

tuossa taitaa olla laajakaistan karttaa..

http://www.wbo2.com/2a0/afrnb.gif
Toi on kapeakaistan kartta

Sivulla 3 vertailuksi narrow vs wideband
http://www.plxdevices.com/InstallationInstructions/SM-AFRUsersGuide.pdf
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #43 : 17.05.2011, 23:22:54 »
Voihan nenä ohjaus tehosti rupesi ääntämään! Oon imenyt jo 2 kertaa säiliön tyhjäksi, ja laittanut 2 litraa uutta nestettä, tykkää silti menemään ruskean väriseksi ja haisee pahalle. Mikäs avuksi? Huuhtelu jollakin, millä?

 Lisäksi nyt on auto ruvennut pitäämään hienon hentoista nakutusta kylmänä lämpöisenä ei mitään minkälaista ääntä, olisiko syytä katsoa venttiilin välykset, vai voiko olla sytty pielessä? Eikös se vähän niin ollut, että auta mitään tuon jakajan kääntely, kun kyseessä on motronic?
« Viimeksi muokattu: 17.05.2011, 23:24:36 kirjoittanut rausku »

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #44 : 18.05.2011, 00:25:41 »
jollain halvalla öljyllä väli huuhtelu ja suodattimen vaihdot jonkun ajan päästä, kato kuinka pian mustuu. öljyn valmistajaan en sano mittää, kun volvomiehet käyttää mobil1 sestä, kendall kisa öljystä, petro kanadan dieselöljyyn.
Menee vähän offiksi, mutta kysyn silti, miksi pitää ne ensimmäiset 100km ajaa halvoilla öljyillä, jos koneeeseen on saatu ostettua kalliita osia, niin ei varmaankaan paljoa siinä konkurssissa tunnu n.10€ kalliimpi öljy?  ???
Voihan nenä ohjaus tehosti rupesi ääntämään! Oon imenyt jo 2 kertaa säiliön tyhjäksi, ja laittanut 2 litraa uutta nestettä, tykkää silti menemään ruskean väriseksi ja haisee pahalle. Mikäs avuksi? Huuhtelu jollakin, millä?

 Lisäksi nyt on auto ruvennut pitäämään hienon hentoista nakutusta kylmänä lämpöisenä ei mitään minkälaista ääntä, olisiko syytä katsoa venttiilin välykset, vai voiko olla sytty pielessä? Eikös se vähän niin ollut, että auta mitään tuon jakajan kääntely, kun kyseessä on motronic?
Minkälaista ääntä se tehostin pitää? Onko pumppu rikki, vai vaan huonot/löysät hihnat?
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo