RallyBaron  Samppasport

740 turbo b200ET

  • 75 Vastauksia
  • 38470 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #45 : 18.05.2011, 09:23:17 »
No just sellasta jurinaa, jos teillä on ollut transetti jossa on ohjaustehostin, ja mikä pitää ääntä, niin juuri samanlaista vaan vähän vaimeampaa. Onneksi löytyy yksi ylimääräinen ohjaustehostimen pumppu tallista, jos se on rikki.

Poissa Viltsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #46 : 18.05.2011, 18:34:36 »
Koita siitä pumpun siivapyörästä klappaako se? Jos klappaa niin riittää laakerin vaihto ellei sitten ole muita tehostus ongelmia  :)
740tic -85  740gle -88

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET
« Vastaus #47 : 30.05.2011, 16:35:31 »
Jes eli auto on yritetty lastuttaa, mutta huonolla menestyksellä. Ostamallani viking chips:in lastulla autoon ei löydy kipinää ollenkaan? Onko muilla ollut samaa ongelmaa vai enkö nyt vaan osaa asentaa sitä oikein? Sen verta rupes vituttamaan, että aloin jo kahtelemaan megasquirtin palikoita.

Minkähänlainen ostoslista sitä pitäs tehdä että sais megaruutan tähän autoon? Pystyykö tekemään niin, laittaa megan hoitamaan pelkkää polttoaineen syöttöä ja motronic hoitaisi kipinän. Vai onko ne molemmat laitettava megan kautta?

Ostoslista:

Kaasuläpän asentotunnistin
Mappi anturi
vedenlämpötila anturi
trigeri pyörä
kierros anturi
Megas squirt 2? Vai mikä olis hintalaatu suhteelta paras tähän autoon?
(sytkäkivi)
(puola)
johtosarjat

Mitä puuttuu vielä?

Tääkin on vähän paha ruveta tekemään tällästä, kun ymmärtää tosta megasquirtista saman verran kun sika sateelliitista. Varmaan helpommalla pääsis, palkkais jonkun tekemään / ostais jostain bolt on sarjan tähän autoon.


Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET
« Vastaus #48 : 30.05.2011, 16:52:03 »
Mitä puuttuu vielä?
Imusarjan lämpöanturi.(MAT)
MAPpi tulee levyn mukana.

Lainaus
Megas squirt 2? Vai mikä olis hintalaatu suhteelta paras tähän autoon?
Kakkonen on hyvä. Kolmos levy.

Lainaus
Pystyykö tekemään niin, laittaa megan hoitamaan pelkkää polttoaineen syöttöä ja motronic hoitaisi kipinän. Vai onko ne molemmat laitettava megan kautta?
Ilman muuta kummatkin megan kautta.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2011, 16:53:46 kirjoittanut järviin »

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #49 : 30.05.2011, 18:12:55 »
Lastu asennettu oikein päin ja ulkoisesti muuten ehjä? En tosin muista saako sitä edes väärinpäin sinne, ei oo tarvinnut hetkeen lastua vaihdella Motronicciin.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #50 : 30.05.2011, 18:16:43 »
Lastu asennettu oikein päin ja ulkoisesti muuten ehjä? En tosin muista saako sitä edes väärinpäin sinne, ei oo tarvinnut hetkeen lastua vaihdella Motronicciin.

Kylläpähän sen saa molemmin päin sinne mutta loogisesti ajaeltunahan se on samoin päin kun vakio lastu eli teksti oikein päin.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #51 : 30.05.2011, 18:19:33 »
Kylläpähän sen saa molemmin päin sinne mutta loogisesti ajaeltunahan se on samoin päin kun vakio lastu eli teksti oikein päin.

Muistelisin että se kolo lastun toisessa päässä on ratkaiseva? Ja eihän se kai iso vaiva ole kääntää sitä toisin päin ja käydä koittamassa?   :)

Edit: eli se kolo on samaan suuntaan vakio- ja vikingin lastussa, mikäli vakiolastussa koloa edes on. Superchipsin lastussa sellainen ainakin on ja muistelisin että viikingissäkin.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #52 : 30.05.2011, 18:24:38 »
Muistelisin että se kolo lastun toisessa päässä on ratkaiseva? Ja eihän se kai iso vaiva ole kääntää sitä toisin päin ja käydä koittamassa?   :)

Edit: eli se kolo on samaan suuntaan vakio- ja vikingin lastussa, mikäli vakiolastussa koloa edes on. Superchipsin lastussa sellainen ainakin on ja muistelisin että viikingissäkin.
Siellä on kolo toisessa päässä, tai sitten ykkösnastan kohdalla ympyrän muotoinen jälki.

E:teksteillä ei merkitystä.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #53 : 30.05.2011, 19:43:32 »
Muistelisin että se kolo lastun toisessa päässä on ratkaiseva? Ja eihän se kai iso vaiva ole kääntää sitä toisin päin ja käydä koittamassa?   :)

Edit: eli se kolo on samaan suuntaan vakio- ja vikingin lastussa, mikäli vakiolastussa koloa edes on. Superchipsin lastussa sellainen ainakin on ja muistelisin että viikingissäkin.

Joo pitäs vissiin tutkia ennekun rupiaa hutkimaan :D Väärinpäihän se siellä oli! Perkeleen hurrit kun eivät osaa liimailla tarroja oikein päin :)
Kokeilin sitä eilen toisinpäin eikä pelannut(oli varmaan kastellut jo tulpat niin pahasti ettei lähtennä käyntiin) Perkele kun pitää olla näin äkkipikainen :D Nooh ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen

Milläs tota koneen luonnetta sais muokattua sillä tavalla että ei olis noin "repivä" Eli vääntö aluetta alemmaksi ja laajemmaksi? Nokka-akselilla ja säädettävällä nokka pyörällä? mutta mikä nokka olis paras tähän vx?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #54 : 30.05.2011, 19:51:06 »
Tai sitten se jo kärähti. :(

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #55 : 30.05.2011, 19:58:35 »
Tai sitten se jo kärähti. :(

Ei kärähtänyt :D Rupes toimimaan ihan niinku pitääkin

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 turbo b200ET Ahtojen nostelua.
« Vastaus #56 : 30.05.2011, 20:53:50 »
Ei kärähtänyt :D Rupes toimimaan ihan niinku pitääkin

Hyvä että lähti pelit soimaan.  :3/4 jättää sen:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET
« Vastaus #57 : 04.06.2011, 12:55:40 »
Taas on tullut ihmetyksen aihetta ja harmaita hiuksia :D On tullut huomattua että kun porukkaa takapenkillä tai raskas kärry perässä, niin perä ravistaa aina kiihdytyksissä. Onko porukalla ollut samaa ongelmaa? Aatelin että onko sieltä kardaanin ristikko väljänä vai jotain vakavempaa?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 turbo b200ET
« Vastaus #58 : 04.06.2011, 13:29:09 »
Reaktiotankojen puslat kannattaa tsekata, vaikkapa sillai että etupyörien ympäri jotaki kalikoita ettei auto liiku, ykkösellä ja pakilla vedätät kevyesti kytkimellä, ja toinen tsiikaa paljonko taka-akseli kiertyy, eli siis takasatula liikkuu auton pysyessä paikallaan?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET
« Vastaus #59 : 04.06.2011, 14:07:04 »
Reaktiotankojen puslat kannattaa tsekata, vaikkapa sillai että etupyörien ympäri jotaki kalikoita ettei auto liiku, ykkösellä ja pakilla vedätät kevyesti kytkimellä, ja toinen tsiikaa paljonko taka-akseli kiertyy, eli siis takasatula liikkuu auton pysyessä paikallaan?

Kävi kyllä mielessä toikin että se akseli pääsee kääntymään. Täytyypä kattoa tosiaan noin puslat pääsee vielä puslien vaihto talkoisiin. Kannattaiskohan suoraan laittaa polyuretaania?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy