Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Jopas_Jotakin - 19.06.2020, 22:23:31
-
Tässä aloitan vinokoneen 280 asteinen nokkakeppi, tässä kuvaa kuvia konia.
Nämä nokkakepit/kuvat tulee mulle.
tässä mulle hukkakipinä
(https://i.ibb.co/x16fqYT/IMG-20200601-162920.jpg) (https://ibb.co/x16fqYT)
Tässä t70 turbo.
(https://i.ibb.co/vkJcLpW/IMG-20200429-160605.jpg) (https://ibb.co/vkJcLpW)
Tässä 280asteinen millistä milliin, 3200-7500rpm, tässä mulle on nokkakeppi.
(https://i.ibb.co/CPpfRSC/82983156-2603091033348912-9038434056508801024-n.jpg) (https://ibb.co/CPpfRSC)
-
Eikö se riittäs että nää kuvat on sielä sun projektitopicis, on kuitenki nähty jo aika monta kertaa?
-
Lisäksi pariinkin kertaan osat vaihtuneet.
-
Onhan se hyvä laittaa kuvia muidenkin nokka-akseleista.
Sitäpaitsi, tämä nokka ei ole vaihtunut.
-
Turbobricksin sivulta nokka-akseleiden specsejä
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=337956 (http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=337956)
-
Eiks tässä pitänyt olla nokista kuvia? Menee aika ohi, ku on turboista ym. Mitkä ei liity edes otsikkoon..
-
Tämä auto ei näytä valmistuvan. On jo 2-vuotta jatkunut tämä kuvien laittaminen ja nämä kirjoitukset.
-
Mikähän muuten on kun käyttävät jenkki v8 seissa aina pidempää aukioloa pakopuolelle, kun taas eurooppalaisissa tuntuisi olevan toisinpäin.
-
https://www.speed-talk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=29382
Google hakuun esim. "site:speedtalk.com" ja perään mitä haluaa hakea.
Esim. "site:speedtalk.com longer exhaust duration" ilman lainausmerkkejä.
Tai joku muu vaihtoehtoinen foorumi, alkuun vaan tuo "site:"
Tuohon(kaan) ei ole suoraa vastausta tarjota ja tämäkin pitkälti spekulaatiota; osittain siksi kuiteki nuo jenkkivehkeet käyttää pidempää aukioloaikaa pakopuolelella koska imukanava on niin huomattavasti paremmin hönkivä suhteessa pakopuoleen, koska on aika usein pakoventtiiliä pienentämällä / jättämällä saman kokoinen pakoventtiili ja sit imuventtiilin koko maksimoitu.
Samalla saadaan pidempi overlap ja pakopuoli toimimaan pidemmälle sekä lyhyemmät pakosarjat.
Toinen juttu on, että saadaan kone pitämään tehot yli huipputehon eli hönkä ei lopu "kuin seinään".
-> miksi jotku suosii samoja speksejä imu+pakopuolella, tai joissakin koneissa sitte noin päin että pakopuolella onkin enemmän aukioloaikaa.
Mut se on taas noita asioita mitkä vaan pitää käytännössä kokeilla, mikä toimii mikä ei.
Yleensä halutaan kuitenkin mahdollisimman vähällä aukioloajalla ja nostolla päästä, mikä mahdollista.
"Ylinokitettu" kun on kaikin tavoin huonompi -> paras aloittaa pienemmillä nokilla, tai muuten voi tulla paljon virheellisiä tulkintoja tehokäppyrästä miks ei riitä tehot kun jää tehotavoitteesta..
-
Mikähän muuten on kun käyttävät jenkki v8 seissa aina pidempää aukioloa pakopuolelle, kun taas eurooppalaisissa tuntuisi olevan toisinpäin.
kaverin mitsun moottoriin tuli hks nokat ni niissä on pitempi aukiolo pakonokalla ku imulla