Jos tähän ottaisin kantaa...
Tuollaisessa -98 V70:ssä tulisi hyvin hengitystä lisää esim. modelpassande-mallin coolerilla. DO88:n malli hengittää 66% enemmän, kuin vakio ja se helpottaa ajettavuutta kaikilla kierroslukualueilla. Ahtolämpöjen suhteen DO88-malli on vain vähän parempi, Volvon cooleri on siinä mielessä kelvollinen, ongelmana on se läpivirtaus.
Oma autoni on täysin eri (-02 Saab 9-5 Aero), mutta siihen tuli jo huomattava ero vetoon, vaikka modelpassande-cooleri virtaa vain 30-40% vakiota enemmän. Suurin ero on liikkeellelähdössä ja siinä, kun peruutetaan auto pois parkkiruudusta.
Toinen parannuskohde olisi tuollaisessa -98 mallisessa V70:ssä GLT-imusarja ja kaasuläppä. Kaasuläpän läppäosa pitää olla 960-mallista peräisin, 850 GLT:ssä on kaasuläpässä muovinen rajoitinosa, "kiekko", eikä sitä voi poistaa.
GLT-kaasuläppä on virtauspinta-alaltaan 40% isompi, kuin turbomallin läppä, joten kulkee ainakin kevyemmällä jalalla, jos ei muuta. Joissakin lähteissä on mainittu +10hv tehonlisää.