https://www.speed-talk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=29382Google hakuun esim. "site:speedtalk.com" ja perään mitä haluaa hakea.
Esim. "site:speedtalk.com longer exhaust duration" ilman lainausmerkkejä.
Tai joku muu vaihtoehtoinen foorumi, alkuun vaan tuo "site:"
Tuohon(kaan) ei ole suoraa vastausta tarjota ja tämäkin pitkälti spekulaatiota; osittain siksi kuiteki nuo jenkkivehkeet käyttää pidempää aukioloaikaa pakopuolelella koska imukanava on niin huomattavasti paremmin hönkivä suhteessa pakopuoleen, koska on aika usein pakoventtiiliä pienentämällä / jättämällä saman kokoinen pakoventtiili ja sit imuventtiilin koko maksimoitu.
Samalla saadaan pidempi overlap ja pakopuoli toimimaan pidemmälle sekä lyhyemmät pakosarjat.
Toinen juttu on, että saadaan kone pitämään tehot yli huipputehon eli hönkä ei lopu "kuin seinään".
-> miksi jotku suosii samoja speksejä imu+pakopuolella, tai joissakin koneissa sitte noin päin että pakopuolella onkin enemmän aukioloaikaa.
Mut se on taas noita asioita mitkä vaan pitää käytännössä kokeilla, mikä toimii mikä ei.
Yleensä halutaan kuitenkin mahdollisimman vähällä aukioloajalla ja nostolla päästä, mikä mahdollista.
"Ylinokitettu" kun on kaikin tavoin huonompi -> paras aloittaa pienemmillä nokilla, tai muuten voi tulla paljon virheellisiä tulkintoja tehokäppyrästä miks ei riitä tehot kun jää tehotavoitteesta..