Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 878106 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #180 : 14.07.2011, 09:10:45 »
Mistäpä sais kätevemmin uretaani puslia ja jotkut "hyvät" iskunvaimentimet eteen?(koni bilstein)

Paikallinen asiantunteva varaosaputka kyllä hommaa Konit tarvittaessa.



[OT]
Miksi järjestäin melkein kaikki kyselee täällä että mistä saisi Konia tai vastaavaa hommattua. Kannattaa käydä oman kylän varaosaliikkeet ensin läpi ja tällä en tarkoita Motonettiä.
[/OT]
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #181 : 18.07.2011, 21:36:47 »
Mielenkiinnosta tässä kyselen ku rupesin ton oman seiskan jousia miettii, että kattooko ne leimalla kuin tarkkaan ettei etujouset pyöri? mulla on 1 ja 1/4 kierrosta lyhennetyt vakiojouset edessä, ja ainaki jos vaan toisen puolen nostaa ilmaan, ja kovalla otteella jos koittaa niin se vähän tuntuu pyörähtävän ala lautasessa.. Joko kannattas lyhentää iskareita vai kelpaisko noin leimalla?

Entäs takana, haittaako jos jousi ei oo ku etureunastaan siinä alakupissa kiinni kun perä on nostettu koholle?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #182 : 18.07.2011, 21:53:44 »
Mielenkiinnosta tässä kyselen ku rupesin ton oman seiskan jousia miettii, että kattooko ne leimalla kuin tarkkaan ettei etujouset pyöri? mulla on 1 ja 1/4 kierrosta lyhennetyt vakiojouset edessä, ja ainaki jos vaan toisen puolen nostaa ilmaan, ja kovalla otteella jos koittaa niin se vähän tuntuu pyörähtävän ala lautasessa.. Joko kannattas lyhentää iskareita vai kelpaisko noin leimalla?

Entäs takana, haittaako jos jousi ei oo ku etureunastaan siinä alakupissa kiinni kun perä on nostettu koholle?

Riippuu katsastajasta, itse muutoskatsastin alustasarjalle ja etujouset pyörii ylhäällä miten sattuu, ei edes koskenut jouseen, kurkkasi lampun kanssa, mittasi etäisyyden kaaren reunasta navan keskeen ja sillä selvä!

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #183 : 18.07.2011, 22:11:32 »
Riippuu katsastajasta, itse muutoskatsastin alustasarjalle ja etujouset pyörii ylhäällä miten sattuu, ei edes koskenut jouseen, kurkkasi lampun kanssa, mittasi etäisyyden kaaren reunasta navan keskeen ja sillä selvä!
Yksi 960 meni samalla tavalla. Pihalla mittasivat korkeuden ja 6x euroa kiitos.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #184 : 19.07.2011, 12:03:35 »
Tämmönen tuli mieleen kun moni on kirjottanu suunnittelevansa ulosjouston rajoittimia.. Onkos kellään kuvaa toteutuksesta jos olis jo toimiva systeemi ei tarvis ite uudestaan pyörää keksiä.

Kuormaliina jossa poltetut reiät päissä. Yks pää jousen ja korin väliin, ja toinen jousikuppiin läpipultilla.
( Paljonko ulosjoustoa kannattaa olla ? = Liinan pituus)

Miltä kuulostaa? Amazonissa ollu joku tän tyylinen, eli vois mennä leimastakin läpi?

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #185 : 19.07.2011, 16:27:19 »
Tämmönen tuli mieleen kun moni on kirjottanu suunnittelevansa ulosjouston rajoittimia.. Onkos kellään kuvaa toteutuksesta jos olis jo toimiva systeemi ei tarvis ite uudestaan pyörää keksiä.

Kuormaliina jossa poltetut reiät päissä. Yks pää jousen ja korin väliin, ja toinen jousikuppiin läpipultilla.
( Paljonko ulosjoustoa kannattaa olla ? = Liinan pituus)

Miltä kuulostaa? Amazonissa ollu joku tän tyylinen, eli vois mennä leimastakin läpi?

Bamsen 2-satasessa on tälläinen totetutus.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #186 : 19.07.2011, 16:35:46 »
jeps hyvä kuva ja samat ajatukset siis itselläni  ???

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #187 : 29.07.2011, 11:20:15 »
Olikos se 200srj etu iskarin jousto kuinka paljon 7satkun iskaria lyhempi?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #188 : 30.07.2011, 23:40:10 »
Olikos se 200srj etu iskarin jousto kuinka paljon 7satkun iskaria lyhempi?

Pituudeltaan eroo vissiin joku ~20mm muistelisin näin kun omaan seiskaan laitoin eteen..

Olen tässä pohtinut et tuliskohan leimalla sanomista jos sovittelis W124 korisen mersun etujouset 740 volvon etutolppiin ??? Ja siis tietenki pätkittyinä.. Alunperinhä nuo on joku 50-75 cm pitkät  ;D Mahtaiskohan olla ihan mahdoton idea vai joutuisko sit vaihtaa tolpat leimalle.
Sillä vaan meinasin ku olis ylim. tolpat ja mersun jouset jotka ovat todellakin jäykemmät kuin volvon..
Lyhentelis iskarit sit sopiviks ni sais matalaa ja jäykkää aslustaa etupäähän  :P
Noihin tolppiin joutuis sit tekemään kylläkin ainakin jousikupin alapäähän uusiks..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #189 : 30.07.2011, 23:43:49 »
Pituudeltaan eroo vissiin joku ~20mm muistelisin näin kun omaan seiskaan laitoin eteen..
Eli käytännössä sama kun lyhentäis seiskan iskaria 20mm?

Semmoset siis.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #190 : 30.07.2011, 23:46:41 »
Sinne tolpan sisään joutu mutterin alle laittaa pienen "holkin" ku on koko iskarin runko about ton verti lyhkäsempi.. Ite laitoin muutaman ison prikan.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #191 : 30.07.2011, 23:51:25 »
Sinne tolpan sisään joutu mutterin alle laittaa pienen "holkin" ku on koko iskarin runko about ton verti lyhkäsempi.. Ite laitoin muutaman ison prikan.
Jep se tuskin on probleemi  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #192 : 31.07.2011, 10:18:31 »
Motonet tarjoaa 200srj neljää etuiskaria, mielipiteitä?

Etuiskari Volvo 240/260-sarjat   66-5008   200-s Eteen (ei GLE/GTE/GLT/Turbo) [1974 - 1993]   29.90 €
SachsBoge-etuiskari Volvo200   85-3001   Eteen Sachs (ei GLE/GTE/GLT/Turbo) [1974 - 1993]   39.90 €
Monroe etuiskari Volvo 200   85-1001   200-s Eteen Monroe (ei GLE/GTE/GLT/Turbo) [1974 - 1993]   39.90 €
Etukaasu Volvo200   36-5006   200-s Eteen (GLE/GTE/GLT/Turbo => Sovite!) [1974 - 1993]   34.90 €
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TJK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #193 : 02.08.2011, 19:34:33 »
Paljonko uskaltaa ottaa farkun kuormajousista kierroksia pois, että pysyy viellä kupissa?, vakio iskunvaimentimilla siis.
Bmw E34 525 -90
EX:740 Turbo -87,740 Turbo -89 15.4s/147.48km/h. R.I.P, 850 T5 -96, 940 -91 Turbo

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #194 : 02.08.2011, 20:17:59 »
ei juuri mitään. laittaa vaikka pienellä putkilemmarilla sen kiinni alapäästään ni voi autoo tunkkailla rauhassa ja ajaa rennommin heittoihin.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo