Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 881484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #360 : 13.02.2012, 18:17:41 »
Lue tuo mun edellinen viesti uudestaan.
Eiköhän sinne saa askarreltua ihan mitkä vaan bilsteinit, joissa on silmukka-silmukka kiinnitys. Alapään kiinnikkeen joudut kuiteski askartelemaan ite, paitsi josset jostain jenkeistä tilaa jotain ylihintasta nivomat-normi-iskari muutossettiä

http://www.ipdusa.com/products/6326/6k3504-nivomat-conversion-kit-with-bilstein-heavy-duty-shocks

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #361 : 13.02.2012, 18:20:14 »
Nivojen alapään kiinnityksen saa prässillä irti ja sitten sen voi prässätä ihan normaaliin silmukka-silmukka iskariin kiinni. Kustannuksia 0€ ja aikaa menee muutama minuutti.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #362 : 13.02.2012, 18:21:43 »
En tiedä käykö toi niksi noihin jäykkäperäsien volvojen iskarien kans, mutta jos sinne jotkut muut iskarit askartelet (kuten astran tai hiacen) silmukka ei olekkaan enää oikeen kokonen.

Mutta näppärä kaverihan sorvailee ite uuden palikan sinne alapäähän eikä tee lattaraudasta niinku minä.

Edit. Ja mulla ainaki katkes pultit niihin alakiinnikkeisiin :D Joojoo, vois ne porata pois jne

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #363 : 13.02.2012, 18:28:25 »
Mutta kun mulla on multilink taka-akseli, taitaa olla 940:ssä jäykkä taka-akseli?

 No niimpä tietenkin. Onneksi tuossa jo hyvää neuvoa ao. aiheesta  8)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #364 : 13.02.2012, 18:29:49 »
Ainaki facelift 960 silmukka-silmukka iskariin 760/960 -88-94 iskarin alapään kiinnitys sopii suoraan, pikkusen vaan prässillä auttaa  :)
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #365 : 13.02.2012, 18:31:13 »
Ainaki facelift 960 silmukka-silmukka iskariin 760/960 -88-94 iskarin alapään kiinnitys sopii suoraan, pikkusen vaan prässillä auttaa  :)
Tää olikin hyödyllinen tieto, jos joskus tulee hommattua jotkut ihan Volvoon tarkotetut iskarit :)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #366 : 13.02.2012, 18:31:22 »
Ei se sovitus tässä ole ongelma,vaan se että mitkä iskarit sinne nyt laittaa! Bilsteinin luettelossa ei ole suoraan multilink akselille tarkoitettua B8:ia. Eli minkä auton iskarit pitää ostaa? Vai jotkut yleismalliset? En löytänyt mitään selkeää luetteloa bilsteiniltä missä olisi mitat ja kiinnitystavat ilmoitettu.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #367 : 13.02.2012, 21:04:04 »
Ei se sovitus tässä ole ongelma,vaan se että mitkä iskarit sinne nyt laittaa! Bilsteinin luettelossa ei ole suoraan multilink akselille tarkoitettua B8:ia. Eli minkä auton iskarit pitää ostaa? Vai jotkut yleismalliset? En löytänyt mitään selkeää luetteloa bilsteiniltä missä olisi mitat ja kiinnitystavat ilmoitettu.

740 tai 940 (taitavat olla samat iskarit) Bilstein B8 ostin ja tosiaan otin vanhoista nivoista ne alakiinnikkeet pois. Mittasin alasilmukan ja nivojen alakiinnikkeen halkaisijan, joiden perusteella ostin universaalit polyuretaanipuslat niihin.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #368 : 13.02.2012, 22:36:18 »
Kiitoksia paljon  -H-
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #369 : 20.02.2012, 16:42:04 »
Mihin asentoon auto noilla jäi, ja minkä verran laski? onko miten jäykkä..?
Sopivan jäykkä minulle, käyttöautosta kun kyse.
http://i79.photobucket.com/albums/j139/Volvomies89/Volvo%20740/Kuva0307.jpg
Tuossa kuva auton asennosta tolla alustalla.
Etupäästä pitää vielä kesäksi  nappasta jousta vähän lyhyemmäksi ja iskaria sorvata.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #370 : 09.03.2012, 17:40:10 »
Kellään mitään harmainta aavistustakaan 760 multilinkin pohjaanlyöntikumien pituudesta?
Entäs jäykkäperäsien, vai onko niissä etes semmosia?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #371 : 09.03.2012, 18:28:26 »
Kellään mitään harmainta aavistustakaan 760 multilinkin pohjaanlyöntikumien pituudesta?
Entäs jäykkäperäsien, vai onko niissä etes semmosia?
On jäykkäperäisessä. Ihan hatusta heitettynä 8cm
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #372 : 09.03.2012, 21:27:09 »
Miten se tulee kiinni, kumin pohjassa on pultti/kierretanko ja siitä johonkin?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #373 : 12.03.2012, 08:14:31 »
Miten se tulee kiinni, kumin pohjassa on pultti/kierretanko ja siitä johonkin?
Runkopalkissa on sellainen syvennys (ylöspäin) ja sen "pohjalla" reikä, about 17mm tai jotain. Itse kumissa on sitten sellainen tatti mikä vain painetaan siihen reikään  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #374 : 17.03.2012, 11:25:11 »
Heitetäänpäs nyt nopea kysymys. Kannattaako 740 sedaniin laittaa taakse farmarin kuormajouset pätkittynä vai tuleeko jo liian jäykkä eli pompottaa? Ajattelin itse laittaa ne sedanin vahvistetut kun edellisessä farkussa oli tosiaan ne jäykimmät ja oli aika pirun jäykkä jo vakiomittaisena..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Samppasport  Futurez