KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 881656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #675 : 26.08.2012, 16:48:42 »
pakko kommentoida hintapolitiikkaa, en nyt vittuile..

melko kalliit palikat tulee, vesileikattu palikka kuvan mukaan, tehtäväks jää kierteet ja tuo kevennys raidetangon päälle.

alle tunnissa tekee yhden parin kunhan kuvaa voi lukea leikkurin silmällä tai + 20min kun näppäilee kuvan koneelle ja leikkaa.

kukin tyylillään. 

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #676 : 26.08.2012, 21:23:36 »
Kellään tietoa paljonko kannattaisi pyytää EHJISTÄ nivomatin iskareista :)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #677 : 27.08.2012, 11:46:20 »
pakko kommentoida hintapolitiikkaa, en nyt vittuile..

melko kalliit palikat tulee, vesileikattu palikka kuvan mukaan, tehtäväks jää kierteet ja tuo kevennys raidetangon päälle.

alle tunnissa tekee yhden parin kunhan kuvaa voi lukea leikkurin silmällä tai + 20min kun näppäilee kuvan koneelle ja leikkaa.

kukin tyylillään.

Kierteitähän siihen ei tule mihinkään. Mutta raidetangon kohta koneistetaan vinosti, samaan malliin kun alunperinkin ja paikka kohdistetaan ja tehdään se kartion mallinen reikä, jolle joutuu hommaamaan vartavasten terän. Myös materiaali maksaa jotain eikä koneistustyö ole ilmaista.
Kyllä minä sen arvasinkin että aina jonkun mielestä on kallista ja jonkun siskonmies tekisi parilläkympillä vastaavat, mutta näitten hinta nyt muodostui tällaiseksi.

Mietin kyllä noita ylimääräisiä raidetangon pään reikiä, mutta itseäni mietityttää lähinnä se, että miten paljon se heikentää tuota kääntövartta kun siinä on ylimääräisiä reikiä? Tuo kun on kuitenkin sen verran kriittinen osa. Toisaalta, materiaali on sen verran vahvaa ettei sen nyt luulisi tuosta katkeavan..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #678 : 27.08.2012, 12:53:00 »
kukin tyylillään.
Todellakin. Järjestä kimppatilaus reilusti halvemmalla jos se kerta on noin helppoa?!



Mietin kyllä noita ylimääräisiä raidetangon pään reikiä, mutta itseäni mietityttää lähinnä se, että miten paljon se heikentää tuota kääntövartta kun siinä on ylimääräisiä reikiä? Tuo kun on kuitenkin sen verran kriittinen osa. Toisaalta, materiaali on sen verran vahvaa ettei sen nyt luulisi tuosta katkeavan..
Minä voisin vaikka sitten ihan riskillä ainakin omiini haluta nuo reiät jos se vielä tässä vaiheessa onnistuisi.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #679 : 28.08.2012, 01:38:35 »
295mm pultin keskeltä mitattuna ;)

Entäpä paljonko lienee täys pitkänä?


Mites ootte noita takajousia kiinnitelly alapäästä, itsellä on sen verran lyhkäset nuo jouset että varmasti irtoo jos äkkinäinen menee nostamaan helmasta...
Tiedän, että kestää siellä paikallaan, kun auto on maassa normaalisti ja leimallakin nostaavat akselista (jos ylipäätään nostaavat) mutta tulee tuota hiekkapätkääkin laskettua jonkun verran, joten nyppylässä, jos keventää  niin irtoavat varmasti, jossei ole mitenkään kiinni.

Tämän kesän jouset olivat parilla letkuklemmarilla kiinni, hyvin tuntui pysyvän, mutta välillä klemmarit elivät ikävästi jousen kanssa jousilautasessa pitäen ärsyttävää narinaa ja pauketta.

Mielessä olisi, että tekisi m8 kierretangosta semmoiset U-pultit ja  kapeasta lattaraudasta vastakappaleet.. Lienekkö sitten tarpeaksi jämptisti kiinni Jousen alapää jousilautasessa? 8)

Ulosjouston Rajoitus vaijereita/ liinojakin ole miettinyt, niinkuin Bamsen 200sarjalaisessa ja jossain veteraanissa taisi olla jo tehtaalta..
« Viimeksi muokattu: 28.08.2012, 02:18:54 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #680 : 28.08.2012, 13:17:28 »
http://www.monroe.com/catalog/e-Catalog

Tuolta löytyy aika hyvin noita pituuksia.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #681 : 28.08.2012, 17:05:36 »
ässäarpa: liinat on näppärä ja nopea konsti eivätkä ole huonotkaan :)

hei jannut kuule.. pistäkää yv:tä kellä on ne kuvat/mitat niistä kääntövarsista niin käyn kysymässä paikalliselta leikkaamolta!

740 M50B25

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #682 : 29.08.2012, 01:02:52 »
Joo heitin tonne taakse ne kuormajouset ja poistin yhden kierroksen. Tuli ihan hyvä, perä hiukan korkeammalla kuin keula. Sopivan jämäkältä tuntu.

Mut mites ku nostaa auton ilmaan niin se jousi irtoaa sieltä alapäästä irti. Mut ei kait toi mitään haittaa, eihän ne ajossa kuitenkaan voi sieltä lähteä? paitsi jos hyppää .


Muoks. Mistäs tiedän mitkä jouset siellä oli? jotkut keltaset ja aika löysät. Tosin ei sillä nyt niin väliä
Noniin. Seuraavaks pitäs toi etupää saada vähän jämäkämmäks.

Eli 940 b230ft -92.  Eessä on varmaan ne vakio lullat ku nyt toi takapää tuntuu aika hyvältä mut etupää on liian löysä.

Mitkä sinne kannattaa laittaa? Sit paljon niistä pitäs ottaa et se ois vähän matalammalla ku toi keula?

Iskarit meinasin myös vaihtaa eteen ja taakse? Onko hyviä ideoita? En jaksa kahlata koko ketjua läpi
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #683 : 29.08.2012, 17:44:22 »
http://www.vallilantakomo.fi/

tuos ylempänä oli kuva sedanista jossa varkun vaffistetut.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
tässä katos farkussa kunnon jouset eikä oo katkottu, korkeepainekaasut iskareina.
peräkin iha tyhjänä.

Moi,
Oli pakko tarkentaa  ;)
Siis teetitkö Vallilan Takomossa 945:een takajouset??
Jos, niin millä lankapaksuudella ja minkä mittaiset??

 Tsekkasin tänään (30.8.) kuormajousen kriittiset mitat Motonetin hyllyssä.
 Ne ovat: pituus 375mm & langan paksuus 13mm (VAIN)  >:(

Antza
« Viimeksi muokattu: 30.08.2012, 15:00:34 kirjoittanut Antza »
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #684 : 30.08.2012, 17:16:58 »
Entäpä paljonko lienee täys pitkänä?


Jos oikein muistan, niin kyse oli originaaleista iskareista? Täyspitkänä mitta silmästä silmään iskarista riippuen 46-48cm

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #685 : 30.08.2012, 17:50:24 »
Kyllä mää lähtisin väittämään että jos kasvatat jousilangan paksuutta, niin se on sillon jäykempää. Tuo mulle näytille 10mm langalla oleva jousi joka on jäykempi kuin esim. 16mm langalla oleva? Ja siis suht. samaa mallia olevat jouset. Tai mittauta niiden jäykkyys..

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #686 : 30.08.2012, 18:43:17 »
Ennenkuin mutuilette itsenne hengiltä etsikää netistä joku jousilaskuri. Siitä voitte tehdä syvääluotaavia analyysejä mitoituksen vaikutuksesta jousen jäykkyyteen. Materiaali on terästä, se on mitä on
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #687 : 30.08.2012, 19:03:55 »
Jatketaan mutuilua sen verran, että onhan se 8mm jousilanka toki jäykkä, jos sen vetää pillillä punaseksi ja sitten prässissä kasaan.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #688 : 30.08.2012, 19:42:07 »
Joo ei kannata pelkkää langan paksuutta tuijottaa sokeasti koska se on vaan yksi tekijä joka vaikuttaa jousen jäykkyyteen/ominaisuuksiin. Muita aivan yhtäpaljon jousen ominaisuuksiin vaikuttavia tekijöitä on muummuassa kierrosten määrä+kuinka lähellä kierrokset/osa niistä ovat toisiaan ja jousen halkaisija
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #689 : 30.08.2012, 22:22:18 »
Jaahas, mihit vit*uun viestini lähti?
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Proturbo  Autodiagnoosi