Carcom Oy  Ateho

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877570 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1140 : 14.04.2013, 09:30:02 »
Paljonkohan 940 farmari madaltuu edestä ja takaa vakioon verrattuna? Olisko 50mm ja 40mm aivan metsään?

Edessä oli kaaren reunasta vanteen keskelle noin 32cm noilla dieselin jousilla. Moottorin paino on mun tapauksessa vähän mitä sattuu, joten ei kannata pitää vastausta absoluuttisena totuutena :D B6:lla jouset pysyvät edessä ihan hyvin paikallaan, mutta takana katkotuilla jousilla on vähän siinä ja siinä. En muista paljonko takaa on katkottu (ehkä 1kierros), jouset ovat kuitenkin ihan vakiot.


B6 ja B8 ei muuta eroa kuin että B8 on 30-40mm lyhyempi kuin B6. B8 kehiteltiin kuin madallusjouset yleistyi mutta nykyään myynti vähentynyt progressiivisien madallus-sarjojen myötä. Ja tämä on faktatieto  ;)

No ilman muuta sitten eteen B6 ja taakse B8. Siis jos puhutaan normaalista madalluksesta.

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1141 : 14.04.2013, 12:05:56 »
Edessä oli kaaren reunasta vanteen keskelle noin 32cm noilla dieselin jousilla. Moottorin paino on mun tapauksessa vähän mitä sattuu, joten ei kannata pitää vastausta absoluuttisena totuutena :D B6:lla jouset pysyvät edessä ihan hyvin paikallaan, mutta takana katkotuilla jousilla on vähän siinä ja siinä. En muista paljonko takaa on katkottu (ehkä 1kierros), jouset ovat kuitenkin ihan vakiot.


No ilman muuta sitten eteen B6 ja taakse B8. Siis jos puhutaan normaalista madalluksesta.

Eteen pidempi versio B6 ja taakse lyhyempi bilstein B8? Eikö toisinpäin?
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1142 : 14.04.2013, 13:05:56 »
Eteen pidempi versio B6 ja taakse lyhyempi bilstein B8? Eikö toisinpäin?

Siksi meinasin taakse lyhyempää, että jousi pysyisi paremmin paikallaan, kun akseli ei pääse niin alas autoa nostettaessa.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1143 : 14.04.2013, 14:06:33 »
Siksi meinasin taakse lyhyempää, että jousi pysyisi paremmin paikallaan, kun akseli ei pääse niin alas autoa nostettaessa.

Näin itselläkin on käyttiksessä. Edessä vakiopituinen ja takana B8. Jos B8 hinta tai saatavuus on merkittävästi huonompi niin kannattaa pitää mielessä että B6 pystyy myös lyhentää (esim. rajoittamalla sisäisesti ulosjoustoa). Tämä tehdään asiantuntevassa liikkeessä n. 35-40e /iskari hintaan ja lyhennys onnistuu just sen verran kun haluaa (vaikka 10..60mm). Ja jälkeenpäin pystyy vielä palauttamaan orkkispituiseksi/vaihtamaan pituutta.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1144 : 14.04.2013, 14:34:18 »

 Mulla myös tuo B8 takana & eteen tulossa B6 Diiselin etujousen kaa  ;)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1145 : 14.04.2013, 18:24:34 »
mb-viton jousia ovat jotkut hyvällä menestyksellä käyttäneet edessä..

siinä omarävellys "kesken"

740 M50B25

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1146 : 14.04.2013, 18:50:00 »
Siksi meinasin taakse lyhyempää, että jousi pysyisi paremmin paikallaan, kun akseli ei pääse niin alas autoa nostettaessa.

No nythän mää hokasin eli juurikin näin.  ;)
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1147 : 14.04.2013, 19:00:07 »
No nythän mää hokasin eli juurikin näin.  ;)

pakoputki klemmarilla kiinni alapäästä niin ei karkaa jousi mihinkään  :2funny: en ole ite laittanu mutta jostain näin kuvia.. :D:D:D
740 M50B25

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1148 : 14.04.2013, 19:08:28 »
pakoputki klemmarilla kiinni alapäästä niin ei karkaa jousi mihinkään  :2funny: en ole ite laittanu mutta jostain näin kuvia.. :D:D:D

Heh...ei taida olla tulossa, mutta kukin tyylillään.  :D

Näin itselläkin on käyttiksessä. Edessä vakiopituinen ja takana B8. Jos B8 hinta tai saatavuus on merkittävästi huonompi niin kannattaa pitää mielessä että B6 pystyy myös lyhentää (esim. rajoittamalla sisäisesti ulosjoustoa). Tämä tehdään asiantuntevassa liikkeessä n. 35-40e /iskari hintaan ja lyhennys onnistuu just sen verran kun haluaa (vaikka 10..60mm). Ja jälkeenpäin pystyy vielä palauttamaan orkkispituiseksi/vaihtamaan pituutta.

Hyvä vinkki. Kiitos tästä.  :)
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1149 : 17.04.2013, 00:18:10 »
pakoputki klemmarilla kiinni alapäästä niin ei karkaa jousi mihinkään  :2funny: en ole ite laittanu mutta jostain näin kuvia.. :D:D:D


Itse olen laittanut hyvällä menestyksellä.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1150 : 17.04.2013, 07:28:08 »
nyt on alkanu askarruttamaan yksi pieni asia noiden valmiiden madallusjousien kohdalla, mahtaakoha niitä olla saamaksissa suomessa farmariin ja sedaniin erikseen, katselin tuossa joku aika sitten jotain ruotsalaista sivustoa missä myytiin 740 sedaniin ja farmariin erikseen jousia mutta suomalaisilta sivustoilta en ole törmännyt sedanin ja farmarin jousiin erikseen. sitten kiinostas teitää kuinka täällä on porukat tehny niitä kallistuksen vaikaimia eteen kaksilla vakaimilla.? jos mahdollista niin olisi kiva saada jotain kuvamateriaalia edestä ja takaa jos mahdollista saada taaksekin 2 kallistuksen vakaajat. kiitos jo etukäteen
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1151 : 17.04.2013, 07:57:04 »
Samaa kökköä taitavat myydä oli farkku tai sedan..

Tuplavakaajat eteen tähän malliin.


Ja taakse.

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1152 : 17.04.2013, 09:40:40 »
Samaa kökköä taitavat myydä oli farkku tai sedan..

Monilla merkeillä on erilliset sedaniin ja farkkuun. Myös lesjöjä on erilliset, ei vaan taida olla myynnissä monessakaan paikkaa kuin yhtä (joka taitaapi olla sedanin setti).

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1153 : 17.04.2013, 09:45:38 »
Rahat saa käytettyä fiksumminkin, kuin johonkin kälysiin madallusjousiin. Ainakin ko. automallissa.  8)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1154 : 17.04.2013, 17:35:02 »
Rahat saa käytettyä fiksumminkin, kuin johonkin kälysiin madallusjousiin. Ainakin ko. automallissa.  8)

Taas päästään samaan kysymykseen, että kaikenhan voi tehdä halvalla ja paskasti. Käyttää vaan euron sitten niihin pakoputkiklemmareihin per puoli että jouset pysyy kiinni.
Rahaa myös saa töitä tekemällä lisää.

 

Ateho  Elekma