RallyBaron  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877570 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1155 : 17.04.2013, 18:47:16 »
Taas päästään samaan kysymykseen, että kaikenhan voi tehdä halvalla ja paskasti. Käyttää vaan euron sitten niihin pakoputkiklemmareihin per puoli että jouset pysyy kiinni.
Rahaa myös saa töitä tekemällä lisää.

mielikuvitusta käyttämällä voi päästä halvalla eikä tarvii tehdä paskaa.. :) ite olen haaveilu että tekis takapään kunnolla. 4-linkein ja jollain järki tolpilla..
740 M50B25

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1156 : 17.04.2013, 20:19:32 »
Onkos tohon 940 turbofarkkuun uretaanipuslia jostain saatavana ja mitä maksaa?

Siis jäykkäperään. :o
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1157 : 17.04.2013, 20:40:23 »
mielikuvitusta käyttämällä voi päästä halvalla eikä tarvii tehdä paskaa.. :) ite olen haaveilu että tekis takapään kunnolla. 4-linkein ja jollain järki tolpilla..

Niinpä. Halpa ja huono ei ole synonyymeja

Valitsee ne lesjön madallusjouset, jos haluaa kalliilla paskaa.  ;D

V70 D5
850 T5
145 T5

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1158 : 17.04.2013, 22:08:28 »
Taas päästään samaan kysymykseen, että kaikenhan voi tehdä halvalla ja paskasti. Käyttää vaan euron sitten niihin pakoputkiklemmareihin per puoli että jouset pysyy kiinni.
Rahaa myös saa töitä tekemällä lisää.

harva kummiskaan ostaa useiden satojen eurojen alustasarjaa autoon jonka arvo on vähemmän.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1159 : 18.04.2013, 07:05:51 »


 Minusta näiden komeiden Volvojemme alle kannataa laittaa hyvää tavaraa,
 jolloin nautimme ajosta ja ajamisesta mielin määrin - eikä tarvitse aina kirvailla  ;)

 Näin ainakin itse ajattelen & pyrin tekemään  :hello:
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1160 : 18.04.2013, 07:23:59 »

Tuplavakaajat eteen tähän malliin.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ja taakse.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
jotenki näin vähän aatelinkin, kuinkas tuo etuvakaaja liitetään eturipustuksiin onko se kans vaan laitettu jollainpelli lappusella samaan koiranluuhun vai onko sille laitettu oma koiranluu.?
Samaa kökköä taitavat myydä oli farkku tai sedan..
no ei mikään ihme että oman volvon perä tuntuu vähän vetelältä kun vertaa kaverin 700 orkkis takajiousiin.

itse kyllä teen mielummin valmiilla osilla nii ei tarvi ainakaan miettiä sitten että millä saa esim jouset pysymään paikallaan. jäykempää vakaajaajn en kyllä aijo ostaa kaupasta vaan teen tuon tuplavakaajan siihen 2 sarjasta 230F vakaajista, kaippa sen ny riittää tuolle ihan hyvin kun eipä sillä mihkää radalle olla menossa ajaan ja muutenkin olen autonkanssa touhunnut ihan tekemisen ilosta ja että auto näyttää hyvältä omaan silmään. olen kyllä suunitellu että jos tekis ite korkeus-säädön taakse että sais sitte säätää korkeutta mielensä mukaan. ja on käynyt mielessä että laittas ilmapussit jousien liäski milä voi säätää kans korkeutta ja sais vähän jäykkyytä lisää, kuormaauton hytin ilmapussit olis ihan sopivan mittaset a niitä löytyy moneltakin raskaakaluston huoltoliikeeltä ihan käytettyinäkin "roskiskamana"
« Viimeksi muokattu: 18.04.2013, 07:47:57 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1161 : 18.04.2013, 14:26:19 »
Samaan koiranluuhun pidentämällä sitä kierreosuutta jotta kaksi mahtuu päällekkäin.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1162 : 18.04.2013, 15:09:31 »
Minä en vaan ymmärrä mitä merkitystä tuolla takavakaajalla on jäykällä akselilla
740 M50B25

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1163 : 18.04.2013, 15:10:59 »
Minä en vaan ymmärrä mitä merkitystä tuolla takavakaajalla on jäykällä akselilla
Nähdäkseni sen tehtävä on vähentää korin kallistumista akseliin nähden.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1164 : 18.04.2013, 16:32:50 »
Minä en vaan ymmärrä mitä merkitystä tuolla takavakaajalla on jäykällä akselilla

Olethan pannut merkille, että vakaaja kiinnitetään tukivarsiin, eikä akseliin. Ei sillä siis periaatteesa olekkaan jäykän akselin kanssa mitään tekemistä. Auton kallistuesa tukivarret pyrkivät kääntymään eri asentoihin, jota ominaisuutta vakaaja yrittää rajoittaa.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1165 : 18.04.2013, 18:43:37 »
Minä en vaan ymmärrä mitä merkitystä tuolla takavakaajalla on jäykällä akselilla
samanlaillaha se takavakaaja vähentää auton kallistumista tuossa jäykkä akselisessa kuin erillisripustuksella olevassa, kyllähän ne takatukivarret (vai mikkä ne tuossa jäkkäakselisessa nyt sitte onkaa mis akseli on kiinni) kampee erisuuntii auton kallistuessa ja vakaaja vähentää sitä.
Samaan koiranluuhun pidentämällä sitä kierreosuutta jotta kaksi mahtuu päällekkäin.
ok. täytyy nyt sitte ihmetellä sitä sitten kun sen aika on. jos vaikka keksis toisenlaisenkin patentin siihen.:)
« Viimeksi muokattu: 18.04.2013, 18:45:10 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa tombstone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1166 : 05.05.2013, 16:10:58 »
Virittelin tänään ysisatku sedaniin taakse farkun kuormajouset. Omasta mielestä tuli hyvä kierros jousesta pois ja kaverina GAZ iskarit jäykkyys säädöllä. Mut niin lyhyeks meni jouset et piti putkiklemmarilla sitoa alalautaseen kii. Olisko semmoset jouston rajottimet lailliset katsastusmiehen silmässä? Eli tyyli sama,kuin bamsen kalsarissa. Omassa autossa nyt edessä spax madallusjouset ja jäykkyyssäädettävät iskarit ja takana gaz iskarit ja kuormajouset. ELK

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1167 : 05.05.2013, 16:56:42 »
päteekö tämä 960 madaltamisohje malliin ennen faceliftiä?

ja mitä tuossa nyt sitten on tehty muutakun laitettu lyhyemmät iskarit paikalleen?  :idiot2:

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=24&t=55512

kun kauhean nihkeästi 960 sarjan madaltamiseen löytyy juttua muutenkin niin jos koittaisi vähän heittää löylyä  ;D
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 315
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1168 : 05.05.2013, 17:56:29 »
Virittelin tänään ysisatku sedaniin taakse farkun kuormajouset. Omasta mielestä tuli hyvä kierros jousesta pois ja kaverina GAZ iskarit jäykkyys säädöllä. Mut niin lyhyeks meni jouset et piti putkiklemmarilla sitoa alalautaseen kii. Olisko semmoset jouston rajottimet lailliset katsastusmiehen silmässä? Eli tyyli sama,kuin bamsen kalsarissa. Omassa autossa nyt edessä spax madallusjouset ja jäykkyyssäädettävät iskarit ja takana gaz iskarit ja kuormajouset. ELK

Muistatko millä mallinumerolla nuo taka-akselin Gazit oli?
Ota ne lemmarit leimalle mentäessä pois, ei ne sitä perää siellä nostele :)

Poissa tombstone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1169 : 05.05.2013, 20:35:26 »
Muistatko millä mallinumerolla nuo taka-akselin Gazit oli?
Ota ne lemmarit leimalle mentäessä pois, ei ne sitä perää siellä nostele :)

En muista mallinumeroa. Mutta ota yhteys rallyraceen samppa kyllä osaa heti kertoa,kun sanot et 900 sarjan volvoon sopivat. muistaakseni käytettiin volvon orkkis iskareita mallina,silloin kun ostin nuo gatzit. Hyllystä ei silloin löytynyt,mutta nyt taitaa löytyä.

 

Ateho  Elekma