Autodiagnoosi  Carcom Oy

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 881620 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1170 : 05.05.2013, 21:20:12 »
päteekö tämä 960 madaltamisohje malliin ennen faceliftiä?

ja mitä tuossa nyt sitten on tehty muutakun laitettu lyhyemmät iskarit paikalleen?  :idiot2:

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=24&t=55512

kun kauhean nihkeästi 960 sarjan madaltamiseen löytyy juttua muutenkin niin jos koittaisi vähän heittää löylyä  ;D
Alkupään malleissa on erilainen iskarin alapään kiinnitys ja en tiiä onko ylipäänsä kiinnitys tukivarteen kuinka samoilla kohdin faceliftissä kun koko tukivarsi poikkeaa niin paljon.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1171 : 05.05.2013, 22:42:06 »
Alkupään malleissa on erilainen iskarin alapään kiinnitys ja en tiiä onko ylipäänsä kiinnitys tukivarteen kuinka samoilla kohdin faceliftissä kun koko tukivarsi poikkeaa niin paljon.

eli kun itsellä on vm-1993 niin tolla keinolla vois saada sen vähän matalammaksi? näyttää jo liian yksinkertaiselta ollakseen totta  ::)
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1172 : 05.05.2013, 23:57:29 »
eli kun itsellä on vm-1993 niin tolla keinolla vois saada sen vähän matalammaksi? näyttää jo liian yksinkertaiselta ollakseen totta  ::)
Onko sulla siellä nivomat-iskarit alkuperästen jousien kanssa paikoillaan?
Et voi nimittäin korvata niitä nivoja tavallisilla kaasuiskareilla vaihtamatta myös jouset jykevämpiin. Ne jouset on tosi pehmoset ja ohuella langalla, eikä jaksa kannattaa perää ilman nivojen apua.

Tuo -94 ja uudemmissa oleva multilink II on ihan eri rakenne, siinä on poikittain oleva komposiittijousi ilman kierrejousia ja tukivarret, iskarit ym. kutakuinkin kaikki on eri.

Alkupään malleihin tosin saa takapäähän kaasujousten kanssa tarkoitettuja madallusjousia Saksasta. Hintaa on sen verran että täytyy tietää mitä haluaa.  ;)
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013, 00:00:59 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1173 : 06.05.2013, 01:53:36 »
Kuinkahan hyvä setti allaoleva GTS-alustasarja lienee? Käy varmaan hyvin farkkuunkin? Tuollainen GTS-sarja säädettynä Suomen olosuhteisiin (Spesific Finland) oli itselläni 240 sedanissa ja tykkäsin kyllä, tosin olisi saanut olla Saksan säädöillä, sillä satun vain pitämään todella jämeristä alustoista. Farkkuturbooni -92 tämä olisi luultavasti hyvä vai mitä tuumaa volvo-raati? Onko kokemuksia? Madallustahan luvataan eteen -50mm ja taakse -40mm. Ei kai mene sentään 940 volvo aivan maanuoliaiseksi?

http://www.alufelgenland.de/store/Sportfahrwerke/GTS-Performance-Kit/Volvo/940/960/GTS-Performance-Kit-Volvo-940-960-50-40mm::64561.html
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1174 : 06.05.2013, 17:10:42 »
Kuinkahan hyvä setti allaoleva GTS-alustasarja lienee? Käy varmaan hyvin farkkuunkin? Tuollainen GTS-sarja säädettynä Suomen olosuhteisiin (Spesific Finland) oli itselläni 240 sedanissa ja tykkäsin kyllä, tosin olisi saanut olla Saksan säädöillä, sillä satun vain pitämään todella jämeristä alustoista. Farkkuturbooni -92 tämä olisi luultavasti hyvä vai mitä tuumaa volvo-raati? Onko kokemuksia? Madallustahan luvataan eteen -50mm ja taakse -40mm. Ei kai mene sentään 940 volvo aivan maanuoliaiseksi?

http://www.alufelgenland.de/store/Sportfahrwerke/GTS-Performance-Kit/Volvo/940/960/GTS-Performance-Kit-Volvo-940-960-50-40mm::64561.html

Mitä eroa tolla 200e sarjalla ja 400e sarjalla?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1175 : 06.05.2013, 18:26:29 »
Eikös tuo halvempi setti ole vain etupään madallukseen...
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa 960 -R-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1176 : 07.05.2013, 20:06:04 »
Tuo -94 ja uudemmissa oleva multilink II on ihan eri rakenne, siinä on poikittain oleva komposiittijousi
Terve terve..  ittelläni oli tuo volvolta ostettu sport lehtijousi omassa volvossa ja se meni ja napsahti poikki :( samanlaista jousta on etitty kissojen ja koirien kanssa! (myös volvolta kysytty ja firma mikä valmisti niitä mennyt konkkaan) eikä vaan löydy kauppaa mistä löytyis.. että jos joku tietää mistä löytyisi mahdollisesti moinen kapistus niin olisin ikionnellinen!!
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 20:08:02 kirjoittanut 960 -R- »
-240 kartano
-740
-960 "R"
-850R

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1177 : 12.05.2013, 22:18:52 »
Miten toimii tuo Bilsteinin B6-etuiskareiden pohjaanlyönti?
Ei ollu paketissa kumeja.

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1178 : 12.05.2013, 22:31:49 »
Miten toimii tuo Bilsteinin B6-etuiskareiden pohjaanlyönti?
Ei ollu paketissa kumeja.

Ostitko Saksasta? Itsellänikin suunnitteilla. Kannattaa hommata pohjaanlyöntikumekset ja jos vahvistettuina saa, niin mieluummin sellaiset, varsinkin, jos jousia on laikattu tai madallusjouset.
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1179 : 12.05.2013, 22:39:44 »
Ostitko Saksasta? Itsellänikin suunnitteilla. Kannattaa hommata pohjaanlyöntikumekset ja jos vahvistettuina saa, niin mieluummin sellaiset, varsinkin, jos jousia on laikattu tai madallusjouset.
Modificars:in kautta tuli.
Madallusta ei tule kuin ~40mm.
Pitää tutkailla niitä kumeja.

Edit: Tuli vaan mieleen, että kuuluuko siellä edes olla niitä.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2013, 22:43:54 kirjoittanut järviin »

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1180 : 12.05.2013, 23:36:19 »

Pitää tutkailla niitä kumeja.

Edit: Tuli vaan mieleen, että kuuluuko siellä edes olla niitä.

Enpä muuten tuohon osaa sanoa eli joku guru voisi valistaa meitä kaikkia, kiitos!
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1181 : 12.05.2013, 23:38:22 »
Eikös B6 ole upsidedown tyyppinen eli "paksulla" varrella niin siinähän on pohjaanlyöntikumi siellä patruunan sisässä.

965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1182 : 13.05.2013, 00:03:40 »
Juuri näin. Xuppo pelastaa...tänks!  ;)
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1183 : 14.05.2013, 20:30:08 »
Tartteis saada perää vielä jäykemmäksi.. Nyt sielä on korkeapainekaasut ja Lesjön 40mm madaltava.. Tosin aika lähellä silti vakiokorkeutta.. Motonetissä on kahta kuormajousta, kumpi siis niistä ja paljonko niitä usklatais lyhennellä, ettei tarttis panhardiin vielä koskea ja saako niillä oikeasti perää jäykemmäksi?
Entäs, kun XC90:n jouset olisivat suunnilleen samoissa mitoissa, mutta 1,5mm on lankavahvuutta enemmän, joten jos niistä pätkäsee, niin eikös ne pitäisi ainakin kaiken järjen mukaan olla jäykemmät?  ???
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1184 : 15.05.2013, 18:55:51 »
onko ne xc90 jouset toisesta päästä supenevat ?

 

Futurez  Kulkukoira