Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: Weccu - 04.09.2021, 21:54:10
-
Minkä suuruinen päittäisvälys kuuluu olla B20 virranjakajan alaosassa ? Siis käyttöpyörän ja jakajan rungon välillä.
-
0,1-0,25mm.
-
Kiitos ! 1,5mm välys taitaa olla syyllinen joutokäynnillä kuuluvaan "tikutukseen".
-
Ole hyvä.
Vaikuttaa myös sytytyksen ajoitukseen.
-
Ei se varmaan kovin hyvä ole, jos jakajan nokka liikkuu kovin paljon ylös ja alas. Tosin kannen hiili siellä vähän pistää hanttiin hammaspyörän ylös kampeavaa voimaa vastaan. Sovitelevyt on jo tilauksessa.
-
Välys on nyt 0,15, mutta joutokäynnillä ajoittain kuuluva "tikutus" jatkuu edelleen ?
-
tuleeko tikitys varmasti jakajasta??
olen monesti kuunnellut 140 sarjalaisessa tehostimen takaiskua,, tasainen naputus joka häviää kierroksilla.
-
En ole aivan varma, sieltä suunnalta se ääni mielestäni tulee.Täytyypä kuunnella jollain "kepillä", myös tehostin. Mistä johtuu tehostimen tikitys ? Olisiko se takaiskuventtiilin kuula joka sahaa edestakaisin ? Tehostimen letku on kytketty vain Misabin toiseen imusarjaan, vaikuttaisiko se venttiilin toimintaan ?
-
Todennäköisesti ääni tulee tosiaan tehostimen takaiskusta. Kokeile ottaa letku pois ja tulpata loppuuko ääni.
Paras ois jos alipaineen sais kaiksta kurkuista.
-
Täytyy taas haaroittaa letku molemmille imusarjoille (on ollut jo aiemmin siten asennettuna) ja laittaa uusi venttiili letkun väliin. Saako sen alkuperäisen venttiilin jotenkin purettua, jos se edelleen jatkaa sitä ääntelyä ja ?
-
Ääni tosiaan tuli tehostimen takaiskuventtiilistä. Ilmeisesti pulssimainen alipaine aiheutti venttiilin sekoilemisen. Kiitos hyvistä neuvoista !