Futurez  Kulkukoira

Divin Amazon 4D B200 Turbo 1965

  • 134 Vastauksia
  • 37389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap - ekan startin video
« Vastaus #75 : 16.04.2020, 21:01:38 »
Niin ja siihen ahtimen puutteeseen. Hyvinhän tuohon jäi kyllä tilaa.  ???
Ei ollu nyt stage ykkösessä mukana kun pääasia oli saada tuo mega jaloilleen ja auto yhden talven aikana takaisin liikenteeseen, kesää ei saa hukata tallihommissa!  :) Jos ehjää pakosarjaa tai kivaa pientä välijäähyä esimerkiksi lojuu nurkissa niin kyllähän niitä varmaan voi YV:llä tyrkyttää. Tuo M40 laatikko tietysti rajoittaa vielä kovasti tuota turbohommaa, eikä tallissa odotteleva AW71L tarjoa myöskään mitään hipo-elämyksiä jos sen tuonne paikalleen taikoo ensi talvena. Koneessahan on myös vakio veivit mutta kaippa se jonku 200hv kestäis..  ::)

Pölyinen stance kuva epätasaisella alustalla vielä loppuun ettei jää viesti kuvattomaksi
« Viimeksi muokattu: 16.04.2020, 21:05:46 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #76 : 24.04.2020, 14:45:30 »
Tökin ecua sen verran läppärillä että sain käymään tyhjää kohtuullisella seoksella. Päristin tallista ulos ja kokeilin pihassa vähän edestakasin. Kytkin tuntuu pelaavan makeasti, todella helppo ajaa ja pehmeästi ottaa kiinni. Reseptinähän oli Aman vakio uusi 215mm kytkinlevy, 228mm pottapyörässä pottapyörän asetelmalla. En muista oliko asetelma turbon tms erikoismallin mutta ihan perus LUK. Ulos kun pääsi niin pesasin pölyt pois päältä. Pitää käytellä lämpöseksi, kattoa että flekti pelaa, nesteet pysyy hyvin sisällä jne jne. Kohta pääseekin sitten kadulle säätelemään. 8)







240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #77 : 29.04.2020, 21:06:37 »
Tänään ajeltiin joku 30km säätöajoa, käytiin tankilla. Kaasuvaijerin rullan kanssa oli kulmis kyllä enemmän kuin kohdallaan. Poljinta painaessa ensimmäinen sentti on liian herkkää, risteyksissä tulee hyökättyä vähän liian urheilullisesti  :D ja tasaisen vauhdin ylläpitäminen ajossa on aika hankalaa. Polkimen liikkeen lopussa sitten taas on joku 3-4cm semmoista missä ei oikein tunnu mitään eroa. Onkohan se ihan tarpeen että kaasuläppä aukee ihan 90 asteen kulmaan ja vai pitäskö se jättää vähän enemmän kiinni niin saisi teoriassa lisää tarkkuutta silläkin tuohon polkimeen. Liikkeen alkupäästä on kyllä rullan sädettä kasvatettava.
Toinen huomio testeistä oli että sähköflekti ei nykysellä paikallaan ilman muovikuuppaa tee yhtään mitään. Lämmöt nousee jos paikallaan käyttelee lämpöisenä.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #78 : 30.04.2020, 22:41:37 »
Kanssaharrastajalta tuli vähän osasia postissa joita on nyt ihmetelty. Puskurin pääty taakse, ei priima mutta eipähän mene sormi läpi. Tuota vaihtaessa tietysti piti aukoa koukun kiinnityspultteja niin tiputin senkin nyt sitten pois ja hitsailin pistorasiaa varten paikan kylkeen kun vanha oli ottanut osumaa > taittui kaksinkerroin, ruostui ja tippui pois. Kunhan koukku on putsattu ja maalattu niin ruuvataan paikalleen ja sitten pääsee puskurin palasetkin säätelemään kohdalleen ja kiristelemään kiinni saakka.




Kaasuvaijerin rullan vetäsin viilapenkissä linttaan, tuli parempi mutta hirmu ruma. Vaatii kyllä geometriankin puolesta vielä lisää sädettä alkuun joten tehdään ihan kokonaan uusi vielä.


240 -86 @buildingbrick240

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #79 : 01.05.2020, 00:30:47 »
auto ja kaikki on viimisenpäälle hyvää duunia,ainoa mikä mua tossa harmittaa niin on toi peili,mun mielestä naurettava eikä siitä voi mitään nähdäkkään,muuten auto 10+
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #80 : 01.05.2020, 12:21:17 »
Bilteman peili vieläpä.  :D Orkkikset tässä oli tosi huonot ja ruosteiset, lisäksi ovissa on monet eri reijät ja nekin mihin mun peilit sopi on vähän eri kohdissa eri puolilla ja toinen oli vieläpä vinossa. Biltsun peilin hain sillon ihan vaan että pääsi äkkiä niistä ruosteisista eroon mutta nyt tuohon on tottunut ja sopii omaan silmään just hienosti. Hyvin siitä näkeekin. Jos oikein hyvät orkkikset tulee vastaan niin saatan kyllä ostaa.  ???
240 -86 @buildingbrick240

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #81 : 01.05.2020, 14:20:04 »
Tuolta löytyy peilit https://www.skandix.de/en/spare-parts/body/mirrors/outside-mirror-fits-left-and-right/1013165/

Eikö tuohon kaasuvaijerirullaan voinut laittaa originaali rullaa?
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #82 : 01.05.2020, 20:16:17 »
Orkkis rullan hylkäsin lähinnä kun siinä on se välitanko, olis vaatinut niin kovin mittailua ja ihmettelyä että sen saa oikeaan paikkaan ja asentoon. Jälkikäteen ajateltuna ois voinut kyllä olla sen vaivan arvoista. Tanko siinä on juuri se mikä tekee rullan kaasukäyrästä progressiivisen.  ::)
« Viimeksi muokattu: 01.05.2020, 20:26:28 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #83 : 02.05.2020, 19:20:34 »
Tappikoneen d-Jetronicin kaasuläpäs on sellainen "rulla" mikä vois olla tähän hyvä.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #84 : 03.05.2020, 08:34:44 »
Tuollainen D-Jet vivusto.





Ei ole varsinaista rullaa, mutta vivut on. Tuo on 140-srj:n vivusto muokattuna Amaan.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #85 : 03.05.2020, 09:09:26 »
Vanhemmas D-jetis on vaijeri, joka menee suoraan läpälle.

« Viimeksi muokattu: 03.05.2020, 09:11:01 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #86 : 03.05.2020, 12:05:47 »
Ok.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #87 : 03.05.2020, 19:53:49 »
Jos tuosta kulmiksen kuvasta tulkkasin oikein niin onkohan tuossakin jonkuverran progressiivisuutta tuola tulipellissä missä kaasupolkimen vintta vetää vaijeria? Näyttäisi äkkiseltään että vipu vetää vaijeria ensin melkein sivulle (alaspäin) ennenkuin kunnolla pituussuunnassa. En ole tuommoiseen kyllä koskaan tutustunu.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #88 : 03.05.2020, 20:18:04 »
Mulla on jonkunverran D-jet osaa tallessa, muistikuva on että pitäisi löytyä tuollainen segmentti. Jos koet että olisi tarpeen, niin voin aloittaa etsinnät :D jos löytyy niin hinta 0e+pk

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #89 : 09.05.2020, 23:49:37 »
Kiitoksia tarjouksesta, yritetään vielä ite...  :D

Heitin rullan mäkeen ja kaivoin orkkiksen palaset kaapista. Vanhan vaijeritelineen kylkeen hahmottelin uutta telinettä rullalle ja vaijereille. Osaset pulteilla toisissaan kiinni niin pystyy kaikkea vielä siirrellä ja muokkailla. Vaijeri kun vetää rullaa niin nyt on todella pientä liikettä ihan alussa ennenkuin läppä alkaa kunnolla liikkumaan, pitäisi olla aika paljon parempi ajossa. Bonuksena kickdownin rulla AW71L:ää silmällä pitäen, ja cruisen alipainepömpelikin löytyis kaapista valmiiksi  :D

Paina kuvasta:
240 -86 @buildingbrick240

 

Elekma  Autoracing