Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Su hs6

  • 9 Vastauksia
  • 2872 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa make84

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • Itse tekemällä tulee sitä mitä sattuu tulemaan
Su hs6
« : 12.05.2021, 22:31:41 »
Kertokaa tyhmälle neulojen keskitys säätö su hs6 kaasuttimissa. Ja missä vaiheessa neulat joutuu vaihtaa ja mitkä neulat on vakiona. Kiitos.

ex. volvot 240 -86, volvo 850 -96, volvo s40 -04 nykyhetki volvo v70 2008

Poissa timant

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Su hs6
« Vastaus #1 : 17.05.2021, 09:40:37 »
Kertokaa tyhmälle neulojen keskitys säätö su hs6 kaasuttimissa. Ja missä vaiheessa neulat joutuu vaihtaa ja mitkä neulat on vakiona. Kiitos.

https://youtu.be/Ds4lTQNXfis?t=430

tuon videoista katselin neuvoa kun huolsin omat kaasarit

neulat vaihdetaan jos ne ovat kuluneet tai taittuneet

https://www.glenngoodspeed.com/volvo/NEEDLES.HTM tuossa esimerkiksi mitä neuloja volvossa käytetty, googlettamallahan näistä löytyy enemmän kuin tarpeeksi infoa..

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Su hs6
« Vastaus #2 : 17.01.2023, 20:37:46 »
Onko kukaan tilannut esimerkiksi vp-autopartsilta kunnostettuja su kaasuttimia? Oliko hyvät?
Kuinka romut kaasarit ne hyväksyy runkopantteina?
Kelailin että hinta ei ole paha jos ne toimii.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Su hs6
« Vastaus #3 : 06.04.2023, 18:23:36 »
Joissain varhaisissa b18b koneissa on toisessa hs6 kaasarissa nippa virranjakajan alipaineelle, ymmärtääkseni niitä ei kuitenkaan hyödynnetty kun ei jakajassakaan yleensä ollut alipainekelloa. Yhet aihiot olisi mutta ennenkuin alan niitä hieromaan kuntoon olisi kiva kuulla kokemuksia että toimiiko se käytännössä kuinka hyvin? Luulisin että joku on piruuttaan kokeillut joskus.
B20b kaasareissa on myös nippoja mutta niissä on reikä väärällä puolen kaasuläppää(imusarjan puolella) eli ihan turha käytännössä.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Su hs6
« Vastaus #4 : 07.04.2023, 08:50:57 »
Meillä on -63 malliset kaasarit alipainenipalla ja B18A jakaja alipainekellolla. Jakajasta on kokonaisennakkoa pienennetty ja erinäisten epätieteellisten testailujen jälkeen päädyin ottamaan alipainesäädön pois toiminnasta. Kone toimi paremmin isommalla perusennakolla, mutta sitten kevyessä ylämäessä alkoi herkästi nakuttamaan, jos oli alipaine toiminnassa. Puristuksia noin 11.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Su hs6
« Vastaus #5 : 07.04.2023, 12:35:10 »
Kiitos, jotain tuollaista arvelinkin, selittää miksi myöhemmissä malleissa nipat on jätetty pois. Omassa autossa vain 10 puristus niin ollaan siinä rajoilla toimiiko. Oon huomannu että 10° perusennakko tyhjäkäynnille on tarpeeksi, muuten jää kierrokset leijumaan.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Su hs6
« Vastaus #6 : 06.07.2023, 17:27:09 »
Kokeilin piruuttani tuon alipaine-ennakon kanssa. Siinähän kävi juuri niinkuin pitikin eli pienellä kaasulla nypyttää ja ylämäessä kilisee. Mitään parannusta en havainnut. Mutta onpahan kokeiltu.
123tune jakajan kanssa oli helppo testailla kun nappulasta saa kaksi eri ennakkoa päälle.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Su hs6
« Vastaus #7 : 09.07.2023, 09:04:03 »
Mulla on pv:ssä sellainen vaiva että moottorijarrutuksessa ja pintakaasulla varsinkin alamäessä nypyttää. Seoksen rikastaminen auttaa mutta ei poista ongelmaa. Nyt alle 1000 kierrosta tyhjäkäynti, aiemmin oli 1200 ja ei tosin ollut kovin kummoinen moottorijarrutus eikä nykinyt niin paljon.
Synkkamittari mulla on.

Sytkää oon hieronut sillä sai tyhjäkäyntiä alemmas. Alipaine ei enää käytössä. 8° 800 18° 1500 kierroksella, max 28° 2500.
B20, k nokka. Rempattu viimesen päälle 3v sitten.
Su läppäakselit uudet, ei holkitettu. Pieni välys.
Uudet kd neulat. Bensaa menee kivasti.
Kaasuvivustossa uudet osat.

Tässä oli bandvagnin kaasarit joissa oli tiivisteet läppäakseleissa. Ei käynyt millään tyhjää alle 1000.
Vaihdoin tilalle pyhimyksen kaasarit ja nyt toimii aavistuksen paremmin mutta alkoi tuo häiritsevä nypytys.

Järki loppuu.




Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Su hs6
« Vastaus #8 : 09.07.2023, 09:09:25 »
Mä laitoin Amazonin Su kaasareihin RR merkityt neulat ja toiminta parani merkittävästi. Ne taitavat kyllä enemmän lisätä soppaa ylemmille kierroksille, joten en tiedä olisivatko ne ratkaisu tässä tapauksessa. Kormu niitä on kuulema käyttänyt rallivehkeissä.

http://volvo-122s.blogspot.com/2014/07/dyno-machining-su-carb-needles.html
« Viimeksi muokattu: 09.07.2023, 09:26:55 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Su hs6
« Vastaus #9 : 22.08.2023, 13:32:34 »
Nypytys muuttui siedettävälle taajuudelle kun laittoi holkit läppäakselille. Ei täysin poistunut kuitenkaan.

Huomasin myös että 3° aikaisella oleva nokan ajoitus vaikeuttaa kaasareiden säätöä aika lailla. "Nolla" ajotuksella tyhjäkäynti paljon helpompi saada kohdalleen.

 

KL-varaosat  Race.fi