RallyBaron  Samppasport

Lukkopulteista juttua

  • 49 Vastauksia
  • 33159 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 363
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #15 : 17.04.2011, 18:47:16 »
Tosta kun sipasee kromin pois pinnasta niin pitäis mahtua...
Jaa meinaatko, että vielä nykyään olisi niin kunnollista kromausta jotta olisi ihan tuntuvaakin paksuutta pinnoitteessa?
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 363
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #16 : 17.04.2011, 21:30:24 »
Noita lukkopultteja on periaatteessa kahta erilaista. Toisessa on ulkopuolinen ja toisessa upotettu
lukkokanta. Voisi olettaa, että upotettu olisi huomattavasti parempi. Mikä on porukan käsitys aiheesta.



Periaatteessa kummankin voisi saada auki tuollaisella TV:ssäkin aikoinaan myydyllä tuotteella. Upotetussa pitää
kyllä olla paljon enemmän sattuvasti sopivat piikit sekä sijoitukseltaan että nimenomaan paksuudeltaan.



Taitaisi alla oleva keino olla kuitenkin paras jos haluaa renkaiden säilyvän.  :2funny:

Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #17 : 21.04.2011, 14:24:34 »
Toi upotettu kanta on ehdottomasti parempi, tai siis vaikeampi avata ilman oikeaa työkalua. Noi ulkopuoliset nyt aukaisee jo pikkasen kekseliäänpi mopopoikakin. Niillä ei estetä kuin harrastuksen aloittajaa tai sit piripäätä pöllimästä vanteita...
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #18 : 23.04.2011, 20:11:46 »
Pyteway, mitkä ihmeen vanteet sulla on..? :o

Nää ongelmavanteet on ATP Razze10:t.



Ajattelin lähtä kokeileen tuollaisia uppokantaisia lukkopultteja joissa työkalukin mahtuu koloon. Eli viis sarjaa samanlaisia, onpahan sitten vara-avain niihin kun ainoa ois jo seuraavassa rengassesongissa hukassa.

hevonen

  • Vieras
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #19 : 23.04.2011, 21:17:20 »
Nää ongelmavanteet on ATP Razze10:t.
Aaa... Eipä tuu joka nurkalla volvolaattorissa vastaan... P>

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1022
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #20 : 21.11.2011, 09:59:23 »
Mikäs olis paras keino irroittaa nysväytyneet lukkopultit, siis tuollaiset Volvon omat joissa 5-sakarainen tähtikuvio ja pyörivä ulkokehä?
Etusista ne aukes vielä sillä omalla avaimellaan mutta molemmat takaset ei ja jäi kitkat taakse vaihtamatta.
Hitsivehkeitä ei ole joten se ei ainakaan kotosalla onnistu, ajattelin porata kaksi 5,5 mm reikää kehälle ja tapilla niihin kierteet ja M6 pultit kiinni ja koitaa niistä sitten aukaista. Vai pitäiskö porata kokonaan kannat pois?

Päivitystä:
Sen verran kovaa ainesta nuo pultit on ettei niihin tavan porilla saa kunnon reikää mutta jonkunlaiset kolot kuitenkin sai tuohon tähtikuvioon ja niistä vuorotellen kahdelta kantilta tuurnalla ja vararalla hakaten molemmat lopulta antautui ja sain renkaat taaksekin vaihdettua.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2011, 11:51:28 kirjoittanut ErkkiXC »

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #21 : 21.11.2011, 15:46:15 »
Samaa ongelmaa meinasi itsellä olla eilen.
Volvon "orkkis" ? lukkoputlit, ja mikäköhän on, et ne menee aivan älyttömän tiukalle?
Onneksi oli kaks vastakappale holkkia, toinen meni paskax.
Sitäkautta lähtivät NUO pultit uusio käyttöön, ei tuu lukkopultteja enään, ei.

Tienpäällä olis jäänyt nuokin availematta. :idiot2:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #22 : 21.11.2011, 16:09:08 »
Ei ne mene piukalle jos niitä ei väännä liian kireelle.  :pomo: 
Ei noita lukko pultteja tartte laittaa kuin just ja just kiinni, ja aukee.

hevonen

  • Vieras
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #23 : 21.11.2011, 16:48:06 »
Ei se kyllä ihan noin helppoa taida olla. :pomo:
Itelläkin ollut joitakin pultteja jotka käännät hellästi kiinni mutta poisottaessa ovat aivan sikakireässä.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #24 : 21.11.2011, 16:51:46 »
Ei se kyllä ihan noin helppoa taida olla. :pomo:
Itelläkin ollut joitakin pultteja jotka käännät hellästi kiinni mutta poisottaessa ovat aivan sikakireässä.
Mulla ei ikinä.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #25 : 21.11.2011, 16:56:33 »
VW:tä pakko kehasta tässä kohtaa. Sen lukkopultit voi ampua
samaan momenttiin ku muut pultit, ja ikinä ei o menny kanta tohjoks
tai jäänny avaamatta, niin hyvää terässeosta se pultti ja hyvin suunnitellut kannat.
Vanhassa sarjassa oli niin että pulttiin kairattu urat, uudessa sarjassa
pultissa on kohokuvio, nää uudemmat ei ookkaan sit varmaan niin kestäviä,
mut eipä niitäkään toistaseks o hajonnu.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

hevonen

  • Vieras
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #26 : 21.11.2011, 17:59:05 »
Mulla ei ikinä.
No sehän on hyvä. :)
Jos näissä ei mitään ongelmaa olisi, tuskin niistä kukaan valittaisi.

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1022
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #27 : 21.11.2011, 18:03:21 »
Ei ne mene piukalle jos niitä ei väännä liian kireelle.  :pomo: 
Ei noita lukko pultteja tartte laittaa kuin just ja just kiinni, ja aukee.

Vimeksi paikallinen sininen laittanut pultit kiinni jarruremontin jälkeen joten ei havaintoa kuinka tiukalle ne oli väännetty. Tosin silloin oli jo juttua huoltomiehen kanssa että ne vois heittää takavasemmalle mutta jäi vielä vaihtamatta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #28 : 25.11.2011, 06:44:19 »
Nää ongelmavanteet on ATP Razze10:t.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ajattelin lähtä kokeileen tuollaisia uppokantaisia lukkopultteja joissa työkalukin mahtuu koloon. Eli viis sarjaa samanlaisia, onpahan sitten vara-avain niihin kun ainoa ois jo seuraavassa rengassesongissa hukassa.

Näinhän en siis loppuviimein tehnyt vaan ammattitaitoisen rengasliikkeen kautta tilattiin vanteisiin sopivat kapeat pultit. Pyöränpultti puolella tuo 12x1.75  kierre on aika rajoittava tekijä, 1.25 ja 1.50 nousulla löytyis erikoispultteja vaikka kuinka..


Näissä pulteissa paksuin kohta on 20mm.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkopulteista juttua
« Vastaus #29 : 25.11.2011, 07:43:24 »
Joo, nyt ois kerätty lukkopulteista kokemuksia.

Vw/audi lukkopultit on todella kestäviä. Pari pitäny avata isommalla kuorma-autopyssyllä kun jumittanu ihan huolella.

Yhdestä xc60:stä oli joku ampunu pyssyllä pultit kiinni ja hampaat oli halkeillu. Ei juurikaan voimaa tarvinnu niin lohkes irti ja piti lähettää sinisen tiskille lukkopulttien irroitukseen. Sininen tekee sen muuten hitsaamalla mutterin siihen päähän ;).

Ranskalaisissa on pyöreä avain jonka ulkolaitaan on upotettu tappeja pystyyn. Ei kestä mitään...

Mutta yks päivä tuli ekan korimallin S80. Katsoin että lukkopultin avain huonossa kunnossa ja kokeilin että ovat pirun tiukassa. Yksi lähti irti mutta toisen kohdalla alkoi avain lipsumaan ulospäin. Vasaralla nakutin hylsyn pultin pohjaan, laitoin tukevan hylsyn siihen päähän ja otin ison lekan. Sillä löin monta kertaa siihen päähän suhteellisen kovaa. Sitten painoin pulttipyssyä pirun kovaa pulttia päin ja aloin avaamaan. Kaikki aukes tän lekahoidon jälkeen ja heitettiin lukkopultit roskiin :).

Ja jos minulta kysytään, ei lukkopulteille ole tarvettä ellei autossa ole jotkut erittäin kalliit erikoisvanteet. Normi merkkikohtaiset vanteet on jo niin yleisiä että ei kiinnosta rosvoja

ja pulttien irroitukseen kaksi vinkkiä.
1. Ammu pulttipyssyllä kiinni ja auki. Monet tiukat pultit on auennu tällä.
2. Lekaa huolella pultin päähän että lähtee ruosteet kävelee
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy