Carcom Oy  Ateho

Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017

  • 283 Vastauksia
  • 66499 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #60 : 22.01.2019, 07:58:46 »
Tuo lähemmäs 1500e varmaankin ilman bonuksia? Omassa S80 D5 2008 liikenne+laaja kasko lähempänä 500e kuin 600e, täydet bonukset.
Itsellä 2008 vuoden S80 D5:ssä 800€. Vaikuttaa myös että missä asuu ja minkä ikäinen kuski autolla ajaa. Lisäksi se mitä lisukkeita vakuutuksessa on. Itsellä on lasivakuutus ilman omavastuuta. Nyt menossa 2 lasi vaihtoon 2v sisällä. Maksanut äkkiä itsensä kun ei tarvi omavastuuta maksaa :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #61 : 22.01.2019, 08:09:38 »
Vakuutuksen hinta menee aivan pärstäkertoimen ja asiakkuuden mukaan. Auton arvo ei merkkaa mitään. Alle 500 on mahdollista saada kaikenkattava vakuutus.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa serto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #62 : 22.01.2019, 08:17:38 »
Itsellä 2008 vuoden S80 D5:ssä 800€. Vaikuttaa myös että missä asuu ja minkä ikäinen kuski autolla ajaa. Lisäksi se mitä lisukkeita vakuutuksessa on. Itsellä on lasivakuutus ilman omavastuuta. Nyt menossa 2 lasi vaihtoon 2v sisällä. Maksanut äkkiä itsensä kun ei tarvi omavastuuta maksaa :D
Tuo lasivakuutus ilman omavastuuta olisikin hyvä, nyt 150e. Tosin kerran vuodessa voisi vaihtaa niin oltaisiin samoissa hinnoissa.
Asuinpaikka on Helsinki niin pahempi ei voisi olla vakuutuksen kannalta varmaankaan ;D

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #63 : 22.01.2019, 08:22:59 »
Onnittelut taloudellisesta kulkineesta :)
Ole varovainen kun tuota myllyttelet. Sen verran ohutta on maali/pellit ettei ovi painu sisään tai maali mene puhki ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #64 : 22.01.2019, 08:35:50 »
Tarkennan eli onko kaikissa hybrideissä sitten pienemmät vetopainot ja miksi ? Eikös se ole moottoriteho ja vetoauton paino, joka sen ensisijaisesti määrittele ?

Offtopicina kerron faktaa ja mutua: Vetomassa määräytyy sen mukaan, mitä autonvalmistaja haluaa tyypittää. En nyt tähän hätään löytänyt uutista, jossa oli haastateltu Trafin asiantuntija Otto Lahtea, mutta ihan hiljattain hän kertoi, että tyyppihyväksyntävaatimuksen mukaan autolla pitää pystyä lähtemään liikkeelle 12 % ylämäkeen täydellä vetomassalla. Hänen mukaansa harva sähköautovalmistaja haluaa "ylimitoittaa" voimansiirron siten, että ko. vaatimus toteutuisi.

Mutuna sanoisin, että ongelma täyssähköisissä ja sarjahybdrideissä on liikkeellelähtö. Periaatteessa on helppoa, kun täysi vääntö on käytössä heti, mutta ongelmia tulee, jos se ei riitä. Ei ole luistavaa kytkintä tai momentinmuunninta, jolla voisi voittaa lepokitkan ja saada massan liikkeelle.

Toki on myös sähkö- ja hybridiautoja, joissa on reippaat vetomassat. https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuljetuskyvyssa-sahkoautojen-akilleen-kantapaa/

Itse asiaan: Mielenkiinnolla seuraan tätä. Erityisesti kulutus käytännön ajossa kiinnostaa, mutta on kiva myös lukea Volvo-lasien läpi nähtyjä kokemuksia nAuriksesta. Keskimääräisten Auris-kuskien kommentit autoistaan eivät ole kovin syvällisiä tai käsittele niitä asioita, joista itse olisin kiinnostunut.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #65 : 22.01.2019, 08:53:15 »
Itse asiaan: Mielenkiinnolla seuraan tätä. Erityisesti kulutus käytännön ajossa kiinnostaa, mutta on kiva myös lukea Volvo-lasien läpi nähtyjä kokemuksia nAuriksesta. Keskimääräisten Auris-kuskien kommentit autoistaan eivät ole kovin syvällisiä tai käsittele niitä asioita, joista itse olisin kiinnostunut.
Sama itsekkin tätä seuraan. Veikkaan että keskiverto Auriksen ostaja ei ole autoharrastaja. Itsekkin yhdessä välissä syksyllä mietin että tilaan uuden Auriksen kun tuntui että omaan autoon palaa rahaa. Priukseen on tulossa neliveto, muutenhan Toyotan hybridit on vajaavetoisia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #66 : 22.01.2019, 08:57:09 »
Luulenpa että ero on tosiasiassa selvästi suurempi. Etkös sää vaihtanu XC Volvoosi jo laturinkin(?). Toyotan latureita ei tarvi muutamaan vuosikymmeneen vaihdella ;D Vielä vähemmän kaikenmaailman laturin vapaakytkimiä, lämppärin puhaltimia sun muita jotka ovat Volvoillessa normihommaa.

Onko tuossa webasto?
Ei muuten pidä paikkaansa.Toyotan (Verson) laturit on mennyt jopa alle 200tkm ajettuna. Kaveri laittanut 250tkm ajettuun 1.8 Versoon uuden kytkimen, laturin, akun, ABS-anturit ja 2kk sitten kaikki jarrulevyt. Eli joutuu näitäkin huoltamaan ja korjaamaan, kun tulee kilometrejä :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #67 : 22.01.2019, 08:57:44 »
Sama itsekkin tätä seuraan. Veikkaan että keskiverto Auriksen ostaja ei ole autoharrastaja. Itsekkin yhdessä välissä syksyllä mietin että tilaan uuden Auriksen kun tuntui että omaan autoon palaa rahaa. Priukseen on tulossa neliveto, muutenhan Toyotan hybridit on vajaavetoisia.
RAV4 ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #68 : 22.01.2019, 09:11:13 »
Ei muuten pidä paikkaansa.Toyotan (Verson) laturit on mennyt jopa alle 200tkm ajettuna. Kaveri laittanut 250tkm ajettuun 1.8 Versoon uuden kytkimen, laturin, akun, ABS-anturit ja 2kk sitten kaikki jarrulevyt. Eli joutuu näitäkin huoltamaan ja korjaamaan, kun tulee kilometrejä :pomo:
Hybridissä jarrut ei ole kovilla jos käyttää vaihteiston B-asentoa. Latureista en tiedä, mutta siskon 2006 vuoden alle 90tkm ajettuun Aygoon on jouduttu ohjaustehostin vaihtamaan. Töineen oli Tojotalla about 500€. Eli vaikka näitä pitää korjata niin ei mene sitä touhutonnia mitä Volvojen kanssa menee. Ja en usko että Maxxxedilla on niiiin kauaa tämä auto.

RAV4 ;)
No se, mutta tällä hetkellä parkkihallissa olisi päivisin lataus mahdollisuus. Sen takia vähän plugari kiinnostaisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #69 : 22.01.2019, 09:20:50 »
Onnittelut taloudellisesta kulkineesta :)
Ole varovainen kun tuota myllyttelet. Sen verran ohutta on maali/pellit ettei ovi painu sisään tai maali mene puhki ;D

Kiitos, tarkkaavaisesti täytyy tehdä, onneksi pinta on aikas hyvässä jamassa ja säilyykin.  8)


Itse asiaan: Mielenkiinnolla seuraan tätä. Erityisesti kulutus käytännön ajossa kiinnostaa, mutta on kiva myös lukea Volvo-lasien läpi nähtyjä kokemuksia nAuriksesta. Keskimääräisten Auris-kuskien kommentit autoistaan eivät ole kovin syvällisiä tai käsittele niitä asioita, joista itse olisin kiinnostunut.

Seuraan tilannetta kun saan kilometrejä alle ja tuntumaan siihen miten tälläsellä kannattaa ajaa. Nyt vielä toistaiseksi haetaan tuntumaa erinäisiin varusteisiin yms. Tänään kokeilin ensikerran tuota B-jarrua. Lataukseen tehty moodi voimakkaalle moottorijarrulle.

Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #70 : 22.01.2019, 09:23:51 »
Se mitä noihin vakuutuksiin ja vetokykyihin tulee niin voi tulla juttelee ihan yv:nä jos näkee tarvetta tai tehdä itse oman topicin. Itse en aio tähän koukkua laittaa edes. Ja vaikutuksista liikennevakuutuksen tähän saa 206€ /vuosi ja kaikilla mausteilla 832€ vuosi.

Kyseessä on kuitenkin showroom eikä offipalsta.

" Tänne voi myös tehdä projektipäiväkirjoja ja esittelyjä muista menopeleistä kuin Volvoista. Myös suoranaisesti Volvoihin liittymätöntä autoaiheista kevyttä jutustelua voi käydä tässä osiossa. "
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #71 : 22.01.2019, 10:14:15 »
Minua kiinnostaa tietää tällaisen ajettavuudesta ja melusta ja tosielämän polttoaineen kulutuksesta. Se kokemus mitä minulla on Tojotista, niin ovat onnettomia ajotuntumaltaan ja kauheita metelöimään maantienopeudessa. Omat ajot taas tukisivat tuollaisen hyrbidin hankintaa. Tiedä sitten mitä tekis madallettu alusta ajettavuudelle näiden kanssa.

Onnea kuitenkin uudesta kulkineesta, jonkinmoista siviilirohkeutta vaihtaa täysin varusteltu Volvo Tojoon.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #72 : 22.01.2019, 10:29:37 »
Minua kiinnostaa tietää tällaisen ajettavuudesta ja melusta ja tosielämän polttoaineen kulutuksesta. Se kokemus mitä minulla on Tojotista, niin ovat onnettomia ajotuntumaltaan ja kauheita metelöimään maantienopeudessa. Omat ajot taas tukisivat tuollaisen hyrbidin hankintaa. Tiedä sitten mitä tekis madallettu alusta ajettavuudelle näiden kanssa.

Onnea kuitenkin uudesta kulkineesta, jonkinmoista siviilirohkeutta vaihtaa täysin varusteltu Volvo Tojoon.

Kiitos, oli syynsä tälle.  :)

Informoin kun saan kilometrejä alle.  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #73 : 22.01.2019, 10:33:20 »
Minua kiinnostaa tietää tällaisen ajettavuudesta ja melusta ja tosielämän polttoaineen kulutuksesta. Se kokemus mitä minulla on Tojotista, niin ovat onnettomia ajotuntumaltaan ja kauheita metelöimään maantienopeudessa. Omat ajot taas tukisivat tuollaisen hyrbidin hankintaa. Tiedä sitten mitä tekis madallettu alusta ajettavuudelle näiden kanssa.

Onnea kuitenkin uudesta kulkineesta, jonkinmoista siviilirohkeutta vaihtaa täysin varusteltu Volvo Tojoon.
Lisätään vielä että vajaavetoiseen, kuten itsekin tein :-[
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium 2017
« Vastaus #74 : 22.01.2019, 10:35:40 »
Lisätään vielä että vajaavetoiseen, kuten itsekin tein :-[

Pärjään ilmankin, ennenkin ja tulevaisuudessa.  :)

Ei ollu itselleni kynnys jättää awd pois
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron