Kamuxiin otin yhteyttä ja tiedustelin että mitä autolle tulisi hintaa jos seuraava yksilö siirrettäisiin Suomeen ja ostaisin pois. Pyyntihinta ruotsissa ~19k€ plus 5,5k€ autoveroa tuodessa nyt vähintään.
https://www.kamux.se/cars/Volvo/XC70/EJE306
VINin Kamux toimitti ennakkoon ja pohdin että oliko niin että sinisen tiskiltä sillä voisi hakea täydellisen varustelistan ja huoltohistorian? Olettaen että auto huollettu ruotsissakin merkkiliikkeessä.
Kilometrit ikään nähden varsin maltilliset mikä voi olla hyvä asia tai sitten ei… jos ajettu pelkkää nurkkaa voi egr ja dpf olla aika tukossa. Tuleeko volvoihin enemmän vihkiytyneille mitään sellaista mieleen mikä kannattaisi tarkistaa ja tiedustella? Kaikki vinkit otetaan vastaan, ensimmäinen Volvo haussa.
Siinäpä olisi hyvillä varusteilla oleva malli. Tiloissa ja mielestäni jopa ajettavudeltaan xc70 pesee XC60 mennen tullen.
Tarkasta onko vaihteisto, kulmavaihde, perä, haldex öljyjä vaihdettu. Vuotaako öljynsuodattimen jalka öljyä, välijäähdyttimen ja kaasuläppäkotelon väliset putket onko halkeilleet. (Näkyy jotenkin ilmanputsarin alla), Takatukivarsien etuhelat.
Kallis auto tuo vieläkin on, mutta monet jotka tuollaisen ovat omistaneet ja vaihtaneet esimerkiksi v90:iin, kertovat XC70 laadukkaammaksi.
Minun xc70 D4 vm2014 on nyt ajettu yli 530tkm. Pidän kyllä laatuautona ja tarkoitus on ajaa vielä pitkään. Apulaitteet on uusittu ja booriholkki, haldex pumppu, puhaltimen moottori, jarrulevyt, yms. Webastolle en ole tehnyt mitään, toimii täysin. Sisusta on autossa yhtä hyvässä kunnossa, kuin tuossa kamuxin ilmoituksessa, se kyllä kestää aikaa.