Proturbo  Autodiagnoosi

240 T5

  • 47 Vastauksia
  • 25922 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5
« Vastaus #30 : 25.11.2015, 14:55:14 »
Suoraan vaan. Uusien määräysten mukaan moottorin tehoa saa myös alentaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #31 : 25.11.2015, 14:56:31 »
No se onki sitte helppo homma

Suoraan vaan. Uusien määräysten mukaan moottorin tehoa saa myös alentaa.
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 240 T5
« Vastaus #32 : 25.11.2015, 17:28:53 »
Suoraan vaan. Uusien määräysten mukaan moottorin tehoa saa myös alentaa.

Missä kohtaa sitä rakentelusääntöä tämä lukee?
citikka

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5
« Vastaus #33 : 25.11.2015, 18:11:36 »
Trafin perustelumuistiosta
Kohta 2.1.e
Kumottavan  rakennemuutospäätöksen  sanamuoto  "tehoa  lisääviä muutoksia"  on  muutettu  muotoon  "tehoon  vaikuttavia muutoksia",  jolloin myös tehon pienentäminen on sallittua.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8901
  • Teiden tukko
Vs: 240 T5
« Vastaus #34 : 25.11.2015, 19:09:20 »
Mahtuuko m90 muka suoraan sinne? näyttää tila ainakin nii perkeleen pieneltä  :D

Mahtuu.

Oma esimerkki on vinokoneen kanssa, mutta samat linjaukset pätee myös muiden moottoreiden kanssa. Tilaa ei ole kuin juuri sen verran, että se laatikko mahtuu sinne.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: 240 T5
« Vastaus #35 : 25.11.2015, 22:16:45 »
Trafin perustelumuistiosta
Kohta 2.1.e
Kumottavan  rakennemuutospäätöksen  sanamuoto  "tehoa  lisääviä muutoksia"  on  muutettu  muotoon  "tehoon  vaikuttavia muutoksia",  jolloin myös tehon pienentäminen on sallittua.
Mikäli vaihdettava moottori ei ole valmistajan toimittama
kokonaisuus, tehomittaustodistusta arvioitaessa katsotaan moottorin
tehojen vastaavan vähintään konstruktiossa käytetyllä
sylinterikannella varustetun moottorin alkuperäistä tehoa (mikäli
kyseessä on tuotantomoottorissa käytetty sylinterikansi).

Trafin soveltamisohjeesta.

Vieläkö oot sitä mieltä että onnistuu?
Ja ei ollu tarkoitus aloittaa mitään paskamyrskyä vaan infota ettei tule turhia yllätyksiä jälkikäteen  :)
« Viimeksi muokattu: 25.11.2015, 22:34:44 kirjoittanut jusbe »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 T5
« Vastaus #36 : 25.11.2015, 22:20:31 »
Mikäli vaihdettava moottori ei ole valmistajan toimittama
kokonaisuus, tehomittaustodistusta arvioitaessa katsotaan moottorin
tehojen vastaavan vähintään konstruktiossa käytetyllä
sylinterikannella varustetun moottorin alkuperäistä tehoa (mikäli
kyseessä on tuotantomoottorissa käytetty sylinterikansi).

Trafin soveltamisohjeesta.

Vieläkö oot sitä mieltä että onnistuu?
Vaparikoneestahan tämä on tehty, eikös niin  ::) ???.

Ja jos leimaat ilman ahdinta ensin, niin saat joo sitten ajella sillä vitoskoneisena. Sitten kun haluat ahtimen papereihin niin taas mennään penkkiin ja muutoskatsiin, eikö se nyt menisi kerralla ahdetuksi samalla vaivaa?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: 240 T5
« Vastaus #37 : 25.11.2015, 22:23:59 »
...katsotaan moottorin
tehojen vastaavan vähintään konstruktiossa käytetyllä
sylinterikannella varustetun moottorin alkuperäistä tehoa...
Jos käytetty sylinterikansi onkin vaikka 140hp version...  ::)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 240 T5
« Vastaus #38 : 26.11.2015, 00:14:33 »
Vaparikoneestahan tämä on tehty, eikös niin  ::) ???.

Ja jos leimaat ilman ahdinta ensin, niin saat joo sitten ajella sillä vitoskoneisena. Sitten kun haluat ahtimen papereihin niin taas mennään penkkiin ja muutoskatsiin, eikö se nyt menisi kerralla ahdetuksi samalla vaivaa?

Mietin kanssa ite samaa,että eiköhä se menis samalla vaivalla ahdettuna?,itellä samanlaine projekti työnalla 242 koriin.
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 T5
« Vastaus #39 : 26.11.2015, 00:59:23 »
Luulisin, että paperisotaa on lähes saman verran molemmissa... suoraan vaan ahdetuksi.
Se riippuu usein konttorista voi mennä helposti tai sitten vähän vaikeammin, itse olen asiasta soittanut 3 eri konttoriin ja jokaisella ollut jonkin verran eri vastauksia.

Itsellä on myös samanlainen projekti :D
« Viimeksi muokattu: 26.11.2015, 01:00:57 kirjoittanut visa »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 240 T5
« Vastaus #40 : 26.11.2015, 03:21:02 »
Tuo kansi juttu on kyllä todella tyhmä.

Esim. B230FT "vaihdetulla" vaparin kannella = 165hp -> 115hp  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #41 : 26.11.2015, 19:29:58 »
Nyt on öljypohja haettu hitsauksesta, voipi alkaa sommittelemaan konetta ja suunnittelemaan korvakkeita viikonloppuna.

Pitäis huomenna saada amiksesta laipat imusarjalle ja kaasuläpälle ni saa imusarjanki täyteen iskuun. Pakopuolen teen vasta sitten kun projekti on loppu vaiheilla, kun en viitti ostaa uutta turboa viellä ennen kun kone laulaa

Tässä öljypohjasta kuvaa, aika hyvä sauma tuli, kiitos Jari Soinille Tarvasjoelta, joka oli ainoa joka suostui hitsaamaan öljypohjan (isoja firmoja ei kiinnostanut yhtään)



« Viimeksi muokattu: 26.11.2015, 19:31:49 kirjoittanut volvo_love »
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5
« Vastaus #42 : 26.11.2015, 20:12:07 »
Kannattaa vielä hioa tuo imuputken kiinnityspaikka pois (lähellä etupalkkia). Madalsin myös nuo poikittaiset vahvikevalut alle 5mm korkuisiksi, että tuli hammastangon väliin lisätilaa. Myös suoruus on hyvä tarkistaa kun väliin ei ole tarkoitettu tiivistettä. Voinee laittaa kuitenkin? Omasta vääntyi ja piti ottaa toista milliä pois, vaikka hitsattiin siinä runkolaakeripukissa kiinni.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 240 T5
« Vastaus #43 : 28.11.2015, 10:47:56 »
Trafin perustelumuistiosta
Kohta 2.1.e
Kumottavan  rakennemuutospäätöksen  sanamuoto  "tehoa  lisääviä muutoksia"  on  muutettu  muotoon  "tehoon  vaikuttavia muutoksia",  jolloin myös tehon pienentäminen on sallittua.

Jälkiahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Joten voiko tämän kääntää niin, että vakio moottorin tehoa voidaan alentaa turbolla?
citikka

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 T5
« Vastaus #44 : 28.11.2015, 10:56:02 »
Jälkiahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Joten voiko tämän kääntää niin, että vakio moottorin tehoa voidaan alentaa turbolla?

Voi :) esim. kuri ahtoputkeen

 

KL-varaosat  Race.fi