Autodiagnoosi  Carcom Oy

744Gle turbotus. "CCCP kätyri"

  • 67 Vastauksia
  • 27696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #60 : 23.03.2011, 16:05:04 »
No kummassako on enempi alipainetta, turbon imuputkessa vai ulkoilmaan johtavan suodattimen putkessa?
no toi nyt oli ihan itsestään selvä asia. ajattelin sen kyllä laittaa turbon imuputkeen, mutta ajattelin että ei tee pahaa jos kysäisee muilta miten muut on tehny. täällä saa kyl kysymyksilleen heti hyvinkin halventavia vastauksia  ???
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #61 : 23.03.2011, 19:15:37 »
Mun tarttis alkaa harrastamaan hymiöitä vissiin. Pahoitteluni ankean kuuloisesta vastauksesta.

Eihän se huohotus nyt oikeasti edes tartte mitään alipainetta, mutta kauheemmin ylipainetta ei olisi syytä olla. Siinä mielessä se alkuperänen ratkasu kuulostaa maalaisjärjellä ihan hyvältä, että se liekkilukolta menevä ohut pilli menee imusarjaan, ja terve kone huohottaa tyhmäkäynnillä niin vähän, että kaikki huohotus ja vähän enemmänkin menee siitä ohkosesta pillistä (ainakin omissa vermeissä kierrokset laskee kun paksun huohotusletkun lyttää), ja taas ahdoilla sillä ei ole suurempaa merkitystä vaan se iso huohotus vaan vie hitusen puhastakin ilmaa mennessään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #62 : 04.07.2011, 15:24:26 »
ois edessä volvoon mittava jarruremppa, tuli ostettua Zimmermann/ate jatkuvalla uralla olevat levyt 287mm koossa eteen ja taakse ihan sileät levyt 261mm koossa ja näille kaveriksi ferodo racing palat ja joka satulaan uudet tiivisteet yms.

Eli nyt mulla on teille kysymys jotta osaan varautua viikonloppuun ja remppaan. Elikkä etulevyt on tarkennettu 740 vuosimalleille -90--> levy on päällisin puolin aivan samannäköinen kun tämän hetkiset "vanhan mallin". mutta onko näissä jotain eroa syvyydessä? eli täytyykö vaihtaa uudemman mallin  navat eteen? tietysti nään sen viikonloppuna, mutta jos joku nyt osais infota etukäteen niin saisin hakea sellaiset uudenmallin navat jostain  :)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #63 : 05.07.2011, 11:07:43 »
Erilaisethan ne on jos sulla on ne vanhanmalliset hilut nyt edessä. Vanhassa on laakerikoolit kii levyssä, uudessa on erillinen napa. Hauskaa asiassa on se, että myös tolppa on eri... ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #64 : 05.07.2011, 15:33:14 »
ei noissa oo kooli kiinni levyssä, levy on ihan "oma itsensä" mitä oon tohon pariin kertaan levyt vaihtanu, toi on vuosimallia -88. eli tossa on ihan levy levynä ja ko sen ottaa pois niin paljastuu napa(jossa pinnapultit on kiinni). eli mielestäni laakerikooli ei siis ole levyssä, tai siis EU OLE. onko -88 vuosimallissa jo sitte uudet jarrut?
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #65 : 05.07.2011, 17:03:01 »
ei noissa oo kooli kiinni levyssä, levy on ihan "oma itsensä" mitä oon tohon pariin kertaan levyt vaihtanu, toi on vuosimallia -88. eli tossa on ihan levy levynä ja ko sen ottaa pois niin paljastuu napa(jossa pinnapultit on kiinni). eli mielestäni laakerikooli ei siis ole levyssä, tai siis EU OLE. onko -88 vuosimallissa jo sitte uudet jarrut?

Omassa -88 740Glt:ssä ainakin on jo "uudemman" mallin jarrut eli irtonapa/pakettilaakeri.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #66 : 05.07.2011, 23:03:28 »
Sittenhän se on selkee tolpan osalta, sulla on jo uudempi naparatkasu. Jos halkasijakin täsmää niin satula yms romut pitäs mennä heittämällä uuden levyn kanssa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #67 : 06.07.2011, 08:16:44 »
juu kyllä ne on sitte uudemmat, tuntomerkit täsmää.  :) nää tän hetkiset jarrut tunnen kyllä ko "omat taskuni" mutta en oo ikinä nähny tota toista versioo jarruista, eli ei ollut vertailu kohtaa  ;D kiitos kumminkin vastauksista, lauantaina jos remppais noi jarrut ja ens viikolla vois käydä jarrydynolla kattomassa millaset jarrut tuli tehtyä.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy