Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: tovuori - 24.04.2020, 13:23:13
-
Missä d6 omistajat ovat lastuttaneet autonsa ja mitkä ovat kokemukset ja mahdolliset ongelmat tehonlisäylsen vuoksi. Kuulisin mielelläni missä työ kannattaisi teettää. Onko esim egr ohitus aiheuttanut hidasta lämpenemistä tai vastaavia ongelmia miten vaihdelaatikko on kestänyt jne...
Myös polestar ohjelmoinnin tehneet voisivat jakaa kokemuksia onko 15hv lisäyksestä, väännön lisäyksestä ja kierrosalueiden muuttamisesta ollut hyötyä vertaa kalliiseen hintaan.
-
Tuossa on ihan normaali 2.4d tuplaturbodiesel, vakiona 215hv ja 440Nm. Ohjelmalla saa järkevästi 260hv ja 550Nm. EGR ehdottomasti pois jos aikoo autoa pitää.
Laatikko kestää aivan varmasti 600Nm, yksikään ei ole hajonnut tuon vuoksi ja noita tehnyt kymmeniä. Ohjelma pitää tehdä oikein niin, että myös laatikko tietää oikeat väännöt, tällöin se kestää ja toimii oikein. D6 on tulee kyllä kiva kun sähköpotku lisää menohaluja kivasti.
-
Tuossa on ihan normaali 2.4d tuplaturbodiesel, vakiona 215hv ja 440Nm. Ohjelmalla saa järkevästi 260hv ja 550Nm. EGR ehdottomasti pois jos aikoo autoa pitää.
Laatikko kestää aivan varmasti 600Nm, yksikään ei ole hajonnut tuon vuoksi ja noita tehnyt kymmeniä. Ohjelma pitää tehdä oikein niin, että myös laatikko tietää oikeat väännöt, tällöin se kestää ja toimii oikein. D6 on tulee kyllä kiva kun sähköpotku lisää menohaluja kivasti.
Mites tuo egr poisto vaikuttaa polttoaine kulutukseen lisäkämmittimen osalta ja alkaako sähköä mennä enemmän jos sähkövastuskin useammin päällä.
-
Mites tuo egr poisto vaikuttaa polttoaine kulutukseen lisäkämmittimen osalta ja alkaako sähköä mennä enemmän jos sähkövastuskin useammin päällä.
Ei se noin isossa moottorissa vaikuta juurikaan. Kustannuksia jos mietit niin kallimmaksi se tulee jos annat sen olla käytössä. Kulutukseen poisto ei juuri vaikuta, aavistuksen voi sen vuoksi tippua.
-
Etuvedossa laatikko ei joudu niin kovalle rasitukselle koska eturenkaiden pito on aika hyvä sulake.
-
Missä d6 omistajat ovat lastuttaneet autonsa ja mitkä ovat kokemukset ja mahdolliset ongelmat tehonlisäylsen vuoksi. Kuulisin mielelläni missä työ kannattaisi teettää. Onko esim egr ohitus aiheuttanut hidasta lämpenemistä tai vastaavia ongelmia miten vaihdelaatikko on kestänyt jne...
Myös polestar ohjelmoinnin tehneet voisivat jakaa kokemuksia onko 15hv lisäyksestä, väännön lisäyksestä ja kierrosalueiden muuttamisesta ollut hyötyä vertaa kalliiseen hintaan.
Omassa tuo Polestar-optimointi, ja kyllä se selkeästi parantaa kaasuvastetta, ja tekee laatikosta dynaamisemman kiihdytyksissä. PS-optimointi on myös ainoa, jossa Volvon virhevastuu/takuu säilyy, jos jokin paikka hajoaa, toisin kuin kolmannen toimittajien optimoinneissa. Hinta on tosiaan suolainen, ja jos kyseessä vanhempi, tai paljon ajettu yksilö, kannattanee suoraan hankkia samaan hintaan EGR-deaktivointi, DPF-tyhjennys, ja Stage1 joltain toiselta toimittajalta, esim. Erikoismoottori tms. luotettava tekijä.
-
Nostetaas vähän vanhaa aihetta. Onkos kellään vielä kokemuksia D6:n softauksesta ja sen vaikutuksesta kulkuun? Kovia lupauksia tuohon ainakin annetaan, mm. BSR 288->346hp, vääntöihin +96 neukkua. Ricalla stage 2 vastaavat. Tuommoisen tehon luulis jo tuntuvan persdynossakin. Vois ihan testiksi tuon toisen softata ja seurata miten kulutus, kulku ym. poikkeavat toisistaan. Saman ikäiset ja melkein identtiset kilsat.
-
Laitoin Vdashilla stage2 juuri.. kyllä luonne muuttui merkittävästi.. on herkempi reagoimaan,vääntöä reilusti lisää pienil kierroksil, vaihdot joutusampia. Persdynol mitattuna tuntuu ihan eri autolta ELK
-
Laitoin Vdashilla stage2 juuri.. kyllä luonne muuttui merkittävästi.. on herkempi reagoimaan,vääntöä reilusti lisää pienil kierroksil, vaihdot joutusampia. Persdynol mitattuna tuntuu ihan eri autolta ELK
Mitä ne lupaa tuolle Vdashille? Itsellä ei kyllä riitä seikkailumieltä DIY softaamiseen, taidan suosiolla antaa sen homman jollekin jolla on tarvittavat vehkeet ja osaaminen
-
235kw, mut käytännössä samaa mitä ricat "lupaa".. eron huomaa kyllä.