Ateho  Elekma

Lastutuksen haitat

  • 43 Vastauksia
  • 56654 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Lastutuksen haitat
« : 21.11.2012, 17:52:33 »
Hei,

nyt sitten voisi lastutuskuumetta laskea, kertomalla miksi autoa ei kannata lastuttaa.

auto xc60 2,4D aut awd -09 (ajettu 90tkm)
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

hevonen

  • Vieras
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #1 : 21.11.2012, 17:53:54 »
Hei,

nyt sitten voisi lastutuskuumetta laskea, kertomalla miksi autoa ei kannata lastuttaa.

auto xc60 2,4D aut awd -09 (ajettu 90tkm)
Laatikon kesto jos ohjelmointi tehdään hölmösti. (ei rajoiteta alavääntöä tarpeeksi).

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #2 : 21.11.2012, 17:54:59 »
Tuonhan saat ihan Polestar:n lastun jolloin takuut ja muut säilyy?

http://www.polestar.se/fi/mallit/xc60-24d-fwd-automatic-2010/
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #3 : 21.11.2012, 17:59:28 »
Tuonhan saat ihan Polestar:n lastun jolloin takuut ja muut säilyy?

http://www.polestar.se/fi/mallit/xc60-24d-fwd-automatic-2010/
Polerstarin softa oli etuvetoon tarkoitettu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #4 : 21.11.2012, 18:24:51 »
Lastutuksen suurinpia haittoja on mahdollisesti laskeva polttoaineen kulutus, sekä voiman tunne kaasupohjassa ajettaessa voi houkutella kiihdyttelyyn  :-\
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #5 : 21.11.2012, 19:55:29 »
Lastutuksen suurinpia haittoja on mahdollisesti laskeva polttoaineen kulutus, sekä voiman tunne kaasupohjassa ajettaessa voi houkutella kiihdyttelyyn  :-\

Toki kannattaa muistaa puulaakifirmojen/tusinalastujen suhteen myös päästöjen nousu, rasitus turbolle, vaihdelaatikolle ynnä muille osille. Eikä tuo polttoaineen kulutukseenkaan lasku aina ole itsestäänselvyys  ;)

Eli summasummarum ei kannata mennä siihen halvimpaa firmaan, vaan tunnettuun ja hyvämaineisiin yritykseen jolla on kokemusta mielellään useammasta saman merkkisen auton lastutuksesta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #6 : 21.11.2012, 20:19:07 »
Toki kannattaa muistaa puulaakifirmojen/tusinalastujen suhteen myös päästöjen nousu, rasitus turbolle, vaihdelaatikolle ynnä muille osille. Eikä tuo polttoaineen kulutukseenkaan lasku aina ole itsestäänselvyys  ;)

Eli summasummarum ei kannata mennä siihen halvimpaa firmaan, vaan tunnettuun ja hyvämaineisiin yritykseen jolla on kokemusta mielellään useammasta saman merkkisen auton lastutuksesta.
Joo tottakai nuo on mahdollisia haittoja. Autostahan voi osia porsia vakionakin, mutta maltillisella softauksella ei varmaan todennäköisyys nouse hirveästi. Kuitenkin Polestarillakin väännöt nousee sinne 460Nm joten varmaan alle 500Nm ei hirveästi ylirasitu paikat. Siis jos on muuten hyvin tehty softa. Lisäksi itse samalla poistaisin sen turhakkeen nimeltä hiukkassuodatin. Sen poisto varmasti laskee kulutusta vaikka jättää auton muuten vakioksi. Mutta joo itse suosisin tunnettuja softaajia. En välttämättä sitä halvinta softaa ebaysta tilaisi :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #7 : 22.11.2012, 07:45:31 »
Powerflash Oulusta tulee saamaan uuden asiakkaan, kun kerran täältä ei tunnu löytyvän kuumeeseen lääkettä.

vajaa 600e se maksaa, mutta halvallahan ei saa hyvää ja kalliilla on hyvä kusettaa.
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #8 : 22.11.2012, 10:41:56 »
Vielä jos vähä selaat foorumia niin powerflash saa aikalailla yksinomaan kehuja. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #9 : 22.11.2012, 17:51:41 »
Kiitos HenkkaR1, tämä se vasta kuumetta laskee  :P
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #10 : 22.11.2012, 22:22:15 »
Powerflash Oulusta tulee saamaan uuden asiakkaan, kun kerran täältä ei tunnu löytyvän kuumeeseen lääkettä.

vajaa 600e se maksaa, mutta halvallahan ei saa hyvää ja kalliilla on hyvä kusettaa.

Meilläkin on Oulussa jälleenmyyjä ja pääset vielä Powerflash:iä noin 100€ halvemmalla ja aivan varmasti olet tyytyväinen sen jälkeen!! Meillä on vielä se etu, että me ohjelmoidaan myös vaihteisto uusille tehoille sopivaksi eli vaihteiden vaihdot muuttuvat pehmeämmiksi ja hieman nopeutuvat! Myös toiveet otetaan huomioon jos ne ovat vähänkään järkeviä ja eivät vaikuta mm tekniikan kestoon.
www.nanitech.fi
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #11 : 23.11.2012, 13:58:00 »
Hei,
kiitos mainoksesta, mutta Teidän nettisivut ei tunnista XC60 dieseleitä ollenkaan.
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #12 : 23.11.2012, 18:02:25 »
Hei,
kiitos mainoksesta, mutta Teidän nettisivut ei tunnista XC60 dieseleitä ollenkaan.

Ei juu tunnista muitakaan uudempia autoja vaikka ne pystytään tekemään, päivittäjä on niin saamaton :) mutta tosiaan pystytään kyllä tekemään autosi!!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #13 : 24.11.2012, 11:21:08 »
Noin vähän ajetussa autossa tuskin tarvitsee pelätä mekaanisia ongemia, kunhan valitset omaan mieleesi olevan laatuohjelman. Ebay-ohjelmia en kovin helpolla omaani laittaisi.

Ohjelmien laatuun liittyy monia piirteitä ja suutinkartalla huijaaminen on vältettävää. Ohjelma rajoittaa syötön tietylle maksimitasolle, jonka pitäisi toteutua täyskaasulla kiihdyttäessä. Laadukas ohjelma näyttää todelliset syöttömäärät, kun ajetaan testerin kanssa autolla ja tarkkaillaan maksimisyöttön määrää livedatasta.

Suutinkarttahuijaus taas näyttää lukemat väärin, jolloin auton toiminnassa voi ilmetä kummallisuuksia. Hyvin usein ongelmat ovat poistuneet softan toimittajaa vaihtamalla, josta meilläkin on kokemuksia. Ihmisethän näitä ohjelmamuutoksia tekee.

Voin suositella kotimaisia osaajia, joita alkaa olla jo hyvä joukko. Toki jokaisella on omat vahvuutensa ja siinä mieipidekysely on paikallaan täällä foorumilla, sekä keskustella ohjelman toimittajan kanssa, näistä saa parhaimman suunnan päätöksentekoon.  :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #14 : 24.11.2012, 15:51:08 »
Toki jokaisella on omat vahvuutensa ja siinä mieipidekysely on paikallaan täällä foorumilla!

eikös tästä laiteta mielipidekysely käyntiin. (eikä sitten mitään kettuiluja toisille tai arvostella toisten mielipidettä, jokaisellahan saa olla omansa. Eikö vain?)

(Tosiaan nyt kiinnostaa Powerflash:n laittama softa vs Optimoi autosi softa, mutta antakaa nyt mielipide toisistakin niin palvelee myös muita)
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy