Futurez  Kulkukoira

Lastutuksen haitat

  • 43 Vastauksia
  • 56656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #15 : 24.11.2012, 16:50:47 »
Jos en ihan väärin ymmärrä, niin noiden sivujen perusteella Powerflash jälleenmyy Turbotecin tekemiä softia (www.turbotec.com), joista on hyviä kokemuksia. Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta tältä vahvasti näyttää.

Itsellä oli V50 T5:ssä Samppasportin laittama Turbotecin softa, joka oli aivan loistava. Nyt on joulukuussa saapumassa uusi V60 D4 AWD Aut, joka muutaman kuukauden sisäänajon jälkeen saa saman firman softat sisään, kunhan auto on todettu todettu toimivaksi yksilöksi. Suosittelen omien kokemusten pohjalta. Toki vastuu on aina jokaisella itsellään  :)
V60 T8 Inscription

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #16 : 25.11.2012, 09:45:23 »
Powerflash ja Turbotec ovat tosiaan yhteistyössä.

Itsellä on Mersufoorumilla paljon (positiivista) mainetta niittäneen kajaanilaisen tmi: Kari Tuikkalan tekemä custom-softa.

Medusa-motorsports / Deran softat olleet myös erittäin toimivia.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #17 : 26.11.2012, 04:26:44 »
Toki jokaisella on omat vahvuutensa ja siinä mieipidekysely on paikallaan täällä foorumilla!

eikös tästä laiteta mielipidekysely käyntiin. (eikä sitten mitään kettuiluja toisille tai arvostella toisten mielipidettä, jokaisellahan saa olla omansa. Eikö vain?)

(Tosiaan nyt kiinnostaa Powerflash:n laittama softa vs Optimoi autosi softa, mutta antakaa nyt mielipide toisistakin niin palvelee myös muita)

Nyt olen väärä henkilö kommentoimaan, mutta palautetta mitä me ollaan saatu on meidän puolella. Voimaa on laaja-alaisemmin ja enemmän sekä pystytään tekemään autoja mitä muut ei pysty.

Itsellä ollut kahdessa Bemarissa Karalan softa ja on se silloin ollut hyvä kun en muita ollut kokeillut, mutta nyt samanlaisiin olen softia laittanut niin yö ja päivä!!

Meillä on edelleen 100% tyytyväisyystakuu, joten meillä se riski on ja edellyttää meitä tekemään hyvät softat.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #18 : 26.11.2012, 07:03:40 »
Nyt kaivataan kovaa faktaa, jos aletaan kaivamaan maata toisen jalkojen alta. En minäkään mollaa sinun myymiäsi Sedoxin softia.

Mitenköhän volvotdi suhtautuisit jos alkaisin haukkumaan perusteetta sinun myymiäsi softia? Olen itse korjannut monia lastutuksia Tuikun tekemillä softilla.

Niin ja mitenköhän nolosti keskustelu päättyi yhdessä lastutus aiheessa Mersiroorumilla? Siinä toistuu tämä sama kyseenalainen markkinointitapa, joka sinulla on.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #19 : 26.11.2012, 08:12:51 »
Edellämainituista ongelmista en tunnista kyllä Tuikun työn jälkeä, kun yleensä ollut kymmenissä autoissa päinvastoin.

Noh tässä me kinastelemme asiasta, joten ehdotan seuraavaa:

Tehdään puolueeton testi softan laadusta / paremmuudesta tuohon minun autoon ja "korjataan" nykyinen ohjelma, kun on paljon parempaa tarjolla.

Lähetän sinulle vakio-ohjelman (Volvo V70 D5 vm.2001 manuaali) ja customoikaa se seuraaville osille / spekseille:

- GT22/23 hybridiahdin
- D5 7-reikäiset suuttimet
- EGR-pois
- 3bar MAP:lle muokattuna
- Ahdot 1,7bar
- Ilman savutusta
- Ei suutinkarttahuijausta
- Maltilliset pakopaineet

Tuonhan pitäisi onnistua, kun Tuikkukin sen etänä saa tehtyä.

Penkitetään nykyisellä ohjelmalla ja sitten teidän Sedox-softalla, videoidaan ja laitetaan tulokset näytille.

Minä maksan penkityksen Kemin Lappialla ja sinä softan. Teillähän on myös edustaja Oulussa, joka voisi tulla todistamaan penkitystä.

Miten on, joko lyödään lukkoon?  ::)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #20 : 26.11.2012, 08:34:54 »
Nyt peli seis kinastelusta. Se joka haukkuu toisen tuotetta menettää jatkossa oman yhteistyökumppanuutensa määrittelemättömäksi ajaksi.

jp_olli on nyt laittanut haasteen pöytään ja toivotaan, että volvotdi siihen vastaa - pointsit tästä jp:lle
« Viimeksi muokattu: 26.11.2012, 08:37:15 kirjoittanut JuHaU »

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #21 : 26.11.2012, 09:04:55 »
Uskon kyllä, että Sedoxilla on kokemusta.

Tavoittelen aina kuitenkin parempaa ja olisi ollut mielenkiintoista verrata teho- ja vääntöalueita, sekä maantieajossa käyttömukavuutta. Siinä ohella olisi selvinnyt varmasti paljon muutakin, kuten saisimme jossittelut minimoitua, kun olisi lappua laittaa pöytään. Olisihan tällä myös selkeää mainosarvoa.

Tarjous pitää niin kauan, kun haaste on suoritettu. :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #22 : 26.11.2012, 17:09:33 »
Tähän toisten softien dissaukseen olen törmännyt jo monessa muussakin topicissa täällä ja nimenomaan Volvotdi:n osalta. Olen muistaakseni huomauttanut tällä harmaalla alueella liikkumisesta, koska itse kuulun siihen vähemmistöön joka ei välttämättä usko kaikkea netistä luettua ja siksi omat autot on aina mitattu ennen ja jälkeen muutoksien.
Eli nythän olisi tilaisuus näyttää oma osaaminen, kun haaste on vireillä ja asiakas on luvannut kustantaa penkityksen.
Tekee hyvän, niin varmasti on positiivista vaikutusta markkinointiin.
Jokainen tottakai mainostaa omaa tuotettaan, mutta olen aiemminkin todennut että ilman näyttöjä ja faktoja toisen mollaaminen keskustelupalstoilla ei välttämättä ole se paras / kauas kantoisin markkinointitapa.
Elikkäs leidis ja gentlemenit, turhaan tätä jeesustellaan: Auto rullille-> boksi irti-> softa sisään-> auto rullille.
Utelias Volvo-Kansa odottaa käppyröitä ja kokemuksia.  :hello:

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #23 : 26.11.2012, 17:55:20 »
Aamen!

Nuo lastutukset on, niin veteen piirretty viiva persedynolla, jonka vuoksi toimin Ipijee:n kertomalla tavalla, että auto penkitetään ennen ja jälkeen. Myös polttoaineseuranta on autosta ennen ja jälkeen. Näin pystyn oikeasti kertomaan kannattiko lastutus. Nyt kun haaste on heitetty, niin joko tarttuu siihen tai häipyy hiljaa takavasemmalle.

Tähän toisten softien dissaukseen olen törmännyt jo monessa muussakin topicissa täällä ja nimenomaan Volvotdi:n osalta. Olen muistaakseni huomauttanut tällä harmaalla alueella liikkumisesta, koska itse kuulun siihen vähemmistöön joka ei välttämättä usko kaikkea netistä luettua ja siksi omat autot on aina mitattu ennen ja jälkeen muutoksien.
Eli nythän olisi tilaisuus näyttää oma osaaminen, kun haaste on vireillä ja asiakas on luvannut kustantaa penkityksen.
Tekee hyvän, niin varmasti on positiivista vaikutusta markkinointiin.
Jokainen tottakai mainostaa omaa tuotettaan, mutta olen aiemminkin todennut että ilman näyttöjä ja faktoja toisen mollaaminen keskustelupalstoilla ei välttämättä ole se paras / kauas kantoisin markkinointitapa.
Elikkäs leidis ja gentlemenit, turhaan tätä jeesustellaan: Auto rullille-> boksi irti-> softa sisään-> auto rullille.
Utelias Volvo-Kansa odottaa käppyröitä ja kokemuksia.  :hello:
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #24 : 28.11.2012, 04:24:46 »
Poistin aiemmat kommenttini, koska kyllä ne oikeasti olivat aikas tökeröitä kun näin jälkikäteen aattelee, joten pyydän anteeksi asianosaisilta!

Mutta ihan kiinnostuksenkin vuoksi voisi penkitellä eri softilla siis niillä mitä on saatavilla, saisi tosiaan jotain faktaa persdynon rinnalle. Me käydään penkittämässä yleensä kilpailijan penkissä, jotta ei tule kotiinveto mahdollisuusepäilyjä eikä kiusauksia.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Volvo AdBlue

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #25 : 28.11.2012, 13:59:19 »
Näin asiakkaan suunnasta luettuani esimerkiksi tämän viestiketjun sisältöä tulee mielenkiintoisia ajatuksia.  Olen tottunut saamaan asiallista  palvelua kun olen asioinut kaluston kanssa ohjelmointi firmassa.    Meillä on  ajettu muutama miljoona km ohjelmoiduilla autoilla.
Olemme aina perustaneet  liiketoiminnan sille pohjalle että  halvalla kalustolla emme pysy mukana kilpailussa. Alihankkijoilta  odotamme korkelaatuista osaamista myös .  Näillä toiminta-ajatuksilla olen huomaavinani että  ohjelmointi/optimointi markkinoille ilmaantuu uusia        " yrittäjiä "    ja paineet on kovat saada asiakkaita. Sen myötä huolestuttava piirre asiakkaana on halpojen ohjelmien  kopioitten halpamyynti .  Olemme tottuneet että  halvalla ei saa hyvää.
Onkohan maailma muuttunut hetkessä , en tiedä !   Joskus asiakas  saattaa ymmärtää  enemmän kuin uskoisikaan, ainakin sen taskussa on se kukkaro.    Osaava yrittäjä on palkkansa ansainnut 
Moottoriohjelmoinnit  kaikkiin ajoneuvoihin  Tehonmittaukset 4-WD  ja  2-WD autot 50 kW- 300 kW   Traktorit  50 kW - 400 kW
Tule oman virittäjäsi kanssa niin mitataan dynossa

Lerppu86

  • Vieras
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #26 : 07.02.2013, 12:16:54 »
Itsellä 1,6D volle ja pieni piristys lastun merkeissä kiinnostaa edelleen. Törmäsin tällaiseen tekstiin

"There are several common failures on this engine, one being premature turbocharger failure due to oil starvation. This was a manufacturing defect caused by materials used in the cylinder head casting process remaining in the engine and later coming loose and blocking the oil ways. The other common fault is the DPF filter (or FAP on the HDi) which can wear out and require replacement. Fortunetely compared to some engines, this is relatively cheap to replace."

Kokemuksia tai mietteitä tästä?
« Viimeksi muokattu: 07.02.2013, 13:05:02 kirjoittanut Lerppu86 »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #27 : 07.02.2013, 13:38:16 »
Itsellä 1,6D volle ja pieni piristys lastun merkeissä kiinnostaa edelleen. Törmäsin tällaiseen tekstiin

"There are several common failures on this engine, one being premature turbocharger failure due to oil starvation. This was a manufacturing defect caused by materials used in the cylinder head casting process remaining in the engine and later coming loose and blocking the oil ways. The other common fault is the DPF filter (or FAP on the HDi) which can wear out and require replacement. Fortunetely compared to some engines, this is relatively cheap to replace."

Kokemuksia tai mietteitä tästä?

Kokemuksia on muutama hajonneista 1.6D turboista ! Autot ovat ajettu noin 200tkm ja kumpaankin vaihdettu uusi turbo rikkinäisen tilalle ja viikon päästä porsinut uusi turbo uudelleen. Syyksi kummassakin tapauksessa on ollut tukkeentunut öljysihti öljypohjassa. Eli sihti tukkeutuu ja öljynkierto turbolle häiriintyy ja saa näin siitä hetkessä entisen. Sihdin kun uusii tai jopa putsaa niin toimii varmasti sen toisen 200tkm, mutta vaatii öljypohjan irroittamisen. Mutta syy miksi sihti tukkeutuu johtuu ilmeisesti tukkeutuvasta dpf:stä ja sen aiheuttamasta kasvaneista paineesta jo sylintereissä. Kyseistä moottoria on Mazdassa, Volvossa, Citroenissä, Peugeotissa sekä Fordissa ja kaikissa näissä on samaa ongelmaa vaikka on muuten hyvinkin kestävä moottori!!

Tukkeutunut dpf on järkevää poistaa kokonaan, koska uusi maksaa huomattavasti enemmän ja ongelmia on varmasti taas edessä vs. kun dpf/fap poistetaan fyysisesti (tyhjennetään sisukset) ja ohjelmasta poistetaan dpf:ään liittyvät parametrit, jolloin matka ei katkea enää koskaan tukkeutuneesta dpf:stä johtuen! Myös muita etuja on dpf:n poistosta, sillä mahdollinen turbon voiteluongelma poistunee, tehot kasvavat ja kulutus pienenee.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #28 : 07.02.2013, 13:45:37 »
PSA moottoreissa osa kannen öljykanavista liettyy umpeen tai liian ahtaiksi ja tämä aiheuttaa moottorille ennenaikaisen kuoleman,tai aiheuttaa öljynkiertohäiriöitä, näitä on tullut vastaan jo useita. Tyypillisin paikka taitaa olla nokka-akseleita yhdistävän ketjun hydr./automaattikiristin jonka voitelu on pettänyt. Löysät ketjut on kahlannu ylemmästä kopankannesta itsensä läpi, (ennen kuin nokkien ajoitus on päässyt muuttumaan).
Öljyvaihtojen tihentäminen ja ajoittain ns. huuhtelupesu vois olla toimiva apu noihin. Ei mielestäni kuitenkaan estä virittämästä.

Edit:
Omalle kohdalle ei sattunut tukkeutuneita öljysihtejä, va kaikissa on ollut täysin puhdas sihti.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2013, 13:47:49 kirjoittanut j_tapio »

Lerppu86

  • Vieras
Vs: Lastutuksen haitat
« Vastaus #29 : 07.02.2013, 17:48:48 »
Kiitoksia jälleen asiallisista ja hyvistä vastauksista.

Tuo auton optimointi auton karttoja muuttamalla varmasti on paras vaihtoehto auton piristämiseen. Kuitenkin tahtoisin mielenkiinnosta kysyä miksi noita ulkoisia bokseja hyljeksitään.

Noita laatikoita on varmasti todella huonoja tai sitten sellaisia jotka jotenkin menettelee. Käsittääkseni noilla suurimmaksi osaksi nostetaan ruiskutuspainetta jolloin rasitus kohdistuu eniten pumppuun ja suuttimiin kun keittoa työnnetään reilusti enemmän kuin normaalisti. Paremmissa bokseissa saa ilmeisesti myös turbolta tulevan paineanturin kytkenttyä poksiin jolloin turbokin ymmärtää nostaa hieman ahtojaan jolloin palaminen tapahtuu tehokkaammin.

Tämä boksi asia tuli vain mieleen tästä mallista.
http://www.bluesparkautomotive.com/bluespark_pro

Älkää tuomitko, olen täysi noviisi joten jos meni pahasti lähimpään puroon niin saa sivistää   :D

Nuo ulkoiset lastut ja ECUn uudelleen ohjelmointien tulokset ovat kuitenkin melko lähellä toisiaan. Onko suoraa näyttöä siitä että ulkoinen boksi särkee moottorin koska kuulemani perusteella kumpikaan menetelmä ei autoa ole särkenyt.

Oma kärry on ajettu ~65t joten paljoa auto ei tietä ole ehtinyt vielä nielemään. Viime viikolla autoon vaihdettiin kaasuläppä takuuseen. Vanha syystä tai kolmannesta jumi ja sytytti moottorin merkkivalon.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy