Kulkukoira  Proturbo

XC60 2.4D optimointi kokemus

  • 26 Vastauksia
  • 25445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #15 : 10.02.2013, 21:11:07 »
Ilmeisestin näissä uusimmissa on säädetty luistonestoo herkemmälle?
Vanhatavia no Vollen laatikot tosiaan on, mutta kyllä tuo laatikkokin tuolla ohjelmoinnilla muuttui huomattavastin parempaan suuntaan!
Eikös tuohon V60 saa sitä Poweshift vaihteistoakin, vai oliko siinä jotain vääntörajoituksia?
On tossa manulaatikkoisessakin vääntöjä rajattu 1 ja 2 vaihteiila. Se on kyllä totta että aut.maat.laatikon luonne muuttuu täysin erilaiseksi softauksen jälkeen. Tulee nopeampi/terävämpi ja ei luista niin paljoa enää.
Moni on kyllä pettynyt tuohon uuden d5:en suorituskykyyn. Niinkuin itsekkin :-\ no seuraava kiesi on 3 litranen audin uusi kiisseli nelikkona. Siinä on hyvät viripotentiaalit. Volvosta en muuten haluaisi luopua, on muuten niin hyvä auto, mutta jos tehoa ei saada taiottua tarpeeksi niin vaihtoon lähtee.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #16 : 11.02.2013, 06:52:05 »
Upee auto on tuollainen Audi, mutta taitaa siinä hintakin varusteineen olla jonkin verran kalliimpi, kuin Vollella?
Se on totta, että näissä ns premium autoissa Volvo on kyllä tehojensa puolesta altavastaaja.
Harva tosin edes tarvitsee tuollaisia tehojakaan oikeastaan missään tilanteessa mitä lastutetusta Vollesta lähtee.
Varsinkaan meidän 80km/h rajoituksilla ja keleissä ::)
Eikös tuollaista Audia kannattaisi katsoa jo bensana, vai tuleeko km sen verran enemmän?
Itse en niinkään suorituskyvyn takia noita Vollejani ole lastuttanut, kun kyllä niillä tuolla liikenteen mukana pärjää vallan mainiostin ja huiputkaan ei vielä ole tullut vastaan edes lastutettuna ;D
Toiveena ollut, että kulutus putoaa ja tämän XC60 kanssa toiveena oli lisäksi tuon automaattilaatikon parempi toimivuus ja siinä kyllä onnistuttiin!
Kiitos siitä Optimoinnin Juha-Pekalle :pomo:

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #17 : 11.02.2013, 07:40:50 »
Xc60 on automaatti ja minulla ei laatikon softaan koskettu ollenkaan, mutta siitä huolimatta vaihdot muuttuivat miellyttävimmiksi.
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #18 : 11.02.2013, 07:58:09 »
Laatikon toimintaan voidaan vaikuttaa myös moottorinohjaimen softan kautta, eli ei välttämättä tarvitse toista softaa ajaa vaihteiston ohjaimelle.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #19 : 11.02.2013, 17:03:02 »
Nyt on ohjelmoinnin jälkeen ajettu 225km keskinopeus 65km/h ja ajotietokone näyttää kulutukseksi 6,8l/100km :)
Noin 25km taajamaa(liikennevaloja) 30km "lähiötä" 40-50km vauhdilla ja loput maantieajoa!
Kylmäkäynnistyksiä kyseiselle syklille tuli 2(esilämmitys oli) ja lisäksi 5 käynistystä lämpöisenä.
Vaihteisto toimii kuin unelma tuon ohjelmoinnin jälkeen ja maantiellä vakkari päällä 89km/h kierrokset n1600rpm, niin yhtään mäkeä ei tullut, missä vaihteisto olisi alkanut seilaamaan ja vaihtelemaan pienemmälle!!
Tuonne Hämeenkyröön päin ajeltiin, niin siinä tulee muutama kohtuu jyrkkäkin mäki vastaan ja auto veti ne todella hienostin ylös vaihteita vaihtamatta ;)
Ensi viikolla pitää katsoa tuo työmatka ns referenssimittauksena, vaikka onkin vain 25km matka minkä mittasin vakiona!
Eli vakiona meni 8,1litraa keskinopeuden ollessa 64km/h ja matka 25km.
Nyt meni samainen matka 65km/h keskin. 7,9litraan ja sää suurinpiirtein sama, kuin perjantaina (tänään suojakeliä)
Joten kai siitä voi päätellä, että viritys on onnistunut, kun kulutus ei noussut :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #20 : 11.02.2013, 18:26:16 »
Upee auto on tuollainen Audi, mutta taitaa siinä hintakin varusteineen olla jonkin verran kalliimpi, kuin Vollella?
Se on totta, että näissä ns premium autoissa Volvo on kyllä tehojensa puolesta altavastaaja.
Harva tosin edes tarvitsee tuollaisia tehojakaan oikeastaan missään tilanteessa mitä lastutetusta Vollesta lähtee.
Varsinkaan meidän 80km/h rajoituksilla ja keleissä ::)
Eikös tuollaista Audia kannattaisi katsoa jo bensana, vai tuleeko km sen verran enemmän?
Itse en niinkään suorituskyvyn takia noita Vollejani ole lastuttanut, kun kyllä niillä tuolla liikenteen mukana pärjää vallan mainiostin ja huiputkaan ei vielä ole tullut vastaan edes lastutettuna ;D
Toiveena ollut, että kulutus putoaa ja tämän XC60 kanssa toiveena oli lisäksi tuon automaattilaatikon parempi toimivuus ja siinä kyllä onnistuttiin!
Kiitos siitä Optimoinnin Juha-Pekalle :pomo:


Tykkään kiisseleistä juurikin niiden vääntöjen takia. Kilometrejäkin tulee n.45tkm vudessa, ja nafta ei maksa mulle missään muodossa mitään ;)
Tietääkseni se moottorinohjausjärjestelmä  ei tarvitse välttämättä mtn päivitystä, koska sitä kautta kulkee bittiä myös laatikolle. Esim.lisääntynyt vääntö ja teho saavat laatikon reagoimaan fiksummin.

Olen itsekkin toiminut jonkin aikaa softahommissa pari vuotta sitten, ja sattui vaan isännän kanssa olemaan juttua tuosta laatikkohommasta.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2013, 18:27:53 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #21 : 11.02.2013, 20:19:27 »
Tykkään kiisseleistä juurikin niiden vääntöjen takia. Kilometrejäkin tulee n.45tkm vudessa, ja nafta ei maksa mulle missään muodossa mitään ;)
Tietääkseni se moottorinohjausjärjestelmä  ei tarvitse välttämättä mtn päivitystä, koska sitä kautta kulkee bittiä myös laatikolle. Esim.lisääntynyt vääntö ja teho saavat laatikon reagoimaan fiksummin.

Olen itsekkin toiminut jonkin aikaa softahommissa pari vuotta sitten, ja sattui vaan isännän kanssa olemaan juttua tuosta laatikkohommasta.
Sama kanssa itellä, että vääntävä kone on mukavampi, kuin kierros!
Toiseen ei tuu, kuin noin 10-12tkm ja toiseen 20tkm, mutta Vollen bensakoneet vie kumminkin enemmän, niin näilläkin km tullee dieselverosta huolimatta samoihin hintoihin noi km 8)
Saako kysyä, että oletko jäänyt "jalkoihin" tuon V60 kanssa, vai mihin tarkoitukseen esim tarvit enemmän, kuin 470nm vääntöä  ;)
Käsittääkseni ohitustilanteessa taitaa tuollainen V60 lastutettuna kelata aikas helpostin sellaiset lukemat tauluun, että väärässä paikassa voipi olla kortti kauankin lepäämässä ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #22 : 11.02.2013, 20:46:13 »
Sama kanssa itellä, että vääntävä kone on mukavampi, kuin kierros!
Toiseen ei tuu, kuin noin 10-12tkm ja toiseen 20tkm, mutta Vollen bensakoneet vie kumminkin enemmän, niin näilläkin km tullee dieselverosta huolimatta samoihin hintoihin noi km 8)
Saako kysyä, että oletko jäänyt "jalkoihin" tuon V60 kanssa, vai mihin tarkoitukseen esim tarvit enemmän, kuin 470nm vääntöä  ;)
Käsittääkseni ohitustilanteessa taitaa tuollainen V60 lastutettuna kelata aikas helpostin sellaiset lukemat tauluun, että väärässä paikassa voipi olla kortti kauankin lepäämässä ::)
Kyl välillä tuntuu että on kaikkien jaloissa. Motarillekkin kun kiihdyttää niin nelonen pitää olla silmässä. Kulkee vasta sitten kun kierroksia on kunnolla.
Ja ikinä ei tehoa ole liikaa. Toiset tykkää, toiset ei taas tarttee. Itse tykkään vaikka en mikään pojankloppi enää olekkaan.
Mutta onhan se kiva että reservissä löytyy vaikkei sitä tule kuin aniharvoin käytettyä. Tai sitten tossa pollen softassa on bugi tai jossain muualla häikkää. Turbot on ok, ne katoin ite läpi. Katellaan nyt...
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #23 : 11.02.2013, 20:53:35 »
Kyl välillä tuntuu että on kaikkien jaloissa. Motarillekkin kun kiihdyttää niin nelonen pitää olla silmässä. Kulkee vasta sitten kun kierroksia on kunnolla.
Ja ikinä ei tehoa ole liikaa. Toiset tykkää, toiset ei taas tarttee. Itse tykkään vaikka en mikään pojankloppi enää olekkaan.
Mutta onhan se kiva että reservissä löytyy vaikkei sitä tule kuin aniharvoin käytettyä. Tai sitten tossa pollen softassa on bugi tai jossain muualla häikkää. Turbot on ok, ne katoin ite läpi. Katellaan nyt...

Yritä nyt malttaa vielä vähän aikaa niin eiköhän tuohon saada muutos  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #24 : 12.02.2013, 06:57:16 »
Yritä nyt malttaa vielä vähän aikaa niin eiköhän tuohon saada muutos  :)
Juu, innolla odotellaan...jos ei tyydytä niin auto vaihtuu.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #25 : 12.02.2013, 12:58:35 »
Kilometrejäkin tulee n.45tkm vudessa, ja nafta ei maksa mulle missään muodossa mitään ;)
missä sul on jakaja mäkin voisi tula tankkaa jos se on noin halpaa.. :pomo:
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 2.4D optimointi kokemus
« Vastaus #26 : 12.02.2013, 18:00:04 »
missä sul on jakaja mäkin voisi tula tankkaa jos se on noin halpaa.. :pomo:
Vain omaan autoon. Röyh..... 8)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

 

Carcom Oy  Elekma