Carcom Oy  Ateho

Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat

  • 165 Vastauksia
  • 46476 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jannevillepetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #165 : 12.09.2017, 21:17:29 »
Moikka! Uusi amazoni harrastaja ilmoittautuu ja nostaa hattua :) tämä kohde siirtyi nyt minulle ja löytyikin sopivasti auton topicci vielä vastaan.

Eli n.viikko sitten hain alajärveltä tänne savoon tämän komistuksen,ajamalla vajaa 300km ja ainoastaan n.15 pysähdyksen taktiikalla.. ;)

Kerron kohta siitä lisää..
Kerron hieman itsestäni myös,
Tälläinen 34wee autoasentaja ja kova kuume aina vanhoihin tai nopeisiin autoihin. Monenlaisia pelejä ollut ja ikinä ei pitäisi mistään luopua..mutta aina ei mene niinkuin elokuvissa.
Ollut paljon neuvosto kalustoa,saabia ja volvoa ym..ja tuoreempaa kalustoa väliin.

No niin..eli tuli tilaisuus hankkia taas harraste auto joten tähän ihastuin kyllä heti netissä eikä ole ikinä amatsonia ollutkaan.
Eli jarruhan se alkoi jumittamaan matkalla heti..noo,väli stoppien jälkeen pääsin perille ja heti tietty jarrua auki.
Ei siellä männät jumittanut eli kasaan ja ajoa.
Niinhän siinä kävi että paineet jäi taas apparin etupyörään.. >:(
Välähti että jarruletkuhan siellä tukossa kun ilmanipasta löysätessä vapautui..no ei sieltä mitään tukkoa löytynyt..

Sitten säädinkin jarrupolkimen vapaaliikettä kun tuntui olevan aika tiukalla..juu ja kaupan pihaan taas paineet päälle.
Sitten löytyi vika eli poljin ei palauttanut täysin.. :P pieni nosto ylöspäin ja vapautti. Käytössä hieman parantunut nyt ja epäilen joko pääsylinterin jousta tai polkimen palautusjousta.

Viikonloppu meni myllyttäessä ja vahattaessa auto ja historicci rata ajoja kerkesi motoparkkiin katsoo lauantaina ja sit siinä sivussa vielä:
-tankin paikkaus
-jarruanturin säätö
-laturin säätöraudan kierteiden teko lohkoon
-jäähdyttimen vuodon korjaus
-tuulilasin tiivistys
Ja varmaan jotain pientä vielä..

Hieno peli tosiaan,tosi vääntävä kone ja itseasiassa tänään vielä parani kun aloin tuota humppaavaa käyntiä selvittämään..
Bensanpinnat aivan mettässä kaasareissa,kohon liikeradat 5mm pielessä. Tyhjäkäynti seossäädöt sinnepäin säädetty ja synkrot ei aihan balanssissa.
Nyt käy siististi 1200rpm siihen nähden et siellä on joku rajumpi nokka.
Yksi seosruuvi oli niin pahasti mulkattu että se jäi vielä himpun laihalle mutta kaivettava se pois ja sit tsekata loppuun. Sytkäkin melkein katsottava lampulla,varmaan jotain 10 luokkaa ennakot? Hihnapyörässä on pitempi lovi,ilmeisesti nollakohta..ja sen jälkeen toinen tarkastuslovi reippaan 10asteen päässä.. ???

Joo sisusta on nätti musta nahkainen ja vielä yllättävän siistissä kunnossa,tietenkin sohvanhoito vahalla ne käsittelin. ;)

Joo,päivittelen tänne tosiaan parannuksia mitä yritän parhaani mukaan vanhukseen saada aikaan. Takana on töitä siinä muotoilussa puskurin alusessa jonka minua edeltävä omistaja oli kolhaissut..no ne on laitettavissa.

Johan tulikin pitkä aloitus! Mutta tosiaan hengissä on vanhus ja palataan asiaan 8)

 

Kulkukoira  Proturbo