Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B230FD sahaamalla käyntiin

  • 4 Vastauksia
  • 1065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
B230FD sahaamalla käyntiin
« : 03.05.2019, 17:22:00 »
Moro,

Volvo 240 vm.93 B230FD koneella lähtee huonosti käyntiin. Aamusin saa sahata ja tänään sai töidenkin jälkeen sahata käymään.

Akku mitattu. On kuin uusi. Näin totesivat akkuliikkeessä. Vuotaa noin 0,04A kun 10A puolella mittasin. Ei pitäisi siis päivän seisominen tuohon vaikuttaa. Startatessa jännite 10-11v.

Viime keväänä saanut uudet tulpat, tulpien johtosarjan, pyörijän ja kannen. Putsattu kertaalleen talvella. Kaikki sulakkeet vaihdettu ja tarkistettu. IMMu ehjä ja putsattu.

Käy normaalisti. Kuluttaa normaalisti. Ei vikakoodeja kummallakaan puolella. Seisoi pitkään talvella kun oli sisäilmapuhallin sökö. Vähintään 2 kertaa kuukaudessa käytin lämpimäksi. Sillon ei mitään ongelmaa pakkasilla startatessa. Nyt muutaman viikon ollu ajossa.

Mistä kannattaisi seuraavaksi vikaa etsiä?

Moottorin lämpötilaanturi? Kylmärikastus? Imuvuoto?


Poissa Cyclone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • Special Equipped
Vs: B230FD sahaamalla käyntiin
« Vastaus #1 : 04.05.2019, 08:11:15 »
Moro,

Volvo 240 vm.93 B230FD koneella lähtee huonosti käyntiin. Aamusin saa sahata ja tänään sai töidenkin jälkeen sahata käymään.

Akku mitattu. On kuin uusi. Näin totesivat akkuliikkeessä. Vuotaa noin 0,04A kun 10A puolella mittasin. Ei pitäisi siis päivän seisominen tuohon vaikuttaa. Startatessa jännite 10-11v.

Viime keväänä saanut uudet tulpat, tulpien johtosarjan, pyörijän ja kannen. Putsattu kertaalleen talvella. Kaikki sulakkeet vaihdettu ja tarkistettu. IMMu ehjä ja putsattu.

Käy normaalisti. Kuluttaa normaalisti. Ei vikakoodeja kummallakaan puolella. Seisoi pitkään talvella kun oli sisäilmapuhallin sökö. Vähintään 2 kertaa kuukaudessa käytin lämpimäksi. Sillon ei mitään ongelmaa pakkasilla startatessa. Nyt muutaman viikon ollu ajossa.

Mistä kannattaisi seuraavaksi vikaa etsiä?

Moottorin lämpötilaanturi? Kylmärikastus? Imuvuoto?
Lämpötila-anturi kannattaa vaihtaa. Mulla teki samaa ja kävin koivuselta hakemassa uuden. Helppo vaihtaa eikä oo kallis. Mutta tosiaan silloin ei löytynyt oikeaa osaa kuin tukkurilta eli koivuselta.
245se  -93

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD sahaamalla käyntiin
« Vastaus #2 : 11.05.2019, 08:48:27 »
Katoppa ykk anturi onko metallia tai muuta likaa anturin päässä ja että johto on ehyt.

Poissa B23F USA 1984

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD sahaamalla käyntiin
« Vastaus #3 : 13.07.2019, 22:20:41 »
Liekö jo kunnossa mutta tarkistaisin polttoainepumpun takaiskuventtiilin kunnon. Itsellä ongelma esiintyi niin että aina lähti käyntiin mutta sai hetken startata ennenkuin käynnistyi.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD sahaamalla käyntiin
« Vastaus #4 : 14.07.2019, 10:23:37 »
Omassa oli bensanpaineen säätimen kaivossa reikä. Suurin murhe oli käynnistyminen. Tilasin uuden tarvikkeen Rockautosta. Alkuperäisiä Boscheja ei saa oikein mistään.

Ota se alipaineletku irti, siitä se bensa vuotaa.

Ja vaihdoin Ykk- ja lämpötila-anturit ennen regua.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2019, 10:25:40 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Proturbo  Autodiagnoosi