Autoracing  KL-varaosat

V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"

  • 46 Vastauksia
  • 23718 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ocram

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #30 : 15.08.2013, 12:15:00 »
Minulla ulisee ykkösvaihteella ja kylmä laatikko nykäisee vähän kun ensi kertaa vaihdetaan kolmoselle, sen jälkeen menee ilman nykäyksiä. Tuo ulina taitaa tosiaan olla ominaisuus.
Polestar 2 PPP, aiemmin liuta Volvoja

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #31 : 15.08.2013, 13:17:15 »
Minulla ulisee ykkösvaihteella ja kylmä laatikko nykäisee vähän kun ensi kertaa vaihdetaan kolmoselle, sen jälkeen menee ilman nykäyksiä. Tuo ulina taitaa tosiaan olla ominaisuus.
Ihan normaali se on ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #32 : 15.08.2013, 13:41:00 »
Mitä tarkoittaa satunnaiset rytkäytykset, eikö toiminta olekaan virheetöntä? Kai kerrot jos selviää että laatikko olikin rikki?
Ei ne aina silkin pehmeästi toimi, välillä rytkäyttää/venyttää/paukauttaa kunnolla esim. P -> D siirrettäessä. Huollon mukaan ohjelmistobuki, koska mitään mekaanista vikaa ei ole koskaan löydetty. Jos alkaa jatkuvasti temppuilemaan ja kunnolla ulisemaan niin sitten voi huolestua tulevasta rahanmenosta... :)

Kahdella uudempikorisella (-10 ja -12 mallit) ajettu kaupunkitaksissa kummallakin suunnilleen 200 tkm ilman mekaanisia hajoamisia. Edellisen korimallin D5 AWD:stä laatikko hajosi 200 tkm kohdalla. Bilian lasku kaikkinensa 7000 euroa. Onneksi ei tarvinnut koko laskua maksaa. Halvimmillaan hommasta selvinnee reilulla parilla tonnilla, mutta ottaa aikaa enemmän kuin vuorokauden...

Ja mulla vaimeasti ulisee 2.-vaihteella 2500 ajettu auto. Pidän sitä ominaisuutena.

Turha noista on stressiä ottaa. Ne hajoaa sitten kun hajoaa. Satunnaiset ulinat ja toimintahäiriöt eivät välttämättä ole merkki mekaniikan hajoamisesta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #33 : 15.08.2013, 14:39:02 »
Ei ne aina silkin pehmeästi toimi, välillä rytkäyttää/venyttää/paukauttaa kunnolla esim. P -> D siirrettäessä. Huollon mukaan ohjelmistobuki, koska mitään mekaanista vikaa ei ole koskaan löydetty. Jos alkaa jatkuvasti temppuilemaan ja kunnolla ulisemaan niin sitten voi huolestua tulevasta rahanmenosta... :)

Kahdella uudempikorisella (-10 ja -12 mallit) ajettu kaupunkitaksissa kummallakin suunnilleen 200 tkm ilman mekaanisia hajoamisia. Edellisen korimallin D5 AWD:stä laatikko hajosi 200 tkm kohdalla. Bilian lasku kaikkinensa 7000 euroa. Onneksi ei tarvinnut koko laskua maksaa. Halvimmillaan hommasta selvinnee reilulla parilla tonnilla, mutta ottaa aikaa enemmän kuin vuorokauden...

Ja mulla vaimeasti ulisee 2.-vaihteella 2500 ajettu auto. Pidän sitä ominaisuutena.

Turha noista on stressiä ottaa. Ne hajoaa sitten kun hajoaa. Satunnaiset ulinat ja toimintahäiriöt eivät välttämättä ole merkki mekaniikan hajoamisesta.
Juuri noin ja jos äänet häiritsee, niin mankkaa isommalle.
Toki jos volumenappi alkaa olemaan täysillä ja kuulee laatikon äänet sisälle, niin sitten kannattaa jo huolestua 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #34 : 15.08.2013, 17:25:50 »
Ei ne aina silkin pehmeästi toimi, välillä rytkäyttää/venyttää/paukauttaa kunnolla esim. P -> D siirrettäessä. Huollon mukaan ohjelmistobuki, koska mitään mekaanista vikaa ei ole koskaan löydetty. Jos alkaa jatkuvasti temppuilemaan ja kunnolla ulisemaan niin sitten voi huolestua tulevasta rahanmenosta... :)

Kahdella uudempikorisella (-10 ja -12 mallit) ajettu kaupunkitaksissa kummallakin suunnilleen 200 tkm ilman mekaanisia hajoamisia. Edellisen korimallin D5 AWD:stä laatikko hajosi 200 tkm kohdalla. Bilian lasku kaikkinensa 7000 euroa. Onneksi ei tarvinnut koko laskua maksaa. Halvimmillaan hommasta selvinnee reilulla parilla tonnilla, mutta ottaa aikaa enemmän kuin vuorokauden...

Ja mulla vaimeasti ulisee 2.-vaihteella 2500 ajettu auto. Pidän sitä ominaisuutena.

Turha noista on stressiä ottaa. Ne hajoaa sitten kun hajoaa. Satunnaiset ulinat ja toimintahäiriöt eivät välttämättä ole merkki mekaniikan hajoamisesta.


Minulla Kylmänä  P -> R siirrettäessä vaihtaa pehmeästi kun taas D:lle rytkäyttää/nykäsee, tosin omassani ei loota toimi muutenkaan oikein, en tiedä olisiko pelkästään ventiilipöydän vaihdolla apua vaihdon laatujen parantamisessa.
Vaihteiston korjaus firmat sitä mieltä että laatikko atomeiksi ja kokonaan kunnostus.
Sinun auto sen verran vähän ajettu olisiko kyseessä uutuuden jäykyyttä?
 

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #35 : 15.08.2013, 17:36:30 »
Totta - osa automaatin vioista on muualla. Dieseleissä taitaa yleisimpiä olla moottorin ja laatikon tuennoista johtuvat. Moottorin ohjauskin voi sotkea, jossain tällä foorumilla oli juttua miten laatikko korjaantui moottoripuolen vikakoodeja poistaessa. Aiheutti jonkun safemoden tjsp. eli laatikko toimi etukäteen ohjelmoiduilla parametreillä eikä mukautuen kuten pitäisi.
Kun läppämoottorin vipu on irronnut tuntuisi että sekin osaltaan huonontaisi vaihteiston toimintaa, tai sitten kuvittelen.
Ainakin tehoihin se vaikuttaa.

Poissa vekang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #36 : 15.08.2013, 18:10:02 »
Mulla ollut kolme vanhaa taksipirssiä, 2010-2011, 240-300tkm ajettuja. Kahdessa niistä oli D3 ja yhdessä 2.4D kone. Kaikissa ulisi kuutosvaihteella samalla tavalla (siis automaatti ja viimeisellä vaihteella) noin 80 km/h nopeudessa, kun vedätti kevyesti. Siihen 2.4D vaihdettiin takuuseen uusi loota ja ulina lakkasi. Kuulosti siis ihan laakerivialta. Muuten laatikot toimivat ihan normaalisti ja vaihtoivat nätisti.
XC70 ja C202

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Re: Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #37 : 15.08.2013, 18:39:02 »
Voihan se olla, että kaasuun vastaamiseen liittyvät outoudet liittyvät muuhunkin kuin laatikkoon.
Yhdessä autossa laatikko herjasi liian rauhallista ajoa (en itse ajanut). Herja häipyi uudelleen käynnistyksellä. Tämä siis oli Bilian diagnoosi tilanteelle.

Kannattaa varmaan välillä antaa monoa niin pysyy laatikko hereillä. Nehän ovat itse oppivia ja alkavat rauhallisesti ajettaessa uneliaiksi.
 
Mutta jos asia vaivaa niin sitten oman mielenrauhan takia auto spesialistille diagnosoitavaksi. Itse veisin neljän automaatti-volvon kokemuksella takuun ulkopuolisen auton vasta sitten, kun oireet ovat krooniset ja luokkaa niin voimakkaat, että satunnainen apukuskikin kiinnittäisi niihin huomiota.

Tänään ajanut 200 tkm ajetulla, enkä kuullut ulinoita. Nuorempi 3 tkm ajettu ulisee vaimeasti.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #38 : 16.08.2013, 10:07:45 »
Mulla ollut kolme vanhaa taksipirssiä, 2010-2011, 240-300tkm ajettuja. Kahdessa niistä oli D3 ja yhdessä 2.4D kone. Kaikissa ulisi kuutosvaihteella samalla tavalla (siis automaatti ja viimeisellä vaihteella) noin 80 km/h nopeudessa, kun vedätti kevyesti. Siihen 2.4D vaihdettiin takuuseen uusi loota ja ulina lakkasi. Kuulosti siis ihan laakerivialta. Muuten laatikot toimivat ihan normaalisti ja vaihtoivat nätisti.

Juttelin asiasta Ulvilan taksarin kanssa ja sillä porsi laatikko 100tkm ajettuna D4 (D3) S80. Ulisi aluksi ja sitten alaspäin vaihdot töksähtelivät ja välillä vaihteen kytkeytyminen P-->R tai D kesti kauan ja paukahti mennessään päälle. Takuuseen tuli uusi. Nyt uusi juristaa alhaisilla kierroksilla ihan kuin ajaisi liian suurella vaihteella -> polttoainetaloutta...  ;)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Takku142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #39 : 18.03.2020, 15:07:24 »
Moi!
Ostin juuri ensimmäisen volvoni. V70 2.0 D3 -10. Huikeen hieno peli volkkareiden jälkeen, mutta yksi asia on jäänyt mietityttään.
Laatikko ujeltaa nopeudessa 90-110.
Ei vaikutusta vaikka heittää D:ltä käsivalinnalle.
Autolla ajettu 230tkm.

Tässä videolla ulina kuuluu.
https://1drv.ms/v/s!AvflFCij0-zaxEWxIWzxyisABQNg

Öljyt laatikkoon on vaihdettu kaksi kertaa. 130tkm ja 216tkm.

Onko ääni normaalia, vai pitääkö huolestua? Onko muilla vastaavaa?


Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #40 : 19.03.2020, 13:53:48 »
Moi!
Ostin juuri ensimmäisen volvoni. V70 2.0 D3 -10. Huikeen hieno peli volkkareiden jälkeen, mutta yksi asia on jäänyt mietityttään.
Laatikko ujeltaa nopeudessa 90-110.
Ei vaikutusta vaikka heittää D:ltä käsivalinnalle.
Autolla ajettu 230tkm.

Tässä videolla ulina kuuluu.
https://1drv.ms/v/s!AvflFCij0-zaxEWxIWzxyisABQNg

Öljyt laatikkoon on vaihdettu kaksi kertaa. 130tkm ja 216tkm.

Onko ääni normaalia, vai pitääkö huolestua? Onko muilla vastaavaa?
Kannattaa kokeilla ottaa ilmastointi pois päältä jos ääni loppuisi. Omassa oli kompura selvä ja se ujelsi. Alkaa olemaan kilsat semmoset että kompura alkaa olemaan vaihto kohdassa. Rvs:sällä väheni ujellukset yhdestä lootasta.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa V70S40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #41 : 24.03.2020, 12:50:04 »
Kannattaa kokeilla ottaa ilmastointi pois päältä jos ääni loppuisi. Omassa oli kompura selvä ja se ujelsi. Alkaa olemaan kilsat semmoset että kompura alkaa olemaan vaihto kohdassa. Rvs:sällä väheni ujellukset yhdestä lootasta.

Vähän of topic. Kompressori kitisee pahanlaatuisesti minunkin D3 vm.12. Yhdestä paikasta kysynyt kompressorin vaihtoa (osat + työ). Hinta-arvio 900€.

Miten itse hoidit kompressorin vaihdon, hinta?

Poissa Takku142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #42 : 24.03.2020, 18:54:09 »
Kannattaa kokeilla ottaa ilmastointi pois päältä jos ääni loppuisi. Omassa oli kompura selvä ja se ujelsi. Alkaa olemaan kilsat semmoset että kompura alkaa olemaan vaihto kohdassa. Rvs:sällä väheni ujellukset yhdestä lootasta.

Ääni tulee suoraan vaihteenvalitsimesta. Jos sitä liikuttaa millin N:n suuntaan niin ääni lakkaa. Ompa erikoinen. Joku resonoi sopivasti.  ???

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #43 : 24.03.2020, 23:01:04 »
Vähän of topic. Kompressori kitisee pahanlaatuisesti minunkin D3 vm.12. Yhdestä paikasta kysynyt kompressorin vaihtoa (osat + työ). Hinta-arvio 900€.

Miten itse hoidit kompressorin vaihdon, hinta?
Ostin uuden kompuran ulkomailta reilu 200€ ja vaihdossa meni noin 30min kun on todella helpossa paikassa. Sitten vielä täyttö 99€.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: V70 2.4D -09 automaattilaatikon "ujellus"
« Vastaus #44 : 25.03.2020, 11:22:02 »
Ääni tulee suoraan vaihteenvalitsimesta. Jos sitä liikuttaa millin N:n suuntaan niin ääni lakkaa. Ompa erikoinen. Joku resonoi sopivasti.  ???

Ilmeisesti tähän vaivaan myydään tällaista damperia:

https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/transmission/manual-transmission/transmission-control/vibration-damper-gearshift-cable/1046959/

Taitaakin olla manuaalivaihteistoon?
« Viimeksi muokattu: 25.03.2020, 11:24:45 kirjoittanut KariL »
V70 D3 2011 180.000 km

 

Futurez  Kulkukoira