KL-varaosat  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
93
Pääsitkö käsiksi Volvon sielunelämään - mikä esti Pure-tilaan menon?
94
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: B230ft max ahtopaine
« Uusin viesti kirjoittanut 940Luigi 28.03.2024, 06:38:04 »
Asia selvä. Kiitän!!
95
Tulipa testattua sellainen, että pari päivää sitten autotalliin tullessa auton hybridiakku oli ihan nollissa ja sain ajetuksi auton kuitenkin täysin sähköllä talliin.
Käytän latauksessa 3-vaihevirtaa ja on sellainen Nordic Plug voimavirtapalikka, jossa se latausnäyttö osoittaa eri lailla ne ampeerit ja voltit ehkä mitä auto
itsessään voi vastaanottaa ja mikä on todellinen latausteho kW arvona.
Laitoin auton yöksi lataukseen ja aamulla otin tämän kuvan mikä on tässä viestissäni. Jos 2020 vm. XC60 T8n nettoakkukapasiteetti on suunnilleen se 9,1kWh
mitä ei juuri missään mainita, niin tämän kuvan perusteella "kokonaislatauskapasiteetti" on siis 16A virralla 3-vaiheesta siis 26,27kWh aamulla ja latausaika oli
ainakin ihan linjassa tuo n. 2h 46min. Tuon 26,27kWh kun jakaa tuolla 3-vaihevirran laskennalla siis 3:lla, niin saamme ladatuksi virraksi n. 8,76kWh. Tämän
perusteella "tyhjän" akun kapasiteetista n. 9,1kWh on kulunut akustossa jotain n. 4-5% eli kun latasi täyteen, niin meni tuo n. 8,76kWh. Eli sen perusteella akku
on kuitenkin kohtuu terve ja ottaa vastaan siis tyhjänä tuon n. 8-9kWh eli sillä mennään. En ole kokeillut samaa 8A Volvon omalla latauskaapelilla, mutta luulen
tuon latausarvon olevan suunnilleen sama latasi sitten miten ja millä piuhalla vaan...

Olishan se kiva, että autovalmistajat olisivat kehittäneet jo aiemmin kuin mitä nyt esim. vain Mersulla on sellaisen 20-30kWh akuston, niin pääsis autolla sen +100-150km
sähköllä ja polttomoottorilla loput. Olis aika hieno kokonaisuus tuollainen. Ainakin auton rakennetta ajatellen juuri auton keskiosaan (ilman kardaaniakin jne) sellainen
tuntuisi mahtuvan + pieni patti siihen keskikonsoliin/vaihdevalitsimen kohdille kuten Volvossa nykyäänkin on, mutta vissiin siinä jotain rajoitteita on ollut ettei tällaista
hyvää komboa ole saatu kehitettyä...? Ja kun XC60 kehitys vissiin loppuu viimeistään 2025-26 aikana, niin kai se sähköauto on sitten pakko seuraavana hankkia...  :-\
96
Projektipäiväkirjat / Vs: V70 -05 2.5T AWD käyttöönottohuoltoa
« Uusin viesti kirjoittanut V70-24t 28.03.2024, 00:55:02 »
Jatkuu...

- Sisustasta lähes kaikki irti. Kojelauta nyt tietysti paikallaan ja vielä kattoverhoilu.
- Ovipahvit irti. "Puu"listat irroitettu ja jynssätty. Pahvit heitetty ulos haisemaan. Katkaisijat otettu talteen ja jynssätty nekin.
- Keskikonsoli irti ja jynssätty joka puolelta, koteloiden pohjakumit pesty kynsiharjalla. Käsinojan nahan tapainen päällinen hirmu paskassa. Niin kai kun likaista räpylää hierottu siihen vuosikaudet, lähti lopulta. Hyllystä löytyikin Korrekin nahanpesuaine, sillä. Ja tuoksuukin kuin kenkäkauppa. Mutta eipä sitä taida tulla kuin jo noihin mainittuihin kohtiin. Niin, ja käsijarrukahvan sekä kepin nupin putsaus samalla aineella.
- Kojelautaa pyyhitty erilaisilla aineilla useamman kerran.
- Eniten käytetyissä nupeissa ihme rasvapaskakerros, lähtee kynnellä raaputtamalla.
- Imuroitu edestä alkaen joka sopukka, takapenkkien alle asti. Kapea suulake oli kateissa, löytyi lopulta. Uusintakierros vielä sen kanssa.
- Ei löytynyt mitään aarteita, 2e kolikko ja makaroonia, siinä erikoisimmat.





Matkahuolto toi valot. Myyjän mukaan kunnossa. Noh, jos vähän avartaa käsitystä, niin on ne sitten. Selkeästi paremmat kuitenkin kuin vanhat. Hyllystä löytyy myös tarpeet kiillotukseen, ehkä kokeillaan.

Lämppärin säädinpaneli pitää nykäistä irti ja ihmetellä saisko puhaltimen säätimeen elvytettyä enemmän eloa. Google sanoo, että vaihdekepin saa liikkumaan kun kepin juuresta keltaisen osan nykäsee irti, uskotaan ja kokeillaan. Helpottaa elämää. Virtoja ei laiteta päälle kun kerran osa bägeistä on irti.

Ja päätös että vanhat penkit menevät sellaisenaan sisään. Ihmetellään kuskin penkin sähköistämistä ajan kanssa, ei ole kynnyskysymys tässä kohtaa.
97
Pakoputken lämpösuojan kiinnitykset pettäneet ja makaa putken päällä?
98
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: B230ft max ahtopaine
« Uusin viesti kirjoittanut TVS 27.03.2024, 22:48:00 »
Säätöjen ollessa kohdillaan 500hp nurkilla rupee pahvi poistumaan paikalta vakiopulteilla. Ahtoja on sillon mitä sitten onkin, lienee jossain 1.5-1.8
99
V40/V40CC (vm. 13-19) / Vs: Ajettavuus V40, missä mättää
« Uusin viesti kirjoittanut Klabikone 27.03.2024, 22:44:38 »
On ihan vakiot 17"  205/55
Alusta on nykyisin vakio ja vaihdon yhteydessä nelipyörä suunnattu marraskuun lopulla
100
Autonhoito / Vs: Selfix ti-hallit
« Uusin viesti kirjoittanut hevy84 27.03.2024, 22:41:20 »
Easygarage
Oon käyttänyt tre ja jkl ja tulen jatkossa käyttämään. Suositus omat työkalut mukaan jos on ainakin erikoisimmat jos tarviit.

Ainoa huono puoli kun ei saa tehdä tulitöitä ( rälläköinti hitsaus )
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron