Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V70 D5 -2001/ ECM-0033 / Kaasupolkimen viive / Ideoita?

  • 10 Vastauksia
  • 10376 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PerttiVesa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Moi,

Taustat ja vika;
Kaasua painettaessa kierrokset nousevat viiveellä, riippumatta vaihteesta tai kierroksista, sama vapaalla.
Viive on ajallisesti aina likimain sama n. 3sek.  Cruiseria käyttämällä kierrokset nousevat heti.

Vikakoodit;
Ainoa vika mitä PPC lukija antoi, on ECM-0033
Joka tarkoittaa;
ECM-0033 Accelerator pedal (AP) position sensor digital signal. Signal missing. Intermittent fault
ECM-0033 Accelerator pedal (AP) position sensor digital signal. Signal missing. Permanent fault
ECM-0033 Bypass valve, charge air cooler (CAC). Signal missing

Korjaus1;
"Accelerator pedal (AP) position sensor digital signal" viittaa suoraan kaasupolkimeen ja sopisi vikakuvaukseen. Joten tällä kohti ratkaisua.
Koska sähköviat on tehty korjattaviksi, kaasupoljin pois (v-mäinen irrotettava) ja kansi auki.
Boksista paljastuu jousikuormitteiset kovametallipäiset "harjat" jotka koskettavat liukupintoja.  Liukupinnoissa oli likaa,  jotka putsasin elektroniikka pesuaineella.  Kontakti rasvaa vielä liittimeen.  Kansi kiinni, poljin paikalleen. 
Ei toimi.  Vikakoodi sama.

Korjaus2;
Tilasin uuden /mutta käytetyn polkimen ja vaihdoin sen.
Ei toimi.  Vikakoodi sama.

KYSYMYS;
Onko kellään ollut vastaavaa?  Miten ratkaisit?

Kiitos
Pertti

PS
(Onko kellään ollut vikaa "ECM-0033 Bypass valve, charge air cooler (CAC). Signal missing"  ?
Tämä lienee ahtoilman jäähdytyksen ohitusventtiili, tms.  Mutta en oikein usko, että olisi tuo vika, koska cruisea käytettäessä ei ole mitään viivettä.)



Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Katsotaan miten kuun vaihteessa käy. Työn alle tulee vastaavalla vialla oleva S80.  :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Tarkasta moottoritilan sulakerasian sulake nro 8

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Onko tämä ratkennut? Samoilla oireilla pukkaa vikaa ja koodit anto tota katkonaista signaalia.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Hmmm ... Katsoppa ilmastointikompsessorin sulake sieltä sulakeboxista ;)
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
onko juurikin tuo miksun sanoma 8 sulake?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Rupes toimiin sulake numero 8 vaihdolla! Kiitos vinkeistä! Joulu pelastettu.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa xovolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Aina on valoisaa Ajaa!
    • Cobra Xenon muutossarjat
Eli sulake numero 8 vaihtamalla sulla ei tullu enää tuota kaasun viivettä?
Itellä nimittäin sama vika et antaa tuon vika koodin ECM-0033 ja kaasu toimii viiveellä juuri kuten sinullakin ja tarkistin sulakkeen sieltä sisä sulake rasialta ni siinä "sulake numero 8" kohdalla ei ollu mitään ja se on tarkotettu penkinlämmittimelle.  :o kokeilin kuitenki laittaa siihe sulake ni ei mitää vaikutusta.  Tarkistin muutki sulakkeet ja ne oli kunnossa.

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Tere.
Miksu kirjoitti "konetilan sulakerasia"
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa xovolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Aina on valoisaa Ajaa!
    • Cobra Xenon muutossarjat
Hhups no niimpäs kirjoittiki. Kiitos oikaisusta  :)
Edit: Alko toimiin tuolla sulakkeen vaihdolla  ;)
« Viimeksi muokattu: 12.07.2015, 18:56:52 kirjoittanut xovolvo »

Poissa THX

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Hei, googlettelin monta päivää tietoa, miksi auto ei vastaa kaasuun. Ongelma alkoi reissun päällä ja samalla konepellin alta alkoi kuulua kilinää. D5 kone. Parin päivän päästä vetolaitehihna meni poikki voimakkaan savun saattelemana. Onneksi startatessa eikä jakohihna päässyt vahingoittumaan. Jo tätä ennen liikkeelle lähtiessä ei tapahtunut mitään vaan piti suostutella varovasti ja pari kertaa meinasi tulla kuolema kun ohitustilanteessa auto ei kiihtynytkään odotetusti ja vastaan tuli toinen auto tai risteyksessä et päässytkään yli ja toinen auto vain lähestyi.

Selvisi että ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen laakeri kaput. Samalla se oli kuumentunut ja hajottanut kytkimen käämityksen. Hihna oli kuumentunut ja sulattanut kaikki muoviset hihnapyörät eli kiristimet ja tehostimen pumpun pyörän. Vaihdettiin kaikki. Mutta auto ei kiihtynyt edelleenkään mihinkään. Aivan hirveä ajaa.
Kauhulla luin kaikki keskustelufoorumeiden "varmat" tiedot turbon siipien kuluneisuudesta, polttoainepumppuun, suodattimiin, egr:ään ja pakoputken lämpöantureihin, jne... Sitten löysin tämän ketjun ja ajattelin josko katsoisi sulakkeen 8. Poikkihan se oli ja sen vaihtamalla kaasuun vastaavuus palautui ennalleen.

 

Ateho  Elekma