Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979

  • 55 Vastauksia
  • 20138 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #45 : 20.05.2013, 12:16:32 »
Raatokiidosta olis ahdot nostettu 1,4bariin ja kiikalassa käytiin lauantaina vähän kokeilemassa. Irtoaa viivalta kuin lehmä makuulta, paras 60ft oli 2.705s, paras veto 15.175s/161,65kmh. Noh, tuosta on hyvä lähtee parantaan, ja niinkauan kun Lankku ei ole vielä ahtanut omaa raatokiitoansa niin lienee suomen nopein volvo ruumisauto?? Enstalven suunnitelmissa olis jo ison kellarin tekoa, J.Paldaniuksen kairaamaa 531-kantta ja laatikon läpikäymistä (transbrake pitää kyl saada)...

On se vaan karun komea :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #46 : 23.05.2013, 10:58:37 »
Hirveesti ei ole kiikalasta kuvia löytynyt inttenetin ihmeellisestä maailmasta. Ja jostain syystä volkkariharrastajat on onnistunu kamerallaan välttelemään tuota mustaa pökälettä   ;D

Empiiristen tutkimusten perusteella raatokiidon stall on noin 2300, jarrua vasten ei saa kuin 109kPa imusarjaan, pitää yrittää launchia jos sais vähä heräämään paremmin. Ykkösvaihteella kiihdytyksessä kilo menee rikki vasta 5300rpm. Vanhalla GT30 ahtimella se otti 16v vaparin LH-jeteillä jarrua vasten 0.4bar ja kuminkin sai palamaan jarrua vasten. Tuolla ei saa...

P.S. Kaverilla olis kaikkien 90-luvun 240 korisarjojen äiti myytävänä. Ostakaa pois tai ruuvaan sen Maddeen  :P
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #47 : 23.05.2013, 17:05:22 »
Ostakaa pois tai ruuvaan sen Maddeen  :P
Ei oo pokkaa :))
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #48 : 23.05.2013, 22:48:22 »
Ei oo pokkaa :))

Äläs ny, edellisiä käyttiksiä on olleet mm. Ykköskorinen nissandatsun micra ja skoda felicia kombi. Jos niillä oli pokkaa ajaa nii kai sitä ny yhde volvo turbonkin vois raiskata. Viel kaverin ehdottama D5 keulille nii pussihousut kääntyy haudassaan  :P :P...
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #49 : 26.05.2014, 17:39:53 »
Pistetääs pitkästä aikaa kuulumisia tähänkin. Madeleinen talviuni katkesi perjantaina, ja lauantaina tuli tehtyä kestävyystestiä ajelemalla Poriin ja takaisin. Löytyihän sieltä vikakin, alkoi kiihdyttäessä pätkimään porin päässä, ja siinä iltapäivästä kun lähdettiin lentokentältä pois kävin hakemassa mätänetistä uuden pyörijän, vjakajan kannen ja puolanjohdon. Vanha pyörijä oli aika finaalissa, jakajan kannen nastoissa oli todella paksua hapettumaa ja puolanjohdosta oli eriste rikki. Vehkeet rokkasi ja luulin että vika poistui, mutta Tamperetta lähestyessä vika tuli takaisin. Myös bensapumppu alkoi pitämään metakkaa (painepumpun vaihdoin syksyllä, suodattimen talviseisonnan aikana). Otinpa sitten tankin läpivientihässäkän irti (saattoi olla ensimmäinen kerta kun se on ikinä irroitettu, ainakin letkut oli orkkikset jne).

Siirtopumpun ja bensaputken välinen muutaman sentin kumiletku oli täysin kadonnut, vain muutama muru oli putkessa kiinni. Ei ihme ettei auto oikein kärsinyt ajaa tankkia lähelle tyhjää ennenkuin korina alkoi kuulumaan pumpusta. Myös läpivientihässäkän maajohdon tökö oli ajan saatossa ruostunut pois. Hitsasin läpiviennin kanteen m5 pultin pystyyn ja pistin rengasabikon maajohdolle, ja tosiaan polttoaineletkun pätkän pumpun ja bensaputken välille. Pumpun imusihti oli rikki, enkä löytänyt johonkin jemmaamaani uutta sihtiä mistään, joten vanhalla kasaan.

Tänään kävin vaihtamassa lähes rippikouluikään päässeet väärän kokoiset kesärenkaat (205/60/15) oikeankokoisiin Bridgestonen Turanzoihin (195/60/15) ja kyyti muuttui mukavammaksi. Vituttaa vaan kun unohdin speksata että haluan liimapainot, nyt on lyöty ulkoreunaan puntit... Noh, jossain vaiheessa kun vanteet saavat soodapuhalluksen ja uuden maalipinnan pitää käydä välppäämässä kuitenkin niitä.

Täytyy käydä jossain vaiheessa sinisellä hakemassa uusi Volvo Bougicord-puolan johto ja orkkis pyörijä tuon osscan tilalle (kansi on sentään aito bosch), lisäksi on haettu jo siniseltä uus o-rengas öljynryöstölaipan alle, vanha vähä tihkuu öljyä. Paluulinjanhan vaihdoin uuteen Volvo-orginal putkeen viime vuonna, joten sieltä ei enään vuotele. Siirtopumpun voisi varoiksi uusia ja se imusihti pitää asentaa. Lisäksi työlistalla olisi kytkimen vaihto uuteen, orkkis ahtoputkien hankinta ja asennus, samoin tuulitunneli on vieläkin puutteella (näistä onkin ollut jo Kalamiehen kanssa juttua, pitäs varmaan tehdä excursio).

Tänään vähän kävin automaalaamossa työskentelevän kaverin juttusilla ja järkevintä olisi ylimaalata koko auto jotta sävyeroista ja lakkavioista pääsisi eroon. Sitä ennen olisi kiva löytää uudet ovet jotka olisivat oikean pituiset (nykyisiä on ajansaatossa korjailtu ja alareunat heittävät jonkin verran).

Hieman dataloggausta olisi tarkoitus harrastaa k-jetin kanssa, jahka saan antureiden mittaletkut teetettyä.

Myös "museomoottoria" on tullut suunniteltua.

Kyllä se oli taas kuin kotiin olisi tullut kun Volvo Turbon ratin taakse istahti. Ollut suu poikkeuksellisen messingillä viime päivät  ;D
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #50 : 27.05.2014, 14:06:39 »
Laitahan kuvia kaunottaresta?  :nälkä:

PS. Otatko samalla excursiolla sun vanhan 85 farkun suorat ja ruosteettomat ovet?

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #51 : 05.06.2014, 21:03:45 »
Laitahan kuvia kaunottaresta?  :nälkä:

PS. Otatko samalla excursiolla sun vanhan 85 farkun suorat ja ruosteettomat ovet?



No siinä on yks juuri pestystä autosta otettu kuva.

Olen kyllä ollu todella kännissä niitä ovia katsoessa jos ne oli oikeasti hyvät :P. No, ei olis eka kerta kun on puusilmä...
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #52 : 08.04.2015, 12:25:22 »
Sunnuntaina pasahti talvilintasta kansipahvi, maanantaina hain Madden talvisäilöstä ja eilen hain tuoreen leiman otteeseen. Saa taas kesän työntää menemään

Hivenen oli takaiskareissa jo heittoa, allahan on joka nurkassa DeCarbonin r-sporttipumput. Niitä tuskin on viimeiseen 20vuoteen valmistettu, alkaa olemaan aika pompottava ajotuntuma, joutuu varmaan tässä kevään aikana kaiveleen kuvetta ja hommaamaan uudet iskarit ja kaippa nuo kaikki puslatkin olisi syytä vaihtaa. On tää autojen ylläpito ollut kyllä niin nollassa viime vuodet että hävettää  :-[.

Vaikka kuinka vaihtaa kiilahihnoja, ja vaikka kuinka kiristelee niin kauhee vinkuna kuuluu liian usein. Täytyy käydä kyselemässä vieläkö uusia hihnapyöriä saa tiskiltä, ja kuinka monta miljoonaa ne maksaa.

Täytyy yrittää päivitellä Maddesta kuvia kun auton joskus saa pestyä.

Raatokiito tuskin tulee ajoon tälle kesää, viime vuonna alkoi TH350 pitämään sellaista älämölöä että jo oikeasti jännitti tuleeko sieltä romut ulos. Tarttis vaihdella ylivaihdelaatikko, keksiä lääkkeet ahtimen heräämiselle (eli rakentaa uus kone), ja kaikkea muuta halpaa. Joten olkoot ny rauhassa tämän vuoden.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #53 : 09.04.2015, 22:13:14 »
Noita orkkis turboja ei kyl enää liikaa oo liikenteessä. Toi on kyl hyvännäköisessä kunnossa ni pidähän huolta.   :)
Konia tai Bilsteinia alle vaan ni tulee tolkku ajaa verrattuna normi iskareihin.
Ite oon ainaki käyttäny teollisuus mallin kiilahihnoja, Gatesin tekemiä nimittäin eivät kuiva silleen kuin nää automallit.

Kannattaa katella sieltä saksasta niitä osia kanssa jos on orkkis volvon koodia sinne syöttää.   Genuineparts.de

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #54 : 01.05.2015, 19:04:58 »
Tuli pestyä ensimmäistä kertaa tälle vuodelle. Oli vähä pesutarvikkeet vähissä, ei siitä puhdas tullu mutta tulipahan ees kasteltua.



Poistin takavalorampin, koskapa diggaan tuosta mustasta peräpeilistä enemmän eikä sieltä rampin alta löytynyt mitään yllätyksiä





Maalasin myös oikeanpuoleisen lampun kromilistan mattamustaksi, se on häirinnyt aina kun auton persettä on tullut katseltua. Eli ei kovin usein  :D



Downpipen alin pultti tippuu n. 2viikon välein ja pakosarjan pultit löystyy tasaisesti. Mutta muuten matkanteko on mukavaa. Kulutus melko perinteiset 12-15L/100km vaikka ajaa kuinka polkematta...
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979
« Vastaus #55 : 20.09.2016, 08:10:45 »
"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. "

Ohhoh, onpahan aikaa kulunut. Pitää nyt kuitenkin tähän mainita, että enään en omista kuin 1/3 volvoa, eli Begravningsbilin osuuden. Madeleine löysi eilen uuden, paremman kodin kokeneelta volvoharrastajalta, joka on jo pidempään etsinyt hopeista Volvo Turboa helmenvalkealla plyyshisisustalla. Innolla odottelen koska Madde kurvailee lämpöisessä kesäyössä vastaan turbo iloisesti vislaten  :-*
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron